Aihe: Miksi ostaa nyt mitään Suomesta?
1 2 3
FensonGibder
04.01.2009 21:03:44 (muokattu 04.01.2009 21:04:38)
Mulla oli sama mielessä. Jos tlais britteinsaarilta eikä enää saksata tai suomesta

http://www.soundslive.co.uk/product … ---65-Deluxe-Reverb-Amp&ID=4065

http://www.thomann.de/fi/fender_65_twinreverb.htm

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=543263

Eikös tuossa ole kaksi eri bönikkää, eli Deluxe ja Twin?

*edit* ei sillä, etteikö tuo brittitarjous ole kutkuttavan halpa!
OT on OK
Wolfie
04.01.2009 21:04:20
Hei, just sama tilanne täällä. Siksi oon vielä kattellut josko Suomessakin tulis hinnat vielä alas, koska ei ole vielä GAS pahimmillaan.

Onneksi olen määritellyt kaasutuksen kohteet sellaisiksi, että niihin joko on varaa tai sitten ei. Hauskuutta on kuitenkin luvassa silloin, kun jotain tulee halvalla vastaan. Itsekuria ja rautaista lompakonvilkuilua lievittämään pahimpia oireita.

Myönnän (jo aloitusviestissä) että tää on ärsyttävä aloitus, mutta samalla toivoin että joku m-nettiläisistä pystyisi tuomaan tähän päivänpolttavaan talousaiheeseen jotain mistä voisi olla rahallista hyötyä meille kaikille.

Rahallinen hyöty on äärimmäisen hankala asia käsiteltäväksi. Mikäli joku hyötyy, on se aina pois toiselta. Se, että Britanniasta saa tavaraa nyt halvalla, tarkoittaa sitä, etteivät kotimaiset kauppiaat saa tavaraa kaupaksi siinä määrin, että kauppa todenteolla kannattaisi. Siitä seuraa se, että kauppiaat panostavat entistä enemmän sellaisiin perustavaroihin, joita menee varmasti ja joiden hintataso ei heilahtele niinkään paljoa. Tästä taas seuraa se, että eksoottisempia tavaroita on turha edes unelmoida löytyvän kotimaisista liikkeistä, joten taas menevät pelimerkit ulkomaiden suuntaan. Postimyynti helpottaa toki huomattavasti yksittäistä kuluttajaa silloin, kun asialla ei ole minkäänlaista kiirettä tai hankaluutta. Sitten, jos keikan alla hajoaa jokin soittajan saundin kannalta tärkeimmistä osioista, ja varahärveli on unohtunut matkasta, on paikallisella liikkeellä tarjolla oleva kalusto kultaakin kalliimpaa. Lisäksi kannattaa muistaa, että paikallisista pienehköistä liikkeistä saattaa löytyä loppujen lopuksi ne kaikkein parhaimmat kaupat, mikäli kauppiaalla on hiemankaan pelisilmää ja taitoa toimia markkinatilanteiden mukaan.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia/vaseliinia tarvita...
Satu ja Tuija
04.01.2009 21:04:31
Mulla oli sama mielessä. Jos tlais britteinsaarilta eikä enää saksata tai suomesta

http://www.soundslive.co.uk/product … ---65-Deluxe-Reverb-Amp&ID=4065

http://www.thomann.de/fi/fender_65_twinreverb.htm

http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=543263

Deluxe Reverb vs Twin Reverb? ;)
FensonGibder
04.01.2009 21:08:29
Lisäksi kannattaa muistaa, että paikallisista pienehköistä liikkeistä saattaa löytyä loppujen lopuksi ne kaikkein parhaimmat kaupat, mikäli kauppiaalla on hiemankaan pelisilmää ja taitoa toimia markkinatilanteiden mukaan.

Sehän tässä on kutkuttavaa, kun netti on tuonut aivan uudenlaisen tilanteen musabisnekseen. Eli kukaan ei pysty sanomaan, miten suomalaiset kaupat reagoivat tähän uuten markkinatilanteeseen.

Vähän kuin ässäarpaa raaputtaisi, mutta VIELÄ jännitävämpää.
OT on OK
poppamies
04.01.2009 21:49:40

Basistin logiikalla varmaan just niitä kiinalaisia polkupyöriä täällä olin kommentoimassa...

