Aihe: mesa boogie studio 22
1 2
Arabian Lauri
22.12.2008 08:13:06
Pari vuotta sitten löysin tuollaisen Studio.22+:n pölyttymästä eräästä musiikkiliikkeestä. Vähän siinä paikan päällä kokeilin ja pakko oli ostaa pois kuljeksimasta. Nyt en raatsisi millään siitä luopua, sen verran olen sen kanssa päässyt sinuiksi. Ei siitä mitään mahtipontista saundia lähde, mutta kyllä sillä rokit heittää.

Joku pitää saundia nasaalina, mutta esim. lisäkaapilla ja eq:n ruuvauksella loppuu sekin natkutus...
Kävely kilpalajina on sama kuin kilpailisi siitä kuka kuiskaa kovimmin!
musa1234
27.12.2008 02:20:57
Minulla on tuo Mesa Studio 22+ egulla, joka varsin ok laite.

Kyselen siihen liittyen, tietääkö joku tarkempia tietoja kaiuttimen valmistajasta ja mikä nykyään myynnissä oleva vastaisi sitä. Mustassa kajarissa lukee Mesan logon lisäksi "Vintage / Black Shadow". Pienemmissä teksteissä: "Impedance 8ohm/PWR CAPASITY 50 W" ja "TYPE VS-12".
Scuttle
28.12.2008 17:02:38
Kyselen siihen liittyen, tietääkö joku tarkempia tietoja kaiuttimen valmistajasta ja mikä nykyään myynnissä oleva vastaisi sitä.

Käsittääkseni Mesalle kajareita tekevät Celestion, Eminence tai Electro Voice, eikä valmistaja ilmene kajarista millään tavalla. Ostaisin itse tosen samanlaisen lisäkaappiprojektia varten, mutta ei oikein löydy.

En osaa sanoa mikä olisi vastaava. Tietääkö kukaan tarkemmin ko kajarin herkkyyttä?
JaRokkiSoi
30.12.2008 13:45:10
Paljon on jo kommentteja tullut, mutta pistänpä omanikin vielä jatkoksi.

Itse käytän tuota rokkibändihommissa mikitettynä, pelkästään clean-kanavalla ja ulkoisten pedaalien kanssa (overdriveja, delay, wah, jne.). Ääni on mielestäni aivan erinomaisen mainio ja parhaita koskaan testailemistani vahvareista. Ulkoisten pedaalien avulla taipuu monenlaiseen musiikkiin, ja tuo monipuolisuus onkin mielestäni yksi parhaita vahvuuksia esimerkiksi Marsuihin verrattuna.

Tuommosta jos on hankkimassa, niin ilman muuta kannattaa hommata + malli (eq ei itse asiassa ole niin oleellinen, ainakaan minulle). Alkuperäisessä mallissa ilman plussaa on ongelma niitten volumeiden säädön kanssa, erityisesti jos haluaa käyttää myös särökanavaa.

Oman yksilöni (.22+ ilman eq:ta) ostin käytettynä n. 15 vuotta sitten ja en kyllä tule tuosta ihan helpolla luopumaan, sen verran kiinni olen siihen kasvanut. Putkia olen muutaman kerran vaihtanut ja potikoiden rahinoita huoltanut. Myös efektilenkin liittimen kytkin on hapettunut, minkä vuoksi piti laittaa looppikaapeli siihen (tuota vikaa etsiessä kävin myös joitakin huonohkoja juotoksia läpi). Muita vikoja ei ole ollut.
Arabian Lauri
05.01.2009 21:16:23
Myös efektilenkin liittimen kytkin on hapettunut, minkä vuoksi piti laittaa looppikaapeli siihen (tuota vikaa etsiessä kävin myös joitakin huonohkoja juotoksia läpi). Muita vikoja ei ole ollut.

Mulla on muuten myös vaffarissa tuo sama vika efektilenkin kanssa ja samaa lääkettä olen sille tarjoillut. Hyvin auttoi.
Kävely kilpalajina on sama kuin kilpailisi siitä kuka kuiskaa kovimmin!
maxillaris
06.01.2009 00:55:18
Mulla on muuten myös vaffarissa tuo sama vika efektilenkin kanssa ja samaa lääkettä olen sille tarjoillut. Hyvin auttoi.

... kuin myös studio 50+:n kanssa.:)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)