fox 08.07.2009 00:42:07 | |
---|
kunnasja: Ei KOSKAAN mitään jossa on ns. lukittuva jakki - siis sellainen joka on turvotettu plugin juuresta. Ne syövät kitaroista ja vahvistimista jakit löysiksi. Jaskaa tuen tässä lausunnossa.. Tuossakaan ei ole vielä kaikki, mihin ne ns. lukittuvat plugit pystyvät. Nimittäin olenpa muutaman kerran irrotellut moisia mm. pedaalien syövereistä, ja olipas eräällä tutulla moinen piuha tehnyt hyvästä (ja kalliinpuoleisesta) pedaalista entisen, kun oli juuttunut sinne ineen, ja irti yrittäessä oli kaveri repinyt piirilevyyn kiinnitetyn normijakin irti, samalla oli piirilevykin ottanut damagea kunnolla. Cordial/Neutrik -yhdistelmä on perusvarma. Totta kai jokaisella saattaa olla se "oma ehdoton suosikki" jostain muusta brändistä. |
Juicy 08.07.2009 00:49:09 | |
---|
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
oiva tumpeloinen 08.07.2009 00:52:25 | |
---|
sikki-six: Cordial/Neutrik on täälläkin pääasiallinen piuha. Jotkut välipiuhoista on mallia Cordial/Rean. Yksi joku perus aiemmin mainittujen Cordialien oloinen Stagg. Ovatko nuo Reanin plugit selkeästi Neutrikkejä kehnompia? Itellä on noiden piuhojen suhteen kai vähän töhnäset korvat :P Sen verran paljon tulee nauhoiteltua pitkän efekti/piuha -jonon läpi, että ei haluais sinne väliin mitään selkeästi kehnoa kamaa... Tuskinpa plugeilla kauheasti soundin kannalta on eroa. Yleensä suurimmat erot niissä on vedonpoistossa. |
kimurantti1 08.07.2009 01:14:44 (muokattu 08.07.2009 01:16:02) | |
---|
Nimenomaan noista edellisellä sivuilla mainituista Spectraflexeistä, Fatsoflexistä etenkin, mulla olisi vähän sanottavaa. Sen hintaisessa piuhassa ei pitäisi olla enää mitään käsittelyääniä, mutta kyllä siinä vaan oli. Se myös hurisi inasen enemmän kuin itse juotettu Cordial/Neutrik -piuha. Mulla on piuhoissa sekä Neutrikin ja Reanin plugeja, ja molempien vedonpoistot näyttää ihan asiallisilta. Eniten väliä tuntuisi olevan sillä, miten käsittelee piuhojaan. Plugit voi kyllä juottaa uusiksi, mutta kaapelirikot tekee piuhasta oikeasti entisen. Siispä kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten käärii piuhat, sillä nimittäin on oikeasti väliä. Täällä meikäläisen aikaisempia ajatuksia asiasta: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=167742&o=20#p8299504 |
Icy-Sun 08.07.2009 01:24:48 (muokattu 08.07.2009 01:31:08) | |
---|
|
Ziggy Bubba 08.07.2009 02:18:17 (muokattu 08.07.2009 02:28:27) | |
---|
Juicy: Ei helkkari, höpisin taas ihan omiani. Kyllä mullakin taitaa suurimmassa osassa olla ihan Reanin plugit... Just noita samoja on itellä. Noita mustapäitä löytyy kaksi efektilenkin sendistä ja returnista. Noita hopeisia kulmaplugeja taas on mulla jokaisen efektin välissä (eli neljä!), hyvin toimii - Reanin plugit :) E: Omasta efektilenkistä löytyy myös Pod XT Live, tuo on ehkä se pahin soundisyöppö, muut on tohon nähden aika mitättömiä, kait. E2: Omassa kaappipiuhassa on Reanin plugit ja tiettävästi Neutrikin vaijeri, oikein passelisti pelittää. Mittaa on 1,5 metriä (joka on sekin liikaa). |
Rootteri 08.07.2009 09:49:37 | |
---|
Meillä alko toisen kitaristin kanssa ärsyttäämään jatkuva piuhojen hajoilu joten tilattiin T-kaupasta kummatkin pari kappaletta Monsterin kaapeleita. http://www.thomann.de/fi/monster_cable_rock_12.htmLaadukkaita piuhoja, näitä ei saa hajoamaan mitenkään vaikka kaikkea ollaan yritetty.. Suosittelen! Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on. |
McNulty 08.07.2009 09:59:12 | |
---|
Rootteri: Laadukkaita piuhoja, näitä ei saa hajoamaan mitenkään vaikka kaikkea ollaan yritetty.. Suosittelen! Onko kokeiltu se yleisin "hei, mitä jos tiputetaan 22" heavy ride kantti edellä piuhan päälle"-jippo? Tuotahan ne jokaisessa ulkolaisessa piuhatestissä suorittavat :) "Koska minä olen kiva!" -Pikku Myy |
muroaivo 08.07.2009 10:45:45 | |
---|
Itse tässä juuri ensi viikolla tilaamassa T-kaupasta päivityksen kaikkiin johtoihin ja tähän ketjuun voinen lisätä kysymyksen noista Cordialeista. Onko kellään kokemusta/tietoa, että onko noiden T-kaupan Cordialeissa käyttämien Neutrik- ja Rean/Neutrik-plugien välillä jotain laadullista tai soundillista eroa? Rean/Neutrik-plugeilla varustetut lakut kun ovat vajaan puolet halvempia, kuin ihan puhtaasti Neutrikin plugeilla varustetut... Vittu jee! |
WinterMad 08.07.2009 13:32:03 (muokattu 08.07.2009 13:39:18) | |
---|
