Aihe: ESP vai Jackson? 1 2 | |
---|---|
![]() 14.05.2009 16:40:33 | |
bonecrusher: Jacksonille plussa kyllä huomattavasti paremmasta värivalikoimasta. Mä en tiedä miksi nipponit säästävät juuri sillä osastolla. Värivaihtoehdot ESP:llä on kovasti usein rajattu kolmeen, max. neljään väriin (joita ovat tietysti: Musta, valkoinen, punainen ja sitten joku helvetin ruma satin black). "Joo, meillä on neljää eri väriä... saat soittimen ihan missä tahansa niistä: Black, Schwarz, Ebony ja Noir! Mitäs laitetaan?" Äläs nyt unohda noita läpikuultavia mustan sävyjä! ;) Itselläni on ESP:n Standard-sarjalainen Eclipse. Loistavasti viimeistelty peli, eikä minulla ole tästä juuri pahaa sanottavaa. EMG:n palikoista en nyt jaksa mainita koska ei varmaan tarvinne kovin monesti arvailla mitä musiikkilajia varten tuon kitaran ostin. Jenkki-Jacksonia en ole tainnut kertaakaan päästä näpräämään, mutta RR1T:n tai King V:n valkoisena kelpuuttaisin milloin tahansa. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
"Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40 | |
![]() 14.05.2009 16:42:59 (muokattu 14.05.2009 16:43:23) | |
pekurides: Ei pidä vähätellä mielikuvien tuomaa MOJOa. :) Tällähän sitä suurinta osaa kitaroista myydään. .....oi niitä aikoja, nykyään se "halpis" japsi Charvel on jo melkein haluttua vintage osastoa ja muistan kun STONEN jätkien hienot custom shop reiskat maksoivat jopa 10000MK! Heh, nykyrahaan muutettuna tuolla reilulla 1600:lla eurolla ei taida saada Custom Shopin kavereiden perseitä sohvasta irti. Kyllä kelpaisi jos saisi customeita teetettyä tuolla rahalla. :P "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
"Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40 | |
![]() 14.05.2009 17:02:41 | |
Painajaismainen: Äläs nyt unohda noita läpikuultavia mustan sävyjä! ;) Itselläni on ESP:n Standard-sarjalainen Eclipse. Loistavasti viimeistelty peli, eikä minulla ole tästä juuri pahaa sanottavaa. EMG:n palikoista en nyt jaksa mainita koska ei varmaan tarvinne kovin monesti arvailla mitä musiikkilajia varten tuon kitaran ostin. Jenkki-Jacksonia en ole tainnut kertaakaan päästä näpräämään, mutta RR1T:n tai King V:n valkoisena kelpuuttaisin milloin tahansa. Kerran laskin, pari vuotta takaperin, Ibanezin katalogista mustan eri versiot ja niitä oli 14kpl :) Näkyy olevan vieläkin 2009-esitteessä: Bio Armor, Biker's Black, Black, Metallic Black Flat, Transparent Black Sunburst, Black Blond, Black Flat, Black Night, Galaxy Black, Himalayan Black, Neo Western Black, Transparent Black, Transparent Black Flat ja tietysti Weathered Black. Siis oikeast... neljä'fukin'toista MUSTAA väriä. Ymmärtäisin just ja just sen 2-3 mustaa, eli perusmusta, transparent ja sitten tuo satiini. Toisaalta todella harmillista... mielellään näkisin paljon kirjavampaa värikarttaa ja vaihtoehtoja/mahdollisuuksia. The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 14.05.2009 22:55:50 | |
Siis oikeast... neljä'fukin'toista MUSTAA väriä. Ymmärtäisin just ja just sen 2-3 mustaa, eli perusmusta, transparent ja sitten tuo satiini. Toisaalta todella harmillista... mielellään näkisin paljon kirjavampaa värikarttaa ja vaihtoehtoja/mahdollisuuksia. Tervetuloa 2000-luvulle. =) Mikäs sen kasarimpaa kuin neonvihreä Ibanezin RG, tai kirkkaan punainen Charvel? :P "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 14.05.2009 23:08:59 | |
Juicy: Tervetuloa 2000-luvulle. =) Juu, hevi tulee ja hevi tappaa. Ei muuta kuin mustat kynsilakat, kajaalit ja Rhoadsit (tai sen johdannaiset) lapaseen. Hyvä tulee! The game's out there, and it's play or get played. That simple. | |
