Aihe: Uutta Gibsonin Custom Shopista!
1 2 3
trih
05.09.2008 22:51:46
Les Paul floikalla on kyllä niin pervoa että viihdyttää. Tokaillahan oli vielä ysärilläkin LPCustom-kopsuissaan floikkavaihtoehto tarjolla. Ei tää mikään uusi juttu ole gibsonillekaan luulen. Eiköhän näitä 80-luvulla tehty.
Just.
ReBeat
05.09.2008 22:56:28

Hmm, ainoa musta lespaul joka näyttää hyvältä. Floikan se näköjään vaati.
Kimmo72
05.09.2008 23:04:33
Hieno. Vielä ku olis jotain rohkeampaa väritystä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
McNulty
05.09.2008 23:28:26
No joo, hienoa että Gibson tarjoaa vaihtoehtoja modernimpaan makuun. Itse suht pitkänlinjan LP-käyttäjänä olen jo niin tottunut kaulaliitokseen, rungon muotoiluun ja tallaratkaisuihin, ettei tuo uusi floikallinen LP kyllä houkuttele pätkääkään. Minulla on muutenkin selkeä jako soittimissani, eli SuperStratot edustavat sitä floikallista osastoa ja Les Paulit noudattelevat enempivähempi sitä perinteistä linjaa.

Itse en siis lukeudu tuon floikallisen härvelin ystäviin, mutta ymmärrän että sellaiselle onpi tilausta nykymusiikissa ja -soittajissa. Veikkaan silti että nämä kokeilut joita Gibson on harrastanut vuodesta toiseen, hiipuu hissukseen takavasemmalle ja se perinteinen perusmalli porskuttaa. Niinhän niillä Voodoilla ja muilla erikoisuuksilla on ollut tapana. Testaan kyllä varmasti moisen jos/kun vastaan tulee.
Laidallinen Mul Mul!
fox
06.09.2008 00:37:46

Omalla tavallaan mielenkiintoinen malli kuitenkin.

Juu, en kiistä lain.. Mulle vaan nuo "rumat ankkulin-poikaset" niinkuin vaikka juurikin Gibson Spirit on ollu läheisiä, ei niinkään jotku LP:t.. ;)
Ja täytyyhän jonkun "say the good word" tuosta..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
06.09.2008 00:39:48

Ei tää mikään uusi juttu ole gibsonillekaan luulen. Eiköhän näitä 80-luvulla tehty.

Floikkaa tais olla U-2 ja M-III malleissa, huomattava on että Kahler oli osa konsernia, jolloin juurikin Kahler eri malleilla oli yleisempi.. Siellä oli Flyeria ja Supertunee.
jra
06.09.2008 00:43:38
Olisivat saaneet kehittää hieman enemmän LP:n näköisen kampisysteemin. Bigsby-sopii kyllä ainakin mustaan Lespaan, joten jotain vaikka enemmän Art-Deco -tyylistä "floikkaa" olisi kaivannut. Tietysti on halvempaa ja järkevämpää käyttää valmiiksi hyväksi havaittua ratkaisua, mutta jos kerta Robot-kitara, niin miksi ei sitten omaa floikan tapaista?
ballfish
06.09.2008 00:44:42 (muokattu 06.09.2008 00:45:02)
Ei se Robot ole Gibsonin keksintö.

E:TAi siis kitaramalli on, muttei virityskoneisto.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Swan
06.09.2008 00:45:32
Munsta Double Cut -malliin tuo design sopisi paremmin. 24 nauhaakin olisi, mikä on tälle formaatille vain etuisuus. Tulisi vähän Gary Mooren 80-luvulla käyttämät Hamerit mieleen.
Dilly dally, shilly shally
>-)))> #26
S.M.A.K.
fox
06.09.2008 00:47:47

Munsta Double Cut -malliin tuo design sopisi paremmin. 24 nauhaakin olisi, mikä on tälle formaatille vain etuisuus. Tulisi vähän Gary Mooren 80-luvulla käyttämät Hamerit mieleen.

Möf, ei mun Hamerissa oo 24 nauhaa??? Missä 80-lukulaisessa on? En muista että Chaparralissakaan olis ollu?? (ja tietty sitte oli)
Swan
06.09.2008 01:00:54
Möf, ei mun Hamerissa oo 24 nauhaa??? Missä 80-lukulaisessa on? En muista että Chaparralissakaan olis ollu?? (ja tietty sitte oli)

Hehhe, no tuossa näkyy olevan: http://tbn0.google.com/images?q=tbn … evestevens.net/new/images/wpe35.jpg

Mutta tuota, en ihan sitä meinannu. Hömelö kirjoitustyyli tepposet teki. Muodoltansahan DC Standard on ihan hieman Archtopin suuntaan, ei vältsiin nauhojen määrän. Sillä taas meinasin sitä, että DC Stankku sopii 24 nauhan puolesta tähän kasari-idylliin tavan LP:tä paremmin.
Dilly dally, shilly shally
>-)))> #26
S.M.A.K.
fox
06.09.2008 01:05:36

Sillä taas meinasin sitä, että DC Stankku sopii 24 nauhan puolesta tähän kasari-idylliin tavan LP:tä paremmin.

