Aihe: Balladi liidi saundien salat
1 2 3 4
Morri
21.07.2008 15:02:18
Kuten tuossa jo aikaisemmin todettiin, soittotyylillä lienee se suurin vaikutus soundiin, varsinkin Zakkin kohdalla. Mutta itsekin kiinnostuin tuosta pätkästä ja komealta se todella kuulostaa. Siinä Youtubessa seikkaillessa osuin silmiin tuo pätkä, joka uskoakseni on samasta alkuperäisestä yhteydestä kuin tuo soolopätkäkin http://www.youtube.com/watch?v=jHq0i2Dwujg&feature=related siinä noin 1.26 kohdalla on nähtävillä koko "setti" mistä tuo soundi efektien puolesta saattaisi syntyä. Eri asia sitten ovatko kaikki päällä. Asiantuntijat kertokoot mitä härpäkkeitä tuossa sitten wahin lisäksi on.

Sellainen mielenkiintoinen pointti tuosta soundista että eikös Zakk vetele Epin nimikkolespallaan ja mikkien tekstejä tiiraillessa pisti silmään että EMG-HZ:tathan (täälläkin erittäin pahasti haukutut mikit) ne siellä taitavat kiinni olla eli passiiveilla mennään eikä aktiiveilla. Mielestäni se vain korostaa tuota soittotyyliä ja tatsia. Niinhän se on että hyvä kitaristi kuulostaa hyvältä huonoillakin kamoilla ja toisinpäin ja en nyt tällä tarkoita että tuossa olisi huonot kamat käytössä.

Muutenkin tuo linkki on aika hyvä johdatus Zakkin soiton maailmaan ja loppukevennyksenä kannattaa bongata Mr Wylden kommentti wahin käytöstä ;)
"Nuotin vieressä on tilaa..."
KooAa
21.07.2008 15:34:57
Kuulenkä mä ihan omiani, mut mä saisin irti kyllä pienen dilsan sieltä? Mulla on kyllä käytössä tällä hetkellä niinkin hifi-laitteisto kuin HP:n sisäänrakennettu speaker. Ei siis pääse vastaan väittämään, mut mun mielestä siellä on semmoinen kevyt dilsa. Tai sit mä kuulen sen, mitä haluan, koska tuon tapaisen soundin saa dilsalla ja reverbillä......

WTF se dilsa on?
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off
duc
21.07.2008 15:36:08
WTF se dilsa on?

Digitaalidelay.
Kitaravirtuaali
21.07.2008 16:29:59

Vähän OT, mutta...

Käsittääkseni Oceanborn-aikoina käytti marsuja(?) korjatkaa, jos olen väärässä. Ja Washburnin kitaroita ESP:n sijaan.

Ainakin Laneyn VH100R (http://nightwish.com/gallery/albums/live/sow/11.jpg) oli pitkän aikaa käytössä ennen Dual Rectoon siirtymistä (eli ennen Century Child -albumia ja osin kait silläkin). Alkuaikoina oli sitten räkissä Sansampin PSA-1:tä ja jossain välissä tuon etusen kaverina Mesan 2:x0 -päätteitä(http://nightwish.com/gallery/albums/midsummerparty06_2/IMG_8102.jpg). Marsun kaapit siellä kyllä yleensä on ollut, mutta käsittääkseni vahvistinpuolelta ollut muuta. Tuossa http://nightwish.com/gallery/albums/live/wm/de/wacken6a.jpg kuvassa toki näkyy Marsu taustalla, mutta lienee järjestäjän tarjoama back-up -nuppi, jonka läpi ei välttämättä soitto tullut ollenkaan.

Kitaroina oli ihan alussa Washburnin N-sarjalainen, sittemmin CS-780 (vaahterarunko ja Duncanit).
Tältä pohjalta.
Jucciz
21.07.2008 18:24:21 (muokattu 21.07.2008 18:24:30)
Ihan järkyttävä soundi Wyldellä tuossa(kin) pätkässä.
washburn
21.07.2008 18:34:39

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
lahjattomat harjoittelee
Jazkaa
21.07.2008 18:49:33
Ihan järkyttävää soittoa tiluissa Wyldellä tuossa(kin) pätkässä.
Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
trih
21.07.2008 19:26:14

No ollaanpas sitä taas provopäällä. Pistä omaa klippiä MG-sarjan marsulla tulemaan niin kuunnellaan. Sinä ja Wylde olette molemmat uskiksia niin se on siltäkin osin oikealla lähtöviivalla. Ei tule vahingossa bläkkistä.
Just.
KooAa
21.07.2008 20:32:21