![]() 14.05.2009 23:18:30 | |
bonecrusher: Juu, hevi tulee ja hevi tappaa. Ei muuta kuin mustat kynsilakat, kajaalit ja Rhoadsit (tai sen johdannaiset) lapaseen. Hyvä tulee! Ei helkkari, nyt olis täydellinen heitto pistää linkki torilta yhden RR-kitaran myynti-ilmon kuvaan. Löytyy aika lähelle kuvailemasi henkilö, mutta taidanpa jättää väliin... :D "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 14.05.2009 23:19:00 | |
pekurides: Silloin kun itse aloitteli rämpyttelemään niin kaikki kovat jätkät veti jacksoneilla ja niistä näki vain unta kun sitä ensimmäistä karvalakki Charveli yritti viritellä... ESP:stä ei oltu kuullukkaan ja kaikki kunnon kitarat tehtiin ameriikassa. Itse taas muistan kun noilla ison maailman starboilla oli juurikin ESP:t (tai Kramerit, parilla Jacksonit) ja pikkupentuna kuolasin niiden perään. Suomessa ensimmäisen ESP:n taisin nähdä joskus 1994 tai 1995 (noilla ulkomaan staroilla jo monta vuotta aiemmin), kun Stratovarius esiintyi Lista-ohjelmassa ja soitti Against the Windin, siellä Timo Tolkki veteli ESP:llä. Kitarapajahan noita niihin aikoihin toi maahan. Itse ostin ensimmäisen ESP:ni 1997, kun löysin käytetyn M-II:n hyvään hintaan Levytukusta. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Khansen&image_id=459545 Oli mainio kitara ja monta kymmentä keikkaa sillä soitin, myin typeränä rahapulassa kun kuvittelin joskus, että bänditouhut oli sitten siinä... Kun mennään sinne yli 2000 euroa hintatasolle on kyse enää vain mieltymyksistä, laatu sen hintaisissa kepeissä on yleensä kohdillaan. Itse pidän ESP:n kaulaprofiilista ja tuo nykyinen ESP custom shop soundaa juuri tasan niin hyvältä kuin sen hintaluokan kitaran kuuluukin. Silloin kun sain tuon customin, entisen bändini livemiksaaja kysyi soundcheckin jälkeen, että mitä olen tehnyt kitarasoundilleni, vastasin etten ole muuttanut sitä mitenkään. Siihen miksaaja totesi, että kyllä sä sille jotain olet tehnyt, kun on paljon parempi kuin aikaisemmin... selvisi sitten että kitarasta se loppujen lopuksi oli kiinni. Soittajana en onneksi ollut kehittynyt. Täh?!? | |
![]() 15.05.2009 02:45:13 | |
Thule: Itse tilasin SL2HT:n viime joulun jälkeen The Music Zoosta, New Yorkista. Ehdottomasti haluamaani väriä ei ollut hyllystä saatavilla, joten neljän kuukauden odotteluajan jälkeen kitara tuli suoraan tehtaalta. Itse liikkeestä ei ole kuin positiivista sanottavaa, asiantunteva ja ystävällinen palvelu sekä mielestäni ihan kilpailukykyinen hinta. Jos uutta Jacksonia tulevaisuudessa halajan, varmasti hankin sen täältä. Itse puntaroin lähinnä hintaeron takia juurikin tuon Soloistin ja mainitsemasi ESP:n välillä, ja päädyin kuitenkin Jacksoniin. Olen omistanut pari ESP:tä aiemmin, Eclipse I ja Custom Shop Horizon, ja ainakin omaan käteen (ja korvaan) tämä SL2HT sopii paremmin. Ja onhan se nyt hienompikin ;) Eipä tätä kiinteätallaista mallia, tai jenkki-Jacksoneita ylipäätäänkään, taida kovin pajoa olla liikkeissä hyllytavarana. En muistaakseni ole täällä Tampereella nähnyt yhtäkään hiljan. http://i196.photobucket.com/albums/aa97/Kuoronjohtaja/Soloist.jpg http://muusikoiden.net/dyn/users/57879.jpg Haitko itse paikan paalta New Yorkista kitaran? Ei taida onnistua Suomeen lahettaminen, tullien yms. takia? Thomannilta ei kylla loydy noita Jacksoneita.... | |
![]() 19.05.2009 11:20:09 | |
JACKSOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOON toivottavasti autto :p | |
![]() 19.05.2009 17:24:20 | |
