Aihe: Lähden Japaniin, kannattaako sieltä ostaa kitara?
1 2
Jamppa2
17.03.2009 14:29:47
lapivil: Moi!

Kun tuli mainittua tuosta tullista niin mietin kuulemaani porsaanreikää ja toimiiko se oikeasti niin, vastatkaa te jotka tiedätte? Jos lähtisin nyt esim. japaniin mukanani joku punainen sg:n ritsa, niin katsottaisiinko kitara niin tarkkaan että merkit sun muut seulottaisiin läpi? jos mainitsen siis että otan kitaran japaniin mutta jätänkin sen arvottoman ritsan sinne ja tuon vaikkapa ehtoa kipponia tilalla niin kierränkö tällöin verot tms. säästänkö kuluissa?

Voi käydä niinkin että niitä ei paljon kiinnosta mitä oot Suomesta pois viemäs, mutta tulles ne voi olettaa, että oot ostanut Jaappanista jokatapauksessa jotain.
Osta koko paketti jo tänään ja naura paskainen nauru iloisena Esso-vahvistimen omistajana tavallisille hölmöläisille.
shamu
18.03.2009 06:50:39
bonecrusher: Ei ne tullin kaverit mitään tyhmiä ole. Kyllä ne ottaa luutun merkin, mallin tai ainakin sarjanumeron ylös kun Seutulasta lähdet. Takaisin tullessa tarkistellaan että olikos siellä boksissa sama vimpain.

En suosittele kokeilemaan moista vilunkipeliä.

Mä oon matkustanut bändin kanssa kolme kertaa Japaniin usean kitaran kanssa, koskaan ei oo tsekattu lähtiessä mitä laukussa on. Takaisin tullessa kerran kysyivät että olikos noi lähtiessä mukana, vai Japanista ostettu, mut ei sen kummempaa. En tosin minäkään suosittele vilunkia.
darrell
18.03.2009 09:32:30
Ei ne tullin kaverit mitään tyhmiä ole. Kyllä ne ottaa luutun merkin, mallin tai ainakin sarjanumeron ylös kun Seutulasta lähdet. Takaisin tullessa tarkistellaan että olikos siellä boksissa sama vimpain.

En suosittele kokeilemaan moista vilunkipeliä.

!!! Noh, tulli ei taatusti tule ottamaan sarjanumeroita ylös Suomesta lähtiessä, jos et mene itse kitaraa sinne tarjoamaan näytille.

Kaikkeen venkulointiin ja omasta mielestä hyviin selityksiin kannattaa ottaa huomioon, että "tulli on jo nähnyt kaiken, ja kuullut kaikki selitykset".
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
mattim
18.03.2009 09:56:36

Jos tulli haluaa tietää mistä mukanasi oleva kitara on kotoisin, on sinun tehtäväsi osoittaa, että se oli mukanasi jo reissuun lähtiessä jos haluat välttyä tulleilta ja veroilta. Tätä varten kannattaa ainakin arvokitarat rekisteröidä tullissa maasta poistuessa.

Matti
http://hiki.pedia.ws/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6kitara
Vahtolainen
18.03.2009 17:29:25
Itse ostin kitaran thaimaasta ja kuljetin suomeen,ei mitään veroja yms.
FensonGibder
18.03.2009 21:28:11
maksat tullin - parempi mieli

Puhutaanko reissusta jonka budjetti kitaroineen on luokkaa 4000-5000euroa?
riffi, nyt
darrell
18.03.2009 22:19:36
Vahtolainen: Itse ostin kitaran thaimaasta ja kuljetin suomeen,ei mitään veroja yms.

Eli ns. et jäänyt kiinni.

Näistä tulliasioista on täällä satoja kirjoituksia ja erittäin yksityiskohtaisia selvityksiä.

Hakua käyttäen lisätietoja.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
varakeef
19.03.2009 10:44:22
Jos olisin menossa Japaniin, tarkistaisin Gretschit. Siellähän ne tehdään ja Eurooppaan ne taitavat päätyä melkoisten mutkein ja välikäsien kautta.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)