Aihe: JEM 77 bfp
1 2 3
FensonGibder
09.12.2008 19:21:20
Niin vastasit, etkä spesifioinut, enkä mä siihen kommenttiin viitannutkaan. Aloittaja antoi hintahaarukan 1200-2300e. Yli 2000 euroa on mistä tahansa sarjatuotanto-Jemistä aivan absurdi pyynti, ja nimim. jippe sanoi 1700 euronkin olevan 77BFP:stä aika kova hinta. Hyväkuntoisesta 7VWH:sta maksaisin 1400 euroa ja 77FP:stä 1100-1200.

Soittelet tulevaisuudessakin varmaan sitten jollain muulla kuin JEMillä.

Levytukun ovh on 7VWH:sta oli vuosi pari sitten 2700-2800, etkä sä sille mitään voi.

Voi,voi.
kimurantti1
09.12.2008 20:00:55 (muokattu 09.12.2008 20:06:30)

Levytukun ovh on 7VWH:sta oli vuosi pari sitten 2700-2800, etkä sä sille mitään voi.

Voi,voi.

Huomasitko, että mä puhuin edelleen käytettyjen hinnoista? Ei kai toivottavasti kukaan ovh:lla osta soittimia musakaupasta. Suomessa on nimittäin Ibanezit nykyään aivan hulvattoman halpoja, kysele vaikka tarjouksia kaupoista jos et usko. Eikä kauppojen ovh:lla ole suoraan mitään tekemistä käytettyjen hintojen kanssa. Jos tavaraa liikkuu käytettynä paljon, se on verraten halpaa ja päinvastoin. Etenkään käytetty 7VWH ei ole mikään harvinaisuus, ja siinä 1400-1500 hujakoilla niitä on ainakin muusikoiden.netin torilla liikkunut.

Mun on myös ihan pakko kysyä, että miksi noin veemäinen kirjoitussävy?
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Jaqqi1991
09.12.2008 20:06:58

Voi,voi.

http://www.dv247.com/invt/34799/

Tuosta vähän kuvaa kyseisen mallin nykyhinnasta.
We may be humans, but we're still animals
DZN
09.12.2008 20:56:56

Voi,voi.

Suomesta irtoaa uudet JEM7VWH:t alta kahden tonnin, kun vain viitsii kysellä.

Kuka sitäpaitsi haluaa uusia JEM7WVH malleja, kun niissä vanhemmissa on eebenlankku ja Lo Pro Edge. Itse katselisin niitä. Olen omistanut yhden 2008 JEM7VWH:n ja vaikka se oli ihan OK kitara niin ne vanhetta olivat mielestäni parempia

Vanhemmissa Jemeissä on vähän paksumpi(1mm), minulle mukavampi, kaula ja se eebenotelaudan tuntuma on tuollaisessa kitarassa peruslaatuista ruusupuuta parempi. Eri juttu olisi, jos JEMissä olisi brassiruusupuulankku mutta niinhän asia ei ole. Siinä on sitä perus intialaista, ei kauhean korkealaatuista, ruusupuuta.

Päivän sana on siis, vanhemmat Jemit =)
Aka. Dino and 6077dino
slapvete
10.12.2008 16:08:15
Jos ihan soitin-soitinta haet, niin reilulla tonnilla saa huomattavasti parempisoundisempaa kamaa kuin Jemit. Jos taas Vai-vibasta on valmis maksamaan, niin siitä vaan.

Omasta mielestäni Jemit on todella makean näköisiä, etenkin nuo kukkakuvioidut, mutta suorituskykyyn nähden ylihintaisempia skeboja saa hakemalla hakea. Kyseessä on kuitenkin loppupeleissä japanilainen sarjatuotantokitara, käytännössä RG kunnon mikeillä ja ärtsyllä maalauksella.
51% motherfucker, 49% son of a bitch
StoRBa
10.12.2008 17:22:41

Jos ihan soitin-soitinta haet, niin reilulla tonnilla saa huomattavasti parempisoundisempaa kamaa kuin Jemit. Jos taas Vai-vibasta on valmis maksamaan, niin siitä vaan.

Tuo nyt sitten on aikalailla mielipidekysymys. Mikäpäs siinä jos sattuu tykkäämään Jemin soundista.

Joka tapauksessa tässä taisi olla ihan mallia myöten selvää, mitä haetaan.
Kuuntele kun soitan!
FensonGibder
10.12.2008 19:13:02
Mun on myös ihan pakko kysyä, että miksi noin veemäinen kirjoitussävy?

Tjaah, taisi olla tavallista paskempi päivä. Firmassa alkoi YT-neuvottelut.

Pahoitteluni.
FensonGibder
10.12.2008 19:20:51

Omasta mielestäni Jemit on todella makean näköisiä, etenkin nuo kukkakuvioidut, mutta suorituskykyyn nähden ylihintaisempia skeboja saa hakemalla hakea. Kyseessä on kuitenkin loppupeleissä japanilainen sarjatuotantokitara, käytännössä RG kunnon mikeillä ja ärtsyllä maalauksella.

Parempisaundisesta en tiedä, ellei vertailukitarassa ole kiinteämallinen talla. Tatsihan on uskomaton Jemeissä. Samoin ulkonäkö ja viimeistely.

Kyllä noista voi ihan hyvin maksaa ne ylimääräiset sataset. Ja ovathan ihmiset maksaneetkin jo monet vuodet. Kestosuosikki.