Kyllä se itsellä kallistuu myös tuonne jenkki Jaskojen puoleen, vaikkakin ESP:t ovat erittäin laadukkaita ja hyvin soivia pelejä. Itseltäni löytyy Jacksonilta RR1t ja ESP:ltä F-STD S7, ja laadussa näiden kahden välillä ei todellakaan ole suurta eroa, mutta Jacksonin kaula ja nauhatyö on sen verran mainiota, että sen perusteella Jackson vie potin. Tämä on kylläkin vain subjektiivinen näkökulma, joillekin ESP:in nauhaprofiili ja muotoilu voi sopia paremmin kuin Jacksonin. Jackson on pienestä koostaan huolimatta erittäin kova ääninen soitin akustisesti, sustainia löytyy ja runko resonoi mukavasti. ESP ei tässäkään kategoriassa häviä, sointi omaa vaan erilaisen luonteen. ESP:ssä puuta on kyllä reippahasti enemmän, runko on suht paksu, mutta onnistuneen muotoilun ansiosta kitara on erittäin mukava soittaa. Laatu soittimia, jos on mahdollista, niin pitää vaan kokeilla kumpi sopii käteen paremmin. Itselläni jenkki Jaskoihin liittyy kyllä sellaista nostalgian käryistä mojoa, sillä nuorena kloppina kiinnitin aina huomiota siihen, kuinka kovat tyypit kuten Andreas Kisser (Sepultura) Kirk Hammett (soitti Jacksonin RR1t:tä) Emperorin Samoth, Jeff Hanneman (soittaa vieläkin SL-1:stä solloin tällöin) jne. soittivat Jacksoneilla. Se visuaalinen puoli siinä ensimmäiseksi hyökkäsi verkkokalvoille, Jacksonin lapa/logo yhdistettynä eben otelautaan ja hainevä otelautamerkkeihin jne.. kyllä se yhdistelmä vetoaa vieläkin samalla tavalla :) | |
![]() 19.05.2009 17:37:58 | |
Tomi_R: ESP:ssä puuta on kyllä reippahasti enemmän, runko on suht paksu, mutta onnistuneen muotoilun ansiosta kitara on erittäin mukava soittaa. Jacksonin RR tuntuu minusta jotenkin mokkelolta kun vertaa ESP:n vastaavaan. Eroahan ei varsinaisesti ole muutakun ylemman hihnatapin paikka on hivenen eri ja ESP:ssä on toi "tummycut". Retaliation Syndicate - Thrash/Death | |
![]() 19.05.2009 17:53:18 | |
Tinippa84: Jacksonin RR tuntuu minusta jotenkin mokkelolta kun vertaa ESP:n vastaavaan. Eroahan ei varsinaisesti ole muutakun ylemman hihnatapin paikka on hivenen eri ja ESP:ssä on toi "tummycut". No onhan se runko selvästi Jaskassa pienempi, ja siitä ei löydy soololovea. "I go where I please, and I please where I go" | |
![]() 19.05.2009 18:14:06 | |
Mulla on ESP Horizon FR mustana. Siis tämä: http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/horizon_fr_bk.html Vuosi sitten hommattu ja oikein tyytyväinen olen. Saatiin vielä ihan hyvään hintaan (1500€). Toisaalta en oikeastaan paljoa verrannut muihin keppeihin kuin faijan Les Paul Studioon. Ne nyt ovat niin erilaisia kitaroita ettei siinä siltikään paljoa vertailua ole. Horizon on tietysti helpposoittoisempi, ainakin itselle. Mulla ei ole tästä kepistä mitään valittamisen aihetta, paitsi ehkä omista virheistä johtunut floikan vireenpitämättömyys (tolpat huonossa kunnossa). Käänsin tolppia 180 astetta ja rasvasin ja vire pitää! :D Jaskoja en ole oikeastaan kokeillut, RR24 ja RR5FR on käynyt sylissä mutta mä en oikein osaa noita V-mallisia soittaa. Jos ostaa kitaran josta löytyy kirjaimet ESP, mutta ei LTD niin ei se voi huono kitara olla. Eikös jenkkijaskat ole kuitenkin kalliimpia kuin esp-standard series-skebat? | |
![]() 19.05.2009 18:46:03 | |
ajs178: Haitko itse paikan paalta New Yorkista kitaran? Ei taida onnistua Suomeen lahettaminen, tullien yms. takia? Thomannilta ei kylla loydy noita Jacksoneita.... En hakenut, ihan UPS:n välityksellä tuli ilman mitään ongelmia. Etukäteen maksoin kitaran liikkeeseen, muut maksut (tulli, vero, tullauspalkkio) UPS:n tilille jahka ottavat yhteyttä kitaran lähestyessä Suomea. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)