Aihe: Marshall JVM410H
1 2 3
Eemil
11.01.2009 01:39:17
jaa miks ei ? Jos on toimiva masteri, ja moderni toteutus ? Onko sulla kokemusta, kun noin jyrkän mielipiteen sanoit ? Toki hukkawatteja on 99,5w ja puolitettunakin yli 49

Hukkaan menee saundia, ei kai siinä sen kummempaa perustelua.
jalaluus
11.01.2009 01:52:06 (muokattu 11.01.2009 02:16:06)

Hukkaan menee saundia, ei kai siinä sen kummempaa perustelua.

joo, toki ei millaan nuhavoluumeilla olekkaan niin hyvää värinää kuin kovemmalla. Harva niillä päätesäröillä soittelee muutenkaan ? Joku tuolla puhui vaan, että sillä on kuristimen kanssa kerrostalossa.

Pitäs saada lisäinfoa asiasta, kiitos sinulle siitä ? Oletko ollut tyytyväinen muuten vahvistimeen ?

jälki lisäys:

tuolla jvm foorumilla kyllä yleisesti sanotaan että vahvistin olisi kelvollinen ihan todella hiljaisista äänenvoimakkuuksista alkaen

http://jvmforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1787
Eemil
11.01.2009 10:24:25
joo, toki ei millaan nuhavoluumeilla olekkaan niin hyvää värinää kuin kovemmalla. Harva niillä päätesäröillä soittelee muutenkaan ? Joku tuolla puhui vaan, että sillä on kuristimen kanssa kerrostalossa.

Pitäs saada lisäinfoa asiasta, kiitos sinulle siitä ? Oletko ollut tyytyväinen muuten vahvistimeen ?

jälki lisäys:

tuolla jvm foorumilla kyllä yleisesti sanotaan että vahvistin olisi kelvollinen ihan todella hiljaisista äänenvoimakkuuksista alkaen

http://jvmforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=1787

Mun mielestä ei eroa muista saman tehoisista vahvistimista mitenkään. Ääntä kyllä saa pihalle hiljaakin, mutta kunnon saundia alkaa tulemaan vasta kun päätettä avaa reilummin. Keinokuorman kanssa tietenkin asiaan tulee oletettavasti muutos, en ole kokeillut. Jos ei pienenmpitehoinen vahvistin kotiin kelpaa niin toki tuommoisen voi varmaan kotiinkin ostaa itselleen, mutta minä en niin tekisi.
jalaluus
11.01.2009 11:31:08

Mun mielestä ei eroa muista saman tehoisista vahvistimista mitenkään. Ääntä kyllä saa pihalle hiljaakin, mutta kunnon saundia alkaa tulemaan vasta kun päätettä avaa reilummin. Keinokuorman kanssa tietenkin asiaan tulee oletettavasti muutos, en ole kokeillut. Jos ei pienenmpitehoinen vahvistin kotiin kelpaa niin toki tuommoisen voi varmaan kotiinkin ostaa itselleen, mutta minä en niin tekisi.

. Siis eihän 2 watin putkipeliäkään voi viedä päätesärölle kerrostalossa ?

Ulkomaan käyttäjät puhuvat aivan toista, jotkut sanovat että keinokuormalla tilanne saattaa muuttua jopa huonommaksi jollain kanavilla

Siis sulla on tämä vahvistin kotona vai onko tämä perintötietoa putkipeleistä ?
Eemil
11.01.2009 11:35:28
Siis eihän 2 watin putkipeliäkään voi viedä päätesärölle kerrostalossa ?

En mä päätesäröä tuosta marsusta ota ulos treenikselläkään.

Siis sulla on tämä vahvistin kotona vai onko tämä perintötietoa putkipeleistä ?