Jos kaula sopii soittajalle, niin tämä on SE kitara!
kimurantti1
10.12.2008 19:20:58
Tjaah, taisi olla tavallista paskempi päivä. Firmassa alkoi YT-neuvottelut.

Pahoitteluni.

Onko kengänvarjo bärsheessä?
Kiksaus
10.12.2008 20:18:35 (muokattu 10.12.2008 20:20:57)

Jos ihan soitin-soitinta haet, niin reilulla tonnilla saa huomattavasti parempisoundisempaa kamaa kuin Jemit.

Mä haluun oikeasti tietää, että mikä olis vaihtoehto vanhalle jemille? Siis ehtona, että kaulan profiilin pitää olla sama kuin 89-93 jemeissä (tai vaikka vähän kapeampi), Lo-Pro tason floikka (tai laadukas 2-point), H-S-H mikitys (käy myös HSS), "recessed" jack(vaimikäsenyoli) ja suht kevyt. Hintaluokka siinä 1000-1300€. Voisin nimittäin joskus harkita.
"Pieni ryyppy maistuu ruoan kanssa, syö tai ei!"
DZN
10.12.2008 20:33:55
Mä haluun oikeasti tietää, että mikä olis vaihtoehto vanhalle jemille? Siis ehtona, että kaulan profiilin pitää olla sama kuin 89-93 jemeissä (tai vaikka vähän kapeampi), Lo-Pro tason floikka (tai laadukas 2-point), H-S-H mikitys (käy myös HSS), "recessed" jack(vaimikäsenyoli) ja suht kevyt. Hintaluokka siinä 1000-1300€. Voisin nimittäin joskus harkita.

Jackson soloist. Sellaisellahan Vai soitteli aikaisemminkin. Hintaluokka voi tehdä vähän tiukkaa mutta tuurilla sellainen voisi osua.
Aka. Dino and 6077dino
kimurantti1
10.12.2008 20:42:16
Jackson soloist. Sellaisellahan Vai soitteli aikaisemminkin. Hintaluokka voi tehdä vähän tiukkaa mutta tuurilla sellainen voisi osua.

Eikös sillä ollutkaan Krameria?
Thule
10.12.2008 20:47:10
Eikös se Vain keltainen keppi jossa oli jotain silmä/pyramidi-grafiikkaa, ollut ainakin Soloist?
Töynävä
10.12.2008 20:47:17

H-S-H mikitys jos ei o "must", niin erittäin lämpimästi suosittelen Iban 540 PII - H-H mikitys (löytyy H-S), 24 nauhaa ja lo-pro edge talla! Hinta-laatu suhde on enemmän kuin kohillaan. Kaula on ohut, mutta normi Iba kaulaa hintsusti leveämpi.
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz...
Kiksaus
10.12.2008 21:25:18 (muokattu 10.12.2008 21:37:10)

Ai siinä on noi samat specsit? Pitänee tsekkaa sit joskus.

Ja toi Iban 540 PII. Joku roti hei...kai siitä joku silti tykkää.

Tossa se silmäkeppi

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar064.html
ballfish
10.12.2008 22:08:56 (muokattu 10.12.2008 22:09:34)
Steve Vai soitti myös dinkyllä, johon jemi pohjautuu.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
DZN
10.12.2008 23:40:34
Steve Vai soitti myös dinkyllä, johon jemi pohjautuu.

Se oli oikeastaan Charvel jos sitä Green Meanieta tarkoitata. Sen bodymuoto on strato, eikä niinkään Dinky. Dinkyissä on yleensä 24 nauhaa, stratoa pienempi koko ja syvemmät soololovet. Green Meanie oli perinteisempi Charvelin tekemä stratomuotoinen keppi.
Aka. Dino and 6077dino
Töynävä
12.12.2008 11:44:03
Ai siinä on noi samat specsit? Pitänee tsekkaa sit joskus.

Ja toi Iban 540 PII. Joku roti hei...kai siitä joku silti tykkää.

Tossa se silmäkeppi

http://www.vai.com/Machines/guitarpages/guitar064.html

Mmmjoo... Jos tahtoo vaan kattella kepukkaansa (kitaraansa), niin voihan toi Power II olla hintsusti eksoottinen. Mutta kyllä viimeisinkin ennakkoluulo karisee olalta, kun sen antaa sanoa oman sanansa! Kaula on fantastisen tuntuinen!

Jos Steve on "se" Stara, niin mites olis Despagni Jem? Oon ymmärtänyt, että että Joe D. maestro itse olisi jälleen palannut työstämään kepukoita... Hinta voi olla korkea, mutta 2. hand markkinoilta voi joku edukas löytyä...
Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz...
Kiksaus
12.12.2008 12:35:57

Joo, siis en oo oman bfp:n tilalle mitn hommaamassa vähään aikaan. Kelailin vaan ääneen, nimittäin itse en ole vielä parempaan törmännyt. Ainakaan sellaiseen mikä istuis omaan kouraan. En usko, että samaan hintaan tulen parempaa löytämään.
ballfish
12.12.2008 12:36:55
Se oli oikeastaan Charvel jos sitä Green Meanieta tarkoitata. Sen bodymuoto on strato, eikä niinkään Dinky. Dinkyissä on yleensä 24 nauhaa, stratoa pienempi koko ja syvemmät soololovet. Green Meanie oli perinteisempi Charvelin tekemä stratomuotoinen keppi.

En tarkoita sitä, vaan niitä random kasarijaskoja mitä sillä on pyörinyt.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)