![]() 02.08.2008 09:13:32 | |
---|---|
Mites olis Gibson Les Paul Vixen? Thomannilla niitä näyttäisi olevan laajalla hintahaitarilla (495-679) väristä riippuen. Tollanen kevyempi ja ergonomisempi versio voisi olla mukavampi vaihtoehto kevyeeseen akustiseen tottuneelle kuin täysipainoinen LP. http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_vixen_coral.htm Member formerly known as PeteH | |
![]() 02.08.2008 11:28:38 | |
Olipas muuten pitkään aikaan paras, ja kypsin "sähkökitaraa etsimässä" ketjun avaus! Voisin antaa lussaa, ja annankin . Näyttää, että asiaa on ihan harkittukin. ( yleensä : tartten kitaraa, soitan metallicaa olisko tämä esp (LTD) hyvä?) Empä tiiä... Eikä kukaan ole vielä edes sanonut, että mee kaupaan ja testaile mikä tuntuu omaan käteen parhaalta, vaikka tottahan sen on edelleen. Kyllä se silti on hölmöä, vaikka olisikin vanhempi ihminen kyseessä, ja heti alkuun kertoo, että hakua ei viitsi käyttää. Kuitenkin kaverilla on tiedossa, että lespa tyylistä kitaraa on hakemassa... Aloittajalle - :) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 02.08.2008 11:28:55 (muokattu 02.08.2008 11:57:31) | |
Lopupeleissä aika paskaa soundia tarjoaa tuo. Mitä mä testasin Vintagea, shittiä oli. Turha tuota on kaunistella... Paskakitara! Anyhoo, fukk yoo!! Mielenkiintoista. Mitä kitaraa/ mallia testasit? Millä tavalla soundi oli paska? Oliko se mielestäsi liian ohut, turhan tumma, riipivä, tunkkainen...? Entä mitä pidit soittotuntumasta? Oliko sekin shittiä? Miten? Menee tietysti vähän offtopiciksi (sori), mutta olisi kiva (ja ketjun aloittajan kannalta ehkä jopa hyödyllistä) kuulla myös vähän perusteluita noille kommenteille. Itse olen ollut Vintageeni (V100 ICON) tähän asti ihan tyytyväinen. Minusta se on hintaisekseen oikein mainio kitara. Ensinnäkin perusasiat ovat kunnossa: kaula ja runko ovat mahonkia niinkuin oikeassa Lesparissakin (vaikkakin paloista tehty), kansi loimuvaahteraa. Nauhoitus on tehty hyvin, nauhat eivät irvistele tai törrötä. Bodyn ja virityspään muoto on miellyttävän lähellä alkuperäistä. Virityskoneisto ja mikrofonit riittävän laadukkaat (Wilkinsonit). Soittotuntuma on kielten vaihtamisen ja tallan säätämisen jälkeen hyvä, jopa melko Lespamainen, vaikka kaula onkin minun käteeni himpun verran ohut. Kitara pysyy hyvin vireessä myös vähän rajummassa käsittelyssä (treenikämpällä ja keikalla). Mikeistä irtoaa perinteiset (humppari-) Les Paul -soundit niin puhtailla kuin säröilläkin. Miinuksena hervottoman paksu ja ruma raapaisulevy sekä halvahko elektroniikka - mikinvaihtaja naksuu pelottavasti ja esim. ylä-e katoaa äänikuvasta lähes täysin, kun kaulamikin tonen kääntää nollille (ns. womantone). Tarkoituksena onkin ollut vaihtaa kaikki potikat uusiin ja parempiin, mutta laiska on aina laiska... EDIT: Tarkensin pari juttua "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" | |
![]() 02.08.2008 12:43:39 | |
Itse olen ollut Vintageeni (V100 ICON) tähän asti ihan tyytyväinen. Minusta se on hintaisekseen oikein mainio kitara. Ei kuitenkaan ehkä sellainen mitä aloitusviestissä etsitään eli oikeaa kitaraa eikä mitään indokiinassa ties-millä-työvoimalla rakennettuja klooneja. | |
![]() 02.08.2008 13:10:53 | |
