![]() 03.03.2010 17:40:57 | |
---|---|
Oman Bajan tilasin DV:ltä ja kyllä siihen voi olla erittäin tyytyväinen, kaulaprofiili on tukeva mutta jos se ei haittaa menoa niin eriomainen kitara. Viimeistelyt ja säädöt oli hyvin tehty, nauhat ok ei raavi sormia ja intonaatiokin oli melkeen kohdillaan. Soundillisesti tykkään kovasti. SDMF | |
![]() 21.07.2010 22:42:10 | |
No nyt on tullut runkittua tuota Bajaa muutama kuukausi ja aina vain tuntuu löytyvän soittoonkin uusia juttuja (kun en ole ennen telellä soitellut), nauhanpäät hiottiin ja hienovirettä tavoitellaan. Tekisi mieleni kuitenkin hieman modailla ko. tuotetta. Kaulamikki on jumalattoman hyvä tässä, mutta tallaan kaipailisin lisää muhevuutta. Olen ajatellut Fralinin blues specialia tallaan. Onko kokemuksia mikkien vaihdosta Bajaan? Tai Fralinista yleensä. Entä mitä kompensoituja (messinkisiä tietenkin) tallapaloja suositeltaisiin? | |
![]() 21.07.2010 22:48:58 | |
sotilaskoira: Entä mitä kompensoituja (messinkisiä tietenkin) tallapaloja suositeltaisiin? http://www.callahamguitars.com/partstel.htm | |
![]() 21.07.2010 23:36:04 | |
sotilaskoira: No nyt on tullut runkittua tuota Bajaa muutama kuukausi ja aina vain tuntuu löytyvän soittoonkin uusia juttuja Miksi en mahda sille mitn että mulle tulee tuosta Bajasta aivan jotain muuta mieleen. Sopii varsinkin tuohon lauseeseen.... :) Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 25.07.2010 12:56:41 | |
Nostetaan vielä kerran. Onko minkälaisia kokemuksia mikkien vaihdosta Bajaan? Vaihtelunhalu iski takavasemmalta ja olen miettinyt Fenderin Texas Spesialeja (jotka on käämitty aika kuumiksi) tai sitten Fralinin settiä, Fenderin Nocaster kiinnostaa myös. Opinions Please! Aiheuttaako tuo Bajan S1 systeemi jotain ylimääräistä pohdintaa tai haasteita mikkien vaihdon yhteydessä? | |
![]() 25.07.2010 13:22:19 | |
sotilaskoira: Nostetaan vielä kerran. Onko minkälaisia kokemuksia mikkien vaihdosta Bajaan? Vaihtelunhalu iski takavasemmalta ja olen miettinyt Fenderin Texas Spesialeja (jotka on käämitty aika kuumiksi) tai sitten Fralinin settiä, Fenderin Nocaster kiinnostaa myös. Opinions Please! Minä vaihdoin omaani Lundgrenin "P90" tele setin jota täällä olen mainostanut useamminkin: http://www.lundgren.se/index.asp?folid=20&micid=25 ja http://www.lundgren.se/index.asp?folid=20&micid=27 Ihan on toinen kitara ollut sen jälkeen. Rokkikone. Ei lainkaan sovellu jos haluaa perinteistä telesoundia, mutta jos sitä rokkia soittaa niin sit. Etenkin se sarjaankytkentä toimii loistavasti noilla mikeillä. Aiheuttaako tuo Bajan S1 systeemi jotain ylimääräistä pohdintaa tai haasteita mikkien vaihdon yhteydessä? No ei se varsinaisesti. Omastani nyppäsin sen ensitöikseni pois häiritsemästä kun en sitä tarvinut. | |
![]() 31.08.2013 13:51:28 | |
Nostetaas vanhaa ketjua. Mulle olis ehkä vaihdokkina tulossa otsikonmukainen keppi ja tuo kaulan leveys/paksuus alkoi mietityttämään. Thomannin sivuilla lukee, että bajan satulan leveys on 41,2mm, kun taas omassa stratossa se on 43mm, suunnilleen. Bajan satulan leveys on siis pienempi kuin jopa modern-c-kaulaprofiilisissa stratoissa. Edellisen stratoni vaihdoin nykyiseen erityisesti tuon ohkaisen/kapoisen kaulan takia. Kaulaprofiili tuossa on tietty erilainen kuin edellämainituissa, mutta se ei hittaa. Mitä mieltä olette muuten tuosta bajan kaulasta, onko tikku verrattuna vaikka tuohon entiseen normi-c-profiiliin, tai paksu, verrattuna modern-c-profiiliin? Baja kiinnostaisi todella paljon, mut tuo kaulan paksuus alko askarruttamaan rankasti. | |
