mvirta 18.07.2008 21:01:08 | |
---|
Mielenkiintoinen kaulaprofiili tosiaan, eikä ihan lievästi asymmetrinen: http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=147632 Mäkin olen pari kaulaa muotoillut, ja itsekin yleensä otan tosta alemmasta poskesta vähän enemmän mutta toihan on jo ihan pelimiehen jäljiltä. Kokeiltava ilman muuta kun vaan jostain löytyy käsiin. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Les Fender 18.07.2008 21:28:42 | |
---|
Ei tuo Swiss tai Chambered-runko kuulostanut ainakaan huonommalta mitä muutama 80-lukulainen solidi. Itseasiassa se soundas avoimemmalta ja selkeämmältä... eli minun mielestäni paremmalta. Taitaa lähes kaikissa poraamattomissa 80's (80-81) Pauleissa olla vaahterakaula ja mikit sitä sun tätä, selittäiskö tuo aikas paljon eroavaisuutta. Vai oliko testissä Heritageja? "Living is easy with eyes closed!" |
jukkasil 18.07.2008 21:31:50 (muokattu 18.07.2008 21:32:19) | |
---|
Mielenkiintoinen kaulaprofiili tosiaan, eikä ihan lievästi asymmetrinen: http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=147632 Mäkin olen pari kaulaa muotoillut, ja itsekin yleensä otan tosta alemmasta poskesta vähän enemmän mutta toihan on jo ihan pelimiehen jäljiltä. Kokeiltava ilman muuta kun vaan jostain löytyy käsiin. Mä olen pariin omatekemään LP-hollowbodyyn tehnyt ihan samantyylisen asymmetrisen profiilin, enkä kyllä taida muun tyyppisiä enää ainakaan omaan käyttöön tehdäkkään. Helvetin mukava soitettava tuon profiilin takia. Itse tämän omiin kitaroihin kyllä ihan keksin (= en tiennyt gipsoniitin ko. suunnitelmista mitään), mutta on ne näköjään tuolla rapakon takanakin tuollaista samaan aikaan miettinyt! Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
torres 18.07.2008 21:50:36 | |
---|
hullua. kaulaprofiili niinku soittas lespoa vasenkätisesti? ei muuten taida kukaan vasenkätinen soittaa les paulia väärinpäin? no ok, onhan se enemmän assymmetrinen tuo 08 kyllä. |
Dr. Muff 18.07.2008 21:58:31 | |
---|
Heti kättelyssä liian kallis ennekuin on edes kenelläkään kokemusta? Aikamoisia asiantuntijoita. Relaa jäbä vähän. Munsta olis kiva tietää mikä on gibsonin strategia les paul malliston suhteen.historic reissue mallistosta tullut ihan parissa vuodessa jopa täällä suomessa erittäin helposti saatava ja kaikkeen nähden edullinen pl r9 ja r0 ja samalla stankkujen hinnat ovat olleet tosi korkealla.nyt nähtävästi vanhat stankut myydään ulos edullisesti,mutta eiköhän uuden stankun hinta tule olemaan enemmän kuin mitä listahintojen erotus antaa ymmärtää. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
oiva tumpeloinen 18.07.2008 22:03:46 (muokattu 18.07.2008 22:07:07) | |
---|
Tässä joskus tuumailinkin että miksi mikään valmistaja ei ole tuollaista tehnyt. Mun mielikuvan mukaan jokaisen Caparisonin kaula on tuolla tavalla muotoiltu. Ei siis sinänsä ole mitään uutta. nyt nähtävästi vanhat stankut myydään ulos edullisesti,mutta eiköhän uuden stankun hinta tule olemaan enemmän kuin mitä listahintojen erotus antaa ymmärtää. Musta taas tuntuu, että jokainen iso valmistaja, joka mainostaa suositushintoja, mainostaa aina ihan poskettomia hintoja. Ja juuri niiden mainosten takia monien liikkeiden hinta saadaan näyttämään erittäin halvalta, koska siihen hintaan saadaan niin iso alennusprosentti. Tästä joukosta voi tietenkin lukea pois Luthmannin, jonka katalogissa taitaa näkyä aina juurikin nuo suositushinnat tai ehkä vielä vähän korkeammat hinnat. |
Dr. Muff 18.07.2008 22:18:17 | |
---|
Musta taas tuntuu, että jokainen iso valmistaja, joka mainostaa suositushintoja, mainostaa aina ihan poskettomia hintoja. Ja juuri niiden mainosten takia monien liikkeiden hinta saadaan näyttämään erittäin halvalta, koska siihen hintaan saadaan niin iso alennusprosentti. No siis täähän on ihan selvä homma.katuhinta valloissa on jotain 60% listahinnasta,mutta mä spekuloin stankun hinnalla täällä.joku aika sitten esim thomannilla std oli 2700 ja paikallisessa samoissa.nyt saa reilusti edullisemmin mista vaan.eikä paljoa tarvitse pistää lisää ja saa cs statuksella varustetun soittimen. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
P-man 18.07.2008 22:36:36 | |
---|
Vaikutta kieltämättä mielenkiintoiselta. Kaulaprofiilia epäilen tosissaan, mutta testattava on jos sattuu kohdalle. Tässä joskus tuumailinkin että miksi mikään valmistaja ei ole tuollaista tehnyt. Caparison Dellingerissä on aina ollut sellanen kaulaprofiili, ja omaan käteen se on ehdottomasti paras kokeilemani kaula.