Tässä indokiinan suunnalta mutta ei orjatyöllä valmistettu: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=252820 Jos pelin laatu samaa sarjaa kun joskus muinoin hallussani olleessa Fernandes Super Gradessa, ei soitin häpeä pätkylääkään Gibsonin rinnalla. "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannusaamuna 2000 | |
![]() 02.08.2008 14:07:33 | |
Itse tuo tuli Vintage ostettua lähinnä sen vuoksi, etten ollut aivan varma , " onko lespaul se mun juttu", kuten täällä usein todetaan. En halunnut kovin suurta summaa laittaa kiinni. Toisaalta näin jälkeenpäin olen miettinyt sitä, että jos nyt haluaisinkin luopua siitä , niin ei sillä kovin paljon arvoa ole. Tietenkin jos olisin hankkinut 600-800 luokasta Tokain tai Epin les-versiot, niin oletan, että ne nyt jotenkin pitää arvonsa tiettyyn tasoon asti paremmin, japanialaiset ainakin. Tuo Eetwartti tuntuu nyt olevan myösm kovin muotia. Eli jos on mahdollisuus ostaa kunnon laadukas kitara kerralla, niin ehkä se on kannattavaa. Jää nuo rahaa vievät kokeilut ja välivaihemallit pois. Toisaalta jos tuon verran laittaisin tuplahumbuckeri kitaraan , niin ehkä laitaisin panostusta vielä vähän lisää, ja rupeaisin etsimään G-mallia, käytettynäkin. No, asia on teoreettinen. Tuo lapsiorjatyövoimalla kasattu mikälie kaukoidän romu riittää mainiosti mulle tällä hetkellä. Enkä oikein osaa suositellakaan sitä, enkä muitakaan , koska olen aika vähän vertaillut kitaroita keskenään.Näin amatöörinä en oikein hallitse nippelitietoa, puun vaikutusta , eri merkkisistä kielistä puhumattakaan ym. hienosäädöstä. Ehkä tässä vielä opin minäkin ajan kuluessa. Allekirjoitus_____________
nimen selvennys | |
![]() 02.08.2008 17:56:28 | |
Ei kuitenkaan ehkä sellainen mitä aloitusviestissä etsitään eli oikeaa kitaraa eikä mitään indokiinassa ties-millä-työvoimalla rakennettuja klooneja. Kyllä Vintage minun käsiini ja korviini ihan oikealta kitaralta tuntuu ja kuulostaa, ottamatta nyt kantaa siihen, missä ja/ tai miten se on tehty ; ). Toki se on suorahko kopio Gibson Les Paul standardista, mutta niin olivat useat muutkin ketjussa suositellut kitarat. Itse luin aloitusviestiä (muutaman muun vastaajan tavoin) niin, että ketjun aloittaja ei välttämättä halua/ voi sijoittaa soittimeensa aidon (uuden) Gibsonin hintaa, mutta haluaisi kuitenkin Lespari-tyyppisen kitaran. Tarjosin muutaman vaihtoehdon puhtaasti tältä pohjalta. Sitä paitsi suosittelin aiemmassa postauksessani aloittajaa tsekkaamaan Vintagen ohella myös GrassRootsin kitarat, jollainen sinultakin kai löytyy? Eikös sekin ole kaukoidässä tehty? "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" | |
![]() 02.08.2008 21:04:06 (muokattu 02.08.2008 21:05:32) | |
GrassRootsin kitarat, jollainen sinultakin kai löytyy? Eikös sekin ole kaukoidässä tehty? Toki, mutta hintaakin löytyy enemmän kuin Vintagella. GrassRoots on ESP:n alamerkki, joten luulisi ettei ihan totaalista orjatyötä harrasteta, vaikka mistä sitä tietää. Godin on mielestäni edelleenkin suositeltavin: made in USA ja pieksee kaikki tässä ketjussa ehdotetut kitarat. | |
![]() 02.08.2008 21:49:47 (muokattu 02.08.2008 21:50:23) | |
