Aihe: Mikit Ibanez äSsään.
1 2
Kontiak
10.05.2009 00:10:15
Mites Bare Knucklen Steve Stevens-malli (Rebel Yell)? Kuulostaisi klippien perusteella juuri sellaiselta avoimelta, erottelevalta ja ei-honottavalta niin kuin kunnon mikin pitääkin. Onko kellään kokemuksia?

http://bareknucklepickups.co.uk/for … on=dlattach;topic=3433.0;attach=969
http://bareknucklepickups.co.uk/for … on=dlattach;topic=3433.0;attach=970
Pluto
24.05.2009 09:51:24
Minäpä lainaan tästä ketjua...

Tuli nimittäin hankittua tuollainen Ibanezin SV, kun tuntui ja kuulosti hyvältä. Kepissä on siis ohut mahonkirunko, ja sen päällä vaahterakansi. Soundi on akustisesti miellyttävä ja omaa hyvän sustainin, mutta kirkkaan puoleinenhan se tuppaa olemaan.

Orkkismikit ovat sen sijaan...noh, ihan ok. Ei ne ihan surkean huonolta kuulosta. Kaulamikki on itse asiassa ihan hyvä. Toisaalta humppareiden ja keski-yksikelaisen välinen voimakkuusero on todella suuri, ja ylipäätään mikit tuntuvat korostavan kitaran kirkkautta entisestään. Tämä oli toki tiedossa ennen hankintaa jo.

Niinpä pitää alkaa uusia mikkejä miettimään. Meinasin rakentaa setin DiMarzion Cruiserin ympärille, koska kovasti tykkäsin tuosta mikistä AT100-mallissa. Keskelle olen siis (totta kai) tuota miettinyt. Olisi varmaan ihan fiksua hankkia koko setti samalta valmistajalta ainakin näin alkuun, mutta DiMarzion mallit ovat vähän vieraita mulle. Apua siis kaipaisin.

Kaulamikiksi olen kaavaillut jotain Duncanin Jazzin kaltaista. Eli siis lämmintä, pyöreää, tammista, Andien etelätasangoilta, you name it... Osaatteko vinkata mikä DiMarzion malli olisi suht lähellä tuota, jos mikään?

Tallaan taas pitäisi saada jokin selvästi ei-kirkas mikki, menemättä kuitenkaan pomppuhevi-bassonkorostusalueelle. Ideana olisi, että tämä kitara toimisi hyvänä yleiskeppinä, jolla soittaisi melkeinpä mitä vaan. Soundi-ihanteina voi pitää oikeastaan Weezerin koko tuotantoa, eli aika perus-nykyrock -soundiahan tässä ollaan hakemassa. Kuitenkin olisi hienoa, jos sama mikki kelpaisi myös Rust In Peace -sahailuihin. Koko ajan pitäisi siis ottaa huomioon tuon kitaran luontainen kirkkaus.

Toki saa ehdottaa myös muita merkkejä ja malleja. Yksi vaihtoehto, jota olen miettinyt olisi Duncanin Custom/Jazz ja keskimikiksi sitten jokin kolmas malli.
Dillon, you son of a bitch!
TTV
24.05.2009 12:00:02
Itse kävin melkoista mikkirumbaa S5470 kanssa. Kaulaan löytyi helposti toimiva mikki; SD Jazz. Keskimikkiin en kajonnut, sillä se kuulostaa aika hyvältä jo sellaisenaan. Tallan kanssa olikin sitten vääntöä. Metallia kun soittelen, lähdin aluksi kahlaamaan kuumia, hot-output humppareita. Testissä olivat; JB, Nailbomb, D'Activator, Duncan Custom, Steve's Special, DropZone, Dimebucker ja L-500XL. Kaikista noista sai kyllä säröä ihan tarpeeksi, mutta kitaran luontaisen ohuehkon saundin kompensointiin varsinkin alapään osalta niistä ei ollu. Sitten sain vinkin Levytukun Jannelta, että koitappas "miedompaa", ei niin hottia mikkiä. Valikoimista tarttui mukaani DiMarzion AirZone ja sehän pelaan tallassa vallan mainiosti; korostaa bassoa ja midleä just mukavasti ja pitää treblen sopivassa suhteessa. AirZonella lähtee hyvät metallisäröt ja säröytymättömät puhtaat. Lisäksi Jazz ja AirZone pelaavat hyvin yhteen orkkis keskimikin kanssa, mikä korostuu positiivisella tavalla varsinkin akustisen simuloinnissa. Eli, ohuessa mahonkirungossa (ja kevytmetallinen tallakoneisto) Jazz ja AirZone toimivat hyvin metallissa ja puhtaissa. Yks saundiin merkittävästi vaikuttava seikka näissä S- ja SV-sarjoissa (Prestige) on tuo tallakoneisto, josta poistui aika lailla massaa kun ne ottivat käyttöön sen lentokonealumiinin. Vanhempi koneisto painoi enemmän ja toi siten kaivattua massaa värähtelypiiriin.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Pluto
24.05.2009 12:13:44
TTV: Itse kävin melkoista mikkirumbaa S5470 kanssa. Kaulaan löytyi helposti toimiva mikki; SD Jazz. Keskimikkiin en kajonnut, sillä se kuulostaa aika hyvältä jo sellaisenaan. Tallan kanssa olikin sitten vääntöä. Metallia kun soittelen, lähdin aluksi kahlaamaan kuumia, hot-output humppareita. Testissä olivat; JB, Nailbomb, D'Activator, Duncan Custom, Steve's Special, DropZone, Dimebucker ja L-500XL. Kaikista noista sai kyllä säröä ihan tarpeeksi, mutta kitaran luontaisen ohuehkon saundin kompensointiin varsinkin alapään osalta niistä ei ollu. Sitten sain vinkin Levytukun Jannelta, että koitappas "miedompaa", ei niin hottia mikkiä. Valikoimista tarttui mukaani DiMarzion AirZone ja sehän pelaan tallassa vallan mainiosti; korostaa bassoa ja midleä just mukavasti ja pitää treblen sopivassa suhteessa. AirZonella lähtee hyvät metallisäröt ja säröytymättömät puhtaat. Lisäksi Jazz ja AirZone pelaavat hyvin yhteen orkkis keskimikin kanssa, mikä korostuu positiivisella tavalla varsinkin akustisen simuloinnissa. Eli, ohuessa mahonkirungossa (ja kevytmetallinen tallakoneisto) Jazz ja AirZone toimivat hyvin metallissa ja puhtaissa. Yks saundiin merkittävästi vaikuttava seikka näissä S- ja SV-sarjoissa (Prestige) on tuo tallakoneisto, josta poistui aika lailla massaa kun ne ottivat käyttöön sen lentokonealumiinin. Vanhempi koneisto painoi enemmän ja toi siten kaivattua massaa värähtelypiiriin.

Kiitti vinkistä. Pitää tutustua tähän SD/Dimarzio -sekoitukseen. Jazzista on tosiaan aiempaa kokemusta, ja hyväksi kaulamiksi on todettu.

Mulle tuo keskimikki (en ole ihan varman onko SV:ssä sama kuin S:ssä) on vaan liian ohut, varsinkin verrattuna humppareihin. Siksi ajattelin senkin laittaa vaihtoon.
Dillon, you son of a bitch!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)