Aihe: LesPaul mallisista?
1 2
Jasoniitti
20.01.2009 09:25:46
J&D Brothers LS500 ( http://www.jerrysmusic.fi/jd_ls500.html ), onko tämä mikään vaihtoehto?

Kysyin tästä jo tuossa J&D Brothers -treadissa, mutta onko tämä J&D:n Lespa-kopsu yhtään vertailukelpoinen esim. Epin, Tokain tai vaikka Vintagen ~500€ -Lespojen kanssa? Yksittäisi ylistyksiä olen täältä keskusteluista löytänyt, mutta suurin osa niistä vuosien takaa, joten nykytilanne on vähän hämärä. J&D tarjoaa 299€ -hintaan mahonki runkoista ja kaulaista kitaraa ja se ei kuulosta paljolta.
Ja jos jollain kokemusta näistä J&D lespoista, niin minkälainen kaula on profiililtaan esim. Tokaihin ja Epiin? Molempia kun olen testannut ja tuntuma on mun käteen hyvä. Oulun kaupoista ei vaan J&D:tä löydy, joten se on testimättä jäänyt. Kokemuksia?

Jerryllä lupaavat myös huoltaa kitarat ennen postiin laittoa; onko siitä kokemusta?

- - - - -

"Ennen kuin luovuttamme tai lähetämme ostamasi soittimen Sinulle, käymme sen huolella läpi ja jos on tarvetta säädämme kaulan, kielikorkeuden, viimeistelemme nauhat, öljyämme otelaudan jne. jotta sinun ei heti tarvitse viedä soitintasi huoltoon. "
Nacher
20.01.2009 11:14:22 (muokattu 20.01.2009 11:15:57)
Noinkohan? =) Niissä on jonkin verrankin sitä toleranssia kyllä, ettei niillä(kään) kuuhun mennä. Itse asiassahan koko "Vintage" brändinä on ihan sama kuin toisella puolen kanaalia olevan musiikkiliikkeen vastaava juttu, ei sen kummempi.
John Hornby & Skewes -musakauppahan käsittääkseni noita "Vintageja" rahtaa vastaavan laiselta firmalta, kuin oli tuo kimppatilauspuolen KHL. Vintagen ja tuon JH&S-kaupan kitarat toimitta(nee) mystinen SKU joka sitten teettää nuo "ties missä"..

Ja:huomattava, että kyllä ne Vintagetkin ihan soittimia on (paitsi se yks "relikoitu" mitä mulle tarjottiin remonttiin..) että siitä tässä ei ole kysymys. Vaan siitä, että "kyykyttävätkö" ne "armotta" mitään, niinkuin oikeesti. Vai pitääkö tästä sellainen johtopäätös vetää, että Epiphoneissa on jotain suurempaa vikaa (emoyhtiö??) =)

Tyhjää. Mnet bugitti.
Nacher
20.01.2009 11:21:35 (muokattu 20.01.2009 11:22:05)
Ei huoh oikeasti. en sitten kirjoita, kun m.net päättää hävittää joka postauksesta tekstin prkl.
DZN
20.01.2009 13:23:25
Noinkohan? =) Niissä on jonkin verrankin sitä toleranssia kyllä, ettei niillä(kään) kuuhun mennä. Itse asiassahan koko "Vintage" brändinä on ihan sama kuin toisella puolen kanaalia olevan musiikkiliikkeen vastaava juttu, ei sen kummempi.
John Hornby & Skewes -musakauppahan käsittääkseni noita "Vintageja" rahtaa vastaavan laiselta firmalta, kuin oli tuo kimppatilauspuolen KHL. Vintagen ja tuon JH&S-kaupan kitarat toimitta(nee) mystinen SKU joka sitten teettää nuo "ties missä"..

Ja:huomattava, että kyllä ne Vintagetkin ihan soittimia on (paitsi se yks "relikoitu" mitä mulle tarjottiin remonttiin..) että siitä tässä ei ole kysymys. Vaan siitä, että "kyykyttävätkö" ne "armotta" mitään, niinkuin oikeesti. Vai pitääkö tästä sellainen johtopäätös vetää, että Epiphoneissa on jotain suurempaa vikaa (emoyhtiö??) =)

Kauanhan tässä kestikin, että päästiin taas tähän Gibson vs. muumaailma keskusteluun...
Aka. Dino and 6077dino
fox
20.01.2009 13:53:33

Kauanhan tässä kestikin, että päästiin taas tähän Gibson vs. muumaailma keskusteluun...