|
anssopikasso 19.07.2008 00:56:57 | |
---|
Meikänki Dellingerissä on tuommonen assymmetrinen kaula, niin ei ne Gibat ekoja oo. :) Ei muuten oo muita kauloja tehny mieli. ;) "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net |
Twinkle 19.07.2008 02:25:48 | |
---|
Meikänki Dellingerissä on tuommonen assymmetrinen kaula, niin ei ne Gibat ekoja oo. :) Ei muuten oo muita kauloja tehny mieli. ;) väittikö joku että ne olisi ollut ekoja? Äkkiseltään niitä löytyi myös Hohnerilta, Fenderilta stratosta ja telestä, Carvinilta ja Peaveyltä. |
koponen 19.07.2008 02:44:54 | |
---|
Tää on kans vissiin TP, eli testaamatta paska. If it says Marshall on the front, you're good to go |
anssopikasso 19.07.2008 11:27:34 (muokattu 19.07.2008 11:27:51) | |
---|
väittikö joku että ne olisi ollut ekoja? Äkkiseltään niitä löytyi myös Hohnerilta, Fenderilta stratosta ja telestä, Carvinilta ja Peaveyltä. Hieman sellaista asennetta olin haistamassa. Mutta no offense vain kellekkään, että elähän sinäkään nyt kummemmin haastele sielä. :) "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net |
oiva tumpeloinen 19.07.2008 13:40:12 | |
---|
väittikö joku että ne olisi ollut ekoja? Äkkiseltään niitä löytyi myös Hohnerilta, Fenderilta stratosta ja telestä, Carvinilta ja Peaveyltä. Eikö tuolla ylempänä ihmetelty ja kummasteltu sitä, ettei muut valmistajat ole sitä tehneet? |
Andy J. 19.07.2008 16:47:20 | |
---|
Eikö tuolla ylempänä ihmetelty ja kummasteltu sitä, ettei muut valmistajat ole sitä tehneet? Jo ammoin ysärin puolivälissä muistan mm. Kendrickin straton ja jazzmasterin välimaastoon sijoittuvan mallin omanneen epäsymmetrisen kaulan, ja samoihin aikoihin samanlainen oli muutamilla muillakin merkeillä tarjolla, eikä varmaan ollut silloinkaan uusi keksintö... |
McNulty 19.07.2008 17:13:35 | |
---|
Taitaa lähes kaikissa poraamattomissa 80's (80-81) Pauleissa olla vaahterakaula ja mikit sitä sun tätä, selittäiskö tuo aikas paljon eroavaisuutta. Vai oliko testissä Heritageja? Saattaapi olla, mutta vaahterakaulalla on myös soundia selkeyttävä vaikutus. Ensimmäinen oli '81 Standard wine red, toinen 70-luvun lopun Standard cherry sunburst ja kolmas oli Heritage Elite 80-luvun alusta ja väri oli muistaakseni brown burst. Mikkeinähän taisi 80-luvulla olla osittain Lawrencen HB-sarjasia. Itse en nuihin kurkannut mutta kyllähän nuo kaikki oli varsin toimivia (joskin vuosien saatossa fiksattuja) Pauleja. Itse en siis lähtisi dumaamaan kevennettyjä tai chambered-runkoisia Pauleja ihan suoralta kädeltä. Sitä kai koitin tuossa aikaisemmassa postauksessani sanoa. |
jpjanhun 20.07.2008 12:25:48 | |
---|
Liittyi aiheeseen siten, että sanotaan paskaksi ilman kokeilua vain koska ollaan nähty paperilta, että on kevennetty. Eli vertauskuvana sama toisinpäin, että kitaristin nimi tekisi soitosta suoraan hyvää. Et varmaan säkään tunnistaisi BB Kingiä, jos hän soittaisi jonkun toisen musiikkityylin biisiä ilman omia trademarkkejaan. I rest my case. - ei juuri kuulu aiheeseen, mutta en malta olla tarttumatta tähän, sori. veikkaan että omalla kohdallani kävisi näin: 1) BB King soittaisi heviä eikä miestä näkyisi. toteaisin: huono demppaus, huono tekniikka, vibraatto ei ollenkaan sovellu tähän heviin..ei siis mitään tyylitajua. yrittää sahailla ja soittaa nopeasti mutta etenkään plektrakäsi ei toimi. säälittävää. 2) BB Kingin naama näytettäisiin ja tulisin mietteliääksi ja punaiseksi. sitten haluaisin kuulla näytteen uudelleen. kuuntelun jälkeen toteaisin että vaikka soitossa onkin nuo mainitsemani puutteet niin soitossa on kuitenkin sisältöä jollakin BB Kingille ominaisella tavalla ja soitettavien äänien valinta on ajoittain hyvin musikaalista ja suorastaan mestarillista. toteaisin että loppujen lopuksi hevimiehet eivät pystyisi tällaiseen ja kokonaisuutena voidaan sanoa että puutteista huolimatta BB soitti silti paremmin kuin kukaan hevimies jonka soittoa olen ikinä kuullut. |