Basistin logikalla juurikin sekoitin nuot Fender reverbit aikaisemmassa viestissä. Muutin ne Amprg SVT-CL oikeudenmukaisuuden nimissä.
G strings are for strippers!
jra
04.01.2009 22:45:07
Vox Valvetronix AD30VT - 295,00e
Viisikymmentä vuotta vailla tarvetta muuttaa mitään. Jokaisen kitaristin toiveuni sangen säädylliseen hintaan.

http://www.keuruunmusiikki.fi/view.php?cat=31

Pistipä silmään tuolta poistuneen mallin asiallinen kuvaus, asiallisen hinnan lisäksi.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
trih
04.01.2009 22:57:43
http://www.keuruunmusiikki.fi/view.php?cat=31

Pistipä silmään tuolta poistuneen mallin asiallinen kuvaus, asiallisen hinnan lisäksi.

AD30VT tuo legendaarinen joka kitaristin märkä uni :D.
Just.
jumara
04.01.2009 22:57:50
On se suomalainen muusikko hieno yhteiskunnan jäsen. Tekee pimeetä keikkaa ja tilaa laitteet ulkomailta. Nahkurin orsilla tavataan.
GAS in the bottom, put it any way you want...
trih
04.01.2009 23:04:53
On se suomalainen muusikko hieno yhteiskunnan jäsen. Tekee pimeetä keikkaa ja tilaa laitteet ulkomailta. Nahkurin orsilla tavataan.

Tää on askarruttanu mieltä että mikä on nahkurin orret/orsit? Miten siellä tavataan?
Just.
Hookkan
04.01.2009 23:12:51 (muokattu 04.01.2009 23:13:04)
Mikäs tuo punnan kurssi mahtaa tällä hetkellä olla?
jra
04.01.2009 23:17:26

Kurssikehitys viimeisen kk:n ajalta:
http://www.taloussanomat.fi/sivu.ph … ivu.php&bench=&chart_len=1m
Jucciz
04.01.2009 23:17:40 (muokattu 04.01.2009 23:17:51)

http://xe.com kertoo viimeisimmät kuulumiset. Reaaliajassa.
Loitsulaulu
04.01.2009 23:18:11
Minusta on kiva tukea kotimarkkinoita.

Samaa mieltä. Eikä ulkomailta ostaminen ainakaan hillitsee ehkä tulevaa lamaa vaan ruokkii sitä. Taantuma lähtee kuluttamalla, mutta tietysti jos tiliote näyttää nollaa niin onhan se ehkä vaikeampaa. Ja ei nuo ulkomaitten hinnat itselleni vielä niin halvoilta tunnu, että viitsisin sikaa lähteä säkissä ostamaan.
"Do not follow where the path may lead. Go instead where is no path and leave a trail."
jumara
04.01.2009 23:20:36 (muokattu 04.01.2009 23:26:44)
Tää on askarruttanu mieltä että mikä on nahkurin orret/orsit? Miten siellä tavataan?

Tuntemattoman sotilaan lausahduksena tällä tarkoitetaan kuolemaa ("kaikki meistä joka tapauksessa päätyy nahkurin orsille").

Poliittisessa retoriikassa (tämä keskusteluhan on selvästi talouspoliittinen, ehkä tahtomattaankin) sanonta kuitenkin on ollut hieman väärin tai alkuperäisestä yhteydestään poiketen käytetty ja viitannut lähinnä siihen, että totuus tulee iskemään/löytymään ennemmin tai myöhemmin. Paavo Lipponen käytti tätä vastineena Keskustan loukkaaviksi katsomiinsa syytöksiin 90-luvun puolessa välissä.

Tässä keskustelussa voitaneen viitata molempiin tulkintoihin. Uhri on suomalainen musiikkielämä.
Traditional
04.01.2009 23:20:43

yksi euro on noin 0.96 puntaa
Kirjoitustesi sävystä päätellen, sun ois parasta myydä kitarat pois ja aloittaa kazzoo-pillin soittaminen... -Sepisti
poppamies
04.01.2009 23:27:50

Nahkurin orsilla tavataan. On alkujaan viitannut siihen, että kuoleman jälkeen olemme kaikki samassa tilanteessa.

