Aihe: Harley Benton GA5H
1 2
baba o riley
07.02.2009 17:51:49 (muokattu 07.02.2009 17:52:38)
Jaaha.

Millä ihmeen kökkökomeroilla te oikein skulaatte? Marshall 4x12" ja 50W ku panee yhteen, on mahdotonta kääntää volaa edes lähelle klo 12:a. Ymmärrän kyllä että 1x12" komerolla voikin puhti loppua.

Ja kiraran volat tietysti kaakossa kans.

No toi nyt on ihan puppua, kyllä dr103sellakin hiwattin 412 kaapin läpi tulee kaakossa treeneissäkin luukutettua, ja sg täysillä. :)

ei sen 50sen ja 100sen volaeroa juurikaan huomaa, ne vaan murisee eri tavalla.
baba o riley
07.02.2009 17:54:58
onko kukaan kokeillut tuota 5w talkboxin kanssa? kiinnostais että riittääkö potku, olis hyvä kun ei tarvitsis rouda isompaa nuppia.
UKKOMIES
07.02.2009 17:56:56 (muokattu 07.02.2009 17:57:05)
Menee kyl iha offariks.. Mut oonko ihan nössö kun en oo ikinä luukuttanu 30 wattista Craten putkicomboo yli klo 10 jälkee :D.

Himottais kyl vähä ehkä toi harrikka himaan..
Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan.
rheinone
07.02.2009 17:57:23
No toi nyt on ihan puppua, kyllä dr103sellakin hiwattin 412 kaapin läpi tulee kaakossa treeneissäkin luukutettua, ja sg täysillä. :)

ei sen 50sen ja 100sen volaeroa juurikaan huomaa, ne vaan murisee eri tavalla.

Niinno, nuppien tuottamissa äänenpaineissa on eroja kuten viineissä. Ei 50W Marsu vuodelta 2005 ole välttämättä yhtä kovaääninen kuin vuoden 1972 Hiwatt, tai päivvastoin.
baba o riley
07.02.2009 19:12:19
Niinno, nuppien tuottamissa äänenpaineissa on eroja kuten viineissä. Ei 50W Marsu vuodelta 2005 ole välttämättä yhtä kovaääninen kuin vuoden 1972 Hiwatt, tai päivvastoin.

Mun pointtini on oikeastaan seuraava, kyllä 100 wattista kuin 100 wattista voi täysillä luukuttaa treenikämpässä. Ei se 100w vahvistin mikään ydinreaktori ole, niitä on kautta aikojen luukutettu täysillä. Jos bändi soittaa kovaa niin tuohon äänenpaineeseen tottuu, tulpat korvissa. Se on vaan hieno tunne kun sen musan tuntee oikein fyysisesti kehossa :). Täytyy vaan kamakoko suhteuttaa bändiin, musatyyliin ja keikkapaikkoihin. On vaan outoa sanoa että ei voi luukuttaa treeneissä täysillä? kyllä sitä voi, eikä vaan kokeilumielessä vaan ihan soittovolanakin.
superfly
07.02.2009 20:48:14
Mun pointtini on oikeastaan seuraava, kyllä 100 wattista kuin 100 wattista voi täysillä luukuttaa treenikämpässä. Ei se 100w vahvistin mikään ydinreaktori ole, niitä on kautta aikojen luukutettu täysillä. Jos bändi soittaa kovaa niin tuohon äänenpaineeseen tottuu, tulpat korvissa. Se on vaan hieno tunne kun sen musan tuntee oikein fyysisesti kehossa :). Täytyy vaan kamakoko suhteuttaa bändiin, musatyyliin ja keikkapaikkoihin. On vaan outoa sanoa että ei voi luukuttaa treeneissä täysillä? kyllä sitä voi, eikä vaan kokeilumielessä vaan ihan soittovolanakin.

No just. Tukkahan tossa lähtee päästä. Se on aivan tolkuton mekkala ja täysin epätarkoituksenmukaista. Ja minä en ainakaan uskaltaisi bänditovereille treeneissä edes ehdotella että hei mulla on 100 wattinen hiiwatti, haittaako jos soitan sillä täysillä? En edes tuolla 5-wattisellani menisi ehdottamaan moista hulluutta, mekkalaa lähtee ihan liikaa.
Killing internet dragons is serious business!
baba o riley
07.02.2009 21:59:36
No just. Tukkahan tossa lähtee päästä. Se on aivan tolkuton mekkala ja täysin epätarkoituksenmukaista. Ja minä en ainakaan uskaltaisi bänditovereille treeneissä edes ehdotella että hei mulla on 100 wattinen hiiwatti, haittaako jos soitan sillä täysillä? En edes tuolla 5-wattisellani menisi ehdottamaan moista hulluutta, mekkalaa lähtee ihan liikaa.

totta helkkarista se on tarkoituksen mukaista... siitä lähtee hienoin päätesärö koskaan. Ja mitä bändikavereihin tulee... taitaisin jäädä pahasti jalkoihin jos en näin luukuttais :)
baba o riley
07.02.2009 22:01:15
mutta aiheeseen, onko kellään hajua paljon toi HB tekee tehoja nupit kaakossa??? Entäs blackheart??? onkohan niissä eroa
epi2
07.02.2009 22:06:24 (muokattu 07.02.2009 22:08:15)
En edes tuolla 5-wattisellani menisi ehdottamaan moista hulluutta, mekkalaa lähtee ihan liikaa.