Ei ole kotona, mutta olen testannut soittaa sillä myös hiljaa. Kyllä sillä ilman korvatulppia voi soittaa ja saa ihan kelvollista ääntä ulos, ei toki sitä parhainta. Mutta tässäkin tapauksessa soitin huomattavasti kovempaa kuin mitä kotona soittaisin. Mulla on aika monta putkivahvistinta ollut ja jos haluaa sieltä ne saundit ulos niin pitää avata masteria jonkin verran eikä semmosilla äänenpaineilla enää kotona soitella.

Keinokuorma-asiaan en ota kantaa kun siitä ei ole kokemusta. Kaikkea kuulee kyllä.
jalaluus
11.01.2009 11:41:51

joo, samaa mieltä ollaan siitä että ei vahvistin ole ominmillaan jos naapuri on korva seinässä ! ;=()
Kyse olikin siitä, että onko kayttökelpoinen jos vaikka lähes ilmaiseksi saisi kotiinsa.
kid ego
11.01.2009 11:45:10
Kyse olikin siitä, että onko kayttökelpoinen jos vaikka lähes ilmaiseksi saisi kotiinsa.

Silloin kannattaisi ehdottomasti. Mulle saa lähettää ilmaisia, ehjiä ja hyviä vahvistimia.
wiggy
11.01.2009 15:50:38

Mulla on 2-kanavainen 50W JVM-combo. Toimii myös makuuhuoneessa hyvällä soundilla. Mastervolumen säätö vaikuttaa myös välillä 0-1, eikä hyökkää heti kovalle kun vähän hipaisee.

Treenivolumella tietenkin jytää kivemmin, mutta kyllä tuolla ihan ilokseen kotonakin soittelee.
Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö.
jalaluus
11.01.2009 22:40:54

Mulla on 2-kanavainen 50W JVM-combo. Toimii myös makuuhuoneessa hyvällä soundilla. Mastervolumen säätö vaikuttaa myös välillä 0-1, eikä hyökkää heti kovalle kun vähän hipaisee.

Treenivolumella tietenkin jytää kivemmin, mutta kyllä tuolla ihan ilokseen kotonakin soittelee.

kiitos sulle tiedosta.
Almost famous
12.01.2009 01:49:17
Kotikäytössä tuo on toistaseks mullakin ollut ja vieläpä kerrostalossa. Ihan kelvollista soundia tosta mun mielestä hiljasellakin saa. Ei tietenkään yhtä hyvää kun kovalla, mut eihän rokki kuulosta hyvältä hiljasella edes stereoista : ) Kyllä tuo JVM minusta toimii jopa keskivertoa paremmin hiljaisella volyymillä. (siis jos verrataan noita 100W vahvareita) Masterikin toimii kohtuullisen tasaisesti myös säädön alkupäässä ja enemmän mä tosta oon saanu irti kotona ku vaikka Valvejunnusta tai Carlsbron Topista. Ei sillä et toi onkin ainut master volume putkari mitä mulla on : )
Jojajoko
12.01.2009 11:29:12

Mun mielestä tämä vahvistin toimii erittäin hyvin myös hiljaisilla volumeilla. Mastervolumea muuttaessa kannattaa säätää myös resonance ja precense namikoita, ainakin resonancea kannattaa lisätä, jos volumea puottaa. Tällä tavalla saa soundin pysymään isona, vaikka volumet olisivatkin hiljaisella.
Kaappikin luonnolisesti vaikuttaa siihen, miten hiljasella voi soittaa, ja miten vahvistin muuten käyttäytyy.
Tässä vahvistimessa on tosiaan aika paha viive kanavia vaihtaessa, joten kannattaa miettiä tarkkaan voiko sen kanssa elää...
Krokkelis
02.02.2009 19:02:08 (muokattu 02.02.2009 19:03:49)
Ja vielä tähän aiheeseen liittyen, mikä 2x12 kaappi kannattaisi tuon kveriksi hankkia? Musiikkityyli siis bändin kanssa edelleenkin death/thrash. Elikä joku metalliin soveltuva kaappi, mistä löytyy sitä alapäätä, ja pitää soundin tiukkana ja selvänä. Hintaluokkaa vähän hankala sanoa vielä, kun tulevaisuuden takia näitä pohdin ja mietiskelen. Jos hinta pysyisi kuitenkin alle 400€, mutta saa niitä kalliimpiakin ehdotella.
Vapour
02.02.2009 21:41:23 (muokattu 02.02.2009 21:57:50)
Ja vielä tähän aiheeseen liittyen, mikä 2x12 kaappi kannattaisi tuon kveriksi hankkia? Musiikkityyli siis bändin kanssa edelleenkin death/thrash. Elikä joku metalliin soveltuva kaappi, mistä löytyy sitä alapäätä, ja pitää soundin tiukkana ja selvänä. Hintaluokkaa vähän hankala sanoa vielä, kun tulevaisuuden takia näitä pohdin ja mietiskelen. Jos hinta pysyisi kuitenkin alle 400€, mutta saa niitä kalliimpiakin ehdotella.

