Aihe: charvel 475
1 2 3
maxillaris
11.02.2009 17:38:13 (muokattu 11.02.2009 17:40:32)
Olet 20v ajan ostanut Charvelin keskimäärin 10 viikon välein? WTF
Mikäs tuon taudin nimi on? Ei enää gas riitä...

juu ja noin 20 kpl on vieläkin kotona:)
Thule
11.02.2009 18:07:30
juu ja noin 20 kpl on vieläkin kotona:)

Ei sulla sattuisi olemaan kokoelmasta kuvamateriaalia? Ihan näin mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta, tuota olisi mukava ihailla ;)
Over land and sea, your haunting voice will carry me to higher ground.
Gary the pine
11.02.2009 19:36:34
Itse kallistuisin kanssa tuohon "modattuun kaulaan", eli bindaukset jälkikäteen tai sitten uudempi "tooth-paste"-kaula, jos pulteilla. Itse löysin aikoinaan harvinaisemman blue-cracklen ja se on vuoden 1988 Jackson USA-dinkyssä, jossa on Jacksonin nimmari takana(headstock)..Itsellä on ollut noin 100 eriliasta Charvelia(20-vuoden aikana) ja en ole vielä yhtään bindattua nelosta omistanut. Dotit ja hainevät ja vaahterat ja ruusupuut ja erilaiset tallat on tullut nähtyä. Eniten kiinnostaa tällä hetkellä model 750xl kiinteällä tallalla(kuten Arctop Jacksonin versio)..liekkö noita montakaan koskaan tehty, vai onkohan näkemäni yksilö ollut kanssa modattu:)?

Ihan vanhalla logolla ovat olleet.

Ja tuosta 750XL:stä, se stringthru löytyy ihan kataloogistakin, ihan normi tuotantomalli, niitä oli nuo kaksi, floikalla ja ilman, sitten pinnat oli joko maalattu tai flametop. Flametopit olleet todistetusti mahonkia, kuten pitikin, mutta maalattujen joukossa useita lehmusrunkoisia.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Valtton
11.02.2009 22:03:14
Lisää Charvel hehkutusta......

Hommasin menneenä kesänä Maxillarisilta äärimmäisen mint kuntoisen Charvel model-6 kepukan, josta modasin Ofr:llä ja dimebuckerilla huippukitaran johon olen ollut enemmän kun tyytyväinen ja hintalaatusuhteeltaan soittopeli vetää mielestäni vertoja tämänpäivän Jacksonin select sarjan soloistille.

Kondiksessa oleva 475, model-4 / 6 Charvelit pesee kyllä monet huomattavasti kalliimmatkin tämänpäivän kepukat ja hinnat ei varmasti ainakaan alaspäin mene.

Täyttä parhautta osta pois....
First Class In The WhiteTrash
Painajaismainen
11.02.2009 22:09:17
Kyllä Charvelit on hyviä kitaroita.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka "Ei saakeli näitä sooloja. Jos joku olisi harrastuksen alkuvaiheissa näyttäny kuvan ysäri-Hetfieldistä ja sanonu, että komppaaja ei vonkaa, kaikki olisi toisin." - GRG40
lasinilkka
11.02.2009 22:12:47
Vaikka asia tulikin jo selväksi niin hyviä kitaroita todellakin ovat. Oma '88 Model 2 kaipaisi tosin jo uutta tallaa.
petrin1
11.02.2009 22:32:46
joo tuli kyllä selväksi että pitäisi olla jees keppi.tässä kyseisessä yksilössä jonka olen ostamassa on kuulemma nauhatkin hyvässä kunnossa,ei kulumaa ja talla pitää vireen ja muutenkin lähes virheetön ja alkuperäinen :)
maxillaris
12.02.2009 00:53:02
Ei sulla sattuisi olemaan kokoelmasta kuvamateriaalia? Ihan näin mielenkiinnosta ja uteliaisuudesta, tuota olisi mukava ihailla ;)

Juups.voi olla että kesällä laitan matskua;) kuvat mennee aika moneen otokseen, eli yhteen ja kahteen tai kolmeen ei miun kamat mahdu;)
Entropia666
06.10.2010 11:16:48

Nyt olisi kakkoskitaran osto ehkä edessä, charveleihin olen iskenyt silmäni hyvän laadun vuoksi. Tarjolla olisi mikitön 475 ja '89 650xl puolet kalliimmalla ehjänä. Onko noissa mitään niin radikaalia eroa että kannattas laittaa se puolet enemmän tohon 650xl:ään? Ja mitkäs mikit tohon 475 kannattas pistää, thrashia varmaa tulisi eniten soiteltua...Ja passiivit vai aktiivit????
Rokkifotoja www.haje.fi
munkero
06.10.2010 11:29:32
Entropia666: Nyt olisi kakkoskitaran osto ehkä edessä, charveleihin olen iskenyt silmäni hyvän laadun vuoksi. Tarjolla olisi mikitön 475 ja '89 650xl puolet kalliimmalla ehjänä. Onko noissa mitään niin radikaalia eroa että kannattas laittaa se puolet enemmän tohon 650xl:ään? Ja mitkäs mikit tohon 475 kannattas pistää, thrashia varmaa tulisi eniten soiteltua...Ja passiivit vai aktiivit????

