Aihe: Kuinka kovaa soitat yksin?
1 2 3 4
StJerky
24.11.2008 13:04:11 (muokattu 24.11.2008 13:04:30)
Minäkin rämpytän aika paljon ilman vahvistinta. Sitten toisaalta ihan yhtä paljon soitan melko hiljaisella vahvistimen kanssa ja useimmiten äänitän mitä soitan (ei ole aikaa soitella paljoakaan ilman "hyötynäkökohtia").
Estranged
24.11.2008 13:14:44
Jos olen yksin kotona niin sellasella reippaalla puhevoimakkuudella, välillä sitten jos haluaa lahkeitaan lepatuttaa niin avaa vähän volaa mutta sitä ei voi kunnolla tässä pikkusessa huoneessani tehdä. Sitten kun on ihmiset kotona niin soitellaan vähä hiljempaa.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787
baba o riley
24.11.2008 15:16:40
No niin lujaa ku Dr-103 soi nupit kaakossa. Aika saatanan lujaa. Kyllä mä tosin bändin kans melkeen yhtä kovaa luukutan. Keikoilla siitä lähinnä tulee tappelu miksaajan kans. Käyttäisin mielelläni kahtakin hiwatt stäkkiä jos olis fyrkkaa, sais viel vähän lisää tökyä :))))
mattim
24.11.2008 15:46:05 (muokattu 25.11.2008 11:49:59)

Makuuhuoneessa ilman vahvaria. Kotistudiossa voluumilla, joka ei estä keskustelua ja välillä virittelyn alla olevilla pikku putkivahvistimilla aivan liian kovaa.

Matti
Guildfinger
24.11.2008 16:04:42
Himassa yleensä ilman piuhaa. Ei edes ole himastygee tällä hetkellä. Bändin kera rumpalin mukaan, kun niissä ei yleensä ole säätöjä. Putkipäätteitä koko sakki!
Aloittelijatuke
24.11.2008 16:12:22
Itse soittelen yksin vähän kovempaa ja jos joku on kotona niin reilulla puheäänellä.
Akustisesti tulee kans monesti soitettua.
opaa
24.11.2008 16:14:44
No niin lujaa ku Dr-103 soi nupit kaakossa. Aika saatanan lujaa. Kyllä mä tosin bändin kans melkeen yhtä kovaa luukutan. Keikoilla siitä lähinnä tulee tappelu miksaajan kans. Käyttäisin mielelläni kahtakin hiwatt stäkkiä jos olis fyrkkaa, sais viel vähän lisää tökyä :))))

Joo juma, rummut tuli aika totaalisesti jyrättyä reeniksellä, kun luukutin omaani :) Keikoilla ei uskalla! Tajuhan siinä meinaa lähteä. Vois kyllä avata tässä offtopicin siitä, miten hienolta tuo nuppi kuulostaa (ja tuntuu). Paras sijoitus mun 500e stratocasterin jälkeen.
Quu
24.11.2008 16:19:53

Hieman puheääntä kovemmalla, äänenvoimakkuus pysyy samana tilanteesta riippumatta, eli siitä soitanko puhdasta näppäilyä, armotonta säröjunttaa vaiko jotain blues-skaalan inspiroimaa hämyilysooloa.

Äänenvoimakkuus on sillä tasolla ettei kitaran akustinen ääni tule yli.
Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan.
M4ss3 m/
24.11.2008 16:21:45
Liian kovaa, aina aloittaa suht pienellä äänenvoimakkuudella, mutta sitten huomaa kun tulee seuraavan kerran soittamaan, että liian kovalla soitin. Todistinpa vielä kuinka huonosti vieläpä talo on eristetty kun kuulin puheen sorinaa seuraavasta naapurista, niin sääliksi käy kun joutunut pari vuotta nyt kuuntelemaan soittoani.

Sitten kun vielä Micro Cube telkkarin päällä enintään metrin päässä korvasta niin ei tarvitse ihmetellä miksi korvissa ujeltaa soiton jälkeen.
V*TU SÄRÖÖ!!!!11!!!1
zepeteus
24.11.2008 16:45:46
Niin kuin Zed ja Kivi, akustisesti pääosin ja plekukättä pitää tosiaan yöaikaan hillitä jotta naapurit eivät häiriinny. Kerrostalo on kunkku paikka soittaa, jees.

Niillä harvoilla kerroilla jolloin pääsee soittamaan muualle, just sen verran lujaa että kaikki kuulevat itsensä ja toisensa, joskus puhevola, joskus vähän yli. Rumpali sanelee tätä jos on paikalla.

Ja sitten kerran vuosisadassa kun pääsee yksin keskelle korpea, kaikki auki ja ilman tulppia tietenkin. Tosin silloin en itse edes soita, kamat soittavat itseään ja minä myhäilen vieressä, ehkä paiskaan kepakon välillä lattialle tai seinään ja myhäilen lisää. Liekö urbaaniangstia. :D
Nixzar
24.11.2008 16:47:24
Riippuu tosi paljon fiiliksestä. Reeniksellä rimputan mutta volyymitaso pysyy alhaisena.
lunta sataa ja kaikkia vituttaa
Numb
24.11.2008 17:01:24

Yleensä akustisesti. Perkele kai niitä vermeitä jaksa ruveta virittelemään.