En muuten soittais tolleen vaikka osaisin.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen. The R.I.P.Off
cruel_destiny
21.07.2008 21:52:18
No ollaanpas sitä taas provopäällä. Pistä omaa klippiä MG-sarjan marsulla tulemaan niin kuunnellaan. Sinä ja Wylde olette molemmat uskiksia niin se on siltäkin osin oikealla lähtöviivalla. Ei tule vahingossa bläkkistä.

uuh, tossa uskonto asiassa taidetaan mennä niin oikeaan suuntaan. jucciz taitaa olla vain tonen perässä täällä.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
trih
21.07.2008 22:00:48
uuh, tossa uskonto asiassa taidetaan mennä niin oikeaan suuntaan. jucciz taitaa olla vain tonen perässä täällä.

No kun en ole uskis niin piti vähän nälväillä. Kyllä nuo nimimerkki Juccizen kommentit voisi sopia enemmänkin demonin kirjoittamaksi kuin Jeesus-miehen.
Just.
cruel_destiny
21.07.2008 22:13:51
No kun en ole uskis niin piti vähän nälväillä. Kyllä nuo nimimerkki Juccizen kommentit voisi sopia enemmänkin demonin kirjoittamaksi kuin Jeesus-miehen.

niin, itsekkin sain kaksi viikkoa sitten maistraatista kirkosta eroamis varmistuksen, mutten siltikään koe itseäni älykkyydeltäni uskovaisia paremmaksi ihmiseksi, jotta voisin määritellä heidän mielipiteiteensä uskonnon perusteella.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
oiva tumpeloinen
21.07.2008 22:30:27
niin, itsekkin sain kaksi viikkoa sitten maistraatista kirkosta eroamis varmistuksen, mutten siltikään koe itseäni älykkyydeltäni uskovaisia paremmaksi ihmiseksi, jotta voisin määritellä heidän mielipiteiteensä uskonnon perusteella.

Mut sä ootkin ainakin maksujen perusteella uskovainen vielä loppuvuoden.
KooAa
21.07.2008 22:39:51
Mut sä ootkin ainakin maksujen perusteella uskovainen vielä loppuvuoden.

Niin oon muuten minkäkin, ja vielä pitkään. Tai siitä en tiedä mut lopun elämääni.

Muuten sanoisin noille uskontokommenteille että voihan Jeesus!
Kivijalka
21.07.2008 22:43:18
Jokainen tulkoon hurskaaksi uskossaan. Minä uskon hienoihin kitaroihin ja erilaisiin laatikoihin jotka muokkaavat vahvistettua äänisignaalia. Jamajamajamajama Jaaaama.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
trih
21.07.2008 23:08:17
Oonko mä sitten ainoa joka kuulee tuossa soitossa surua ja vihaa? Mun mielestä ei huono pimputus. Wylde on kuitenkin rehellinen omassa touhussaan enkä usko että sillä on tarve tuossa asemassa hirveästi ressata muusta kuin mitä tapahtuu läheisille. Ottaa päähän juuri tämä ot mitä itekin tässä vedän Pisti korpeamaan kun luulin että tähän säikeeseen oli tullut uutta juttua aiheesta mutta löytyy pelkkää vinoilua.
Just.
mvirta
21.07.2008 23:36:09
Jos palataan balladien liideihin niin mun mielestä Eddie Hazel tavoittaa kanssa jotain sfäärejä tässä matoaivon soolomaratoonissa, pikkutunneilla sopivaa kuunneltavaa:

http://www.youtube.com/watch?v=dh3bleXWaCk
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Imper
22.07.2008 00:13:47 (muokattu 22.07.2008 00:15:07)

Makuasioita sano musti ku muniaan nuoli, mutta musta tossa soundissa ei ollut MITÄÄN tavoittelemisen arvoista! Hyi olkoon! Kamala amishevisoundi. Mutta peace and love for everyone!

EDIT: Niin puhuin tosta aloituskirjoituksen linkistä.
Everyone is a per-son
Kimmo72
22.07.2008 02:47:11 (muokattu 22.07.2008 02:54:55)

Apina. Onko pakko tulla provoamaan aina.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Sälski
22.07.2008 08:16:17

Komppaan. Riistää oikein korvia tuommoinen, mutta olenkin apina.
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)