![]() 18.02.2009 11:57:00 | |
---|---|
Ilman muuta Blackouts AHB-2:sta suosittelen. Potkua enemmän ku missään, mutta erottelevuus ja tiukkuus loistavia ja keskiääniä löytyy. Tosin tolla ei sitten kyllä soitella juuri muuta kun metallia, on se sen verran ärhäkkä peli. EMG-85 on ehkä jokapaikan höylänä hyvä mikki, mutta siitä taas tuntuu vähän uupuvan se paras terä kunnon säröillä, vähän liian pyöreä soundi mun makuun. Uudet EMG X-sarjan mikit rantautuu kuulemma maaliskuussa tänne. Niistähän löytyy 81, 85 ja 60 uudestaan suunnitelluilla/rakennetuilla etuasteilla. AHB-2:sta on jääny sellainen kuva, että sen middlepiikki on järisyttävä, eikä sinänsä tasaisi saundia kuten ketjun aloittaja toivoo? Sami / Ääniportti | |
![]() 18.02.2009 13:46:18 | |
AHB-2:sta on jääny sellainen kuva, että sen middlepiikki on järisyttävä, eikä sinänsä tasaisi saundia kuten ketjun aloittaja toivoo? Kyllä siinä kaikki on hyvässä balanssissa EQn puolesta. Ainoa asia miksi suosittelen tuota pienellä varauksella on uskomaton output, tolla ei puhtaita soitella. Itsellä AHB-2 on kiinni Caparison Dellinger II:ssa ja soitan Krankin Revolution nupin ja kaapin kautta, ja se soundi tappaa talossa ja puutarhassa! Täydellisen agressiivinen, tiukka ja erotteleva soundi ilman ärsyttävää ominaissoundia. gear-A-holic | |
![]() 18.02.2009 13:50:17 | |
Kyllä siinä kaikki on hyvässä balanssissa EQn puolesta. Ainoa asia miksi suosittelen tuota pienellä varauksella on uskomaton output, tolla ei puhtaita soitella. Itsellä AHB-2 on kiinni Caparison Dellinger II:ssa ja soitan Krankin Revolution nupin ja kaapin kautta, ja se soundi tappaa talossa ja puutarhassa! Täydellisen agressiivinen, tiukka ja erotteleva soundi ilman ärsyttävää ominaissoundia. jep. komppaan tiukasti ja lisäisin että tämä on vielä yllättävän lämminsaundinen eli kuuminta hottia :=) Johtunee varmaankin alnicomagneetista jos oikein muistan.... metalliin ja vain metalliin. Tunteella päin vittua. | |
![]() 18.02.2009 14:00:40 | |
Itse valitsin AHB-1:n lähinnä EMG81:n tapaiseksi, mutta täydellisemmäksi (ehkä jokseenkin subjektiivinen termi..) hevivoittoiseksi mikiksi. Kyllä tuokin ruttaa soundia puhtailla, kun kovasti läimii. Enemmän (basson)jytkettä kuin 81:ssä ja suunnilleen yhtä tiukka yläkerta toimii meikän Soloistissa kuin kulkutauti :) | |
![]() 18.02.2009 15:18:20 (muokattu 18.02.2009 15:22:22) | |
Aktiivit siksi, etten jaksa pistää koko kitaran elekrtoniikkaa uusiks. Ainakaan vielä en oo törmänny kitaraan missä vois olla passiivit ja aktiivit samassa. 81:n on varmasti loistava mikki matalille vireille, mutta normaalivireessä se on liian ykstoikkoinen. Pitäs saada lisää alapäätä, kun nyt sitä ei ole ollenkaan. Kielet on DR:n 10-52-setti. Mites ne vaikuttaa? No se ei suuri vaiva ole, kun vaihdat koko setin kerralla(2h+6kaljaa)....Maajohdonki on korean pojat poraillu ja juotellu valmiiksi:) Itse vetelen juuriki samoilla vireillä ja mediumrunsaalla säröllä kaikennäköstä trashiä ja heviä. Kielinä käytin itekkin 10-52 aluksi, joilla soundi on melko potkiva ja saattaa helposti kuulostaa kylmältä, kolkolta ja ennenkaikkeaan tyhjältä. Nytten olen vaihtanut 9-46-setin paikalleen ja eilen ekaa kertaa pääsin tuuttaamaan stäckin läpi ja kuulosti paljon paremmalta, syynä seuraava........ Varsinkin runsaalla(hevi ja trässi) säröllä kielen pitää päästä värähtelemään kunnolla, jotta särösoundi ns. täyttyy(siis jo sitä hakee), eikä vaan tärähdä ja palaudu nopeasti olomuotoonsa. Ts. ohuempien kielien kanssa ja suurella säröllä kielet soivat paremmin ja värähtelevät kauemmin.....tietyn aikaa. Noh... yritin ainaki selittää parhaani mukaan, oman näkemyksen asiasta:) Eli yritäs ensin ohkasempaa kielisettiä...esim daddaario 9-46 ja jos tulee tylsää ja haluut puuhailla, niin vaihda etuasteputkeksi särön tai vaiheenkääntimen paikalle eri putkia, pienemmillä tehoilla(halpaa).....tai sitten vaihda ne mikit:)(kallista) EDIT: Nii joo, tuohon alapääjuttuun voi vaikuttaa tuo sun kaapin elementtien lukumäärä, jos ei lahkeet lepata:) Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi? | |
![]() 18.02.2009 15:31:38 | |
No se ei suuri vaiva ole, kun vaihdat koko setin kerralla(2h+6kaljaa)....Maajohdonki on korean pojat poraillu ja juotellu valmiiksi:) Itse vetelen juuriki samoilla vireillä ja mediumrunsaalla säröllä kaikennäköstä trashiä ja heviä. Kielinä käytin itekkin 10-52 aluksi, joilla soundi on melko potkiva ja saattaa helposti kuulostaa kylmältä, kolkolta ja ennenkaikkeaan tyhjältä. Nytten olen vaihtanut 9-46-setin paikalleen ja eilen ekaa kertaa pääsin tuuttaamaan stäckin läpi ja kuulosti paljon paremmalta, syynä seuraava........ Varsinkin runsaalla(hevi ja trässi) säröllä kielen pitää päästä värähtelemään kunnolla, jotta särösoundi ns. täyttyy(siis jo sitä hakee), eikä vaan tärähdä ja palaudu nopeasti olomuotoonsa. Ts. ohuempien kielien kanssa ja suurella säröllä kielet soivat paremmin ja värähtelevät kauemmin.....tietyn aikaa. Noh... yritin ainaki selittää parhaani mukaan, oman näkemyksen asiasta:) Eli yritäs ensin ohkasempaa kielisettiä...esim daddaario 9-46 ja jos tulee tylsää ja haluut puuhailla, niin vaihda etuasteputkeksi särön tai vaiheenkääntimen paikalle eri putkia, pienemmillä tehoilla(halpaa).....tai sitten vaihda ne mikit:)(kallista) EDIT: Nii joo, tuohon alapääjuttuun voi vaikuttaa tuo sun kaapin elementtien lukumäärä, jos ei lahkeet lepata:) Jos totta puhutaan niin tommonen 9-setti ei oo missään muodossa vaihtoehto. Omaan sen verran rankan soittotatsin, että uskon kielien väpättävän enemmän ku tarpeeks :D Toiseksi tykkään sooloilessa todella nopeasta alternate pickingistä, eli soitan jokaisen sävelen myös plekulla. Löysillä kielillä ei hommasta tule yhtään mitään, kun kieli antaa periks. Särön määrä ei sinänsä ole ongelma, vaan ihan tuon 81:sen keskiäänivoittoisuus. :) Kyllä se siitä. | |
![]() 18.02.2009 15:41:49 | |
Toiseksi tykkään sooloilessa todella nopeasta alternate pickingistä, eli soitan jokaisen sävelen myös plekulla. Löysillä kielillä ei hommasta tule yhtään mitään, kun kieli antaa periks. OT, mutta Petrucci ja Satriani käyttää ysejä. Kuten myös Matias Kupiainen yläkielinä. Ynkkä kaseja. Että kyllä niillä yseillä alt. pickit irtoaa, tottumuskysymys. Tietysti jos alennetuissa vireissä soitat niin sitten ysit on liian ohuet. | |
