Spike 15.12.2008 23:38:42 | |
---|
Joo no, vika oli läppä. Metalzone on ihan ok joissain setupeissa, mutta se on vaan saatanasta säätää. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
jra 16.12.2008 03:29:57 | |
---|
En suoraan aloittajalle tätä ole tarjoamassa, mutta onkohan kenelläkään kokemusta miltä soundaa ja millaiseen menoon taipuu? Nimi on ainakin komea;) VINTAGE TUBE MONSTER VT999 Tietoa: http://www.behringer.com/VT999/index.cfm?lang=engManuaali: http://www.behringerdownload.de/VT9 … 9_M%20Web%20EN_2007-08-21_Rev.1.pdf Aikaisempia Behringerejä jykevämmältä vaikuttaa, kuoret ja kytkin metallia, painoa reilu kilo. Särö tulee 12AX7-putkesta. Sen verran uusi peli, että kovin paljoa ei ole tullut arvioita vastaan, mutta se vähä positiivisen puolella. Itse en ole kokeillut, mutta suunnitelmissa on tilata pikkuputkarin kaveriksi, Bad Monkeyn tilalle tai jatkoksi. St. Paul's Soundilla Nummelassa http://www.stpaulssound.fi/soittimet.htmloli noita ainakin eilen ma, vielä jokunen hyllyssä 79€, kun kyselin. Dolphinmusic.co.uk:lla varastossa noin 53€, mutta ei varmaan ennätä jouluksi. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
dropD 16.12.2008 09:48:30 | |
---|
Niin öh, sopiiko tuo Voxin pedaali miten hyvin Metallican, Panteran ym. soittoon...? Olen nimittäin vielä hiukan epävarma tuon pedaalin suhteen... Sanokaas, mikä näistä on laadukkain: -Line6 Uber Metal -EHX Metal Muff -Vox Satchurator -Boss MT-2 Joo no, vika oli läppä. Onko mitään mahdollisuuksia käydä liikkeessä kokeilemassa erilaisia pedaaleja? Paremman kuvan niin saisi itselleen sopivasta laitteesta. Metal Muff on kyllä hyvä pedaali, mutta kaikki ei tykkää. Sama homma Metal Zonen kanssa. Vähän oman kuuloisiaan ne. Tuossa Voxissa kokeilematta arvelutta niukahko (tone) säätövara |
Hotlicks 16.12.2008 10:07:35 | |
---|
Torilla on tuo Maxonin ROD881. Putkipeli boostilla. Tee haku Ibanezin Tube Kingistä, niin tiedät mistä on kyse. Ei oo ihan budjettiluokan ratkaisu, mutta tolla taittuu sit kaikki pidemmänkin aikaa. Ja en siis ole kyseisen purkin myyjä. Omaani en ihan just ole myymässä... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
pegi69 16.12.2008 19:51:20 | |
---|
Noiden toisten rakenteesta en tiedä, mutta Line 6 yyberissä on vielä se hyvä puoli, että se on tukeva ja runko on metallia eikä mitään muovia niinkuin yleensä noissa halvemmissa. Kuuntele juutubesta ääninäytteitä noista pedaaleista, luulisi löytyvän ja päättele sen mukaan. |
pro14 22.12.2008 15:11:05 | |
---|
Jostain kuulin että Behringerin UM300 on melkei samanlainen ääni kun Bossin ML-2 vaikka hinnassa on eroo semmoset 60euroo. Onko niin ? |
Spike 22.12.2008 19:08:47 | |
---|
Digitech Hardwire TL-2 Tää ei oikeen napannu, jotenki ei vaan saanu miellyttävää saundia ulos, ei laulana. Loose-moodi oli turha mulle, ehkä kiva johonki... nuhun. D:stä ja E:stä soittelin tuolla kahteen vahvariin, kuulosti vaan liian trankulta. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
Satu ja Tuija 22.12.2008 19:11:24 | |
---|
Mikä olisi hyvä säröpedaali? Soittelen mm. Metallicaa, Panteraa ja Megadethia. Budjetti sellaiset 100 e, vähän voi mennä ylikin. Mulla on sellanen vahvistin mikä menee tsärölle, jottei tarvi hölmöillä pedaalien kanssa. Soitan Purplea kybällä. |
Imper 24.12.2008 17:58:45 | |
---|
Oma joululahjani (itse ostama) oli Analogmanin Sun Face: kyllä lähtee!:) Everyone is a per-son |
Deranged 24.12.2008 18:33:59 (muokattu 24.12.2008 18:35:15) | |
---|
Mikä olisi hyvä säröpedaali? Soittelen mm. Metallicaa, Panteraa ja Megadethia. Budjetti sellaiset 100 e, vähän voi mennä ylikin. MXR Dime ja Doubleshot Visual Sound Jekyll & Hyde EHX Metal Muff |
Kyllikki 26.12.2008 09:03:50 | |
---|
Näin joulun aikaan (ja useimmiten myös pääsiäisen seudulla) käytän itse aika mietoja ja pehmeitä säröjä. Joskus vedän jopa aivan paljaalla, siis ilman mitään säröä, vaikka totuuden nimessä on sanottava, että Purple ei kuulosta Purplelta ilman minkäänlaista säröä. Tosin, joulun aikaan soitan nuo Purpletkin joka tapauksessa lapaset käsissä, pehmeän, hieman jatsahtavan soundin aikaansaamiseksi. Hyviä joulusäröjä ovat - jo tuolla aiemminkin mainittu - Tube Screamer, Fulldrive 2, Bad Monkey, Super Overdrive SD-1, joista kaikista voi laittaa särönsäädön jouluksi minimiin ja soundia voi vielä pehmentää sävynsäädöillä. Useimmat näistä toimivat vielä joulun jälkeenkin, esim. itse loppiaisen jälkeen alan lisäämään säröä asteittain, poislukien tuo aiemmin mainittu pääsiäinen, joka siis vedetään paljaalla soundilla. Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä... |
Thule 26.12.2008 09:42:45 | |
---|
Useimmat näistä toimivat vielä joulun jälkeenkin, esim. itse loppiaisen jälkeen alan lisäämään säröä asteittain, poislukien tuo aiemmin mainittu pääsiäinen, joka siis vedetään paljaalla soundilla. Mahtaa olla melkoiset tärinät seuraavassa marraskuussa. No, minkä spedaalin se aloittaja osti? |
rosberg 26.12.2008 16:16:00 | |
---|
Suosittelen kaikille orgaanisen särön ystäville Maxonin OD 820 Pro:ta. Todella hyvä. En ole vielä löytänyt mitään säröä, jolla saisi modernin hevisärön aikaiseksi. Ehkä Blackstarin spedut voisivat tähän tuoda ratkaisun? Always for the better. |