Shakata 07.10.2008 14:49:13 | |
---|
Hyvä saada vähän toisenlaista näkökulmaakin aiheeseen! Puhtailla soittaminen ois ainakin mulle se ykkösjuttu, mutta pikkurosoilla soittamisen pitäisi onnistua ilman pelkoa feedbackista. Pikkurosoilla/kevyillä säröillä tarkoitan puhdasta saundia, jota maustetaan sopivasti tubescreamerilla. Sirkkelihevisaundia ei olla etsimässä =) Kalamies #? |
weelie 07.10.2008 15:33:13 (muokattu 07.10.2008 15:35:09) | |
---|
Kyllähän jatsiheebotkin täyttävät jatsikoppansa, ettei feedbackiä tulisi (kun akustisuutta näin poistetaan). Mutta siis "sellomaista" (CARVED SOLID TOP) jazzkitaraa nyt et varmaan siis tarvitse, vaan tuollainen peruslaminaattivekotin lienee ihan riittävä. Mielestäni ihan nuo korkeamman luokan Ibanez Artcoret ovat ihan hyviä, vaikken jatsisti olekaan. Kokopuisista kannattaa kokeilla kiinan ihmeitä nimeltä Eastman, jos ei muusta syystä niin sitten ihan huvikseen. Mutta kokeilemistani siis paras on ollut P. Krzywackin Lottonen, joka on laminaatti ja soi akustisesti ja sähköisesti hienosti: http://cdbaby.com/cd/petrikrzywackihttp://cdbaby.com/cd/jazzpartouthttp://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
StevieRayVehkakoski 07.10.2008 16:32:00 | |
---|
Mä olen huomannut, että mitä "löysempi" ja bassovoittoisempi soundi kitarassa on akustisesti niin sitä pahemmin se kiertää kovemmilla volyymeilla. Olen myöskin huomannut, että näissä jatsilaatikoissa toi kierto-ongelma on aivan älyttömästi taajuusriippuvainen, kaulalta löytyy ne kiertokohdat joiltain tietyiltä taajuuksilta ja niiden monikerroilta. Usein on myös sanottu, että huonosti soiva archtop on hyvä sähkökitara ja se pitää siinä mielessä paikkansa että älyttömän herkästi soiva kansi on usein herkkä kierrolle. Ja tosiaan nyt puhun ihan siitä akustisesta kierrosta joka meinaa räjäyttää kitaran kannesta napit irti, sitä varsinaista mikkien vinkunakiertoa ei mun soundeilla juurikaan esiinny. You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
mikasoi 07.10.2008 16:53:09 | |
---|
itse pidin noita Gibsonin es 175:n 57 clasiic mikkejä liian tummina ja jazz tyyppisinä kun soittelen rokkabilly tyylillä. Vaihdoin suht miedot p90 mikit ja sen jälkeen kitara on ollut tosi mieleinen. Ja on sitä jossai vedoissa tullut vingutettua kuin kulmahiomakonetta ja ei se nyt niin ongelma ole se kierto. Että sille ääneni annan. Ainut että uudemmissa ainakin 2000 luvun alun jossai es175 gibsoneissa oli aika halko kaula ja siihen kiinnitetty liian pitkä hintalappu. Mutta käytetty pitää arvonsa hyvin. Kun näihin hollowbodyihin hurahtaa, niin lankut ja semihollowit voi unohtaa. Ei lahkeessa värähdä. Go Billy Go and drink some jarruneste. |
pekip 07.10.2008 18:07:08 | |
---|
Täältä ääni gibson es 135:lle joka futaa myös säröillä ja volalla(palkilla !) 57 humpparit matsaa ehkä paremmin kuin p-100 :set. Thorogood vetää taas palkittomalla es 125 td:lla eikä mitenkään pienellä säröllä eikä volyymilla. you don´t have to be the best one,just be a good´un |
fitter 09.10.2008 15:21:55 | |
---|
|