Toki, mutta hintaakin löytyy enemmän kuin Vintagella. GrassRoots on ESP:n alamerkki, joten luulisi ettei ihan totaalista orjatyötä harrasteta, vaikka mistä sitä tietää. Godin on mielestäni edelleenkin suositeltavin: made in USA ja pieksee kaikki tässä ketjussa ehdotetut kitarat. Godin on kylläkin kanadalainen pulju, ei jenkki. Eipä se huononna heidän kitaroitaan ollenkaan. :) KISS - World Tour 2009 | |
![]() 02.08.2008 22:50:41 (muokattu 02.08.2008 22:51:57) | |
Godin on kylläkin kanadalainen pulju, ei jenkki. Totta. Osa kitaramalleista (luulisin, että juuri halvemmat alle tonnin kepit) valmistetaan kuitenkin USA:ssa: "Godin guitars are assembled in our Richmond, Quebec and Berlin, New Hampshire factories. The necks and bodies are all made in our original location in La Patrie, Quebec." | |
![]() 02.08.2008 23:30:42 (muokattu 03.08.2008 09:18:16) | |
Godin on mielestäni edelleenkin suositeltavin: made in USA ja pieksee kaikki tässä ketjussa ehdotetut kitarat. Varmaan hyviä kitaroita, mutta kun tuo ulkonäkö on makuasia niin saanen todeta että kammottavan näköisiä ovat, IMHO. Ainakin nuo epämuodostuneen lespan näköiset mallit, siis. Superstrato-henkisiä designeja en tunne olevani edes kykenevä arvostelemaan, sikäli hirveiksi ne koen ylipäätään. Ja tiedän kyllä - jos soittimen ulkonäöllä ei olisi mitään väliä, Musicman Sabre olisi ainoa kitara jonka ikinä tarvitsisin. Ikävä kyllä noilla toissijaisillakin ominaisuuksilla on merkitystä. I'm all sixes and sevens and nines | |
![]() 02.08.2008 23:49:14 | |
LP studioita näyttää saavan alle tonnin... Jos ei paksusta kaulasta tykkää nii turhaa sitte LP studiota on katella. Kuhan vaa sitte kattoo ettei tuu huonoa yksilöä omalle kohalle =) | |
![]() 03.08.2008 10:24:34 | |
Ainakin nuo epämuodostuneen lespan näköiset mallit, siis. No tuskinpa niissä on edes yritetty täsmälleen samaa muotoa kuin Lespassa, ovat ihan oma mallinsa, ja mielestäni ihan asiallisen näköisiä. Toki jos Les Paul on se juttu, niin sitten vaan reilusti enemmän rahaa tiskille... | |
![]() 03.08.2008 13:00:59 | |
No tuskinpa niissä on edes yritetty täsmälleen samaa muotoa kuin Lespassa, ovat ihan oma mallinsa, ja mielestäni ihan asiallisen näköisiä. Toki jos Les Paul on se juttu, niin sitten vaan reilusti enemmän rahaa tiskille... Ei tietennii ole yritetty samaa muotoa vaan varioitu LP-teemaa mikä sinänsä on ok; toi ei nyt vaan ainakaan meikäläisen silmään näytä oikein luontevalta. Lähinnä kai se "venytetty" bassosarvi saa lankun näyttämään jotenkin muotopuolelle. Se nyt olisikin huolestuttavaa jos tavoitteena olisi ollut 1:1 kopio Les Paulista ja lopputuloksena tuo. Mutta, kuten todettua epäilemättä hyviä kitaroita ovat. Mikseipä tuollaista kokeilisi jos kohdalle sattuisi. I'm all sixes and sevens and nines | |
![]() 03.08.2008 14:51:10 | |
LP studioita näyttää saavan alle tonnin... Jos ei paksusta kaulasta tykkää nii turhaa sitte LP studiota on katella. Kuhan vaa sitte kattoo ettei tuu huonoa yksilöä omalle kohalle =) Jos tykkää ohuemmasta kaulasta niin sitten Tokain puoleen pitää kääntyä ja alle tonnilla saa erinomaisen kepin. 'wink, wink' :) KISS - World Tour 2009 | |
![]() 03.08.2008 16:09:45 | |
Hyvää kitaraa suht halvalla: http://www.dv247.com/invt/36887/ Aito Gibson alle 600€! (+lähetyskulut, mutta ei nekään paljoa ole) SUOSITTELEN SIVUSTOA! | |
