StevieRayVehkakoski 16.05.2010 19:36:43 | |
---|
Oli vähän ohkainen ja kireä mun makuun mutta enpä sillä kauaa soitellutkaan kun sattu tulemaan TV Jonesia ja Gretschin Filtertroneja torille. Myin pois sen Memphisin varmaan jo vuosi sitten. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Guildfinger 18.05.2010 19:00:54 | |
---|
Väljästi aiheeseen liittyen...oma suosikkini Gretschin Filtertronin kaltaisten mikkien joukossa on Dearmondin Gold Tone (U.S.A.). Ikäänkuin Gretschin ja Gibsonin välistä. Lämmin ja mehevä herkku, jota ei enää valmisteta. |
H053 18.05.2010 20:46:01 | |
---|
Itse laitoin viikonloppuna tilauksen vetämään noista Nashville:stä. Lopullinen päätös tuli tehtyä gretschpages -sivustolla olevien ääninäytteiden perusteella. Näytteissä verrattiin Gretsch:n omia filtertroneja noihin Nashvilleihin ja itse en kyllä ainakaan osannut erottaa niitä toisistaan. |
Bredius 08.07.2010 10:41:32 | |
---|
Nostanpa tämän. Tarkoitus on hankkia Ibanezin AF75-puoliakustiseen tunkkaisten Iban humppareiden tilalle GFS:n Gretsch/TV Jones -johdannaiset. Humbucker-kokoinen Mean P-90 on myös yksi vaihtoehto Retrotron-mallien lisäksi. Kitaralla soitetaan sekä puhdasta että säröytyvää poppia, shoegazea ja post-punkia. Hakemani soundi on helisevä ja kirkas, mutta kuitenkin tarvittaessa aggressiivinen, dynaaminen ja repaleinen. Aggressiivisuudella en tarkoita raskasta soundia. En myöskään halua tummasoundisia mikkejä. Twängiä on ehdottomasti oltava. Mikkien on myös tultava hyvin toimeen fuzz-pedaalien kanssa. Suurimman kiinnostuksen kohteina ovat tällä hetkellä Hot Liverpool, Memphis Rickenbacker Jangle ja tuo Mean 90. Kokemuksia? Vinkkejä? Neuvoja? Kiitos! Too drunk to dream. |
H053 08.07.2010 11:16:25 | |
---|
Bredius: Nostanpa tämän. Tarkoitus on hankkia Ibanezin AF75-puoliakustiseen tunkkaisten Iban humppareiden tilalle GFS:n Gretsch/TV Jones -johdannaiset. Humbucker-kokoinen Mean P-90 on myös yksi vaihtoehto Retrotron-mallien lisäksi. Kitaralla soitetaan sekä puhdasta että säröytyvää poppia, shoegazea ja post-punkia. Hakemani soundi on helisevä ja kirkas, mutta kuitenkin tarvittaessa aggressiivinen, dynaaminen ja repaleinen. Aggressiivisuudella en tarkoita raskasta soundia. En myöskään halua tummasoundisia mikkejä. Twängiä on ehdottomasti oltava. Mikkien on myös tultava hyvin toimeen fuzz-pedaalien kanssa. Suurimman kiinnostuksen kohteina ovat tällä hetkellä Hot Liverpool, Memphis Rickenbacker Jangle ja tuo Mean 90. Kokemuksia? Vinkkejä? Neuvoja? Kiitos! Itse asensin nuo GFS Nashvillet (coil spliteillä) Iban AFS75:een ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Kirkkautta / helinää löytyy vaikka muille jakaa ja rokkisäröt irtoaa kepoisesti. Hintaisikseen erittäin mainiot mikit. |
Bredius 09.07.2010 10:55:41 | |
---|
H053: Itse asensin nuo GFS Nashvillet Iban AFS75:een ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Kirkkautta / helinää löytyy vaikka muille jakaa ja rokkisäröt irtoaa kepoisesti. Hintaisikseen erittäin mainiot mikit. Hyvältä kuulostavat nuokin klippien perusteella. Onko kellään kokemuksia noista Memphis Rickenbacker -mikeistä? Ne vaikuttavat erittäin mielenkiintoisilta. Puhdas soudi on taatusti silkkaa helmeilevää karkkia, mutta miten toimii yhteiselo fuzz-pedaalien kanssa? Korostan, että mitään turpeaa ja juustoista tuuttausta ei ole tarkoituskaan saada irti, vaan enemmänkin sopivan repaleista ja kauniisti säröytyvää helinää. Too drunk to dream. |