650 on oikeasti HELVETIN kova peli. Orkkismikitkin toimii rässiin hyvin. Laadultaan eivät juuri eroa samanikäisistä jenkkijaskoista. Ja spekseissäkin suurimmat erot taitaa olla ruusupuuotelauta ja suurempi kaulakulma kuin jenkkijaskoissa... Tallaan voi kylläkin joutua osia vaihtamaan, esim pohjalevyn (40€) ja mahdollisesti niitä kielenlukituspaloja jokusen.

Ja luulen että jos tuon 650 ostat niin siitä tulee hyvin nopeasti ykköskitara... ;)

Omani myin amfin tieltä, mutta nyt kaduttaa...
Jussi sanoo (17:00): afrikassa on lapsia, jotka ei oo ikinä saanu pillua, nyt joku roti tohon hommaan
MJ-2
06.10.2010 12:03:30
munkero: 650 on oikeasti HELVETIN kova peli. Orkkismikitkin toimii rässiin hyvin.

Ite ollu just aikeissa vaihtaa EMG:n tuon Jacksonin tilalle. Tiukka saundihan siinä on, mut ei vaan jotenkin tarpeeks potkua..
Kivijalka
06.10.2010 12:04:07 (muokattu 06.10.2010 12:05:34)
MJ-2: Ite ollu just aikeissa vaihtaa EMG:n tuon Jacksonin tilalle. Tiukka saundihan siinä on, mut ei vaan jotenkin tarpeeks potkua..

Voisin ostaa sitten halvalla ne alkuperäiset mikit pois, eikös siellä J50BC ole tallassa?
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
MJ-2
06.10.2010 12:08:56
Kivijalka: Voisin ostaa sitten halvalla ne alkuperäiset mikit pois, eikös siellä J50BC ole tallassa?

Joku semmonen siinä tais olla. Katellaan.
Kivijalka
06.10.2010 12:11:21
MJ-2: Joku semmonen siinä tais olla. Katellaan.

Eikun joo, J90C olikin se mitä haen. Semmoinen oli vanhan 375 Deluxen tallassa ja vieläkin olen sitä mieltä että kyseessä on paras hevimikki johon olen törmännyt.
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Entropia666
06.10.2010 12:11:28

Toi 475 kyllä puoltaa budjetin puolesta. Mitäs mikkejä tohon kannattas laitella? Ja mitkä mikit tohon yleensäkki käy?
Rokkifotoja www.haje.fi
MJ-2
06.10.2010 12:16:06
Entropia666: Toi 475 kyllä puoltaa budjetin puolesta. Mitäs mikkejä tohon kannattas laitella? Ja mitkä mikit tohon yleensäkki käy?

Ite ottasin kyl ehdottomasti vaikka toisen 650:n jos sellasen jostain löytää. Ihan siitä syystä että se on ehkä paras kitara millä on soittanu (heviä) :)
munkero
06.10.2010 14:43:15
MJ-2: Ite ottasin kyl ehdottomasti vaikka toisen 650:n jos sellasen jostain löytää. Ihan siitä syystä että se on ehkä paras kitara millä on soittanu (heviä) :)

Komppi tälle.

Kuten ehkä jäsenkuvauksesta käy ilmi niin mulla on ollut muutama J/C kitara ja 650 on varmasti paras kitara alle tonnin hintaluokassa mikä mulla on ollut. Toki esim RR Pro ja Soloist Pro ovat samalla linjalla, mutta tuon Charvelin kaulaprofiili & tallaratkasu on ollu mulle passelein.
Jussi sanoo (17:00): afrikassa on lapsia, jotka ei oo ikinä saanu pillua, nyt joku roti tohon hommaan
Entropia666
06.10.2010 22:51:47

Joo, 475 tuli ostettua, ilman mikkejä. Tuohon ois kaks ensimmäistä orkkismikkiä kiikarissa, mutta mikäs sitten tallaan ois passeli?
Rokkifotoja www.haje.fi
mhaarala
07.10.2010 10:38:46
Alkuperäinen J50-BC tietysti. :)

Hankaluus jälkiasennusmikkien kanssa on siinä että 475:ssä oleva alkuperäinen humppari on muovikuoriensa takia vähän isompi kuin standardikokoiset, joten täytyy teettää custom-mikkikehys jos siitä haluaa nätin vaihdon jälkeen. Joku niitä joskus taisi myydäkin jossain, en vaan muista kuka ja missä... mitään mahdottoman kuumaa mikkiä en välttämättä laittaisi jos kaverina on alkuperäiset J200:t.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Gimba
07.10.2010 10:41:45

Pari viikkoa sitten tuli hommattua 475 dlx, jossa on kiinni emg 81 -setti. Ensimmäiset aktiivimikit itselläni, eikä kyllä tee mieli vaihtaa pois (ainakaan vielä..). Straton myynti kävi jopa mielessä, kun tulee niin hyvää kliiniäkin - säröistä nyt puhumattakaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)