![]() 03.08.2008 20:01:32 | |
...mutta hintaakin löytyy enemmän kuin Vintagella. Ei vältämättä: GRASSROOTS G-LP-50S/HB (LP-45S) Musamaailmassa 497e, Vintage Icon V100MRPGM Distressed Lemon Drop Custom Soundsilla 499e 8D. Toki Vintagen halvimmat mallit ovat reilun satasen halvempia kuin GrassRootsin vastaavat. GrassRoots on ESP:n alamerkki, joten luulisi ettei ihan totaalista orjatyötä harrasteta, vaikka mistä sitä tietää. Ei valitettavasti tiedäkään. Niinkuin Mnetissäkin on monessa keskustelussa todettu, valitettavan iso osa kitaranvalmistajista on siirtänyt tuotantoaan halvan työvoiman maihin isompia voittoja tavoitellessaan. Itse asiassa monet halpamerkit tehdään jopa samoilla tehtailla. Godin on mielestäni edelleenkin suositeltavin: made in USA ja pieksee kaikki tässä ketjussa ehdotetut kitarat. Voi olla. Olen kuitenkin edelleen ihan tyytyväinen Vintageeni, ja se saa hoitaa kakkoskitaran hommaansa siihen asti, että saan hommattua itselleni toisenkin aidon Lesparin XD. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" | |
![]() 03.08.2008 20:43:44 | |
Tännehän on oikein tulvinut vastauksia. Kiitoksia vastaajille. Käytetyn ostaminenkaan ei ole pois suljettua, mutta kun testaamaan pitäisi päästä niin se asettaa hieman rajoituksia. Hieman myös mietityttää kuinka paljon tämän hintaluokan kitaroissa on maanantai kappaleita? Eli jos käyn testaamassa liikkeessä, mutta ostan muualta hinnan vuoksi. Kuinka todennäköistä on, että käsiini päätyy jotain muuta kuin liikkeessä hyvin soinut kitara. Täytyypä tehdä testikierros Tampereen soitinliikkeisiin kohta puoleen. Melko huonosti saa informaatiota noilta liikkeiden nettisivuilta, mutta ainakin Tokaita pitäisi löytyä Tammer pianosta ja soittimesta. Vahvistimestakin saa heittää ehdotuksia ilmoille. | |
![]() 03.08.2008 20:54:55 | |
Vahvistimestakin saa heittää ehdotuksia ilmoille. Vahvistimesta: itse ostin juuri tänään VOX AD50VT:n täältä: http://www.dv247.com/invt/34537/ Kyseinen vahvari on hyvä, ja mitä vahvistinta oletkaan ostamassa niin suosittelen ostamaan sen tuolta sivustolta. On luotettava, lähes 30 vuotta toiminut UK:n suurimpana musiikkikauppana tms. tuommoisena. Nyt pitää vielä muutama päivä hikoilla että vahvistin saapuu.. No, joo mutta hintaa kertyi n.60€ vähemmän postikuluineen kuin jos Suomesta olisin ostanut. (uutena molemmat) | |
![]() 03.08.2008 22:21:17 | |
Hyvää kitaraa suht halvalla: http://www.dv247.com/invt/36887/ Aito Gibson alle 600€! (+lähetyskulut, mutta ei nekään paljoa ole) SUOSITTELEN SIVUSTOA! Keväällä Nurmoon TopSoundi myi fade gibson sg:tä. Hinlapussa taisi olla 645 e. Jos noista pitää, kannattaa kysellä /kokeilla . Saattaa olla vielä jäljellä. Oli kai hankittu " muutama " kappale varastoon. Kokeilin , mutta en oikein osaa verrata.... Nykyhinnasta en tiedä. Ja eikä muutkaan suomihinnat kovin kaukana olleet. Ja saako niistä vielä pudotettua.? Voisi ainakin kokeilla liikkeissä ja hankkia juuri sen yksilön, ei tarvi puskista tilata. Tosin kuullostaa silta, että luotetuista ulkomaan firmoista kun tilaa. Niin kitara on säädöissään, eikä sieltä sekundaa lähetetä. Allekirjoitus_____________
nimen selvennys | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)