Aihe: Voxiin uutta elementtiä.
1 2
humppahanuristi
12.03.2009 10:10:09 (muokattu 12.03.2009 10:12:17)

Arttuonline:

JA VIELÄKIN juttua :D Onko kaiuttimen ohmiluvulla vaikutusta saundiin? Tietäisi vaan, että ostanko 8 vai 16 ohmin, vai onko mitään väliä.

Soundista en tiedä mutta joissain tapauksissa kestävyyteen sillä on vaikutusta.
Ja jos nyt tosiaan se AC15cc1 on kyseessä, niin kaiuttimen liitäntäjakkien vieressä on kytkin, jolla voi vaihtaa vahvistimen käyttämää impedanssia joko 8 tai 16 Ohm. Sillä omalla 16Ohmin kaapilla tietysti 16Ohm asennossa ja jos kytket siihen lisäksi 16Ohmin lisäkaapin, käännät kytkimen 8Ohm asentoon.

Jos et aio lisäkaappeja käyttää, niin on aivan sama ostatko 8 vai 16Ohmin elementin, pidä vain kytkin oikeassa asennossa.

jlummaa: Biasin tarkistaminen katodibiasoidussa vahvistimessa on itse asiassa helpompaa kuin fixed bias vahvistimessa.
En ole sen vertaa asiantuntija tässä asiassa, että voisin vastaankaan väittää.
Olen vain luetun ja kuullun tiedon varassa ja käsittääkseni biasin säätäminen katodibiasoidussa vahvistimessa vaatii yleensä kolvin ja jonkunlaisen valikoiman vastuksia, joilla sitten bias saadaan tarvittaessa oikeaan haarukkaan.
Jos olen väärässä, minua saa mielellään oikaista. :)
Humpasta rautalankaan...
Janne19691
12.03.2009 11:47:41

humppahanuristi: En ole sen vertaa asiantuntija tässä asiassa, että voisin vastaankaan väittää.
Olen vain luetun ja kuullun tiedon varassa ja käsittääkseni biasin säätäminen katodibiasoidussa vahvistimessa vaatii yleensä kolvin ja jonkunlaisen valikoiman vastuksia, joilla sitten bias saadaan tarvittaessa oikeaan haarukkaan.
Jos olen väärässä, minua saa mielellään oikaista. :)

Jep minä puhuin biasin tarkastamisesta, sinä säätämisestä. Ne on eri asioita joskin loogisesti kytköksissä toisiinsa. Katodibiasoidussa vahvistimessa biasin tarkastaminen on helppoa, säätäminen vaatii kolvia ja vastuksia joka on hankalampaa kuin fixed bias vahvistimessa jossa on yleensä potikka sitä varten (ja kaikissa ei olekaan jolloin tarvitaan taas kolvia).
Rule #1: There are no rules.
Arttuonline
18.03.2009 09:51:55
Eilen illalla tein Voxiin ns. "bright-cap modin". Käsi täristen se osa sieltä loppuenlopuksi lähti, mutta testaamaan pääse vasta parin päivän päästä, kun saan uudet putket lyötyä kiinni.. ;P Kaveri teki omaan AC-30:eensä kyseisen operaation ja voi veljet miten räyhäsi paremmin! Pedaalitkin kuulostivat paljon paremmilta ja ylimääräinen kirkkaus lähti kertaheitolla. Ehdottomasti kirkassaundisilla Fendereillä ja Voxeilla soittaville suositeltava toimenpide!
Janne19691
18.03.2009 13:02:46

Arttuonline: Eilen illalla tein Voxiin ns. "bright-cap modin". Käsi täristen se osa sieltä loppuenlopuksi lähti, mutta testaamaan pääse vasta parin päivän päästä, kun saan uudet putket lyötyä kiinni.. ;P Kaveri teki omaan AC-30:eensä kyseisen operaation ja voi veljet miten räyhäsi paremmin! Pedaalitkin kuulostivat paljon paremmilta ja ylimääräinen kirkkaus lähti kertaheitolla. Ehdottomasti kirkassaundisilla Fendereillä ja Voxeilla soittaville suositeltava toimenpide!

Mulla ei ainakaan ole yhtään ylimääräistä kirkkautta Voxeissani (AC30CC2 ja AC50) ja stratoillakin soitan. Putkia mä ensimmäisenä vaihtaisin parempiin jos treble rupeaa riipimään.
Rule #1: There are no rules.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)