Werde 31.10.2008 02:02:19 | |
---|
Kiertäkää Bilteman nauha kaukaa. 3M on sekä jämäkkyydeltään että kestävyydeltään aivan eri maailmasta. Dead men tell no tales. |
HeavyMachinery 01.11.2008 11:35:00 | |
---|
Mie olen tähän huono ottamaan kantaa, kun en ole Bilteman metritavaraa koskaan käyttänyt. Sen vain sanon että 3M Dual Lockin kanssa ei ole koskaan tarvinut pettyä eikä pelätä. Se on toiminut aina ja siksi se on jäänyt omaksi valinnaksi. Vähän sama juttu miulla nykyään monen muunkin asian kanssa (esim. instrumenttipiuhat, kielet, plektrat)... ei ole ollut tarvetta vaihtaa hyvin toimivia asioita "tuntemattomaan". Toki, jos nyt vasta aloittaa velcroilemaan, niin kannattaa valita se itselleen toimivin vaihtoehto. Oli se sitten Tiimarin sinitarraa tai Etran "3ämmää". Biltaman tarra on oikeista "Velcroista" paras. Jos se ei toimi on vika käyttäjä lähtöinen. Pedaaleitten kumi pohjissa on öljyä kumin joukossa esim digitechin speduissa ei velcro meinaa pysyä. MUISTAKAA putsata ne spedun pohjat ennen velcron laittoa. Duallock ja velcro on eri asia DL on hybridiä ja omasta mielestä huono koska ei voi rakentaa päällestettyä lautaa , tai voi mutta kalliiksi tulee vetää koko pohja duallockilla. Selallinen buklee karvainen eteis matto vaan kiinni spedulaudan pohjaan ja siihen pedaalit velcrolla, ja sitä velcroa kannattaa laittaa kunnolla eika vaan pari pientä palaa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
bubu 01.11.2008 20:55:40 | |
---|
Pikkuvinkki jota en vielä lukenut muualta.. Jos spedun pohjassa on kumilättyrä (esim. Bossin pedaalit) niin siihen ei meinaa aina Velcro ottaa kiinni vaikka sitä putsaisi tärpätillä tahi vastaavalla. Tällöin kannattaa laittaa ohut kerros kontaktiliimaa alueelle johon tarran haluaa laittaa kiinni, antaa kuivua kunnolla, ja sitten vasta laittaa Velcron kiinni. Kontaktiliima tarrautuu paremmin kumiin, ja antaa kestävän ja joustavan pinnan mikä on ainakin omissa pedaaleissa helpottanut pitkään jatkunutta ongelmaa. Pedaalilauta kun on yleensä pystyasennossa treenikämpällä, niin kunnon velcro ja pitävä kiinnitys ovat tärkeitä. There is a very fine line between "hobby" and "mental illness". |
oiva tumpeloinen 01.11.2008 21:05:04 | |
---|
Biltaman tarra on oikeista "Velcroista" paras. Jos se ei toimi on vika käyttäjä lähtöinen. Pedaaleitten kumi pohjissa on öljyä kumin joukossa esim digitechin speduissa ei velcro meinaa pysyä. MUISTAKAA putsata ne spedun pohjat ennen velcron laittoa. Duallock ja velcro on eri asia DL on hybridiä ja omasta mielestä huono koska ei voi rakentaa päällestettyä lautaa , tai voi mutta kalliiksi tulee vetää koko pohja duallockilla. Selallinen buklee karvainen eteis matto vaan kiinni spedulaudan pohjaan ja siihen pedaalit velcrolla, ja sitä velcroa kannattaa laittaa kunnolla eika vaan pari pientä palaa. Mulla on ainakin 3M pitänyt mm. tuon Ground Control Pron Rockcasen matossa kiinni. Siltä pohjalta on jotenkin vaikea nähdä, miten jokin tekee sen paremmin. Ei varmaankaan lankkuun montakaan painavampaa esinettä tule? Tosin tuo on laitettu silä paksummalla nauhalla. Sen lisäksi samalla tavaralla on kiinnitetty esim. Muutama Ernie Ballin Volaspedu, mitkä on myös aika painavia. Mitään sen painavampaa ei ole tullut laitettua, kun ei painavampaa mun lankussa ole. Mut ilman mitään ongelmia ne on pysynyt kiinni. Ja noi tarrat maksaa sen verran, että mun mielestä ainakin se on ihan sama, paljonko niiden hintaero on. Sitä ei kuitenkaan paljoa yhteen purkkiin mene. Sitä en osaa sanoa, onko Bilteman tarra parempaa, kun en ole kokeillut, mutta 3M on ainakin mulla pitänyt kaiken kiinni. |