![]() 31.08.2013 15:01:02 (muokattu 31.08.2013 15:02:45) | |
No ovathan nuo aika erityyppiset kaulat, jenkkien kaula modern C:llä on ohuempi ja leveämpi ja Bajassa on kapea halko. Kaulan leveys on pieni ero tässä verrattuna Bajan paksumpaan profiiliin. | |
![]() 01.09.2013 10:01:08 | |
gator: Nostetaas vanhaa ketjua. Mulle olis ehkä vaihdokkina tulossa otsikonmukainen keppi ja tuo kaulan leveys/paksuus alkoi mietityttämään. Thomannin sivuilla lukee, että bajan satulan leveys on 41,2mm, kun taas omassa stratossa se on 43mm, suunnilleen. Bajan satulan leveys on siis pienempi kuin jopa modern-c-kaulaprofiilisissa stratoissa. Edellisen stratoni vaihdoin nykyiseen erityisesti tuon ohkaisen/kapoisen kaulan takia. Kaulaprofiili tuossa on tietty erilainen kuin edellämainituissa, mutta se ei hittaa. Mitä mieltä olette muuten tuosta bajan kaulasta, onko tikku verrattuna vaikka tuohon entiseen normi-c-profiiliin, tai paksu, verrattuna modern-c-profiiliin? Baja kiinnostaisi todella paljon, mut tuo kaulan paksuus alko askarruttamaan rankasti. Itse mietiskelin myös tuon soft v:n sopimista omaan käteen (melko lyhet sormet), mutta jo ensimmäisellä kokeilukerralla se tuntui hyvältä. Enemmän se muistuttaa tuota c-profiilia. Modern c on paljon ohuempi. | |
![]() 01.09.2013 18:22:16 | |
Ok, kiitti infosta. Pitänee yrittää käydä testimässä keppii jossain, ennenku teen päätöksiä. Toi vaikuttais hemmetin mukavalta kepiltä speksiensä puolesta. | |
![]() 01.09.2013 18:36:05 | |
gator: Ok, kiitti infosta. Pitänee yrittää käydä testimässä keppii jossain, ennenku teen päätöksiä. Toi vaikuttais hemmetin mukavalta kepiltä speksiensä puolesta. Se on mukava keppi ihan ehdottomasti. itselläni on ollut nyt baja rapiat kaksi vuotta ja en ole katunut päivääkään sen hankintaa. Se kaulaprofiili on omasta mielestäni juuri hyvä. V-profiili on hyvin samankaltainen kuin vanhassa seiskaysi stratossani ja siksi se tuntui heti tutulta ja sellaiselta kun fender kuuluu minun maailmassani tuntuakin. Itse en tykännytsiitä vintagepleksistä ja vaihdoinkin sen valkoiseen kolmikerrospleksiin. Toinen pikku miinus tulee häiriösuojauksen puutteesta, mutta se on toisaalta sitä vintageosuutta tuossa kitarassa. Mikit on fantastiko ja s-1 tsydeemi on ihana... ei perkele ei tätä voi kehua tarpeeksi. Ihan unelmien täyttymys teleksi:-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 01.09.2013 19:07:46 | |
Mullakin on toinen Baja menossa - ekan myynti kadutti sen verran, että uusi piti hommata. Mulla on kaulaprofiili hyvin pehmeä V jossain ekan ja viidennen nauhan välillä. Siitä ylöspäin tuhti C-profiili. Old Fenders never die | |
![]() 01.09.2013 20:07:03 | |
