Icy-Sun 25.07.2008 12:14:19 | |
---|
sinulla on kulunut tuon metal zonen kanssa säröpedaaleihin melkein 200€. Säästäisin hiukan ja ostaisin vahvistimen, josta saa hyvät säröt suoraan ulos. Hyvä huomio. There ain't noway out tonight |
samuli94 25.07.2008 22:27:20 | |
---|
Ja jos mietit, että ostat toisen säröpedaalin n. 100€:lla, niin sinulla on kulunut tuon metal zonen kanssa säröpedaaleihin melkein 200€. Aattelinki antaa tuon Metal Zonen vaihosa pois. Kävin musaliikeessä kysyyn et paljon siitä saa nii ne sano et 50€. Mitä mieltä ootte et kannattaako? Ja varmaan kanttis käyä sielä kokkeilemasa niitä pedaaleja et mistä lähtee parhaat saundit nii ostaa sitten semmosen. |
RekoS 25.07.2008 22:37:22 | |
---|
Metal Zone on kyllä mielestäni mainio pedaali. Bändissämme toinen kitaristi vetää putkinupin clean kanavalla ja ottaa säröt Metal Zonesta. Mahtava saundi. Toisin sanoen vaihda Cubesi vaikka Epin Valve Jr:n? Putki on aina putki ;) |
Antti1 25.07.2008 22:49:35 | |
---|
Toisin sanoen vaihda Cubesi vaikka Epin Valve Jr:n? Putki on aina putki ;) Tämä nyt on mun mielestä vielä tuota poljinruljanssin suosimistakin kehnompi vaihtoehto. Ei oo syytä vaihtaa hyvästä kotivehkeestä umpipaskaan leluputkariin. 50€ on ihan ok hinta MetalZonesta. Kokeile nyt kuitenkin ne polkimet läpi ennenkuin myyt vanhaa pois. Sitten kun kokeilet, niin muista raahata paikalle oma vahvari ja kitara, muuten siitä testailusta ei ole juuri mitään iloa sulle. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
samuli94 25.07.2008 22:57:15 | |
---|
Sitten kun kokeilet, niin muista raahata paikalle oma vahvari ja kitara, muuten siitä testailusta ei ole juuri mitään iloa sulle. Kemin musiikisa, josa ruukaan aina käyä ku jotaki musiikkiroinaa pitää ostaa, sielä sattuu mukavasti olemaan just sama vahvari pedaalipöydän alla ku mulla on kotona ja samanlainen kitaraki sieltä tietenki löytyy ku sieltä oon nykysen ostanu. |
HeavyMachinery 26.07.2008 11:35:36 | |
---|
Tämä nyt on mun mielestä vielä tuota poljinruljanssin suosimistakin kehnompi vaihtoehto. Ei oo syytä vaihtaa hyvästä kotivehkeestä umpipaskaan leluputkariin.. Mitäh ? Cube pesee valve jr:n ? Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Antti1 26.07.2008 17:00:08 | |
---|
Mitäh ? Vastaus alempana. :) Cube pesee valve jr:n ? Kyllä mun mielestä omassa kategoriassaan. Valve jr on melko surkeasoundinen yhden tempun ihme, jossa on tosi tumppu ylä- ja alapää sekä todella honottava keskialue. Jos Cube ei välttämättä ole mitenkään mahtavan kuuloinen sekään, niin siinä on vähän tasapainoisempi toisto itsessään ja monta erilaista soundia. Molemmat kehnoja, kuutio monipuolisempi --> ei mulle ainakaan vaikea valinta. Vielä kun otetaan huomioon se, että Cube löytyy jo ennestään. Mun mielipide siis pähkinänkuoressa: ei kannata päivittää niitä laitoksia, ennenkuin saa jonkun ihan merkittävästi paremman härvelin. Valve jr. ei sitä mun mielestä ole, kotikäytössä jopa huonompi. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
trih 26.07.2008 17:53:09 | |
---|
Cube + säröpedaali = paska. Slipnotit vedetään kyllä vahvistimilla eikä säröpedaaleilla :D. Jos ei kupen r-fier mallinnus riitä niin sitten on parempi varmaan hankkia mesan dualrecto ja 4x12" kaappi. Hoho. Hehe. Mutta jos topikin aloittaja haluaa niin osta kaikki maaailman säröpedaalit ja iske kiinni tuohon mallintavaan ja sen kymmenen vuoden jälkeen ostat oikean vahvarin ja kaapin. Mä olen leikkinyt ihmettelyleikkiä mutta ei kannata uskoa mua. Osta suoraan mesan vahvari. Tai sitten ostelet niitä säröpedaaleita kymppivuotta. Ja kannattaa käyttää omia korviaan. Ja intternettiä. Just. |
Antti1 26.07.2008 18:03:04 | |
---|
Muutaman vuoden muuten kun hukkaatte pikkuhiljaa aina kympin pari per poljin ja joskus ostatte uuden, myytte sen eteenpäin jne., niin alkaa noi Recto-rahat olemaan jo käytetty kertaalleen. Siltikin löytyy kaapillinen paskaa kotoa. Sensijaan vois pienellä lisäsijoituksella löytyä Recton kotelossa oleva läjä paskaa. ;) Vaan säästäminen, nykyiseen tyytyminen ja niistä kaiken irti ottaminen, sepä se vasta on vaikeaa. Tiedän kokemuksesta. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
