p130 22.08.2009 18:33:11 (muokattu 22.08.2009 18:37:12) | |
---|
bonecrusher: No höh... ois hienoa jos kyseessä olisi tuollainen '82 tai '83 Squier Series. Niin olisi. Ja varmasti tuokin on hyvä kitara, mutta ei kuitenkaan keräilyharvinaisuus. T alkuisesta serialista en ole kuullut. Tuolla: http://www.fender.com/support/japanese_instruments.php mites se meni se juttu,kun oli se tehdaspalo ja jenkeistä lähetettiin muualle kasattavakisi stratot?eikös ne tulleet ulos squier series logoilla? Ne ovat sitten jenkkisquiereita, ihan oma tarinansa... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Crossroad 22.08.2009 18:46:05 | |
---|
p130: Niin olisi. Ja varmasti tuokin on hyvä kitara, mutta ei kuitenkaan keräilyharvinaisuus.
Tuolla: http://www.fender.com/support/japanese_instruments.php
Ne ovat sitten jenkkisquiereita, ihan oma tarinansa... veikö ne mexicoon ne kasattavaksi vai miten se meni? JV-skujut on hienoja kitaroita.Onneksi kukaan ei ehtinyt ostaa omaani,kun sitä kauppailin tuossa talvella.Nyt asennutin siihen jumbo nauhat ja soittotuntuma parani vielä entisestään paljon ja en usko että ihan heti myyntiin menee enää. |
p130 22.08.2009 19:04:45 | |
---|
randy rhoads: veikö ne mexicoon ne kasattavaksi vai miten se meni? Tulipalon seurauksena tuotanto oli pysähdyksissä meksikon tehtaalla, ja muutaman kuukauden ajan jenkkien tuotantolinjalta tuli normimallien lisäksi meksikon tuotantoa korvaavia kitaroita Squier-logolla. En äkkiseltään muista vuotta, mutta Googlehan sen kertoisi... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
aristoteles666 23.08.2009 00:14:02 | |
---|
silloin ne on intialaisten squier stratojen kanssa ainoita mitä ei kannata ostaa. |
darrell 23.08.2009 18:53:37 | |
---|
Tossa löytyy Japanin skujujen sarjanumerot ja kunkin sarjan valmistusvuodet. http://www.fender.com/support/japanese_instruments.php Jos kitara on tehty Japanissa, niin siinä lukee "Made in Japan". *** Itse heräteostin hiljattain E-Sarjan (-84 .. -87) Skujun parilla sadalla eBaystä (Australia), ja täytyy sanoa että ainakin nämät alkupään Skujut on maineensa veroisia. Fenderiä tässä on ainakin sen verran, että virittimet ja tallapalat on "Fender". Logojen pienistä eroista yms. voisi yrittää jäljitää tarkempaa valmistusvuotta. Mikeistä en osaa sanoa, että mitkä ne on, ... mutta paremmatkin voisi olla. Toisaalta ei ne missään tapauksessa ole kehnot ja en aio vaihtaa niitä. Muutama kuva: http://koti.mbnet.fi/pigeon/e_squierAntaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
darrell 24.08.2009 09:48:22 | |
---|
Löysin hyvän ketjun, jossa on paljon 80-luvun lopun Skujujen alkupään valmistuksesta poimittuja detaljeja. http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=700538 Tuossa mun E-sarjan straton kaulan päässä on merkintä SST-30, josta löytyi myös tietoja tuosta ketjusta. Kitaran kaulassa on kuitankin yksityiskohtia, jotka viittaa myös JV-sarjaan, joten on todennäköistä, että näissä kitaroissa on samoja puuosia, mutta esim. mikit, virittimet ja tallat on sitten vaan vaihtuneet tilanteen mukaan sarjojen välillä. Tää mun kitara ei ole himokeräilijöiden listoilla, ja siten sen kohtuullinen hankintahinta vs. käyttöarvo on muutaman kuukauden käytön jälkeen osoittautunut ykdeksi parhaista, mitä mulla on koskaan ollut. Kannattaa tsekkailla näitä eBaystä. Muuten, JV-Squiereille on omat sivut. http://www.21frets.com/Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
call_of_c 24.08.2009 10:01:40 | |
---|
Guitar Zero |
Karhukoira74 08.10.2009 11:58:53 | |
---|
Nostellaas....olen kanssa kaverilta hommamassa MIJ Squieria...kattelin että 1993-1994 valmistettu malli pitäisi tuon olla kanssa. Lavassa lukee normisti Squier Stratocaster (by Fender pienellä) ja tuo Made in Japan. Löytyisiköhän tuosta mitenkään tarkempia speksejä mistään, millainen keppi on kyseessä...onko puuta vai lastulevyä? Kaveri laitto huonohkon kuvan sarjanumerosta, se on joko O tai Q+6numeroa. -So many assholes, so few bullets- |
weelie 08.10.2009 13:13:17 (muokattu 08.10.2009 13:14:18) | |
---|
Karhukoira74: Nostellaas....olen kanssa kaverilta hommamassa MIJ Squieria...kattelin että 1993-1994 valmistettu malli pitäisi tuon olla kanssa. Lavassa lukee normisti Squier Stratocaster (by Fender pienellä) ja tuo Made in Japan. Löytyisiköhän tuosta mitenkään tarkempia speksejä mistään, millainen keppi on kyseessä...onko puuta vai lastulevyä? Kaveri laitto huonohkon kuvan sarjanumerosta, se on joko O tai Q+6numeroa. Vain Fenderilta tiedot saat. Omani oli painava ja lastulevyä. Olen myös nähnyt toisen 1993-94 joka ei ollut. Omassani oli Fender isolla, tuossa toisessa oli pienellä. Omastani maksoin vuonna 2000 vähän alle 300€. 'Music is not a sport, there's no competition' (Ronnie Earl) |
Karhukoira74 21.10.2009 23:51:29 | |
---|
Karhukoira74: Nostellaas....olen kanssa kaverilta hommamassa MIJ Squieria...kattelin että 1993-1994 valmistettu malli pitäisi tuon olla kanssa. Lavassa lukee normisti Squier Stratocaster (by Fender pienellä) ja tuo Made in Japan. Löytyisiköhän tuosta mitenkään tarkempia speksejä mistään, millainen keppi on kyseessä...onko puuta vai lastulevyä? Kaveri laitto huonohkon kuvan sarjanumerosta, se on joko O tai Q+6numeroa. Jeesh....tuommonen tuli tänään kotiin. Your guitar was made at the Fuji-gen Plant (for Fender Japan), Japan in the Year(s): 1993 - 1994 Kaverilta tuli haettua Squier Stratocaster by Fender ja made in Japan...vm. -93-94. Ihan oikeeta puuta näyttää olevan, syyt näkyi ihan selvästi kun pleksin irrottelin ja putsailin....aika homma oli, koska kaikki on/oli kepissä vintagea...paskasta lähtien =D Kaula metalliraapalla ja Sinolilla puhtaaksi, Dunlopin 02 öljy päälle. Sinolilla maalipinnat ja koko kitara läpi, myös metalliosat...46-10 Elixirit kiinni, hienovireet kohdalleen...ja ai että. Kyllä se strato vaan aina on strato. Täytyy seurata miten pitää vireen....heti heitti aikalailla kun innostui kampea kääntelemään. -So many assholes, so few bullets- |