![]() 18.02.2009 15:45:13 | |
Jos totta puhutaan niin tommonen 9-setti ei oo missään muodossa vaihtoehto. No oletkos kokeillu? Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi? | |
![]() 18.02.2009 15:54:16 | |
No oletkos kokeillu? Jokaisessa hankkimassani kitarassa on ollut alunperin ysisetti. Ja aina on mennyt vaihtoon. :) Ja ihan sama soittaisko Petrucci yseillä, meikäläisen käteen ja sormiin ne tuntuu liian ohuilta eikä soitto kulje. Enkä usko että kielten vaihto ysisettiin auttais soundia niin paljon että pitäis opetelle niillä soittamaan, jos oon nyt tyytyväinen. Sitäpaitsi esim Slashin alakielet on 11-settiä ja kovasti se niillä bendailee. :) Kyllä se siitä. | |
![]() 18.02.2009 16:40:15 | |
Jokaisessa hankkimassani kitarassa on ollut alunperin ysisetti. Ja aina on mennyt vaihtoon. :) No nii ne oli mullaki ja vaihtoon meni, kunnes hokasin, ettei tehdaskielissä ollu mitään samaa kuin esim. nuissa daddaarion 9-46:) Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi? | |
![]() 18.02.2009 18:34:20 | |
Itse valitsin AHB-1:n lähinnä EMG81:n tapaiseksi, mutta täydellisemmäksi (ehkä jokseenkin subjektiivinen termi..) hevivoittoiseksi mikiksi. Kyllä tuokin ruttaa soundia puhtailla, kun kovasti läimii. Enemmän (basson)jytkettä kuin 81:ssä ja suunnilleen yhtä tiukka yläkerta toimii meikän Soloistissa kuin kulkutauti :) Jep, AHB-2 on vielä enemmän EMG81:n henkinen maltillisemman alakertansa vuoksi. Pari viikkoa takaperin noita AHB-1 ja 2 vaihtelin rinnakkain, ja AHB-2 on EQ:ltaan tasaisempi ja siten lähempänä EMG81:stä. Alakertaa siinäkin on kyllä enemmän. Pidin AHB-2 soundista kovasti, ja onkin harkinnassa vaihtaa se Soloistiin AHB-1:n tilalle. Pirun kovia mikkejä molemmat, helposti parhaat modernit metallimikit mitä on koskaan tehty. Mitenkähän uudet EMG:n X-mallit vastaa huutoon.. Dead men tell no tales. | |
![]() 18.02.2009 18:52:11 | |
Jep, AHB-2 on vielä enemmän EMG81:n henkinen maltillisemman alakertansa vuoksi. Pari viikkoa takaperin noita AHB-1 ja 2 vaihtelin rinnakkain, ja AHB-2 on EQ:ltaan tasaisempi ja siten lähempänä EMG81:stä. Alakertaa siinäkin on kyllä enemmän. Pidin AHB-2 soundista kovasti, ja onkin harkinnassa vaihtaa se Soloistiin AHB-1:n tilalle. Pirun kovia mikkejä molemmat, helposti parhaat modernit metallimikit mitä on koskaan tehty. Mitenkähän uudet EMG:n X-mallit vastaa huutoon.. Aijaijai, just kun sain mielestäni mikkivalinnat tehtyä. Se Metal-malli kuumotti tosiaan, ja tämänkin threadin annin perusteella taitaa joutua taipumaan taas - vaan tuota ykkösmallia en pois anna. Tiemmä 25k push/pull tai push-push -potikoitakin myydään Suomessa? Sille loud-louder -kytkylle vaan. | |
![]() 18.02.2009 18:56:28 | |