arppah8 01.11.2008 22:31:17 | |
---|
DualLock tarttuu tosiaan tommoiseen eteismattoonkin tavallista velcroa paremmin. Hyvää nauhaa väärinkin käytettynä. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
masterhat 14.07.2010 22:00:37 (muokattu 14.07.2010 22:13:23) | |
---|
nostellaas. niin tarvisin uuden pedaalilaudan pohjaan 7metrin pätkän velcroa (tai oikeastaan 7 metrin mittaista pätkää, laudan pinta-ala on 35cm x 100cm), sitä kovempaa velcro-puolta (onkos se nyt sitten uros). liimoilla tai muillakaan ei ole väliä, koska tarranauha tulee alumiinisiin lattairimoihin kiinni 2puolisella teipillä + ammutaan lisäksi pop-niiteillä esim 10cm välein, joten valmiita liimasysteemejä ei tarvitse olla. nyt vaan mielusti suht edullista velcroa tarvisi löytyä ainakin tuo 7 metriä, kun pohjakin muodostuu 7 alumiinirimasta (30mm x 5mm). etraan vai kangaskauppaan vai minne? E: ja laitetaan nyt vielä niille vinkiksi kellä ei teipit pysy pedaalien pohjassa eikä halua ole investoida yli 60€ kakspuoleiseen akryyliteippi-rullaan, niin nyt tarkkana: ruuvatkaa pedaalin pohjaruuvit pois, leikatkaa sopivan kokoisen palat velcroa. laittakaan ne pedaalin pohjaan kiinni 2puoleisella teipillä jotta ne ei heti liiku. tehkää velcroon pohjaruuvien kohdalle ihan piskuiset reiät, ruuvatkaa pedaalin pohjaruuvit takaisin paikoilleen velcron läpi, nyt pysyy tarrat paikoillaan ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
Simo78 14.07.2010 22:24:47 | |
---|
Eipä ole ollut mitään ongelmia bilteman velcron kanssa, ihan samalla tavalla pitää kiinni kuin spedulaudan mukana tullut velcro(ei hajuakaan mitä merkkiä). |
Quill 14.07.2010 22:40:53 | |
---|
Itse olen paikallisesta kangaskaupasta ostanut viime aikoina, hintaa ollut n. 1e/metri ja voinut ostaa tarvittaessa pelkkää kovaa puolta. Voi olla vaan tuo kangaskauppojen velcro "ohutta" tuohon lautaan, jos haluat, että peittää poikkipuut kokonaan. |
masterhat 14.07.2010 23:04:42 | |
---|
Quill: Itse olen paikallisesta kangaskaupasta ostanut viime aikoina, hintaa ollut n. 1e/metri ja voinut ostaa tarvittaessa pelkkää kovaa puolta. Voi olla vaan tuo kangaskauppojen velcro "ohutta" tuohon lautaan, jos haluat, että peittää poikkipuut kokonaan. no ne on 30mm, niin kyl se 20mm varmaan riittää, toki 30mm olis tietysti parempi. kiitokset vinkeistä, suunnistan huomenan kangaskaupoille ja laitan joskus kuvia lopputuloksesta ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
slapvete 14.07.2010 23:37:18 | |
---|
Ääni Dual Lockille. All other velcros are made by little girls. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
gemisti 14.07.2010 23:53:09 | |
---|
Clas Ohlsonin "duotec", joka on siis aikalailla dual-lockia vastaava on toiminut itsellä hyvin, pedaaleista on lähtenyt maali irroittaessa ja kumipohjiin ei ole kunnolla tarttunut. Toimii juuri niinkuin pitäisi, ja ei vissiin ole niin kallista kuin 3M. Ellei ole jotain tukkukorttia Etraan. she sounds like a bag of cats |