askomiko 12.12.2014 16:09:28 | |
---|
Ja koska niitä on välillä torilla parilla satasella, valinta on helppo. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
balanced1 12.12.2014 17:20:50 (muokattu 12.12.2014 17:21:17) | |
---|
Progorava: Tuleeko kenelläkään mieleen alle 300 stratoa, jossa olisi isolapainen kaula ja 3 pultin microtilt kaulakiinnitys. Olen tällaista haeskellut jo pitkään tuloksetta. Mikit ja rauta saa olla täyttä roskaa kunhan puuosat ovat hyvät. Squierilta löytyy isolapaista mutta nekin on tavallisella 4 pultin kiinnityksellä. Fender 70s Mexico ei ihan tuohon satu, mutta 400€ olen nähnyt monesti myynnissä. Muutaman omistanut ja ei todellakaan häpeä yhtään 76-80 aikalaisille Fendereille, päinvastoin. Näkisin tuon lähimpänä sitä mitä haet, nuohan on ihan Jenkki raudoilla/mikeillä. |
Metalkallo 12.12.2014 18:21:05 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllä Fenderistä voi maksaa enemmän, jos se on parempi. Mutta ei siihen kannata sokkona luottaa. Hyvät japanilaiset Tokait on loistavia kitaroita. Pärjää hyvin amerikkalaisillekin Standardeille... Eipä mulle noi merkit nyt niin merkkaa hirveästi, se on se miltä kitara tuntuu ja kuulostaa vaikka olisi halvempi. Japanilaisista kitaroista itselläni on ollut vain ainostaan hyviä kokemuksia, ja tällä hetkellä kaikki omat kitarat onkin jaappania et kyllä se tuleva stratokin saisi japan olla. Ja jos tarkoitit minua tuosta mikä tilanne kysyjällä on, niin mun tilanne on se, et yritän myydä mun japani Jackson king v:tä tai vaihtaa päikseen stratoon, kuten esim. tuohon tokai tst-50:n. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
Laulava Kylätohtori 12.12.2014 18:28:58 | |
---|
Metalkallo: Eipä mulle noi merkit nyt niin merkkaa hirveästi, se on se miltä kitara tuntuu ja kuulostaa vaikka olisi halvempi. Japanilaisista kitaroista itselläni on ollut vain ainostaan hyviä kokemuksia, ja tällä hetkellä kaikki omat kitarat onkin jaappania et kyllä se tuleva stratokin saisi japan olla. Ja jos tarkoitit minua tuosta mikä tilanne kysyjällä on, niin mun tilanne on se, et yritän myydä mun japani Jackson king v:tä tai vaihtaa päikseen stratoon, kuten esim. tuohon tokai tst-50:n. Sitten vaan japanian Tokaita tai Fenderiä hankintaan. Taitaa olla yksilöstä kiinni, kumpi on parempi. Kyllä sellaisen tuolla Jacksonin rahalla saa ja jää vähän ylikin, jos pyyntihinnan saat... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Metalkallo 12.12.2014 19:58:10 | |
---|
Mites tuo Squier Classic Vibe Strato pärjää tuota Tokai TST-50 stratoa vastaan? Tuo Squier Classic Vibe tuli esille täällä ja päätin netistä tsekata ja vaikuttaa todella mainiolta peliltä hintaisekseen. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
Laulava Kylätohtori 12.12.2014 20:03:55 | |
---|
Metalkallo: Mites tuo Squier Classic Vibe Strato pärjää tuota Tokai TST-50 stratoa vastaan? Tuo Squier Classic Vibe tuli esille täällä ja päätin netistä tsekata ja vaikuttaa todella mainiolta peliltä hintaisekseen. Minusta eron siinä, että Squier on hyvä hintaisekseen ja Tokai on hyvä. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