Tämä se minullakin.
A waist is a terrible thing to mind.
Wahi
24.11.2008 17:12:43 (muokattu 24.11.2008 17:13:25)
Todella hiljaa. Ei mitään syytä luukuttaa kovaa. Putkipelillä tulee sen verta kovaa (tai kovaa ja kovaa), että se soundi "aukeaa" (enkä tarkoita tällä mitään säröytimistä), eli vola jossain 2 kohdilla. Tuossa on tosin päätteessä jotain ongelmaa niin on paljon hiljaisempi kuin pitäisi olla.

Yleensä soittelen vaan akustisesti mutta tämä johtuu siitä että vahvistin on vähän paskana niin ei sillä nappaa soitella. Tykkään soitella akustisesti myös siksi kun tämän hetkinen "ykköskitarani" sattuu soimaan todella hyvin akustisesti.
Shine on you crazy diamond
Detox
24.11.2008 17:33:35 (muokattu 24.11.2008 17:39:42)

Niin kovaa kuin naapurit antaa myöten. Jokaisessa kämpässä missä olen asunut, on saanut aika surutta soittaa kovaa. Hiljaa ei ole niin kiva soitella.

Komppia tälle! Itse soittelen niin kovaa kunnes naapurit tulevat sanomaan asiasta. Jos kukaan ei tule sanomaan oletan ettei melu häiritse ;)

Play Loud!!!
Mesa 4 Life!
Check this Shit out!!!
Artist
24.11.2008 17:43:39 (muokattu 24.11.2008 17:44:39)
Himassa soitan aina ilman styrkkaria. Tai melkein, joskus fiilistelen jousikauin ja pienen trankkuvahvistimen kera.

Treeniksellä, jos soitan yksin, soitan täysillä. On niin siistiä kääntää ne volat täysille ja kuunnella kuinka soundi aukeaa tosissaan. Terapeuttista puuhaa!

Bändin kanssa sitten hiljempaa.
"So come on over with something to do, baby, I need the company"
baba o riley
24.11.2008 17:52:13
Joo juma, rummut tuli aika totaalisesti jyrättyä reeniksellä, kun luukutin omaani :) Keikoilla ei uskalla! Tajuhan siinä meinaa lähteä. Vois kyllä avata tässä offtopicin siitä, miten hienolta tuo nuppi kuulostaa (ja tuntuu). Paras sijoitus mun 500e stratocasterin jälkeen.

Tuo nuppi vaatii tosiaan kovakätistä rumpalia. Meillä tulos uus rumpali taloon, katsotaan joudunko tekemään kompromissia volumen suhteen :) (huom, tämä vaihto ei mitenkään liity hiwattiini tai sen aiheuttamaan kakofoniseen metelitasoon)
epi2
24.11.2008 17:54:03 (muokattu 24.11.2008 17:54:22)
Yleensä vola on siinä klo 9-10 vaiheilla ja gain siinä klo 15 (ei oo mikään särö monsteri toi laney vc15) ja clean klo 10-11

..mutta jos innostun niin soitan 15w putki styrkan clean channel kaakossa, ikkunatkin vähän helisee mutta ei se mitään. Erityisesti creamia tulee soitettua näin.
Muusikonrenttu
24.11.2008 19:22:55 (muokattu 24.11.2008 19:24:29)

huom, tämä vaihto ei mitenkään liity hiwattiini tai sen aiheuttamaan kakofoniseen metelitasoon

Kyllä mun mielestä pitää bändissä olla rumpali joka soittaa yhtä kovaa kun täysillä oleva Hiwatt.

Jos oon ihan itekseni kotona, soitan kuuluvasti, mutta ilman tulppia. Mikäli vaimo ja/tai poika kotona, luureilla tai hiljaa.
Treeniksellä tulpat päässä.

Kotona Rolandin kuuskymppinen cube ja treeniksellä Hiwatti.
Aika vintage..
black-dog
24.11.2008 20:35:52
Yleensä joko liian kovaa tai perkeleen kovaa. Onneksi en asu kerrostalossa. Mites muut, käytättekö tulppia kotona? Itse olen aatellut alkaa satsaamaan kunnon tulppiin niin kuulis joskus myöhemminkin jotain
Watch my back sano kyttyräselkä
Antti1
24.11.2008 20:45:24
Itse olen aatellut alkaa satsaamaan kunnon tulppiin niin kuulis joskus myöhemminkin jotain

Ei, kyllä ne halvemmat vaahtomuovipatjat ja kunnon kuppisuojaimet suojaavat paremmin. Läpi pääsevän äänen laadusta en sit taas voi hyvällä tahdollakaan sanoa samaa.
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)