Ehkä tunnetuin sitaatti on Tuntemattomasta sotilaasta:
"Ei niitä hanki pitele. Nahkurin orsilla tavataan". (Kers. Penttinen)

Sopiihan se tavallaan hyvin tähänkin aiheeseen kun kotimaiset kauppiaat repii rahansa meidän selkänahasta. Siispä sanon minä suomen musakauppiaille: "Nahkurin orsilla tavataan".
G strings are for strippers!
jra
04.01.2009 23:34:05
Samaa mieltä. Eikä ulkomailta ostaminen ainakaan hillitsee ehkä tulevaa lamaa vaan ruokkii sitä. Taantuma lähtee kuluttamalla, mutta tietysti jos tiliote näyttää nollaa niin onhan se ehkä vaikeampaa. Ja ei nuo ulkomaitten hinnat itselleni vielä niin halvoilta tunnu, että viitsisin sikaa lähteä säkissä ostamaan.

Jos olet vähääkään seurannut taantuman ympärillä käytävää keskustelua, niin talousviisaat ovat pääosin olleet sitä mieltä, että globaalissa markkinataloudessa taloustilanteen kannalta on käytännössä sama ostaako yksityinen kuluttaja kotimaista, kotimaasta, ulkolaista tai ulkomailta. Yksittäisen musiikkikauppiaan kannalta tilanne on tietysti eri, samoin kuin yksittäisen kuluttajan kannalta.

Itse en ainakaan jaksa kantaa syyllisyyttä siitä etten kanna eurojani paikallisiin musiikkiliikkeisiin jos eivät kykene kilpailemaan hinnoilla tai edes palvelulla. Oli korkeiden hintojen syy sitten myyjän katteissa tai maahantuojan kiskurihinnoittelussa se ei kuulu minulle. Silloin kun saan kohtuulliseen hintaan Suomesta, niin tietysti ostan sitten täältä, varsinkin jos arvon kauppias on vieläpä halukas myymään.
Loitsulaulu
04.01.2009 23:58:43
Jos olet vähääkään seurannut taantuman ympärillä käytävää keskustelua, niin talousviisaat ovat pääosin olleet sitä mieltä, että globaalissa markkinataloudessa taloustilanteen kannalta on käytännössä sama ostaako yksityinen kuluttaja kotimaista, kotimaasta, ulkolaista tai ulkomailta. Yksittäisen musiikkikauppiaan kannalta tilanne on tietysti eri, samoin kuin yksittäisen kuluttajan kannalta.

Itse en ainakaan jaksa kantaa syyllisyyttä siitä etten kanna eurojani paikallisiin musiikkiliikkeisiin jos eivät kykene kilpailemaan hinnoilla tai edes palvelulla. Oli korkeiden hintojen syy sitten myyjän katteissa tai maahantuojan kiskurihinnoittelussa se ei kuulu minulle. Silloin kun saan kohtuulliseen hintaan Suomesta, niin tietysti ostan sitten täältä, varsinkin jos arvon kauppias on vieläpä halukas myymään.

No ei se nyt ihan sama ole vaikka tässä kohta ollaankin Euroopan liittovaltion kansalaisia. Ei rahaa suomalaisille firmoille->työntekiöitä pistetään pellolle->työttömyyttä jne. Ja ei toi pelkästään koske musiikkikauppiaita vaan ylipäätään muitakin aloja.

Miksei kauppias olisi halukas myymään? Sehän on hänen työnsä myydä ja kuulostaa itsestäni vähintääkin absurdilta jos ei halua leipäänsä tienata. Ja itse olen ainakin huomanut, että se millaista palvelua saa myyjältä niin musiikkikaupoissa, ruokakaupoissa yms. riippuu ihan asiakkaankin asenteesta. Ihmisiä ne myyjätkin ovat ja huonoja päiviähän on kenellä tahansa. Itsellä ei tosin ole koskaan ollut mitään ongelmaa omassa kantapaikassa palvelun suhteen ja hinnat ovat sitä luokkaa, etten viitsi muutaman kympin säästön takia lähteä rapakon takaa tilaamaan oikeastaan mitään. Ja reklamointi tilanteessa on paljon mukavempaa ainakin itsestäni viedä soitin/vahvistin/mikä-lie suoraan liikkeeseen, kuin lähetellä sitä sitten ups:illa tai dhl:llä ulkomaille ja maksaa taas postikulut. Liukuhihnasoittimetkin ovat yksilöitä ja se on vielä viimeinen syy miksi itse haluan aina testata soittimet yms. ennen kuin lyön rahat tiskiin.

