Aihe: Vox vai Line6
1 2
Icy-Sun
27.11.2008 18:04:03
Olen sekä ostanut että myynyt kelpo putkivahvaimia tuossa 500 euron kieppeillä.

Sitähän minä tuossa hainkin, kun aikaisemmin sanottiin, että turha miettiä tuossa hintaluokassa. Omistan itsekin alle 500e putkarin. Ja sanoisin käyttökelpoiseksi.
Hookkan
27.11.2008 19:08:50
Haluisin tässä vähän tarkentaa, että haen vahvistinta raskaan metallin (black/death) luukuttamiseen. Tehoa tarvii paljon. Itellä tällä hetkellä line6 spider II 30w kotikäytössä, saundeihin oon ollu kyllä tyytyväinen. Tutuksi tullu muutaman vuoden aikana, joten säätöjen kohdalleen saaminen ei ole ongelma. Silloin olettaisin että Spider III 150w nuppi olisi looginen vaihtoehto Ja nuppi/kaappi yhdistelmä on melko ehdoton, en kyllä tiedä miksi, ehkä näyttävyyden puolesta.
Estranged
27.11.2008 19:10:20
Haluisin tässä vähän tarkentaa, että haen vahvistinta raskaan metallin (black/death) luukuttamiseen. Tehoa tarvii paljon. Itellä tällä hetkellä line6 spider II 30w kotikäytössä, saundeihin oon ollu kyllä tyytyväinen. Tutuksi tullu muutaman vuoden aikana, joten säätöjen kohdalleen saaminen ei ole ongelma. Silloin olettaisin että Spider III 150w nuppi olisi looginen vaihtoehto Ja nuppi/kaappi yhdistelmä on melko ehdoton, en kyllä tiedä miksi, ehkä näyttävyyden puolesta.

Sanoisin ainakin sen että elä ny hyvä mies minkään näyttävyyden takia nuppia ja kaappia osta.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Hookkan
27.11.2008 19:16:41
Ei se nyt ihan siitä vaan o kiinni. Keikkailussa tosin ei väliä koska mikitetään kuitenkin. On vaan nää negatiiviset mielipiteet menny ihan ristiin mun omien kokemuksien kanssa. Kuitenkin sen verran iso ostos tässä rahatilanteessa, että haluisin olla varma siitä mitä ostaa.
Estranged
27.11.2008 19:18:51
Ei se nyt ihan siitä vaan o kiinni. Keikkailussa tosin ei väliä koska mikitetään kuitenkin. On vaan nää negatiiviset mielipiteet menny ihan ristiin mun omien kokemuksien kanssa. Kuitenkin sen verran iso ostos tässä rahatilanteessa, että haluisin olla varma siitä mitä ostaa.

Paras jälleen kerran yllättäen olis kun menisit itse liikkeeseen ja testaisit. Sieltä voi vielä löytyä hyviä vaihtoehtoja joita et ole harkinnutkaan. Näin kävi tuon minun Washburnin kanssa, näin kaupassa, testasin, ostin.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
Hookkan
27.11.2008 20:09:32
Juu on tilattu jo Spider III 150w testattavaksi viikonlopun treeneihin. Aattelin vaan että yhessä viikonlopussa ei esim. pitkän juoksun kestävyyttä huomaa. Ps. minkälaista kaappia suosittelette? Riittäiskö 2x12 vai olisko parempi 4x10 ? Tämä siis koon puolesta 4x12 tuntuu keikkaillessa niin jumalattoman suurelta.
ras ta far i
28.11.2008 12:59:57
Marshallin valvestaten 80w versio on kyllä mainio peli, jos sellaisen vielä löytää.

Kai tää on vitsi!!!!????
PuNkKi
28.11.2008 13:03:53
Kai tää on vitsi!!!!????