duc 26.07.2008 18:12:01 | |
---|
Ihme kyllä jos ei Metal Zonesta saa sopivaa säröä. Sitä on kyllä vaikea säätää, kannattaa vetää suosiolla EQ tasaiseksi aluksi, ja alkaa etsimään sitten sopivaa keskitaajuutta mitä boostaamalla saa itteä miellyttävää soundia ulos siitä. |
Antti1 26.07.2008 18:16:14 (muokattu 26.07.2008 18:17:03) | |
---|
Ihme kyllä jos ei Metal Zonesta saa sopivaa säröä. Sitä on kyllä vaikea säätää, kannattaa vetää suosiolla EQ tasaiseksi aluksi, ja alkaa etsimään sitten sopivaa keskitaajuutta mitä boostaamalla saa itteä miellyttävää soundia ulos siitä. Hyvä vinkki. Keskialueen etsimisestä sen verran, että sitä saa käännellä tosi tosi varovasti ja hitaasti. Ei tarvii paljoa boostailla. Ton cuben kanssa kannattaa myös olla tarkkana sen kanssa, että kuinka kovaa signaalia pukkaa polkimesta vahvariin. Vahvarissa itsessään kannattaa tietty olla myös aika neutraali soundi. Kun on polkimesta revitty kaikki irti, niin sitä voi vielä hieman hienosäätää sieltä kuutiosta. EDIT: Voiskin ostaa palkan tultua tommosen itselleen... Tai Tri-Metalin, jos löytäis. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
Johann Onn 26.07.2008 21:34:17 (muokattu 26.07.2008 21:36:00) | |
---|
Kemin musiikisa, siellä sattuu mukavasti olemaan just sama vahvari pedaalipöydän alla.... Kannattais ehkä käydä koittamassa, josko jollain toisella kitaralla, löytyis se mieluisampi soundi. Se puhdas ääni, joka kitarasta lähtee ulos, on kuitenkin just se, mitä särkijä särkee ja vahvistin vahvistaa. Jos se on alunperin jo vähän onneton & ponneton, ei se särkemällä ja vahvistamalla siitä parane. Ei aikoinaan eräässä bändissä(mme), erään "Silver Jubilee Marsu + Williams stratokopio" yhdistelmä, hyvältä kuulostanut. |
Icy-Sun 26.07.2008 21:46:32 | |
---|
Ei aikoinaan eräässä bändissä(mme), erään "Silver Jubilee Marsu + Williams stratokopio" yhdistelmä, hyvältä kuulostanut. Hauska yhdistelmä. Tuli mieleen, että yleensäkkään yksikelaisilla mikeillä ei välttämättä kannata Slipknotin tyylisiä saundeja hakemaan,jos aloittajalla sellaiset sattuu kitarassaan olemaan. There ain't noway out tonight |
32788 28.07.2008 18:26:52 | |
---|
UNOHDA pedaalit. Käytä niitä vahvistimen nappuloita. Oletkos huomannut että siinä on omiakin mallinnuksia? Huoh. |
washburn 28.07.2008 19:17:39 | |
---|
Osta multa Ibanezin smash box. Siitä jos ei säröä lähe tarpeeks ni ei mistään. lahjattomat harjoittelee |
RekoS 28.07.2008 21:54:12 | |
---|
Tuli mieleen, että yleensäkkään yksikelaisilla mikeillä ei välttämättä kannata Slipknotin tyylisiä saundeja hakemaan offtopiccia vähän, mutta meikäläinenpäs on vetänyt Squierin stratokopiolla Kasvot kohti itää keikalla ENGLin nupin kautta :) Eikä edes kuulostanut huonolta. |
Icy-Sun 28.07.2008 22:02:44 | |
---|
offtopiccia vähän, mutta meikäläinenpäs on vetänyt Squierin stratokopiolla Kasvot kohti itää keikalla ENGLin nupin kautta :) Eikä edes kuulostanut huonolta. Joo, mutta ne soundimaailmat edustaa järkevää rässisaundia eikä... mm... Slipknotin saundeja. :) There ain't noway out tonight |
Evilson 29.07.2008 11:42:47 (muokattu 29.07.2008 11:48:33) | |
---|
offtopiccia vähän, mutta meikäläinenpäs on vetänyt Squierin stratokopiolla Kasvot kohti itää keikalla ENGLin nupin kautta :) Eikä edes kuulostanut huonolta. Lisää offtopiccia: meikäläinempäs vetää Squierin stratokopiolla Mokoman lisäksi paljon muutakin kotona ENGLin nupin kautta ;)) Edit: Ja soundi on kaukana huonosta. Villisian paino on 200km ja se syö keitettyjä perunoita. |
Antti1 29.07.2008 16:17:47 | |
---|
Lisää offtopiccia: meikäläinempäs vetää Squierin stratokopiolla Mokoman lisäksi paljon muutakin kotona ENGLin nupin kautta ;)) Eipä siinä sun kalikassa paljoa oo runkoa ja kaulaa lukuunottamatta alkuperäistä jäljellä... :D Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |
samuli94 30.07.2008 15:39:56 | |
---|
yksikelaisilla mikeillä ei välttämättä kannata Slipknotin tyylisiä saundeja hakemaan,jos aloittajalla sellaiset sattuu kitarassaan olemaan. Ei oo ykskelasia mikkejä ollenkaan |