Hi-Power 14.05.2009 21:16:32 | |
---|
|
McNulty 14.05.2009 21:17:25 | |
---|
Tai 9-46, mikäli 10 setti tuntuu huonolta bendata. The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
joku muu sikko 15.05.2009 09:07:23 (muokattu 15.05.2009 09:10:05) | |
---|
fox: Juu juu, mutta tuo on täysin tottumis- ja tatsiriippuvaista. Se on aivan herttasen yhdentekevää koittaa antaa jotain "yleispätevää" sääntöä kielten vahvuuksista, anteeksi vaan.. Joku, mikä lie sessiomuu sikko nimeltään Jimmy Page moitiskeli joskus, että soittajien pitäs siirtyä ohuempiin kieliin.. Joissain kitaroissa ko. miäs käytti Black Diamondin banjokieltä ylä-E kielenä, eli oli hänellä siis "seiskasetti" enkä usko että ainakaan paksumpiin vaihtaisi. "Voiko jollain 12-setillä lankkukitarassa ees soittaa oikeesti??" eli vastakkainenkin mielipide lie paikallaan.. joskus tuntuu, niinku olis pianolankaa tai hinausvaijeria sormissa, kun noita joitain kitaroita testailee.. Myös otettava huomioon kitaran skaala sen tatsin lisäksi setin vahvuuksia valitessa. Eiköhän aloittajalle tullu jo melko selkeä näkemys, että tää on niitä seikkoja jotka on pääsääntösesti ihan itse ratkaistava.. Vähän runsaasti tuntuu olevan niitä, joille pitää ensin valita skeba, siihen kielet vielä, ja olis kiva kun joku sen vahvistimenkin sanois, millainen se pitää olla... (toki neuvontapalvelua voi ja saa käyttää, mutta jotain omatoimisuuttakin vois harjoittaa.. ;) -) Minä mitään ole neuvonut kun kerroin mitä itse käytän. Omasta soittotatsista ja tyylistä kai se kaikki on kiinni. Itse painan ja lyön kieliä niin kovaa että ohuet ei vaan toimi enka saa niistä ulos sitä mitä haluan. Jollekin sopii ohuet, sitten janan toisessa päässä on joku Malcolm Young joka ei koskaan bendaa ja sillä on kuulemma paksuimmat kielet mitä löytyy. |
d3monilaama 16.05.2009 18:31:23 | |
---|
Jaa, no oli se kuitenkin ite huomattava että 10-50 setti on E-vireeseen liian paksu ohuemmilta kieliltä. Tuntuu että bendejä ei saa millään tarpeeksi korkealle. Alakielet on ihan passelit, joten kai se on sitten seuraavaksi 9-50 setti metsästettävä. Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. |
Keefster 16.05.2009 20:50:57 | |
---|
bonecrusher: Kai ne kohta kysyy kuka tulis soittaan että kuulostais kivalta :) Mie ainakin voisin tarvita moista palvelua. Täällä on tosiaan ollut käytössä vuosien saatossa jos jonkunlaista virettä ja vaijeria. Nykyään käytössä kuluu Dean Markley Vintage Re-Issuet, jotka ovat eräitä niistä harvoista kielistä nykyään, joissa on vielä vanhanliiton PYÖREÄ ydinlanka. (Aikaisemmin tykkäsin käyttää hexcore-ydinlangalla olevia kieliä.) 24,75" skaalaisissa 11-52 (punottu G) 25,5" skaalaisissa 10-52 (punomaton G) Kävin läpi D'Addariot, Ernie Ballit, DR:t, Elixirit, GHS:t ja muutamat muut eksoottiset Snake Oilista Galliin. Tykkään siitä että kielissä on hyvä soundi, hyvä tatsi, tasalaatuisia paketista toiseen, kestävät normikäytössä riittävän pitkään. Myös hinta vaikuttaa hivenen loppupeleissä kun laatikollisen tai kaksi kerrallaan ostaa. Onko näitä Dean Markleyn kieliä kotomaassa jossain myynnissä tolkun hintaan? Don't be fatuous, Jeffrey |
McNulty 16.05.2009 21:27:28 | |
---|
Keefster: Onko näitä Dean Markleyn kieliä kotomaassa jossain myynnissä tolkun hintaan? Musiikki Silfverberg tuo maahan, mutta itse olen kieleni ostanut Saitenkatalog.de sivustolta. Vintage ReIssue-kielet ovat sen 3,50€/setti. Blue Steelit jossain 5,50€ paikkeilla. Kotimaasta ei saa samaan hintaan kyllä... kysynyt olen yllämainitulta maahantuojalta. The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
jra 16.05.2009 21:36:54 (muokattu 16.05.2009 21:58:07) | |
---|
