Aihe: Telecaster Highway one,onko oikea jenkkiFender..?
1 2
McNulty
21.04.2009 15:18:29
kissakissala: usan lakien mukaan 51% tuotteesta pitää olla usassa valmistettu että made in usa lappu voidaan lätkäistä tuotteeseen, omasta mielestäni kuitenkin miellän nuo ihan meksikon peleiksi..

Onko sillä loppupeleissä niin väliä tekeekö ne Fenderit rajan pohjoispuolelle tulleet meksikaanot vaiko etelän puolella asuvat meksikaanot?

Itseasiassa mie tykkäsin enemmän Fenderin Classic-sarjan Stratoista ja Teleistä kuin Highway One-sarjan vastaavista. Classicit on asiallisesti kasattuja mehikolaisia, siinä missä liian moni vastaantullut HW1 tuntui vasurilla roiskastulta maanantaiversiolta. Eli pelkkää valmistusmaata ei parane tuijottaa. Toki yksilöistä kymysys, joten testata kannattaa ennen hankintaa!!!
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
kissakissala
21.04.2009 17:21:28
Niin eipä sillä valmistusmaalla niin väliä ole, mullakin on yksi erittäin hyvä meksikon jaguar. Faktaa ei nyt tähän hätään ole esittää tuosta highway onen valmistusprosessista, mutta kun jokunen vuosi sitten ajattelin tuollaisen hommata oli aina monella foorumilla keskustelua juuri tuosta highway onen "harhaanjohtavasta" markkinoinnista usa-kitarana. Kaikkea netistä lukemaansa ei pidä uskoa, mutta kyllähän tuo ihan järkeenkäypää on että osa työstä teetetään meksikossa ja juuri ja juuri riittävä osa usassa että voidaan kitaraan iskeä made in usa lappu ja saada mahdolliset ostajat kiinnostumaan hieman halvemmasta "usa" tuotteesta. Päivitettyjä mallejahan noista nykyään myydään että saattavat olla hyvinkin tätänykyä ihan oikeasti made in usa kitaroita.
Jii
21.04.2009 20:45:09
palomaeki: Eikö Fendereiden "ohut nitrolakka" ole muutenkin aika harvinaisuus...?
Itse ainakin olen huomannut että kaikissahan noissa muovilakat on alla vaikka päällä tämä ohut nitro olisikin....

Täyttä nitroa ei siis taida missään Fenderissä olla, oonko väärässä pahasti jos näin sanon?

Sarjatuotannosta en tiedä, mutta Thin Skin -valmistuserät lienevät nykyään tuollaisia.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
Mars Mountain Music
21.04.2009 21:16:25
Ite oon hyvinkin tyytyväinen omaan highway 1 stratoon. Kokeilin American Standardia ja vaikka siinä oli eroa soundissa ynnä muussa niin ei se olisi ollut todellakaan 600 euron arvoinen ero. Jossain vaiheessa voi kyllä olla, että vaihdan mikit.
Ziggy Bubba
21.04.2009 23:47:26 (muokattu 21.04.2009 23:49:29)

Mun lapaseen (yhden omistaneena ja useamman testanneena) nuo Highwayt eivät ole sen kummoisempia kuin meksikolaiset standarditkaan. Hirveän tasalaatuisiksi en noita ainakaan haukkuisi..

Oma stratoni oli rungon puolesta todella ohut, eikä sustainista voinut puhuakaan. Mikit olivat myös sellaista kuraa, että ihmettelen miten kehtaavat tuommosia ohutsoundisia huristimia "made in USA" vehkeisiin laittaa. Kaula oli kyllä hyvin viimeistelty ja mukava käteen, jos vaan moderni-C on mieleen. Enpä uskaltaisi enää Fenderiä tilaamalla ostaa. Onneksi kapula löysi uuden omistajan kivuttomasti.

Nykyinen meksikolainen Standard-Teleni on sitten aivan eri laadun kapula. Tuon kanssa elelen varmasti pitkään, eikä hardwareakaan ole tarvinnut mikkejä enempää päivittää... Nekin olivat tosin kumman asialliset.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
sepisti
22.04.2009 00:21:45
kissakissala: Niin eipä sillä valmistusmaalla niin väliä ole, mullakin on yksi erittäin hyvä meksikon jaguar. Faktaa ei nyt tähän hätään ole esittää tuosta highway onen valmistusprosessista, mutta kun jokunen vuosi sitten ajattelin tuollaisen hommata oli aina monella foorumilla keskustelua juuri tuosta highway onen "harhaanjohtavasta" markkinoinnista usa-kitarana. Kaikkea netistä lukemaansa ei pidä uskoa, mutta kyllähän tuo ihan järkeenkäypää on että osa työstä teetetään meksikossa ja juuri ja juuri riittävä osa usassa että voidaan kitaraan iskeä made in usa lappu ja saada mahdolliset ostajat kiinnostumaan hieman halvemmasta "usa" tuotteesta. Päivitettyjä mallejahan noista nykyään myydään että saattavat olla hyvinkin tätänykyä ihan oikeasti made in usa kitaroita.