Mm'm!! Juurikin noi! Toki itse oon enempi mieltyny noihin Gibson Spiritteihin, ku ne on NIIN kompakteja.. =)
Detox
07.09.2008 19:32:16

Olisivat saaneet kehittää hieman enemmän LP:n näköisen kampisysteemin. Bigsby-sopii kyllä ainakin mustaan Lespaan, joten jotain vaikka enemmän Art-Deco -tyylistä "floikkaa" olisi kaivannut. Tietysti on halvempaa ja järkevämpää käyttää valmiiksi hyväksi havaittua ratkaisua, mutta jos kerta Robot-kitara, niin miksi ei sitten omaa floikan tapaista?

Joo tämä on ainakin ihan komea luomus, vaikkei ehta iso G olekaan:

http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/ecli_1_ctm_vib.html
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
jra
07.09.2008 20:49:29 (muokattu 07.09.2008 20:50:48)
Joo tämä on ainakin ihan komea luomus, vaikkei ehta iso G olekaan:

http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/ecli_1_ctm_vib.html

Joo, tässä joka suhteessa ehtana versiona:
http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/lespaulbigsby.jpg

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/9/2/395692.jpg

En heti osaa kuvitella miltä näyttäisi "floikka" tuon tyylisenä versiona, mutta (mustaan) LP:hen kyllä Bigsby istuu miehekkäästi.
duc
07.09.2008 21:15:33
^ Tuo on kyllä komea. Ennenkin olen tästä sanonut, mutta kaksimikkinen musta lespa on tylsä, mutta kolmella kullitetulla mikillä näyttää hyvältä. Ja vielä kun Bigsby lisätään keppiin niin paranee lisää.
J_Mantyla
08.09.2008 01:00:23
Floyd sopii Pauliin yhtä hyvin kuin viskilasi paaville ...
Ellei tänään niin sitten huomenna
Lego
08.09.2008 06:32:11
FensonGibder
08.09.2008 09:50:37
Munsta Double Cut -malliin tuo design sopisi paremmin.

Kjullä! Ostaisin heti.
Juzpe
08.09.2008 10:00:01

Les Paul floikalla on kyllä niin pervoa että viihdyttää. Tokaillahan oli vielä ysärilläkin LPCustom-kopsuissaan floikkavaihtoehto tarjolla. Ei tää mikään uusi juttu ole gibsonillekaan luulen. Eiköhän näitä 80-luvulla tehty.

Pat Traversilla oli ainakin joissain yhteyksissä floikallinen LP doublecut. Tiä sitten oliko customshoppikamaa vai ihan jotain kasarituotekehittelyä, mutta DC:ssä ei edes näyttänyt nii saatanan rumalta.

http://www.pattravers.com/pt/pt_pix/pt_pix2004.htm

Tuolla alimmassa kuvassa näkyis ko. doublecut olevan.
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
fox
08.09.2008 11:13:02

Pat Traversilla oli ainakin joissain yhteyksissä floikallinen LP doublecut. Tiä sitten oliko customshoppikamaa vai ihan jotain kasarituotekehittelyä, mutta DC:ssä ei edes näyttänyt nii saatanan rumalta.

http://www.pattravers.com/pt/pt_pix/pt_pix2004.htm

Tuolla alimmassa kuvassa näkyis ko. doublecut olevan.

Se on ihan customshop-kitara, ja siitä tuli "keskustelua" yllätys yllätys - Ibanezin kanssa. Nimittäin tuo runko on aika lailla Ibanez Artist.. 8) Tosin ihan samaa runkoa käytettiin XPL-mallissa (jossa myös oli floikka optiona, mutta se lapa oli nimestäkin päätellen se Exploreristakin tuttu "scimitar"..)
Pat Traversille noita "PT-modeleja" tehtiin 2 tai 3..
Juuri tuosta kitarasta nimenomaan, ja sen rungon "Artist-maisuudesta" oli juttua suuren maailman foorumeilla, siellä oli keskustelussa mukana jopa yks kaveri, joka on ollut jossain isossa konsertissa hommissakin, ja Pat Travers on ollut mukana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)