Itse en vain ymmärrä ulkomailta tilaamista, mutta kukin tavallaan. Tuodaanhan tuontiautojakin saksasta välillä ihan hyviä yksilöitä ja välillä täysiä susia.
"Do not follow where the path may lead. Go instead where is no path and leave a trail."
jumara
05.01.2009 00:11:08
Kerran jo päätin, etten kirjoita enää tähän threadiin, mutta en voi olla kirjoittamatta...

Miksi ostaa paikalliselta:
-tuttu asiakas saa tuotteet KESKIMÄÄRIN samoihin hintoihin kuin ulkomailta tilatessa - älkääkä pliis vedotko johonkin yksittäiseen Ibanezin indokiina-ritsaan, jonka saa extravaganza-hintaan jostain nettipuodista. Itse olen maksanut jostain tuotteista jokusen prosentin enemmän kuin netissä, joitakin tuotteita olen saanut halvemmalla paikalliselta. *Ilmainen nettivinkki: tutuksi asiakkaaksi pääsee kommunikoimalla henkilökunnan kanssa ja joskus jopa ostamalla sen sijaan, että ihmettelee kuinka paljon voisi säästää netissä...
-paikallisesta kaupasta saa kamaa myös testattavaksi/vertailtavaksi/lainaksi (YouTube on ihan kiva, mutta...)
-huoltovarmuus pelaa - tällainen oikeesti monta kymmentä keikkaa vuodessa soittava kaveri on kusessa, jollei saa vastaavaa tuotetta takuukorjauksen ajaksi HETI (esim. viime vuonna hajosi takuuaikana delaypedaali sekä vahvistin)
-hyvä ja luottamuksellinen asiakassuhde on iloinen asia sekä kaupan että asiakkaan kannalta (hyvät joulut ja uudet vuodet ja silleen...)
-kansantaloudelliset näkokulmat eivät sovi unohtua myöskään - mulle on ainakin tärkeämpää, että paikallisilla kitarakauppiailla on töitä kuin jollain minimipalkatuilla varastomiehillä briteissä tai Keski-Euroopassa. Sinä ja minä - sikäli kuin sinä maksat verosi - maksamme työttömyyden aiheuttamat kulut yhteiskunnassa.

Lisäksi pitää sanoa, että yksittäisen soittolaitteen kohdalla säästetyillä kympeillä ei ole niin suurta merkitystä, koska verotus - sikäli kuin sinä maksat verosi - sallii tehdä tulonhankkimisvähennyksiä soitolla ansaituista tuloista.

Tämä keskustelu osoittaa, että tällä keskustelusivustolla ei ole nimestään huolimatta useinkaan paljon tekemistä ammattimuusikkouden kanssa. Ehdotankin, että ainakin käsillämme oleva osio sivustosta nimetään uudelleen: pilittelijöiden.net - tiukkaa asiaa makuuhuonekitarasankareille.

(Ja perään pahoittelut yleistyksistä - on täällä asiallisiakin kavereita ja keskustelua...)
McNulty
05.01.2009 00:11:56
Kovasti sellaiset merkit on ilmassa että tuotteiden hinnat tulevat nousemaan, johtuen siitä että dollari on vahvistunut viime aikoina. Se ei välttämättä kauheasti puntaansa varjelevia brittiläisiäkään lohduta, sillä kaupat tehdään Aasiaan ja Amerikkaan aina dollareissa.

FensonGibder voi tilata Englannista rojunsa mikäli niin tahtoo. Se vain että kyllä kotimaisetkin putiikit pystyvät suht päteviin hintoihin, poislukien muutamia tuotteita. Tokihan saksalainen valmistaja myy halvemmalla saksalaiselle, ja brittivalmistaja britille... mutta esimerkiksi Rolandin V-rumpuja metsästävälle on melkein se ja sama tinkaako kotimaasta vai maksaako köntsän Britteihin. Se on nykyään yhtä helppoa kysyä nettotarjousta sähköpostilla kotimaisesta, kuin ulkolaisestakin putiikista.

Saas nähdä koska nämä nettitilausnörtit tilaavat kesämökkinsä, asuntopakettinsa ja muut yleishyödykkeet briteistä kätevästi kotiovelle...
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)