Aihe: F-huutokauppa
1 2 3 4 5
oiva tumpeloinen
06.05.2009 11:39:33
jarmo vh: OVH:ta eivät liikkeet määrittele itse, vaan sen tekevät valmistaja ja maahantuoja. Myyntihinta voi sitten olla alempi riippuen siitä, minkä verran liike haluaa tuottoa. Mun mielestä on edelleen mukavaa asioida tutussa liikkeessä, jossa tavaraa voi todellakin testata ja tinkiä hintaa alaspäin. Samalla voi rupatella sitä ja tätä soitinasioista. Siihen ei nettikaupat pysty.

Siinä yksi syy miksi ei tarvitse boikotoida noita fakin liikkeitä.

Se on ihan selvä, mutta kyllähän tässäkin tapauksessa sitten ratsastetaan sillä ovh:lla. Laitetaan se verrokkihinnaksi huudon lähtöhinnalle, jotta saadaan kuva mahdollisimman suuresta erosta. Jos se haluttaisiin tehdä siististi, niin miksi siihen ei voisi laittaa sitä normaalia hyllyhintaa. Syy on tietenkin se, mitä tuossa aiemmassa viestissä mainittiin. Eli eihän tämän koko homman tarkoitus ole saada porukkaa liikkeelle halvalla tavaralla, vaan oikeanlaisella markkinoinnilla.
TösiRöck
06.05.2009 15:23:07
Nythän mun ei tarvitse enää seurata mun lempi saippuaoopperasarjoja, joihin kuuluvat ainakin Kauniit & Rohkeat sekä Tunteita & Tuoksuja. Mä voin sen sijaan tulla tänne lukemaan tunteikkaita 'Mua Kusetetaan Aina' ja 'huutokauppa ei voi olla mitään muuta kun ihmissortoa' - Viestejä. Kiitoksia. Mä olen nyt todella herkistynyt.
Broadcaster
06.05.2009 15:35:17
TösiRöck: Nythän mun ei tarvitse enää seurata mun lempi saippuaoopperasarjoja, joihin kuuluvat ainakin Kauniit & Rohkeat sekä Tunteita & Tuoksuja. Mä voin sen sijaan tulla tänne lukemaan tunteikkaita 'Mua Kusetetaan Aina' ja 'huutokauppa ei voi olla mitään muuta kun ihmissortoa' - Viestejä. Kiitoksia. Mä olen nyt todella herkistynyt.

Ihquuu kun oikein rekisteröidyit tätä kommenttia varten.
Antti1
06.05.2009 15:37:32
Airbag7: Ihquuu kun oikein rekisteröidyit tätä kommenttia varten.

Vai oisko jopa joku oikein tösiröhkea, joka uskaltaa (melkein) huudella oman nimimerkkinsä takaa?

Eniten tuossa koko systeemissä ihmetyttää se, että siellä on ihan kamalaa kukkua pääosin myynnissä. Muutamilla "kohokohdilla" olis saanut varmasti jengin mielenkiinnon syttymään enempi.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
jarmo vh
06.05.2009 15:50:19
Eniten tuossa koko systeemissä ihmetyttää se, että siellä on ihan kamalaa kukkua pääosin myynnissä. Muutamilla "kohokohdilla" olis saanut varmasti jengin mielenkiinnon syttymään enempi.

Juu, näin on. Taitaa vaan olla niin, että halvennuksella yritetään myydä niitä kamoja, joita ei muuten osteta. Näinhän se on muillakin kaupan aloilla usein. Vai onko joku löytänyt esim. hyvän levyn "CD:t alk. 1.95€" -korista.
Kitarat Amerikasta, vahvistimet Englannista.
TösiRöck
06.05.2009 16:47:58
Joo kyllä päätin ihan näitä suuria sanoja varten kirjautua sisään. Lähinnä vain tuossa ed. viestissä viittasin, että yhtä järkevän kuuloista tekstiä kuin oma ed. viestini on jo aika monta täällä. Aika spesiaaleja tuotteita näyttivät joo monet olevan, mutta mitäs sitten. Idea on ihan ok, tuotteet paikoitellen kyllä erikoisia. Mun puolesta huutokaupatkoon vaikka nokkahuiluja, jos siltä tuntuu. Huutajistahan tuo hinta sitten kuitenkin riippuu. Esim. 500€ lähtö Flyygelistä ei ole paljon... se soitin ei tietty vain itseäni kovasti lämmitä.
minidriver
06.05.2009 17:18:57

FensonGibder: Yleisestikin otettuna kusetusta, jos OVH:t on 30-40% tuotteen oikeaa, käypää markkina-arvoa suuremmat.