Orangen kaapit on kuulemma hyvin päteviä. itselläni Laney veehoon alla on marsun 1936 V30+G12h -yhdistelmällä ja sekin toimii kyllä kivasti. Sit tietty Mesan rectifier 2x12, tai Bognerin 2x12 noista hinnakkaammista on kuulemma hyviä. ja jos on varaa pistää hiukan hintaa, niin teettäminen jollain käsityöläisellä on kanssa hyvä vaihtoehto. Silloin saisit vaikka just sun käyttämälle vireelle viritetyn skoben. Jos esmes vedät enimmäkseen D:ssä, niin kaapin voisi viritellä tonne 74 hertsiin, tai sen kerrannaiseen 148:n (Btw Eminincen texas Heat on resonanssitaajuudeltaan just 79Hz -jos tällainen mahdollisuus innostaa...)

Korjasin Eminencen resonanssitiedot. Pätee siis 8ohm -versioon.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
Krokkelis
03.02.2009 10:52:07
Orangen kaapit on kuulemma hyvin päteviä. itselläni Laney veehoon alla on marsun 1936 V30+G12h -yhdistelmällä ja sekin toimii kyllä kivasti. Sit tietty Mesan rectifier 2x12, tai Bognerin 2x12 noista hinnakkaammista on kuulemma hyviä. ja jos on varaa pistää hiukan hintaa, niin teettäminen jollain käsityöläisellä on kanssa hyvä vaihtoehto. Silloin saisit vaikka just sun käyttämälle vireelle viritetyn skoben. Jos esmes vedät enimmäkseen D:ssä, niin kaapin voisi viritellä tonne 74 hertsiin, tai sen kerrannaiseen 148:n (Btw Eminincen texas Heat on resonanssitaajuudeltaan just 79Hz -jos tällainen mahdollisuus innostaa...)

Korjasin Eminencen resonanssitiedot. Pätee siis 8ohm -versioon.

Joo siis itseasiassa soittelen oikeastaan aina D-vireestä, että voisi jopa olla järkevää kattoa kaappia senkin tiedon perusteella! Noissa Orangeissa ei minua vieroksu mikään muu kuin se väri. Ei jotenkin natsaa oranssi. Tota Mesaa olen ite miettinyt, kuulemma melkoset alapäät lähtis. Mutta mites sitten selkeys ja tiukkuus? Sitä arvostan ihan yhtä paljon kuin sitä alapäätä, vihaan sellaista puurosoundia. Käsityöläisistä en tiedä yhtään, kattelee sitä ehkä jossain vaiheessa.

Niin, ja ennen kaikkea haen sopivaa kaappia tuon Marsun seuraksi. En hae "hyvää kaappia", vaan haen "hyvää kaappia tuon marsun kanssa".

Ja kiitos ehotuksista, kattelen vähän noita^^
Mandarax
03.02.2009 12:56:26
Noissa Orangeissa ei minua vieroksu mikään muu kuin se väri. Ei jotenkin natsaa oranssi.

