Aihe: Volyymin ruuvamista kotiolosuhteisiin sopiviksi
1 2
Numb
24.10.2008 14:18:25

Se vain on niin, että jotain 4 x 12 kaappia ei voi ajaa 0.1 watilla ja odottaa että se soisi.

Tämä. Kaiutin herää vasta kun se saa lepattaa vähän enemmän, ja osa soundista tulee sitä kautta.
A waist is a terrible thing to mind.
zuppermuhle
24.10.2008 15:27:00
Tämä. Kaiutin herää vasta kun se saa lepattaa vähän enemmän, ja osa soundista tulee sitä kautta.

Isolation cabinet?
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
Samuel P.
25.10.2008 23:10:19

Se vain on niin, että jotain 4 x 12 kaappia ei voi ajaa 0.1 watilla ja odottaa että se soisi.

Emmä tiedä, kyllä mä olen näin amatööritasolla ollut tyytyväinen noihin keinokuorma + 4X12 -kaappi systeemillä aikaan saatuihin yhden vatin kotivolasoundeihin.

Toisaalta... tässä tulee sitten eteen kysymys, voiko kotivolalla olla mahdollista saada hyviä soundeja? Jos kaiutinelementin pitää lepattaa että tulee soundia, niin volaa on ilmoilla jo ihan hyvin. Edelleen, pieni kaappi ja pienet elementit vaihtoehto ei myöskään anna soundeja ainakaan jytinärokkiin, ja toisaalta nuo myös soivat yhtälailla lujaa kun niitä lepatetaan? Entäs mallintavat vehkeet sitten? Ihan jees soundit, mutta taas jotain uupuu. Siis aina on jotain vialla.

Ei, kyllä tähän mennessä parasta mihin olen törmännyt on ollut pienehkö vahvistin + keinokuorma + 4X12 kaappi. Mulla on tuo Kochin Studiotone, jossa on oma 12" elementti, mutta silti kytken laitteen aina isoon kaappiin kotona, koska soundi imo on paljon parempi. Nämä lienevät tosin myös musatyylikysymyksiä, ja mielipiteitä on varmasti monia.

Niin vielä, mulla musamaku pyörii tuolla acdc + 80- ja 90- lukujen hard/heavyrock maailmoissa.
Numb
26.10.2008 07:22:10

Toisaalta... tässä tulee sitten eteen kysymys, voiko kotivolalla olla mahdollista saada hyviä soundeja? Jos kaiutinelementin pitää lepattaa että tulee soundia, niin volaa on ilmoilla jo ihan hyvin.

Hyviä soundeja saa toki hiljaisellakin, mutta jos ja kun tähtäimessä on se sulamisen partaalla karjuvan putkivahvistimen soundi, niin siinä tarvitaan myös volumea.

Nopeana esimerkkinä vaikka Ritchie Blackmoren soundi Smoke on the Waterissa - sen kaikki ovat kuulleet :D Siinä kuuluu, että vahvistin on isolla. Samoin vaikkapa Faith No Moren kitaristi Jim Martinin soundissa on sitä lujalla olevan vahvistimen soundia.
A waist is a terrible thing to mind.
Samuel P.
26.10.2008 08:56:05

Hyviä soundeja saa toki hiljaisellakin, mutta jos ja kun tähtäimessä on se sulamisen partaalla karjuvan putkivahvistimen soundi, niin siinä tarvitaan myös volumea.

Nopeana esimerkkinä vaikka Ritchie Blackmoren soundi Smoke on the Waterissa - sen kaikki ovat kuulleet :D Siinä kuuluu, että vahvistin on isolla. Samoin vaikkapa Faith No Moren kitaristi Jim Martinin soundissa on sitä lujalla olevan vahvistimen soundia.

Aa no nyt mä hokasin, mistä oli kyse. Aivan totta tuo.
Spiral
26.10.2008 11:35:00

Helppo, http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=266747 ;)

The Mini Plex MKII

Miksi myyt pois?
Kiinnostava laite.
svilo
26.10.2008 13:41:07 (muokattu 26.10.2008 13:41:46)
Miksi myyt pois?
Kiinnostava laite.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=272139

Aina on muitakin *kiinnostavia* ;)

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Dropped C
26.10.2008 13:42:44
Toisen pääteputkiparin nappaaminen irti ei ainakaan auta yhtään mitään himassa. Mitään eroa en huomannut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)