McNulty 05.10.2008 13:12:31 | |
---|
Meikäläinen on kasaillu nimenomaan kotikäyttöön putkisettiä ja jos (etuaste)putkisäröä haluaa niin kannattanee ostaa putkisäröpedaali. Blackstar taitaa olla tän hetken ainoita valmistajia. Siis putkella varustettuja säröpolkimia vai? Onhan niitä EHX:llä, Radialilla, Hughes&Kettnerillä, Mesalla (vai joko sen valmistus on loppunut?) jne... Itselläni on tuo EHX English Muff'n joka on siis putkilla varustettu särötin. Todella hyvä vermes loihtimaan vanhaa 60's garage rock soundia lähes laitteesta kuin laitteesta. Tämän lisäksi Radialin ja H&K:n putkisäröt ovat tulleet tutuksi testailujen myötä. Varsin mainioita laitteita ovat. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
trih 05.10.2008 13:21:40 | |
---|
Siis putkella varustettuja säröpolkimia vai? Ei putkella varustettuja säröpolkimia vaan putkisäröpolkimia ;). Eli särö tehdään putkella kuten vahvareissakin. Jotkut liimaa putken kiinni säröpolkimeen mutta ei se siitä putkisäröä tee. Just. |
Jucciz 05.10.2008 14:14:33 | |
---|
Kyllä minusta hyvän putkivahvistimen särö hakkaa kaikki pedaalit, vaikka särö olisikin vain etuvahvistimesta ja pienellä volyymilla. Varmaan on makuasia, mutta itse olen tullut tähän päätökseen. Sen takia itse hommaisin kerrostaloon putkivehkeen, jossa olisi toimiva master volume ja pari kanavaa eli clean ja särö (jos cleania tarvitsee). Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä, mutta kysyjä halusi otsikon mukaan "kliiniä vahvistinta, jossa toimii pedaalit hyvin". Esim. Budda Superdrive soi todella hyvin myös hiljaa, koska siinä on esimerkillisen hyvin tehty master volume. Buddan ansiosta olen heittänyt alun perin kotisoitteluun tarkoitetun POD:in romukoppaan (lue: varavahvistimeksi keikkasalkkuun, koska onhan keikalla hyvä olla backup...) |
Melodrome 05.10.2008 21:38:49 | |
---|
5W Lionheartin ostin minäkin ja hienot on soundit. Särökanavalta saa vanhat AC/DC-soundit hienosti kerrostalovoimakkuudella. Puhdas kanava toimii hyvin pedaalien kanssa rankempaan säröön, vaikka ei se matallimiehille varmaan kelpaa kun se on kauniin sininen eikä uhkaavan näköinen. En voi ymmärtää, miksi pidin aiemmin Epiphone Valve Junioria siedettävänä, vaikka se on vaan sellanen honottava pönttö. |
PuNkKi 05.10.2008 21:43:31 | |
---|
5W Lionheartin ostin minäkin ja hienot on soundit. Särökanavalta saa vanhat AC/DC-soundit hienosti kerrostalovoimakkuudella. Puhdas kanava toimii hyvin pedaalien kanssa rankempaan säröön, vaikka ei se matallimiehille varmaan kelpaa kun se on kauniin sininen eikä uhkaavan näköinen. En voi ymmärtää, miksi pidin aiemmin Epiphone Valve Junioria siedettävänä, vaikka se on vaan sellanen honottava pönttö. nyt alkoi itseäni vielä enempi tuo lionheart GAS:ittamaan.. kait se on vaan pakko hankkia.. nuppina :) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
baba o riley 05.10.2008 21:50:14 | |
---|
Ok hyvä tietää.. eli jos hankkisin tämän http://www.dv247.com/invt/43580/ tai combo mallin tuosta, niin se voisi olla hyvä ratkaisu.. muutenkin kun olen menossa Lontooseen, niin sieltä luultavasti toisin tuon. Sitten tähän samaan vielä, että mites noi verot/tullit on jos tuon briteistä suomeen jonkin vahvistimen? Et sä tota halua, sä haluat sitä kliiniä isoa hiwatt soundia, sä haluut hiwatt dr103, tai mahd. kombon sa212. Täydelliseen soundiin ei pääse kiertoteitä :) |
McNulty 05.10.2008 22:19:55 | |
---|
5W Lionheartin ostin minäkin ja hienot on soundit. Jep, tykästyin myös testireissulla. Nyt tässä odottelen että omani saapuu maahantuojalle tuolta brittein saarelta. Särökanavalta saa vanhat AC/DC-soundit hienosti kerrostalovoimakkuudella. Miulle sieltä löytyi nimenomaan suuri kirjo erilaisia särösoundeja kevyesti, miedosti rosoisesta "puhtaasta soundista" aina tuohon rankempaan rockiin asti. Puhdas kanava toimii hyvin pedaalien kanssa rankempaan säröön, vaikka ei se matallimiehille varmaan kelpaa kun se on kauniin sininen eikä uhkaavan näköinen. Hei... mie oon metallimies jonka sydän kyllä sykkii vanhemmalle rockillekin, Zeppelinistä Doorsiin ja Jefferson Airplanesta aina muihin psykedeelisiin garage rock akteihin asti. Ulkoasussa on jopa enemmän munaa mitä iänikuisissa "black tolex, black grill" ransuissa. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Muusikonrenttu 05.10.2008 22:38:13 | |
---|
Aika vintage.. |
baba o riley 06.10.2008 16:37:04 | |
---|
Et sä tota halua, sä haluat sitä kliiniä isoa hiwatt soundia, sä haluut hiwatt dr103, tai mahd. kombon sa212. Täydelliseen soundiin ei pääse kiertoteitä :) ...sori nyt huomasin vasta että se oli tulossa himaolosuhteisiin. Kyllä toi 7 wattinen hiwatti sitten on toimiva. Ainakin se on pirun tyylikäs. Olen kuitenkin kuullut että tostakin lähtee aika makeesti volaa. Kait se on studiokäyttöön alunperin tehty. Toinen on voxin ac-10 jos löydät käytettynä, sen hinta kyl varmaan menee ton kolminumeroisen yli. |
Terry Pantheras 06.10.2008 16:52:22 | |
---|
Mulla on Laney Lionheartin 20W nuppiversio ja mikäli 5W tuo combo on yhtään sinne päin, niin voin kyl varauksetta suositella! Nimenomaan syö hyvin speduja, testattu tähän mennessä Fulltonen Fulldrive II, MI Audion crunch box, Behkun V-Tone... Puhdas kanava on tuossa silkkaa parhautta. Kerro ihmeessä lisää! |
Antti1 06.10.2008 16:56:40 | |
---|
Ken onpi testannut 5W Lionheartia bändin joukossa ja verrannut sitä nuppiin, ilmoittautukoon tähän. Kaipailisin tietoa, jos tommosen ostais kakkosvehkeeksi. Combo ois kiva, mutta riittääkö 5W vehkeestä kuitenkaan hönkää. Oon tottunu soittelemaan tarvittaessa bändin kanssa aika lujaakin ja tykkään melko puhtaista puhtaista (lue: juuri ja juuri pienen muroutumisen rajalla käyvistä). Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
PuNkKi 06.10.2008 16:58:48 | |
---|
Ken onpi testannut 5W Lionheartia bändin joukossa ja verrannut sitä nuppiin, ilmoittautukoon tähän. Kaipailisin tietoa, jos tommosen ostais kakkosvehkeeksi. Combo ois kiva, mutta riittääkö 5W vehkeestä kuitenkaan hönkää. Oon tottunu soittelemaan tarvittaessa bändin kanssa aika lujaakin ja tykkään melko puhtaista puhtaista (lue: juuri ja juuri pienen muroutumisen rajalla käyvistä). Eemil taitaa tietää tästä aika tavalla... Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
H-Diddy 07.10.2008 01:44:49 | |
---|
Ken onpi testannut 5W Lionheartia bändin joukossa ja verrannut sitä nuppiin, ilmoittautukoon tähän. Kaipailisin tietoa, jos tommosen ostais kakkosvehkeeksi. Combo ois kiva, mutta riittääkö 5W vehkeestä kuitenkaan hönkää. Oon totEtunu soittelemaan tarvittaessa bändin kanssa aika lujaakin ja tykkään melko puhtaista puhtaista (lue: juuri ja juuri pienen muroutumisen rajalla käyvistä). Ei toi 5W pysy puhtaana bändihommissa jos ei rumpalina ole rumpukone. |
Antti1 07.10.2008 01:49:11 | |
---|
Ei toi 5W pysy puhtaana bändihommissa jos ei rumpalina ole rumpukone. Tack, näin mä aattelinkin. Yksi syy enempi siis hommata se nuppi. :) Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 |
McNulty 07.10.2008 10:21:18 | |
---|
Ei toi 5W pysy puhtaana bändihommissa jos ei rumpalina ole rumpukone. Mutua vai ihan empiiristä tutkimustyötä? Eräskin jazzbändi tuossa veteli 5W putkivaffarilla ryyditettynä isommassa tilassa ja hyvin toimi puhdas soundi. Ja juu, oli ihan oikea rumpali taustalla 18"-settinsä kanssa. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
jo_tu 07.10.2008 10:43:39 | |
---|
sekoitetaanpa lisää soppaa.. mulla on itse tekemäni 15w Trainwreck liverpool klooni, joka voisi olla myynnissä. yksi kanava, tollanen jcm800-ja-yli säröt tapissa, mutta myös toisaalta puhdistuu kitaran volapotikalla kuin vanha pleximarsu... noita ihan oikeita trainwreckkejähän on suitsutettu kovin ja niiden hinnat ilmeisesti aika lailla pilvissä. tässähän oli torillakin mystique Mysticwreck joka on kans tollanen trainwreck klooni, ja hintaa oli 1500 nupilla, muistaakseni. no nyt se paras pätkä: koska ketään ei kiinnosta tuo torilla oleva 1987 klooni, niin pidän sen itselläni ja myyn sit ton trainwrecki kloonin, ja hinta on nopealla kaupalla 400e. http://muusikoiden.net/dyn/users/47214.jpg nyt vaan pikaviestejä!! :) |
s8na 07.10.2008 11:20:09 | |
---|
On muuten vähä tylsää ku Lionhearttia ei saa 1x12 combona tota 20W mallia. Mites tää 4x10 combo? Onks se mistää kotosi. Jossain vaiheessa gassitti tuo vehe kovastikin, tällaselle harrastelijalle tahtoo vaan olla vähä kallis peli. "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
ghede 16.10.2008 11:45:32 (muokattu 16.10.2008 11:46:50) | |
---|
Ok hyvä tietää.. eli jos hankkisin tämän http://www.dv247.com/invt/43580/ tai combo mallin tuosta, niin se voisi olla hyvä ratkaisu.. muutenkin kun olen menossa Lontooseen, niin sieltä luultavasti toisin tuon. Sitten tähän samaan vielä, että mites noi verot/tullit on jos tuon briteistä suomeen jonkin vahvistimen? No oletkos jo ostanut tuon? Onko hyvät kliinit? Itse olen päätymässä samaan vahvistimeen (combo), mutta pitääkö paikkansa, että nuo Hiwattin Customit on tehty ihan Englannissa eikä missään Koreassa? |
oksatboys 16.10.2008 22:37:22 (muokattu 16.10.2008 22:37:37) | |
---|
Itse olen päätymässä samaan vahvistimeen (combo), mutta pitääkö paikkansa, että nuo Hiwattin Customit on tehty ihan Englannissa eikä missään Koreassa? Ainakin tuoteselosteessa niin sanotaan. "hand wired in England" ringmodulator piristää kummasti |