bonecrusher: Musiikki Silfverberg tuo maahan, mutta itse olen kieleni ostanut Saitenkatalog.de sivustolta. Vintage ReIssue-kielet ovat sen 3,50€/setti. Blue Steelit jossain 5,50€ paikkeilla. Kotimaasta ei saa samaan hintaan kyllä... kysynyt olen yllämainitulta maahantuojalta. DM:n Vintage Reissuet (11-52) laitoin kokeeksi juuri yhteen kitaraan (punotulla G:llä, pakkauksessa mukana myös punomaton G). Ainakin viikon jälkeen olen oikein tyytyväinen. Sävykäs soundi. Blue Steelit tuntuivat noihin verrattuna "vain" kohtuullisilta peruskieliltä. Toinen paketti on vielä varastossa, mutta pitänee tilata lisää ja kokeilla muissakin kitaroissa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
McNulty 16.05.2009 22:10:18 | |
---|
jra: DM:n Vintage Reissuet (11-52) laitoin kokeeksi juuri yhteen kitaraan (punotulla G:llä, pakkauksessa mukana myös punomaton G). Ainakin viikon jälkeen olen oikein tyytyväinen. Sävykäs soundi. Blue Steelit tuntuivat noihin verrattuna "vain" kohtuullisilta peruskieliltä. Toinen paketti on vielä varastossa, mutta pitänee tilata lisää ja kokeilla muissakin kitaroissa. Jep. 11-52 settien mukana Dean Markleylla tulee sekä punottu että punomaton G-kieli setissä, joka sekin on pelkkää bonusta... sen tarran lisäksi :) Itse kyllästyin monen vuoden hexcore-hehkutuksen jälkeen siihen kireähköön ja pistävään yleissoundiin ja fiilikseen. Etsin tarkoituksella roundcore-settiä ja Dean Markleylta sellainen vihdoin löytyi. Se soundaa oikeasti niin paljon "luonnollisemmalta" ja siinä on "vanhojen hyvien kitarasoundien" meininkiä. Samoin bendit tuntuvat omiin näppeihin niin paljon miellyttävimmiltä, etten enää kyllä palaa Hexcore-kieliin ellei ole täydellinen pakko. Blue Steelit ovat ehkä aavistuksen kestävempiä likaantumisen suhteen, mutta 3,50€ hinnalla on minulle aivan se ja sama kestääkö kieli kovaa käyttöä kuukauden vai kaksi. Soundi ja tatsi ratkaisee, joten Vintage Re-Issuet tulivat taloon jäädäkseen. Minulla on tosiaan kaikissa soittimissa nykyään nuo: http://deanmarkley.com/Strings/Electric/VintageElectricEl.shtml Eikä suotta voittanut vuoden 2008 parasta "New Accessory"-palkintoa. Mie rakastan ja kovaa :)) The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
VIPMetal 16.05.2009 22:56:46 | |
---|
Yks juttu mikä tuli mieleen on se, että ainakin itse en pystynyt soittamaan 10-60 setillä C-drop vireessä, kun alkoi sattua ranteisiin niin paljon. Tämä taas johtuu siitä, että joskus teini-iässä tuli "ehkä" pidettyä hieman liian pitkiä treeni-iltoja ja jännetuppitulehduksen molempiin käsiin... silloin tosin soitin 9-42 setillä eikä siis kielistä johtunut tuo.. Nykyään on CHS 10-52 C-dropista (pääasiassa) standard-vireeseen kitaroissa. 9-46 oli melko hyvä aikanaan, kun enemmän E:stä soitteli. OT: Onko muuten mitään valmista settiä, jossa paksuin kieli olis pelkästään hieman tukevampi kuin tuossa 10-52. "Vähän" liian makaroni tuo 52 C:hen viritettynä, muuten hyvä tatsi.. Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
McNulty 16.05.2009 23:08:55 | |
---|
VIPMetal: OT: Onko muuten mitään valmista settiä, jossa paksuin kieli olis pelkästään hieman tukevampi kuin tuossa 10-52. "Vähän" liian makaroni tuo 52 C:hen viritettynä, muuten hyvä tatsi.. On. DR Strings tarjoaa ns. Jeff Healey signaturesettiä, joka on 10-56. Eli DR JH-10 onpi tuon satsin nimi ja malli. The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
VIPMetal 17.05.2009 05:00:53 | |
---|
bonecrusher: On. DR Strings tarjoaa ns. Jeff Healey signaturesettiä, joka on 10-56. Eli DR JH-10 onpi tuon satsin nimi ja malli. Kiitos! Tuo pitää kyllä ehdottomasti testata! Minä lennän, polskin ja uin. Sanon sulle kvaak, ystävälle kvaak, kvaak sanon teille kaikille. |
Ziggy Bubba 17.05.2009 05:38:28 (muokattu 17.05.2009 05:42:48) | |
---|
bonecrusher: On. DR Strings tarjoaa ns. Jeff Healey signaturesettiä, joka on 10-56. Eli DR JH-10 onpi tuon satsin nimi ja malli. Musta tuokin on vähän vinollaan suhteessa, sillä ohuet kielet ovat tuossa kovin ohuet ja paksut taas pirun paksut. Missä ovat edukkaat setit tyyliin 11-56 tai 12-58? E: nykytarjonta tuntuu olevan joko yleisesti ohut (esim. 9-42) tai sitten kokonaan paksu (12-52). Se ohut yläpää ja paksu alapää ei myöskään usein toimi, tsekatkaa vaikka ne Wylden suhteiltaan naurettavat satsit (10-60, 11-70?!?!). Missä ovat ne hyvät välimallit näistä? Haloo, kielten valmistajat! |