En kyllä usko että 5w vahvarista lähtee hulluudeks asti volaa, kun itekkin luukutan välillä 15w putki comboa täysillä (kotona rivarissa :P). Tuskin 5w vahvari riittää nupit kaakossa ees mun rummuttelun yli, vaikka en oo ees mikään kauheen raskaskätinen, sellanen keskin kertanen ehkä. Tuo 15w v(10" kajari) vois clean kanava kaakossa rittää just mun täysii paiskomisen yli (jos riittää, en oo testannu) ja särökanavankin pitäs olla varmaan klo 3 ja gain klo 3. 60w valvestate (uudempi versio, missä ei ole etusputkea) riittää klo 1-2 mun rummuttelin yli.
Gary the pine
07.02.2009 22:34:10

Jotenkin ehkä tulee mieleen että melko kevyttä kättä käytetään teidän kämpillä :-)

Rumpali kun vaihtaa vispilät koivuhalkoihin joutuu muukin bändi käymään volanupikalla...

Ja tuosta äänenpaineesta, kyllähän se on hienon tuntuista kun voimasointu tuntuu rintakehässä. Se on iso osa sitä fiilistä se musiikin tunteminen, ei pelkkä kuuleminen.

Just my 2 cents
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Jarskimo
03.03.2009 21:57:16 (muokattu 03.03.2009 21:59:53)
Aattelin hommata ton harley bentonin putkivahvarin punk hommiin. Riittääkö siinä ääni? Vai pitäisikö hommata joku muu putki peli? Lähteekö 15 wattisesta putki pelistä enemmän ääntä kun 25 wattisesta trankusta?
Nii Nii
epi2
03.03.2009 22:03:48
Lähtee, mutta se äänen paineen määrä riippuu vähän elementeistä ja vahvistimen rakenteistä myös... Mut voisin kyl vaikka taata että lähtee.
rheinone
03.03.2009 22:36:28
Jarskimo: Aattelin hommata ton harley bentonin putkivahvarin punk hommiin. Riittääkö siinä ääni? Vai pitäisikö hommata joku muu putki peli? Lähteekö 15 wattisesta putki pelistä enemmän ääntä kun 25 wattisesta trankusta?

Joo, ota se 15W putki-benttoni.
Vapour
04.03.2009 10:24:24
Jarskimo: Aattelin hommata ton harley bentonin putkivahvarin punk hommiin. Riittääkö siinä ääni? Vai pitäisikö hommata joku muu putki peli? Lähteekö 15 wattisesta putki pelistä enemmän ääntä kun 25 wattisesta trankusta?

Teoriassa ei. Watti on aina watti toteutustavasta riippuen. Kokonaan toinen juttu on sitten se, että putkipäätteet yleensä kompressoituvat ja yliohjautuvat nätisti, toisin kuin trankut. Tällöin äänenpainevarat hyvällä soundilla voivat tosiaan olla suurempia putkipäätteellä. 15W putkipäätteen voi periaatteessa ajaa n. 20% särölle ilman että soundi edes kuulostaa varsinaisesti särötetyltä. Luukuttaessa säröä tullee ääneen sitten selkeästi enemmän ja huipputeho lienee sitten jotain 20-25W

Mitä tehon riittämiseen tulee, niin siihen vaikuttaa käytetyt kaapit yhtä paljon kuin vahvarin nimellisteho. Teoriassa 15W Eminencen Wizardin kanssa (103dB/W/m) antaa yhtä paljon äänenpainetta, kuin 30W Celestionin V30:n kanssa (100dB/W/m) ja edelleen 60W Greenbackin kanssa (97dB/W/m).

Kyllä se oikean kaapin kanssa punkkiin riittänee ihan hyvin. 4x12" suosittelen pienitehoisen nupin kaveriksi. Sillä saat luontevasti lisää botnea kaapista, jolloin voit laskea basson tasoa vahvarista -> lisää headroomia.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
jpousi
04.03.2009 13:52:21
epi2: Kyllähän sitä porukka joskus ennen vanhaan veteli 100w marshallin nupeilla päätesäröillä, ennen kuin tuli master volume. Kyllähän siinä varmaan aika paljon metelii tuli ;P

Antks mitä? Ei mitn kuulu?

Nimimerkillä "Nuoruuden tyhmyyksistä sakotetaan" ja "Tinnitus ain mielessäin"
Jopas lähti!
rheinone
04.03.2009 22:28:05
Vapour: Kyllä se oikean kaapin kanssa punkkiin riittänee ihan hyvin. 4x12" suosittelen pienitehoisen nupin kaveriksi. Sillä saat luontevasti lisää botnea kaapista, jolloin voit laskea basson tasoa vahvarista -> lisää headroomia.

Riittänee? Ootko kokeillu HB 5 Wattista 4x12" komeron kanssa? Mulla meni testatessa Epiluuri Valve Jr 5 W tukkoon vaikka kaverina oli marsun 4x12". Tosin Blackheart Little Giant 5 W toimi vastaavassa tilanteessa säröillä ihan todella jees, vaikka kliinit ei kyllä silläkään systeemillä taittuneet. Sanoisin että se on niin siinä-ja-siinä etten kyllä lähtis kellekään suosittelemaan 5W putkinuppia rockbänditouhuihin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)