HW:t ovat olemassa ilmeisesti kaltaisiasi kavereita varten, joille "made in" -lappu on jotenkin tärkeä asia. Sellaisen kuvan kirjoituksistasi ainakin saa:)
Jäikö HW tuolloin hankkimatta sen takia, mitä netissä kirjoitettiin?

Mulla luonnollisesti on yksi mehiko-fenkku sekä toinen japsi-fenkku, joten luonnollisesti olen katkera, että rahaa ei ole aitoihin ameriikan kitaroihin:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Ziggy Bubba
22.04.2009 00:33:47 (muokattu 22.04.2009 00:34:51)

sepisti: Mulla luonnollisesti on yksi mehiko-fenkku sekä toinen japsi-fenkku, joten luonnollisesti olen katkera, että rahaa ei ole aitoihin ameriikan kitaroihin:)

Jep. Itellä noita Fender-firman tuotteita on Meksikon Tele ja Kiinan Squier (Jagmaster). Nuo molemmat ovat sekä soitettavuudeltaan että soundiltaan aivan eri sfääreissä testaamieni Highway-kapuloiden kanssa. Eli ei kannata kovin paljoa sitä valmistusmaata tuijottaa...

Toki noista HW-vehkeistä löytyy myös hyviä yksilöitä. Kaveri löysi yhden todella mainion Presari-basson, joka vaan soi todella hienosti ja sopi tämän käteen paremmin kuin hyvin. Eli älkää tilatko sokkona HW-sarjalaisia - testatkaa sitäkin mieluummin :)
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
kissakissala
22.04.2009 08:20:14
sepisti: HW:t ovat olemassa ilmeisesti kaltaisiasi kavereita varten, joille "made in" -lappu on jotenkin tärkeä asia. Sellaisen kuvan kirjoituksistasi ainakin saa:)
Jäikö HW tuolloin hankkimatta sen takia, mitä netissä kirjoitettiin?

Mulla luonnollisesti on yksi mehiko-fenkku sekä toinen japsi-fenkku, joten luonnollisesti olen katkera, että rahaa ei ole aitoihin ameriikan kitaroihin:)

Jep, enkös mä tossa just sanonut että ei tässä nyt siitä kiistellä mikä valmistusmaa on paras vaan missä maassa tuo highway one on valmistettu, ottamatta kantaa mitenkään latuun tai muihin seikkoihin, onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää?
bfoc
22.04.2009 08:46:04
kissakissala: Niin eipä sillä valmistusmaalla niin väliä ole, mullakin on yksi erittäin hyvä meksikon jaguar. Faktaa ei nyt tähän hätään ole esittää tuosta highway onen valmistusprosessista, mutta kun jokunen vuosi sitten ajattelin tuollaisen hommata oli aina monella foorumilla keskustelua juuri tuosta highway onen "harhaanjohtavasta" markkinoinnista usa-kitarana. Kaikkea netistä lukemaansa ei pidä uskoa, mutta kyllähän tuo ihan järkeenkäypää on että osa työstä teetetään meksikossa ja juuri ja juuri riittävä osa usassa että voidaan kitaraan iskeä made in usa lappu ja saada mahdolliset ostajat kiinnostumaan hieman halvemmasta "usa" tuotteesta. Päivitettyjä mallejahan noista nykyään myydään että saattavat olla hyvinkin tätänykyä ihan oikeasti made in usa kitaroita.

Minkäs mukaan sen valmistusmaan pitäisi mennä? Jos 51% on tehty jossain niin eikös se oo isoin osa? Vai pitäiskö ilmoittaa Made in America. Tai Made in USA 51%, China 15% and Mexico 34%? Ääh.

OStakaa Slovakiassa tehty Porsche (min oon nähny kun niitä siellä tehdään)...
sutiojrikellA
rrroope
22.04.2009 10:24:37
nuo highway onet on tehty kaikissa kuluissa säätellen, mutta silti amerikassa, jotta ihmiset saisi halvalla made in americaa. toisaalta japanin fendereitä saa samaan hintaan ja vastaavat laadultaan noita perinteisiä jenkkivehkeitä.
BigPapa
22.04.2009 11:21:55

rrroope: nuo highway onet on tehty kaikissa kuluissa säätellen, mutta silti amerikassa, jotta ihmiset saisi halvalla made in americaa. toisaalta japanin fendereitä saa samaan hintaan ja vastaavat laadultaan noita perinteisiä jenkkivehkeitä.

Joo no mullon tää mut tää ei ookkaan perus Highway, parempaa Fender Telecasteria en tarvii, on ihan helevatan hyvä.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0113502303
They say everything can be replaced Yet every distance is not near So I remember every face Of every man who put me here. I shall be released.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)