McNulty 17.05.2009 12:28:00 | |
---|
sikki-six: Musta tuokin on vähän vinollaan suhteessa, sillä ohuet kielet ovat tuossa kovin ohuet ja paksut taas pirun paksut. Missä ovat edukkaat setit tyyliin 11-56 tai 12-58? E: nykytarjonta tuntuu olevan joko yleisesti ohut (esim. 9-42) tai sitten kokonaan paksu (12-52). Se ohut yläpää ja paksu alapää ei myöskään usein toimi, tsekatkaa vaikka ne Wylden suhteiltaan naurettavat satsit (10-60, 11-70?!?!). Missä ovat ne hyvät välimallit näistä? Haloo, kielten valmistajat! Eikös noiden Wylde-settien ole tarkoitus olla droppivireille. Esim. 10-60 Drop-D:lle ja 11-70 sitten Drop-C:lle? 10-60 toimii ihan hyvin kun pudotetaan vain se paksuin kieli sävelaskeleen alemmaksi. Niin minä ainakin olen nuo kyseiset setit mieltänyt. The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
d3monilaama 17.05.2009 12:48:23 | |
---|
bonecrusher: Eikös noiden Wylde-settien ole tarkoitus olla droppivireille. Esim. 10-60 Drop-D:lle ja 11-70 sitten Drop-C:lle? 10-60 toimii ihan hyvin kun pudotetaan vain se paksuin kieli sävelaskeleen alemmaksi. Niin minä ainakin olen nuo kyseiset setit mieltänyt. Miten musta tuntuu, että on silti vähän järeät noi paksummat kielet vaikka droppivireeseen laittaisikin. .070 tuntuu kyllä aika paksulta C:hen. Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. |
McNulty 17.05.2009 12:50:06 | |
---|
d3monilaama: Miten musta tuntuu, että on silti vähän järeät noi paksummat kielet vaikka droppivireeseen laittaisikin. .070 tuntuu kyllä aika paksulta C:hen. Ei välttämättä, jos on rankempi soittotatsi ja soittimessa lyhyempi skaala (24,75" esim.) The game's out there, and it's play or get played. That simple. |
d3monilaama 17.05.2009 13:58:27 | |
---|
bonecrusher: Ei välttämättä, jos on rankempi soittotatsi ja soittimessa lyhyempi skaala (24,75" esim.) Oma soitto on sitten varmaankin sellaista hissuttelua :D Referenssinä mulla oli A-vireessä paksuin kieli .070 25,5"-skaalalla mutta soittakoon jokainen niillä millä tykkää. Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. |
Ziggy Bubba 17.05.2009 14:57:01 (muokattu 17.05.2009 15:00:59) | |
---|
bonecrusher: Ei välttämättä, jos on rankempi soittotatsi ja soittimessa lyhyempi skaala (24,75" esim.) Makuasioitahan nämä, mutta täytyy kyllä olla eri mieltä. Tuo 60-mallinen paksuin kieli toimii matalilla vireillä oikein kivasti, mutta miten tuo 10-setin yläpää liittyy tuohon hommaan? Esim. drop-C tahi -B vireissä sitä kaipaisi hiukan tavallista paksumpia vaijereita myös "liidiosastolle", kun kerran niitäkin joutuu reilusti tiputtamaan. Eli 10-setti on ainakin itelle se standardi noissa Gibson-mallisissa kapuloissa E-vireeseen. Kun sitten virettä pudotellaan, ois hyvä saada säilytettyä jotakuinkin se napakkuus siinä tatsissa - samassa suhteessa paksumpaa vaijeria siis tarvitaan kehiin. Drop-C vireessä esim. on aika passeli joku 12-58 setti. Perus drop-D menee ihan 10-52 satsilla, mutta nuo Wylden älyttömät setit ei itellä sovi sinällään oikein mihinkään. |
Juicy 17.05.2009 15:30:08 | |
---|
"I go where I please, and I please where I go" |
Vicious 17.05.2009 16:36:54 | |
---|
Bändin kanssa veivataa drop a:sta nii joutuu melkosta vaijeria virittään kitaraan. Tällä hetkellä on ghs:ltä koottu customsetti 14-70 kiinni SG:ssä. Harmittaa vähäsen kun muut valmistajat tekee niin laiskasti paksumpia kieliä. Sitten taas kotosella soittelen Telellä e-vireestä kaikkea mahollista ja tykkään pitää suhteessa vähä jämäkämpää settiä eli mulla on toi Ernie Ballin Heavy Bottom 10-52. Ois kyllä makia ku ois varaa ja energiaa vaihtaa useammin ku kerran kolmessa kuukauessa kielet. I Will kick your ass 'til your dick shoots shit |
incision3 17.05.2009 17:35:18 (muokattu 17.05.2009 17:35:36) | |
---|
Tää varmaan käy tähän aiheeseen.... Mitkä kielet ois hyvät drop C ja drop B vireisiin? |