Aihe: Ongelma?
1 2
arppah8
23.10.2008 18:40:33

Pulttikaula näyttäis olevan.

Ok, mä en näillä krapulaisilla silmillä erottanut tosta pikselimössöstä niin varmasti.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Krice
23.10.2008 19:08:38

Mielestäni kannattaa lähettää myös Jacksonille palautetta, sen verran räikeä moka. Vaikka kitarat valmistettaisiin kaukoidässä niin jonkinlainen toimiva laaduntarkkailu pitäisi olla.
J_Mantyla
23.10.2008 19:09:39
Kaula kiristetty vinoon
Ellei tänään niin sitten huomenna
H.Corruption
23.10.2008 22:20:20
Taitaa olla kuljetuksessa menny kaula vinoon. Mulla RR3:ssa menee kaula yllättävän helposti vinoon, varsinkin kun laukussa (Rockcase) ei ole tukea bodylle.

Ton hintaluokan kitaroihin ei ainakaan Thomannilla kummempia tarkistuksia tehdä. Mun eka RR3 meni takaisin Saksaan kun kaula meni kieroks. Saksan Fender ei tietenkään löytänyt mitään vikaa ja rusikoivat kitaran pakkauslaatikkoon niin et kaikki styroksiosat oli murskana ja yläsakara poikki. Tietysti kaula oli vielä pahemmin vinossa kuin noissa kuvissa. Laatikossa oli Fenkun teipit avaamattomina eli eivät avanneet sitä Thomannilla.

Korvasivat kitaran lähettämällä mulle uuden RR3:n mun kiusaks.

Vähän löysäät kaulan ruuveja ja suoristat kaulan ja sit ruuvit kiinni.
Asakakka
23.10.2008 23:18:22
Pulttikaula se on. Paketti lähtee takasin saksaan ja saan t-paidan jopa hyvitykseksi:D
Asakakka
23.10.2008 23:20:00
Taitaa olla kuljetuksessa menny kaula vinoon. Mulla RR3:ssa menee kaula yllättävän helposti vinoon, varsinkin kun laukussa (Rockcase) ei ole tukea bodylle.

Ton hintaluokan kitaroihin ei ainakaan Thomannilla kummempia tarkistuksia tehdä. Mun eka RR3 meni takaisin Saksaan kun kaula meni kieroks. Saksan Fender ei tietenkään löytänyt mitään vikaa ja rusikoivat kitaran pakkauslaatikkoon niin et kaikki styroksiosat oli murskana ja yläsakara poikki. Tietysti kaula oli vielä pahemmin vinossa kuin noissa kuvissa. Laatikossa oli Fenkun teipit avaamattomina eli eivät avanneet sitä Thomannilla.

Korvasivat kitaran lähettämällä mulle uuden RR3:n mun kiusaks.

Vähän löysäät kaulan ruuveja ja suoristat kaulan ja sit ruuvit kiinni.

Yritin kyllä mutta ei se auttanut asiaa.
Asakakka
23.10.2008 23:27:32
Mutta olisi kiva tietää että minkä hintaluokan kitaroihin sitten jonkun näkönen tarkastus tehdään? Omasta mielestäni tuo 555€ on kuitenkin aika iso raha.
JohnnyLee
24.10.2008 00:11:03 (muokattu 24.10.2008 00:13:20)

Pulttikauloissa voi kaula mennä vinoon esim. kovasta iskusta, eikä ole hätäpäivää, jos mitään ei ole mennyt rikki.
Itse en näe tuossa mitään ongelmaa, monta kitaraa purkaneena ja onnistuneesti kasanneena suoristaisin tuollaisen helposti.
Tuon voi runnoa suoraan vaikka polvea vasten( tätä en suosittele, jos ei tiedä mitä tekee), kielet paikoillaan ja ainoatakaan ruuvia löysäämättä ja ilman minkäänlaista vahinkoa.
Sitten kun kaula on suorassa, voi ruuveja hieman kirrata.
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
Asakakka
24.10.2008 00:40:14
Pulttikauloissa voi kaula mennä vinoon esim. kovasta iskusta, eikä ole hätäpäivää, jos mitään ei ole mennyt rikki.
Itse en näe tuossa mitään ongelmaa, monta kitaraa purkaneena ja onnistuneesti kasanneena suoristaisin tuollaisen helposti.
Tuon voi runnoa suoraan vaikka polvea vasten( tätä en suosittele, jos ei tiedä mitä tekee), kielet paikoillaan ja ainoatakaan ruuvia löysäämättä ja ilman minkäänlaista vahinkoa.
Sitten kun kaula on suorassa, voi ruuveja hieman kirrata.

Joo o. Menee koko kitara paskaks jos mä sitä alan runnomaan tai muuta vastaavaa:D Harmi vain kun ei ole sellaista kaveria mikä tietäis kitaroista sen verran että osaisi nuo hommat tehdä.
JohnnyLee
24.10.2008 01:51:40

Mutta olisi kiva tietää että minkä hintaluokan kitaroihin sitten jonkun näkönen tarkastus tehdään? Omasta mielestäni tuo 555€ on kuitenkin aika iso raha.

En usko, että Thompalta lähtiessä kaula on ollut vinossa, vaan luulenpa ennemminkin matkalla saaneen kovaa kyytiä.
Vasta saapui itsellekin Thompalta lähetys, jossa pahvilaatikossa kämmenen kokoinen reikä ja räkin kyljestä vaneri halki...
UPS:llä lienevät rallia ajelleet?
Jos tuollaista kyytiä saa yleensä paketit, en ihmettele yhtään, jos pulttikaulat on vinossa...
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
Mr. Speed
24.10.2008 09:33:02
En usko, että Thompalta lähtiessä kaula on ollut vinossa, vaan luulenpa ennemminkin matkalla saaneen kovaa kyytiä.
Vasta saapui itsellekin Thompalta lähetys, jossa pahvilaatikossa kämmenen kokoinen reikä ja räkin kyljestä vaneri halki...
UPS:llä lienevät rallia ajelleet?
Jos tuollaista kyytiä saa yleensä paketit, en ihmettele yhtään, jos pulttikaulat on vinossa...

On se jännä. Itse olin töissä varastolla, jonne UPS toimittaa kamaa. Kaikki kyseisen lafkan tuomat paketit ovat kastuneita, ja näyttävät siltä, että niillä on pelattu vähintään futista. Miten on mahdollista miljoonia ja miljoonia sertifikaateja omaavalla firmalla moinen?
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Krice
24.10.2008 12:15:33 (muokattu 24.10.2008 12:17:13)

Ei se hintaluokasta ole kiinni, vaan valmistajan arvomaailmasta. Jotkut on näköjään valmiita tinkimään laaduntarkkailusta että saisivat nopeammin keppejä ulos tehtailta. Sitten on taas sellaisia firmoja kuin Godin, joille laatu vaikuttaa olevan kunnia-asia. Esimerkiksi Redlinen tarkistuslapussa on 9 henkilön nimimerkit, jotka ovat tarkistaneet kitaran eri osa-alueet.

Thomannin taas en usko tarkistavan kitaroita, ei niitä varmaan kiinnosta sellainen työ, koska tilauksia tulee varmasti jatkuvalla syötöllä.
Asakakka
24.10.2008 13:31:13 (muokattu 24.10.2008 13:34:44)
No thomanille se vaan tulee kalliiks jos ne lähettelee sitä ees taas. Ja kaverinkin tilasi samalla pulttikaulausein bentonin ja siinä oli kaikki kunnossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)