hallu: Se on mukava keppi ihan ehdottomasti. itselläni on ollut nyt baja rapiat kaksi vuotta ja en ole katunut päivääkään sen hankintaa. Se kaulaprofiili on omasta mielestäni juuri hyvä. V-profiili on hyvin samankaltainen kuin vanhassa seiskaysi stratossani ja siksi se tuntui heti tutulta ja sellaiselta kun fender kuuluu minun maailmassani tuntuakin. Itse en tykännytsiitä vintagepleksistä ja vaihdoinkin sen valkoiseen kolmikerrospleksiin. Toinen pikku miinus tulee häiriösuojauksen puutteesta, mutta se on toisaalta sitä vintageosuutta tuossa kitarassa. Mikit on fantastiko ja s-1 tsydeemi on ihana... ei perkele ei tätä voi kehua tarpeeksi. Ihan unelmien täyttymys teleksi:-). Minä en ole edes vaihtanut pleksiä. Muuten TÄYSIN samaa mieltä. On se häiriö herkkä, mutta se ei ole vika, vaan se on ominaisuus! | |
![]() 01.09.2013 20:23:45 | |
Bajan myymisen suhteen voin lohduttautua vain sillä, että sain jotain vielä parempaa tilalle (vintagea). Lisäksi bajaa on hyvin saatavilla, eli kyllähän sellasen voi vielä hommata. Siinä on kyllä harvinaisen mukava kaula sellaiseksi haloksi! | |
![]() 01.09.2013 20:41:57 | |
Muovinen: Bajan myymisen suhteen voin lohduttautua vain sillä, että sain jotain vielä parempaa tilalle (vintagea). Lisäksi bajaa on hyvin saatavilla, eli kyllähän sellasen voi vielä hommata. Siinä on kyllä harvinaisen mukava kaula sellaiseksi haloksi! Joo, baja ei todellakaan ole vintagea:-) sitä on tehty ihan hemmetisti ja myyty suunnilleen kylän joka jätkälle joten vaikka sen tuotanto loppuisikin, niin ei saatavuudessa pitäisi olla mitään pulmia varmaan ikinä:-D. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 02.09.2013 10:39:23 | |
hallu: Joo, baja ei todellakaan ole vintagea:-) sitä on tehty ihan hemmetisti ja myyty suunnilleen kylän joka jätkälle joten vaikka sen tuotanto loppuisikin, niin ei saatavuudessa pitäisi olla mitään pulmia varmaan ikinä:-D. Hyvä homma, koska kyllä ainakin yksi Baja pitää minunkin vielä saada. Ei vaan ole budjetissa juuri nyt rakoa tulevan stratohankinnan takia. En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin | |
![]() 03.09.2013 20:36:51 | |
Mitä mieltä olette noista bajan orkkismikeistä? | |
![]() 03.09.2013 20:44:53 | |
gator: Mitä mieltä olette noista bajan orkkismikeistä? Roots-henkiseen nypläykseen ne on mun mielestä oikein hyvät: http://maihinnousu.net/s/20050 Old Fenders never die | |
![]() 03.09.2013 20:45:21 | |
gator: Mitä mieltä olette noista bajan orkkismikeistä? No minä tykkään. Tuskin teleen pystyy telempiä mikkejä saamaan. Ainoa mitä olen jossakin vaiheessa miettinyt, niin joku noisless mikki voisi olla kova sana. Ongelma on vain siinä että kun olen kaupassa Fenderin noislessmikillisä kitaroita kokeillut, niin ne eivät vaan yllä samaan kirkkauteen ja heleään napsuun kuin nuo orkkikset. Onhan noita kolmansilla osapuolilla tarjolla kalliitakin mikkejä,mutta en ole ollut enää motivoitunut niitä edes miettimään. Soundillisesti bajan orkkismikit tarjoaa juuri sitä mitä teletä odotankin, mutta hurinoiden suitsiminen voisi olla kova sana jos se vain onnistuisi samoilla soundeilla. Pahaa pelkään että ei onnistu, muutenhan siihen olisi sellaiset laitettu jo tehtaalla. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 03.09.2013 20:47:39 | |
Kuha: Roots-henkiseen nypläykseen ne on mun mielestä oikein hyvät: http://maihinnousu.net/s/20050 No voi perkele, jätkä veti semmoisen pläjäyksen että ei mun tartte itse enää kitraa soittaa.... mähän voin kuunnella sua;-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)