Saanko udella herra taloustieteilijältä mitä teet työksesi tai sen mistä sinulle maksetaan? Lipesin auttamatta aiheesta, mutta olen utelias kuulemaan jonkinlaisia perusteita tälle "väitteelle" ja sen olisivatko tällaisia aivopieruja totuuksina laukovat neropatit valmiita esim. tekemään työtä palkatta hyödykettä "x" 40% alennuksella myyvässä yrityksessä?!?! Kunhan kyselen...

Mitä tulee otsikon aiheeseen, olen sitä mieltä että moinen soitinhuutokauppa on hyvä idea, vaikken tuosta listasta mitään itselleni löytänytkään.
Isi
Nazareth
06.05.2009 19:20:53
Lopettakaa jo. Olette ku mitkäkin pikkulapset.
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Freewheeler
06.05.2009 19:27:05
Jep, menkää Vantaanporttiin lauantaina huutamaan!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Traditional
06.05.2009 19:57:52
Nazareth: Lopettakaa jo. Olette ku mitkäkin pikkulapset.

Kerro jotain uutta.
Lueskelin eilisen IS:ää. Katsoin että mitä saatanaa, ripulihiihtäjä kuoli järven jäälle. Oli sittenkin riippuliitäjä. Petyin vähän. -Chieftain
FensonGibder
06.05.2009 21:25:55
minidriver: Saanko udella herra taloustieteilijältä mitä teet työksesi tai sen mistä sinulle maksetaan? Lipesin auttamatta aiheesta, mutta olen utelias kuulemaan jonkinlaisia perusteita tälle "väitteelle" ja sen olisivatko tällaisia aivopieruja totuuksina laukovat neropatit valmiita esim. tekemään työtä palkatta hyödykettä "x" 40% alennuksella myyvässä yrityksessä?!?! Kunhan kyselen...

Mitä tulee otsikon aiheeseen, olen sitä mieltä että moinen soitinhuutokauppa on hyvä idea, vaikken tuosta listasta mitään itselleni löytänytkään.

Jos ovh on älytön tuotteen markkina-arvoon nähden, niin periaatteessa tuotteet voi myydä 90% alennuksella - ja silti jäädä voitolle.

Tuttua kultasepänliikkeissä niin kuin soitinliikkeissäkin.

Esim. tietyt sarjatuotantogibsonit/fenderit jotka maksoivat 2 vuotta sitten noin 4500e, mutta ovat lähteneet liikkeistä jo vuoden verran 42% ovh:ta halvemmalla.

Arkkitehdin hommia teen.
riffi, nyt
Kurg
06.05.2009 21:56:34
Vai onko joku löytänyt esim. hyvän levyn "CD:t alk. 1.95€" -korista.

En ole, mutta CD:t alk. 0,05€ korista löysin kahdella eurolla Stonegardin From Dusk Till Doom - levyn. :)
http://www.mikseri.net/artists/?id=103797
Satu ja Tuija
06.05.2009 21:57:58 (muokattu 07.05.2009 10:22:37)
Virhe! Liian lyhyt tai tyhjä kirjoitus!
darrell
06.05.2009 23:43:45
FensonGibder: Jos ovh on älytön tuotteen markkina-arvoon nähden, niin periaatteessa tuotteet voi myydä 90% alennuksella - ja silti jäädä voitolle.

Nimenomaan.
Kävin paikalliselta yrittäjältä kysymässä remonttihommiin tarviketarjouksia ja mahdollisia -% kanta-asiakkaalle. => Saan kuulemma alennusta just niin monta prosenttia kuin haluan. Kannataa kysellä ja kilpailuttaa myös myyntihintaa.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
lukeman
07.05.2009 07:04:19
jyrkalt: Jengi vaan jaksaa hinnoista valittaa.

Ei valiteta silloin kun on viinasta kyse.
Kaupasta saa bissen eurolla mut baarissa se maksaa 3€. Voi kamala mitä kusetusta....

Hyvä heitto. =)
minidriver
07.05.2009 10:16:39

darrell: Nimenomaan.
Kävin paikalliselta yrittäjältä kysymässä remonttihommiin tarviketarjouksia ja mahdollisia -% kanta-asiakkaalle. => Saan kuulemma alennusta just niin monta prosenttia kuin haluan. Kannataa kysellä ja kilpailuttaa myös myyntihintaa.

Kyllähän sun sitten kannattaa pyytää tuollainen 97%. Eihän sitä ilmaiseksi mitään kehtaa ottaa. Kyllähän kauppias ilomielin tuollaisella alella tavaraa myy, jää todennäköisesti vielä huikeasti voitolle.
Isi
Calyamaha
07.05.2009 11:14:33
FensonGibder: Jos ovh on älytön tuotteen markkina-arvoon nähden, niin periaatteessa tuotteet voi myydä 90% alennuksella - ja silti jäädä voitolle.