Aijaijai, just kun sain mielestäni mikkivalinnat tehtyä. Se Metal-malli kuumotti tosiaan, ja tämänkin threadin annin perusteella taitaa joutua taipumaan taas - vaan tuota ykkösmallia en pois anna. Tiemmä 25k push/pull tai push-push -potikoitakin myydään Suomessa? Sille loud-louder -kytkylle vaan. Push-push-potikat ovat kuulemma suhteellisen vaikea löytää. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 | |
![]() 18.02.2009 20:02:27 | |
OT, mutta Petrucci ja Satriani käyttää ysejä... Rupes tuo Petrucci-lausunto mietityttämään ku oon jostain lukenu että vähintään kymppejä se käytti. Ja tässäpä vastaus: http://www.johnpetrucci.com/gear.htm Ainoat ysit on sen 12-kielisessä. Elä ala mua huijaamaan! ;D Kyllä se siitä. | |
![]() 18.02.2009 22:53:53 | |
Aijaijai, just kun sain mielestäni mikkivalinnat tehtyä. Se Metal-malli kuumotti tosiaan, ja tämänkin threadin annin perusteella taitaa joutua taipumaan taas - vaan tuota ykkösmallia en pois anna. Tiemmä 25k push/pull tai push-push -potikoitakin myydään Suomessa? Sille loud-louder -kytkylle vaan. Jos tarkkoja ollaan niin se duncanin ohjeistuksen mukan pitäis olla 250k ellen nyt aivan väärin muista? mitähän mulla on.... kumpaakin sekaisin sekä emg ja ahb-kiinni sekä pushpullina 25k potikka minkä hain musamaailmasta... ihan näpsä mutta ei sitä louder asentoa oikein putkivahvarien kanssa pysty käyttää... mallintavalla tai trankkuetusella se pysyy vielä kompressoituneena aisoissa mutta putkarin signaalin se pamauttaa heti kattoon:=) Vaihda vaan suosiolla se metal .. et pety, lupaan ! Tunteella päin vittua. | |
![]() 18.02.2009 23:57:35 | |
Ettei vaan jytkeen puute johtuis kaapista... 4x12 alle ja varmasti 81 potkii. | |
![]() 19.02.2009 07:56:25 | |
Ettei vaan jytkeen puute johtuis kaapista... 4x12 alle ja varmasti 81 potkii. Juu, 4x12 mahtuukin ihanteellisesti mun 206 pösön takapenkille ja sitä on kiva roudata solukaksiosta vitoskerroksesta alakertaan. ;) Kyllä se siitä. | |
![]() 19.02.2009 10:47:22 | |
Rupes tuo Petrucci-lausunto mietityttämään ku oon jostain lukenu että vähintään kymppejä se käytti. Ja tässäpä vastaus: http://www.johnpetrucci.com/gear.htm Ainoat ysit on sen 12-kielisessä. Elä ala mua huijaamaan! ;D Muistaakseni vielä vähän aikaa sitten Pattucci käytti ysejä, liekö sitten vaihtanu hiljattain paksumpiin tai sitten on mulla korvien välissä vikaa. "Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri | |
![]() 19.02.2009 11:19:11 | |
Juu, 4x12 mahtuukin ihanteellisesti mun 206 pösön takapenkille ja sitä on kiva roudata solukaksiosta vitoskerroksesta alakertaan. ;) Kyllä tuo Krankki mahtuu Nissan Almeran taakse ihan ongelmitta kunhan tiputtaa takapenkit :) Esimerkiksi kunnon 212 jo lisäisi sitä potkivuutta huomattavasti. Ei 112 pöntöstä kamalasti botneja irroiteta. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 19.02.2009 12:07:52 | |
Kyllä tuo Krankki mahtuu Nissan Almeran taakse ihan ongelmitta kunhan tiputtaa takapenkit :) Esimerkiksi kunnon 212 jo lisäisi sitä potkivuutta huomattavasti. Ei 112 pöntöstä kamalasti botneja irroiteta. Jeps. Just tämän takia käytän ite 2x12 pönttöi. Mahtuu takapaksii. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)