Suapi noita pirteän mustanakin...

http://www.dv247.com/invt/41811/

http://www.dv247.com/invt/41812/
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Krokkelis
03.02.2009 18:13:45
Oho, en ollut ikinä edes huomannu että noita mustina saa. Aina nähny niitä malleja oransseina, ja nimi on orange, nii ajatellut että se on niiden oma juttu että tuotteet oransseja. Mites noiden laatu, elikä vaatimukset olivat tiukka alapää, mutta selkeä soundi.
JanssonsTemptations
11.03.2009 15:11:35
Näyttää olevan jo wanha threadi, mutta tuohon kanavanvaihdon viiveeseen voi olla selityksenä tämä (ote manuaalista):

"When the front panel FOOTSWITCH / MIDI
PROGRAM switch is off, the footswitch operates
in safe mode and executes the commands the
moment the switch is pressed down.

If you enter the FOOTSWTICH PROGRAM
mode (LED red) you will be able to program the
footswitch but nevertheless the footswitch and
the amplifier will remain fully operational with the
only difference that the commands will be
executed when releasing the footswitches, as
opposed to the normal mode."

Eli suomeksi, normaalimoodissa kanava vaihtuu heti poljinta painettaessa (tai ainakin riittävän nopeasti minulle), ohjelmointimoodissa kanava vaihtuu kun poljin vapautetaan. Olisiko kyse tästä?

Muuta kommenttia:
Monipuolinen laitos, intuitiivinen käyttää, nerokas ohjelmoitava footswitch, toimii myös pienellä volalla. Painava ja iso möhkö.

H&K:n Switchblade (tunnin verran rämpyttelyä kaupassa) on JVM:ään verrattuna jotenkin kuollut, ei mehevä. Line6:sen SpiderValve samoin JVM:n vieressä; jotenkin sitä perushonotusta (kaikessa sama perussoundi, ) ei saanut millään voi tuosta hämähäkistä. Bognerin Shiva puolestaan TUNTUI oikeammalta, jotenkin soundi oli paremmin näpeissä. Hinta vaan pompsahtaa...

Vahvistinhistoriani: Marshall Valvestate 8040, Tech 21 Trademark 60, Marshall TLS602, ja nyt Marshall JVM410H + 1936V-kaappi. Nyt säröosasto toimii ja kliinit tulee samassa paketissa. Toistaiseksi toimii, sitähän se kamarunkkaus on.

Jos tykkää marsusoundista, muttei oikein tiedä mistä vahvarista niin JVM:stä saa aika monta aika lähelle osuvaa soundia. Ja paljon lisää. Jvmforum on hyvä tiedonlähde, jos yhtään kiinnostaa.
Rootteri
11.03.2009 16:47:07
Olis joskus ehkä tarkoituksena hankkia putkicomboa, niin mikä näistä mahtais olla paras?

Marshall JVM410C
Marshall JVM215C
Marshall JVM210C
Marshall TSL122
Marshall TSL602
Marshall TSL601
Marshall 2266C
P-man
11.03.2009 16:57:01
Ei mitään järkeä hankkia kerrostaloon.

JVM 410H on todella hyvä vahvistin kerrostaloon.
Hyvä mastervolume, joka kanavalle oma volume ja ennenkaikkea hyvät soundit pienillä volumeilla.
Itse buustaan särökanavia kevyesti Maxonin od808:lla, joka tuo hyvin tiukkuutta soundiin.

Nuo "liian iso kerrostaloon" kommentit ottaa välillä päähän, ku itse en ainakaan mistään 15w laatikosta saa samanlaisia soundeja ku 100w nupista.
P-man
11.03.2009 17:00:59
Olis joskus ehkä tarkoituksena hankkia putkicomboa, niin mikä näistä mahtais olla paras?

Marshall JVM410C
Marshall JVM215C
Marshall JVM210C
Marshall TSL122
Marshall TSL602
Marshall TSL601
Marshall 2266C

Riippuu mitä soittaa.. mä ottaisin JVM410C:n metalliin ja 2266C:n kevyempään musiikkiin.
Mulla on nuppiversiot noista molemmista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)