No jos 8080 löytää, ja kunnossa olevan semmoisen, niin ei ole vitsi.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
RekoS
28.11.2008 13:15:55 (muokattu 28.11.2008 13:16:32)

Isoveljelläni on tollanen ja kyllähän siitä lähtee kelpo saundit moneen tyylilajiin. Ja jos boostata haluaa niin kyllähän tuo pedaaleja nielee. Itse ainakin soittelen tolla kotona silloin, kun oma ENGlini on treenikämpällä. Eipä ole saundeissa valittamista.
thejmh
28.11.2008 13:46:38
Riittäiskö 2x12 vai olisko parempi 4x10 ?

No mieluummin ainakin 2x12, kyllä siitäkin saa jo hyvin potkua. Toi 4x10 ei todellakaan sovi tuohon musiikkityyliin mitä soittelet.
Juzzu
28.11.2008 14:27:29

Ihan kamalat puhtaat , särökanava oli sentään lähes siedettävä. Onneks sain sen lopulta myytyä aikoinani. Mutta kai se hyvä ensivahvistin oli.
Mandarax
28.11.2008 17:54:50 (muokattu 28.11.2008 17:55:54)
Itellä tällä hetkellä line6 spider II 30w kotikäytössä, saundeihin oon ollu kyllä tyytyväinen. Tutuksi tullu muutaman vuoden aikana, joten säätöjen kohdalleen saaminen ei ole ongelma. Silloin olettaisin että Spider III 150w nuppi olisi looginen vaihtoehto Ja nuppi/kaappi yhdistelmä on melko ehdoton, en kyllä tiedä miksi, ehkä näyttävyyden puolesta.

Jos se kuudennen linjan spider tuntuu hyvältä peliltä, niin ehdottomasti sitten sellainen! Sitä paitsi tuohon 300 euroon ei ihan hirveästi ole valinnanvaraa noissa putkinupeissa.

Juu on tilattu jo Spider III 150w testattavaksi viikonlopun treeneihin. Aattelin vaan että yhessä viikonlopussa ei esim. pitkän juoksun kestävyyttä huomaa. Ps. minkälaista kaappia suosittelette? Riittäiskö 2x12 vai olisko parempi 4x10 ? Tämä siis koon puolesta 4x12 tuntuu keikkaillessa niin jumalattoman suurelta.

Kaikista optimaalisin tilannehan olisi jos saisit vaikkapa lainaksi/testattavaksi siihen vierelle esim. jonkun budjettiluokan putkinupin, jotta voisi itse todeta sen oman (tulevan) vahvistimen paremmuus. Tarkoitan siis ettei tule hankittua samaa vaffaria isompana versiona ainoastaan "kun ei tiennyt paremmasta"... Ja korostan nyt vielä, että jos se Spider kuulostaa hyvältä omiin korviin, niin valintahan on erittäin helppo - sanoo muut mitä sanoo.
Ja tuohon kaappidilemmaan: Jos yksi kriteeri nuppikaappimysteerin hankinnalle on sen ulkonäkö niin sitten (ja tilavan auton hankinnan jälkeen) isoin liiteri joka ovesta mahtuu sisään. Soitannollisessa mielessä 2x12" pärjää aivan varmasti. Josta tulikin mieleen, että mullahan onkin yksi 2x12 myynnissä... heh.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Mr. Speed
28.11.2008 18:56:27