Meikäläisellä on käytössä nuo ProCon LifeLinesit, ja voin kyllä sanoa että olen ollut tyytyväinen. Jakit ovat jämäkät ja käsittelyäänet eivät päätä huimaa. http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=1920Minulla oli käytössä tuollainen Thomannin Neutrik/Rean -piuha ja kovin hyvää sanottavaa siitä ei kyllä ole. Johdon materiaali oli sellaista, joka meni pakkasessa koppuraksi ja taipuisuuden palaamisessa kesti tovin verran eikä se silloinkaan taipunut niin sulavasti kuin esim. LifeLinesit. Aiheutti harmitusta etenkin keikkareissuilla kun kamat matkasivat kylmässä peräkärryssä kitaroita ja nuppeja lukuunottamatta. Loppujenlopuksi piuha hajosi muutaman kuukauden käytön jälkeen, juotokset jakeissa kunnossa mutta ilmeisesti johdin oli katkennut piuhan sisällä. Sinne se jäi keikkapaikan takahuoneeseen itkemään kohtaloaan, nyt tosin hieman harmittaa sillä siitä olisi saanut hyvähköt jakit talteen. Piuhan soundissa ei muistaakseni kyllä ollut valittamista, vain hieman epäluotettava käytöltään. |
Juzpe 08.07.2009 13:33:56 | |
---|
"kullan"väristä dimarzioo... matchaa hyvin goltoppiin. If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson |
kimurantti1 08.07.2009 13:53:00 | |
---|
|
Rootteri 08.07.2009 14:23:22 (muokattu 08.07.2009 14:24:16) | |
---|
kimurantti1: "Instrument cable especially for Rock guitars with hard Rock n' Roll charakter--" Mahtaa olla rankka soundi. :-D Aivan tajuton! :D bonecrusher: Onko kokeiltu se yleisin "hei, mitä jos tiputetaan 22" heavy ride kantti edellä piuhan päälle"-jippo? Tuotahan ne jokaisessa ulkolaisessa piuhatestissä suorittavat :) On kokeiltu tämäkin, tosin ride oli 21" ja muistaakseni Ludwigin..Tais kärsiä lautanen enemmän ku piuha.. Onneksi kokeiltiin rumpalin omasta tahdosta :D Chuck Norris ei kysy mitä kello on, Chuck Norris päättää mitä kello on. |
s8na 08.07.2009 15:05:43 | |
---|
Fenderin valkonen coilycord. Halpa, varmaan ihan paska, mut koko pumpun kitaraosastolla on samanlainen. On vaan niin törkeen mageen näkönen. Erityisesti ku roikkuu suoraan vahvarista. Lisäksi ko. piuha pitää lavalla vaikka veto yleisöön ois kovempikin: http://www.youtube.com/watch?v=rViBFgjChH0 |
zepeteus 08.07.2009 17:31:59 | |
---|
Heitetäänpä vaihtelun vuoksi erilainenkin merkki esiin. Oma vakiokaapelini on ollut jo toistakymmentä vuotta Whirlwind Classic. Tämä perusletku ei tuota suuria audioelämyksiä, mutta hyvin tulee tavara läpi ja aina vaan, vuodesta toiseen. Välikaapeloinneissa minulla toimii Sommer Cable /Neutrik /Switchcraft. Paljon kehuttua JoriÄllää on jo pitkään tehnyt mieli testiä, ehkä joskus väkästelen sellaisestakin jotain. |
mvirta 08.07.2009 17:40:33 | |
---|
Mä suosin Cordial/Neutrik Silent -piuhoja, jotka mykistävät itsensä kun ne nyppäisee kitarasta irti. Jos haluaa vaihtaa kitaraa, tai käytää viritysmittaria tms ei aina tarvitse mennä stand-by napille. Lujallekin käännetty vahvari pysyy hipi hiljaa vaikka piuha on kepistä irti. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
M-Q 08.07.2009 17:43:43 | |
---|
Mulla on käytössä pari kappaletta Cordialin piuhoja, joissa toisessa päässä Neutrikin normiplugi ja toisessa päässä taas Neutrik Silent. Toimii! Cordial, Neutrik Neutrik/Rean tuntuu muutenkin olevan mulla hyvin edustettuna. Kovaa mutta matalalta. |
Quill 08.07.2009 17:58:06 | |
---|
Mistä porukka on noita George L -piuhoja ja kaapeleita tilannut yleisesti? Muutaman tuommoisen voisi väsätä :) |
Valtton 08.07.2009 20:16:01 | |
---|
Juicy: Mä en henkilökohtaisesti usko überkalliiden kaapeleiden tuovan soundiin mitään, mitä ilman ei pärjäisi. Mutta mä olenkin mä, soundia tummentavat pedaalitkin kompensoin kääntämällä lisää presenceä. =) Noi kalliimmat kaapelit voi olla tehty jopa siten että ne hieman värittävät soundia normaali kaapeleita rajummin ja näin saa aikaan käyttäjälle fiiliksen siitä että nyt ollaan sen puhtaimman ominais soundin jäljillä. Ja kyllähän se varmaan on niinkin että jos pistää piuhaan 200€ kiinni niin psykolokinen vaikutus sen paremmuudesta on melkoisen suuri. Asiaan! Käytössä Planet Wawesin joku n 30€ piuha suoraan vahvarilta kitaralle = toimiva lakritsa kotisoittelussa, ainut että plugi oli uutuuttaan erittäin napakka jakkiin kun jakkiin ja irroittaminen vaati hieman malttia. First Class In The WhiteTrash |
Chemo 08.07.2009 20:19:45 | |
---|
Elixir, 6 m (tarkemmin 21 jalkaa), toinen plugi kulma. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |