rheinone 13.09.2008 01:07:30 (muokattu 13.09.2008 01:09:07) | |
---|
Tota 4x12 -tuuttausta voi tosiaan olla aika mahdoton kotioloissa toteuttaa, mutta pienemmällä elementillä (esim. 1x12) voi saada hyvinkin tervettä rock-tööttiä aikaiseksi myös hiukan isommilla putkimyllyillä. Ei kannata siis tyytyä Epin Valve junnuun - ei se vaan ole kovin hyvä :P Ja päivvastoin: Pienelläkin myllyllä saa aika isot äänet aikaiseksi, ku on kunnon käkättimet. Tässä 1W styrkkari, eli vähän niinku Epiluurin Valve Junnu, mut pienempi: http://www.youtube.com/watch?v=5FZsFWO_0IE |
Ziggy Bubba 13.09.2008 01:22:26 (muokattu 13.09.2008 01:23:20) | |
---|
Aikas hyvää soundia lähti Blackheartistä... Enpä ois uskonut. Aina kelannut nuo juuri noiden Epin sun muiden Bentonien jatkeeksi. E: onkos tossa gain numiska erikseen? Eli saako ruttua ilman huudatusta? |
rheinone 13.09.2008 11:38:35 (muokattu 13.09.2008 12:18:29) | |
---|
Aikas hyvää soundia lähti Blackheartistä... Enpä ois uskonut. Aina kelannut nuo juuri noiden Epin sun muiden Bentonien jatkeeksi. E: onkos tossa gain numiska erikseen? Eli saako ruttua ilman huudatusta? Ei tossa oo ku volanamiska, mutta siihen ku pistää jonkun suristimen eteen ja vääntää purkista volaa pienemmälle, ni kohtuuvolyymiruttu on siinä. Jotenkin oon viimeaikoina saanu semmosen kuvan ettei Epiluurin ja Bentonin pikkustyrkkarit oo ollenkaan hassumpia ton tyyppiseen tuuttaukseen nekään. Tyytyväistä on jengi ollu. En oo ite tosin testannu. Mut ei näistä 1-5W vehkeistä mihinkään bändisoittoon ole. Offtopikiksi meni, sori. E: Toisaalta tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että olis treenikämpällä 15W Blackheart Handsome Devil nuppi ja joku 4x12" käkätin. Himaan hankkis sitte pelkän 1x12" komeron johon tuuttais tolla 15W nupilla. Siinähän saa tehot myös 7W:iin. Saattais toimia vaikka ei comboratkaisu olekaan. Mitäs sanotte? Jos 4x12" käkättimen hankkis käytettynä, kokonaisuus istuis jopa budjettiin. |
HeavyMachinery 13.09.2008 12:42:54 | |
---|
Suosittelisin kokeilemaan laneyn LC30:stä se on perus kiva ja mukavan hiljainen. Kannattaa kattella EL84 päättärein varusteltua, niillä on taipumusta toimia hiljaisemmallakin volyymilla kivasti. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Valdemart 13.09.2008 13:07:59 | |
---|
Fender Champion 600 plus särötin. Sillä itse himassa soittelen. Jotenkin niin mukavan kirkas soundi. Eikä paljoa kustanna, reilusti alle 200 € nykyään thomannilla. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
rheinone 13.09.2008 13:12:58 | |
---|
Fender Champion 600 plus särötin. Sillä itse himassa soittelen. Jotenkin niin mukavan kirkas soundi. Eikä paljoa kustanna, reilusti alle 200 € nykyään thomannilla. Niimmut mites tolla vetelet bändiolosuhteissa? |
Valdemart 13.09.2008 13:18:25 | |
---|
Niimmut mites tolla vetelet bändiolosuhteissa? Oho kappas, unohdinkin vallan keskustelua lukiessani, että vahvaria tarvittiinkin sekä himaan, että reenikselle. Kyllä kaveri kerran soitteli Blackheartillaan, mutta vähän se meinasi rumpujen alle jäädä. Itse ostaisin ensin vahvarin reenikselle ja sitten himaan. Tai jos pystyy niin ensin himaan pikkune, ja säästää jonkin aikaa, että saa kunnon budjetin siihen bändivahvariin. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
rheinone 13.09.2008 13:27:07 (muokattu 13.09.2008 13:27:45) | |
---|
Oho kappas, unohdinkin vallan keskustelua lukiessani, että vahvaria tarvittiinkin sekä himaan, että reenikselle. Kyllä kaveri kerran soitteli Blackheartillaan, mutta vähän se meinasi rumpujen alle jäädä. 5W Blackhart Little Giant 1x12" käkättimellä? Joo, jää rumpujen alle aivan taatusti. Itse ostaisin ensin vahvarin reenikselle ja sitten himaan. Tai jos pystyy niin ensin himaan pikkune, ja säästää jonkin aikaa, että saa kunnon budjetin siihen bändivahvariin. Joo. Näinhän se perinteisesti on tehty: Kunnon vermeet bändisoittoon ja himaan joku ritsastyrkkari. Mutta on se vain kutkuttava ajatus että sais samalla vehkeellä taklattua kummatkin tarpeet. |
Valdemart 13.09.2008 13:48:25 | |
---|
Joo. Näinhän se perinteisesti on tehty: Kunnon vermeet bändisoittoon ja himaan joku ritsastyrkkari. Mutta on se vain kutkuttava ajatus että sais samalla vehkeellä taklattua kummatkin tarpeet. Ostaa omakotitalon? You Can't Put Your Arms Around a Memory |
oiva tumpeloinen 13.09.2008 13:49:44 | |
---|
Ostaa omakotitalon? Been there, done that. Nyt on vain se ongelma, että joutuu kuitenkin ostamaan eri romppeet kämpille ja kotiin, kun wanhalla ei selkä kestä jatkuvaa roudausta. |
Dirty Hero 13.09.2008 13:53:16 | |
---|
|
Mandarax 13.09.2008 16:12:08 | |
---|
Been there, done that. Nyt on vain se ongelma, että joutuu kuitenkin ostamaan eri romppeet kämpille ja kotiin, kun wanhalla ei selkä kestä jatkuvaa roudausta. Hommaa kämppä ja koti samalle tontille. Done that. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Foo Player 13.09.2008 16:14:14 | |
---|
Yksi combo testattavien listalle voisi olla Marshallin JVM 205C. http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JVM205 2-kanavaa jossa kummasskin vielä 3 eri särömäärää (moodia). 2-master volumea, joilla saa näppärästi komppi- ja soolotasot. JVM-sarjan master-volumeakin on kehuttu monessa paikassa hyväksi, joten pitäisi soida hyvin hiljempaakin. Efektilooppi & reverb. Ja nerokas jalkakytkin laittaa kaikki soundit vaivattomasti saataville. Briteistä ostettuna saa n. 880€:oon, käytettynä jos onnistuu löytämään niin voisi mennä budjettiin. It's one louder! |
oiva tumpeloinen 13.09.2008 17:25:07 | |
---|
Hommaa kämppä ja koti samalle tontille. Done that. No eihän tossa oo mitään järkeä. Pitäähän harrastukset saada eroon kodista. Onhan ne kivat treenit tai kaljaillat kämpillä, jos kakarat ravaa alkuillan siellä ja rouva lopettaa loppuillan. |
duc 13.09.2008 17:35:15 | |
---|
Käytetty Mesan Studio .22+ (noin 500 ekua ilman graafista EQ:ta) vois olla toimiva. Tai joku muu EL84-parilla varustettu kaksikanavainen pikkucompo. Tai sitten vaikka Fenderin Blues Junior ja kaveriksi joku laadukas säröpedaali, kuten vaikka Fulltone OCD. |
Mandarax 13.09.2008 18:36:11 | |
---|
No eihän tossa oo mitään järkeä. Pitäähän harrastukset saada eroon kodista. Onhan ne kivat treenit tai kaljaillat kämpillä, jos kakarat ravaa alkuillan siellä ja rouva lopettaa loppuillan. Ei samassa talossa, vaan samalla tontilla. AB Lukko OY pitää huolen lopuista huolenaiheistasi. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Tympee Huttunen 13.09.2008 20:20:37 | |
---|
Itse miettisin tarkkaan, haluaisinko roudata comboa aina kotoa treenikselle ja treenikseltä kotiin. Ennemmin tai myöhemmin se turha roudaaminen vain ottaa päähän ja koti/treeniscombo jää sinne treenikselle. Turha miettiä kompromissia vahvistimen suhteen, vaan hankkia treenikselle hyvä treenisvehje ja kotiin hyvä kotivehje. Itse tekisin ennemmin vaikka niin, että treenikselle joku 2x12" kaappi, kotiin 1x12" kaappi ja mukana kulkisi vaikka Orangen Tiny Terror tms. |
rheinone 13.09.2008 22:50:57 | |
---|
Itse miettisin tarkkaan, haluaisinko roudata comboa aina kotoa treenikselle ja treenikseltä kotiin. Ennemmin tai myöhemmin se turha roudaaminen vain ottaa päähän ja koti/treeniscombo jää sinne treenikselle. Turha miettiä kompromissia vahvistimen suhteen, vaan hankkia treenikselle hyvä treenisvehje ja kotiin hyvä kotivehje. Itse tekisin ennemmin vaikka niin, että treenikselle joku 2x12" kaappi, kotiin 1x12" kaappi ja mukana kulkisi vaikka Orangen Tiny Terror tms. Toi kuulostaa pirun hyvältä. Ootko tehny noin? Onko kukaan onnistunu tossa konseptissa? |
Tympee Huttunen 13.09.2008 22:57:35 | |
---|
Toi kuulostaa pirun hyvältä. Ootko tehny noin? Onko kukaan onnistunu tossa konseptissa? Mitä onnistumista tuossa on? Kai se Tiny Terror toimii niin kodissa kuin puutarhassakin:) Ok, ei minulla tuollaista konseptia ole, kun kotona on vain mikrokuutio ja treeniksellä kaksi 100w putkimyllyä...:) Tuntuu vain aika kamalalta ajatukselta aina roudata jotain isoa comboa edestakaisin. |
rheinone 13.09.2008 23:06:16 (muokattu 13.09.2008 23:11:36) | |
---|
Mitä onnistumista tuossa on? Kai se Tiny Terror toimii niin kodissa kuin puutarhassakin:) Ok, ei minulla tuollaista konseptia ole, kun kotona on vain mikrokuutio ja treeniksellä kaksi 100w putkimyllyä...:) Tuntuu vain aika kamalalta ajatukselta aina roudata jotain isoa comboa edestakaisin. Niinnii, mut olis kiva kuulla kommentti joltakulta joka oikeesti soittaa sekä bändiolosuhteissa että himassa Tiny Terrorilla tai muulla snadilla putkinupilla. |