Meinaatko että se oli se minun postaus? Väärässä olet, kyllä se jo aiemmassa viestissä tuli esille. Kaipa keskustelupalstalla saa vastailla, jos on jotain asiaan liittyvää kerrottavaa. =)
Eihän sille yhtään mitään mahda, että tuo yks on niin merkittävä valmistaja, että sen tuotteita käytetään referenssinä..jatkuvasti. Vai mitä oot mieltä?
Toisaalta, kyllä tuolla minun kirjoituksella on verrattomasti enemmän relevanssia tähän keskusteluun, kuin tuolla sun heitolla, jonka koen hieman provoksikin jopa. Tietysti, edelliseen viitaten, kyllähän sitä saa keskusteluun osallistua, mutta olis se kiva kun olisi jotain asiatekstiäkin jaettavaksi..
Lähinnähän kaipasin perusteluja siitä, että millä osa-alueilla ja missä mitassa nuo ominaisuudet esim. tuolla Vintagella on niin ylivertaiset, jos havaitsit kirjoitukseni perimmäisen tarkoituksen.
Tuossa Vintagessa hämää se, että sen valmistaja ja alkuperä on niin kovin määrätietoisesti koitettu pitää salassa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Mika Kangas
20.01.2009 17:30:24
Voisin omasta puolestani suositella paljon parjattuja Korean Tokaita.Ite oon ollut varsin tyytyväinen.Viimeistely saattaa olla,niin kuin varmasti onkin,hätäistä.Omassa Loverockissa esim. tallamikin kehikossa on poraukset siinä mallissa että ainoastaan kolmella ruuvilla on kiinni.Ja uutena kun ostaa saa melko varmasti kiristellä ruuveja.

Vireestä sen verran että olen huomannut paljon olevan kielistä kiinni.Jonkin aikaa tuli käytettyä Blue Steelejä jonka kanssa oli jatkuvasti ongelmia.Kun siirryin takaisin DR:ään ei ole kieltenvaihdon jälkeen tarvinnut virityskoneistoon koskea.Kerran kun virittää niin se on siinä.

En kyllä sinänsä ole mikään Tokai-uskovainen.Jos vain rahaa olisi niin kunnon aito Gibson Les Paul tulisi talouteen ja heti.
Roksennus
20.01.2009 18:52:08
Kun siirryin takaisin DR:ään ei ole kieltenvaihdon jälkeen tarvinnut virityskoneistoon koskea.Kerran kun virittää niin se on siinä.

Hehee!

Mutta juu, kyllä Tokait rokkaa. Halpojahan noi japanilaiset (eli hyvät) eivät ole, mutta siinä riittääkin kitaraa loppuiäks.
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
-Cale
20.01.2009 20:25:53
Itsekin voin suositella japsiTokaita. Oikeastaan ainut kitara jonka myyminen on jäänyt ajoittain kaduttamaan on Tokai LS-75. Siihen viiteen hunttiin erinomainen kitara.
Jaba
24.01.2009 14:15:29 (muokattu 24.01.2009 14:16:14)
Hehheh, pakko päästä hehkuttaa kun ostin vihdoinkin vuosien jahkailun jälkeen Les Paul- mallisen kitaran itselleni.

Eli siis kitara on Aria Pro II LC-500, torilta hommasin käytettynä Vuoden '77 malli, Japanissa valmistettu. Soi erittäin hyvin, ja saundi on ainakin itselleni hyvä, ehkä vaihdan vähän tehokkaammat mikit. Mutta hinta jonka maksoin, verrattuna kalliimpiin kitaroihin (Tokai, Gibson) on naurettava, varsinkaan kun itse en huomannut eroa kalliimman hintaluokan LP:ihin.

Että silleen :) kyllä ne Jaappanin pojat osaavat/(osasivat).
kipson
26.01.2009 16:32:37
Mites näissä japsi tokaissa olikaan nää kaulat, eikös ne kopioi vanhempia Gibsoneita?

Eli ero nyky 60 slim tapereihin/ 50s kauloihin? ja onko kaikissa samaa (stankku/custom)?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)