balanced1 12.12.2014 20:06:13 | |
---|
Metalkallo: Mites tuo Squier Classic Vibe Strato pärjää tuota Tokai TST-50 stratoa vastaan? Tuo Squier Classic Vibe tuli esille täällä ja päätin netistä tsekata ja vaikuttaa todella mainiolta peliltä hintaisekseen. Ennen soitettiin ja testattiin mikä on hyvä ja mikä ei. Nykyään on kätevää kun netti kertoo mikä on hyvä :) |
Metalkallo 12.12.2014 20:11:38 | |
---|
balanced1: Ennen soitettiin ja testattiin mikä on hyvä ja mikä ei. Nykyään on kätevää kun netti kertoo mikä on hyvä :) No aattelin kysyä kun mulla ei hirveästi ole kokemusta stratoista ja monilla täällä on, ja moni on varmaan kokeillut molempia. :) Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
Tsugu Way 12.12.2014 20:37:56 | |
---|
Metalkallo: No aattelin kysyä kun mulla ei hirveästi ole kokemusta stratoista ja monilla täällä on, ja moni on varmaan kokeillut molempia. :) Joo, ja kannattaa kysellä jatkossakin - tämähän on nimenomaan keskustelupalsta. Sitähän varten nämä on. Minä olen soittanut molemmilla Squier CV:llä sekä Japsi-Tokailla (AST50 ja TST50). Kyllä mielestäni ero on huikea Tokain hyväksi. Squierissa oli pehmeät rikkimenevät metalliosat ja tosi huonosti toimiva kaularauta. Tokaissa ei ole oikeastaan mitään moitteensijaa. Oon vaihtanu kymmeniä kitaroita, mutta talossa on pysynyt aina kahdeksan vuotta sitten ostettu Tokai AST50. Tokaissa on kohdillaan se maaginen hinta-laatusuhde. Aiemmin niiden hinnat oli jotain 750-800 euroa. Vuosi sitten jenin hinta romahti (taijotainsellaista). Musamaailma puotti Tokain japsistratojen "virallisen" hinnan 650 euroon. Tämän vuoksi käytettyjen hinnat ovat pudonneet uuden Squier CV:n tasolle. Blues is allright! |
Gabe 12.12.2014 20:46:10 | |
---|
Metalkallo: Mites tuo Squier Classic Vibe Strato pärjää tuota Tokai TST-50 stratoa vastaan? Tuo Squier Classic Vibe tuli esille täällä ja päätin netistä tsekata ja vaikuttaa todella mainiolta peliltä hintaisekseen. Eipä tuo Classic Vibe Tokaille pärjää millään millään alueella. CV on hintaisekseen hyvä, mutta halpis se on ja kyllä siinä on säästetty kaikessa missä on voitu.. mutta jos ei ole enempää laittaa niin kyllä sillä pärjää. Hyvä Tokai on taas jo oikeasti hyvä kitara ja pärjää vertailussa ihan Fenderin jenkki Standardeille. |
Metalkallo 12.12.2014 21:44:42 (muokattu 12.12.2014 21:45:02) | |
---|
Okei, kiitoksia molemmille. Kyllä se sitten se Tokai tulee hankittua jos hieman kalliimman straton hankin. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
mhelin 12.12.2014 22:37:51 (muokattu 12.12.2014 22:48:26) | |
---|
|
Hillboy 13.12.2014 00:56:46 | |
---|
Pacifica tai käytetty CV "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
Progorava 14.12.2014 16:16:44 | |
---|
balanced1: Fender 70s Mexico ei ihan tuohon satu, mutta 400€ olen nähnyt monesti myynnissä. Muutaman omistanut ja ei todellakaan häpeä yhtään 76-80 aikalaisille Fendereille, päinvastoin. Näkisin tuon lähimpänä sitä mitä haet, nuohan on ihan Jenkki raudoilla/mikeillä. Aprikoin tätä asiaan vuonna 2009, joten ihan ei ole enää ajankohtainen mutta kiitos kuitenkin vinkistä :) |