Kannattaa muistaa, että 150W trankku ja 150W putkivahvari on aivan eri pelejä, mitä tulee korvien särkemiseen. 75W Line6 Spiderista sai vääntää mastervolan lähes 3/4 auki bändin kanssa, kun tuon 100W Recton kanssa se käy korkeintaan kakkosella. Ai mitkä rummut, missä taustalla?
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Tympee Huttunen
28.11.2008 19:45:16
500e on jo hyvä budjetti jonkun putkicombon hankkimiseen. Sellaisen kaveriksi voi ostaa myöhemmin vaikka 2x12" kaapin. Itse myin muistaakseni tuohon hintaan Hughes & Kettnerin Tube50-combon, josta todella pidin. Olisin varmaan voinut pitää sitä kotivahvistimena, ellei se olisi ollut aivan susiruma:) Ei tuo budjetti ole myöskään mahdoton putkinupin JA kaapin ostoon. On torillakin pyörinyt noita 50W-nuppeja reiluun 300euroon ja sen kaveriksi voi ostaa vaikka Framuksen 2x12" V30-kaapin.
Mandarax
28.11.2008 20:22:40
500e on jo hyvä budjetti jonkun putkicombon hankkimiseen. Sellaisen kaveriksi voi ostaa myöhemmin vaikka 2x12" kaapin. Itse myin muistaakseni tuohon hintaan Hughes & Kettnerin Tube50-combon, josta todella pidin. Olisin varmaan voinut pitää sitä kotivahvistimena, ellei se olisi ollut aivan susiruma:) Ei tuo budjetti ole myöskään mahdoton putkinupin JA kaapin ostoon. On torillakin pyörinyt noita 50W-nuppeja reiluun 300euroon ja sen kaveriksi voi ostaa vaikka Framuksen 2x12" V30-kaapin.

Näistä budjettiluokan putkivehkeistä (mm. valvekingit ym..) harvasta on sellaisenaan esim. tuohon mörkömetalliin, joten jotain pöristintä siihen letkun väliin joutuisi vielä hankkimaan. Poikkeuksena voisi mainita nuo Bugeran vahvarit - niitä saisi n.500 euroon combona eikä ainakaan särön määrästä jää uupumaan.
Pointtini lähinnä olikin, ettei se putkivehje itsessään autuaaksi tee - varsinkaan jos on jotain Spiderin kaltaista särösaundia hakemassa. Helpommin se siitä Spideristä lähtee...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Tympee Huttunen
28.11.2008 20:39:53 (muokattu 28.11.2008 20:59:34)
Näistä budjettiluokan putkivehkeistä (mm. valvekingit ym..) harvasta on sellaisenaan esim. tuohon mörkömetalliin, joten jotain pöristintä siihen letkun väliin joutuisi vielä hankkimaan. Poikkeuksena voisi mainita nuo Bugeran vahvarit - niitä saisi n.500 euroon combona eikä ainakaan särön määrästä jää uupumaan.
Pointtini lähinnä olikin, ettei se putkivehje itsessään autuaaksi tee - varsinkaan jos on jotain Spiderin kaltaista särösaundia hakemassa. Helpommin se siitä Spideristä lähtee...

No siis, tarkoitin esimerkilläni vaikka myymääni H&K:n Tube50 comboa tai vaikka Laneyn AOR 50-nuppia, joka on torilla vaihtanut omistajaa. Tosin ei tuollaisia hyviä diilejä kovin usein näy (Laney siis. H&K oli ihan ok-hinta). Ei tuollainen combo/nuppi vaadi, kuin boosterin (jos sitäkään) "moderniin" hi-gain-soundiin. Jos haluaa Spider-soundin, niin sitten kannattaa toki se Spider hankkia. Itse olisin päässyt todella halvalla, kun olisin joskus suoraan aikoinaan ostanut jonkun hyvän yksinkertaisen nupin/combon, jota voi tarpeen tullen muuttaa suuntaan tahi toiseen.

Valvekingiä tai Bugeraa en heti suosittelisi, vaikka en ole kummallakaan sekuntiakaan soittanut. Varmasti ihan asiansa ajavia, tai jopa hyväsoundisia pelejä, mutta juttujen mukaan aikamoisia ongelmatapauksia.

No samapa tuo, jos itse etsisin tehokasta ja varmaa comboa itselleni, ostaisin vanhan Peavey Bandit 112:n (Made in Usa-mallin). Siinä oli hyvä ja varmatoiminen combo. Itse menin myymään reilulla 200eurolla vain ja ainoastaan sen vievän tilan takia. Ei sitä muinoin tajunnut miten hyvät särösoundit siitäkin lähti, vaan pakko oli heittää podeja yms. sen looppiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)