Siis esim. kitaran ovh 1000€ - 90% = 100€. Sisäänostohinta siis n. 90€, että jää sitä voittoakin? Noita kun sitten myy yhden tunnissa, niin saa melkein yhden myyjän tuntipalkan maksettua :)

Kerro mullekin, mistä tuotteista voi repiä tuollaisia katteita soitinliikkeissä?! Kyllä tänä päivänä tollanen 25% alkaa olemaan maksimikate soittimissa, tarvikkeissa ehkä vähän enemmän.

Esim. tietyt sarjatuotantogibsonit/fenderit jotka maksoivat 2 vuotta sitten noin 4500e, mutta ovat lähteneet liikkeistä jo vuoden verran 42% ovh:ta halvemmalla.

Dollarin kurssimuutoksilla ei tietenkään ole mitään tekemistä Jenkkilästä tulevien kamojen hinnanmuodostuksessa...
Gretsch6120
07.05.2009 11:38:35
Laitanpa lusikkani soppaan soittajana sivusta seuraavana.
Muutama asiallinen ja fiksu kirjottaja (TösiRöck, Antti1, mididriver, Freewheeler, Tuomoo, PappaSE, olavi t, jarmo vh, calyamaha) on palstalla, mutta muutaman vinkujan typeriä heittoja on pakko kommentoida:

FensonGibder sanoi: Yleisestikin otettuna kusetusta, jos OVH:t on 30-40% tuotteen oikeaa, käypää markkina-arvoa suuremmat. Jos ovh on älytön tuotteen markkina-arvoon nähden, niin periaatteessa tuotteet voi myydä 90% alennuksella - ja silti jäädä voitolle.Tuttua kultasepänliikkeissä niin kuin soitinliikkeissäkin. Arkkitehdin hommia teen.

-> Käypä markkina-arvo mielestäsi määriytyy ulkomaisten nettikauppojen hintojen perusteella?? Eli soittimien hinnat samoiksi kuin ulkomailla ja se on sit oikein?
Ja olet arkkitehti? Siinä vasta kusetusta onkin. Pitäisikö lähteä vertaamaan sinun palkkaasi vastaaviin ulkomaisten arkkitehtien palkkoihin...huomattaisiin miten sinä kusetat muita ottamalla enemmän palkkaa kuin jossain toisessa maassa työskentelevä arkkitehti. Enpä viitsisi paljon arkkitehdin palkoilla puhua kusettamisesta mitään....
-

pinballwizard sanoi: ...mitäänsanomatonta kamaa tarjolla näin munki näkövinkkelistä, poissaoloaan oikeen huutaa kaikki Gibsonit ja Fenderit ja nimekkäät vahvarit...

-> Et ilmeisesti lukenut ilmoitusta kunnolla, jossa sanottiin että VARASTONTYHJENNYSHUUTOKAUPPA.
Ja jos kyseessä on tuollainen tilaisuus, et kai tosissasi luule että varastoissa lojuu nurkissa Gibsoneita, Fendereitä ja nimekkäitä vahvareita?

-

darrell sanoi: Kävin paikalliselta yrittäjältä kysymässä remonttihommiin tarviketarjouksia ja mahdollisia -% kanta-asiakkaalle. => Saan kuulemma alennusta just niin monta prosenttia kuin haluan. Kannataa kysellä ja kilpailuttaa myös myyntihintaa

-> Aivan oikein, kilpailuta vain. Mikäil satut olemaan työelämässä; entä jos työnantajasi alkaisi kilpailuttamaan sinun palkkaasi vaikka jonkun toisen kanssa; kumpi tekee saman työn halvemmalla. Eikö se olisi tasapuolista ja oikeudenmukaista kilpailuttaa kaikki, kun se on paras ratkaisu?

-

Summa summarum. Jos noi tavarat kiinnostaa, kannattaa mennä huutamaan. Mikäli ei kiinnosta, on aivan typerää ja turhaa täällä palstalla vinkua hinnoista. Samantien voisi alkaa vinkumaan, minkälaista kusetusta on se kun ruokakaupasta ei voi tinkiä.
Twinkle
07.05.2009 12:09:05
Freewheeler: Jep, menkää Vantaanporttiin lauantaina huutamaan!

Niin ajattelin tehdä, listoilla on tuote jota tartten.
FensonGibder
07.05.2009 12:14:13
Gretsch6120: Laitanpa lusikkani soppaan soittajana sivusta seuraavana.

Koulut on sitä varten, että kehittyy tuo luetun tekstin ymmärtäminen. Suosittelen.
riffi, nyt
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)