Aihe: Piuhoista 1 2 | |
---|---|
![]() 15.07.2008 10:06:06 | |
eikö noilla monster cableilla ole joku elinikänen takuu tms? Minä ainakin mieluummin ostaisin kaapeleita, joiden kanssa sitä ei joudu käyttämään. Monelta tuntuu Monsterit hajoavan. Lienee piuhoissa niin kovat katteet että voivat vaihtaa niitä uusiin tosta vaan. Itse suosin Klotzin ja Cordialin piuhoja, joskin muitakin löytyy tällä hetkellä. Schultzia muistaakseni kaiutinkaapelina ja jonain välipiuhanakin. Oma kantani näihin piuhajuttuihin on, että kunhan ei syö soundia ja on kestävä niin kelpaa mulle. En ole vielä tähän mennessä pystynyt kuulemaan mitään eroa kahden LAADUKKAAN kaapelin välillä. Halvimmat lakut sitten syö jo soundia ja yleensä kestävät pari päivää jos sitäkään. | |
![]() 15.07.2008 12:03:36 | |
Itse vaihdoin erilaisista halpiksista Sommer Spiritiin kitarasta lautaan ja laudasta vahvistimelle sekä George L:ään laudassa noin puolisentoista vuotta sitten, sen vaihdon mukanaantuoma ero ainakin oli selvästi korvin kuultavissa. | |
![]() 15.07.2008 12:17:41 | |
Kyllä hyvät piuhat paranta soundia. Itsellä on melkein kaikki piuhat Neutrik plugit + Reference kaapeli räkin sisällä on sitten myös George L samoin spedu laudassa. GeorgeL:lää suosin sen takia että ne piuhat on nopeita tehdä uusiksi jos räkki tai boardi menee uusiksi. Hyvät piuhavedot on yhtä tärkeitä kun laatu. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 15.07.2008 14:30:58 | |
Heh, tuosta tulee mieleen ne takavuosina myydyt auton bensaletkun ulkopuolelle kiinnitettävät magneetit joiden piti vähentää bensankulutusta "muokkaamalla bensiinin molekyylirakennetta". Niitäkin markkinoitiin runsaalla pseudotieteellisellä B.S:llä ja keksityillä tutkimuksilla. Joku autolehtihän niitä jopa testasi, arvattavin tuloksin. Nämähän testattiin Mythbustersissa myös. Lopputulos oli todellakin negatiivinen. Joissain tapauksissa auto jopa vei enempi löböä :) Toinen erittäin hauska testi oli aikoinaan muistaakseni Tekniikan Maailman tekemä kaiutinjohtotesti (nämä HiFipuolen kultakorvat kun väittävät kuulevansa eroja paitsi signaali- myös kaiutinpiuhojen soundissa!) Sokkotestiin osallistuivat muistaakseni hyvin ohut yksisäikeinen "paukkulanka", 2*1,5 neliömillin kalustejohto (eli sellainen tavallinen pöytälampun verkkojohto) sekä useita satoja markkoja (oli vielä markka-aikaa) metriltä maksava high-end kaapeli. Tulos: paukkulanka hävitti jo sen verran virtaa että ero oli kuultavissa, pöytälampunjohdon ja high-endkaapelin välillä ei yksikään "kultakorva" onnistunut kuulemaan mitään eroa. Joo, ehkä miekään en eroa kuule siinä, olisiko minulla Spectraflexin kaiutinjohto vai sähkölampun johto omilla kolvauksilla. Sen sijaan, jos miulla on kaksi suht arvokasta kitaranuppia, niin se 20e sijoitus laadukkaaseen ja kestävään kaiutinkaapeliin ei ole kovin suuri uhraus. Etenkin kun putkinuppi saattaa vetää ittensä jojoon huonon kaapelin takia. Sama homma jos tässä olen nyt ostamassa Road Kingiä ja sille 2x12" kaappia, niin tuntuisi hölmöltä viritellä maailman halvin laku niiden välille vain sen takia että "soundi on sama". Laidallinen Mul Mul! http://www.myspace.com/dimeshred | |
![]() 15.07.2008 14:38:59 | |
Joo, ehkä miekään en eroa kuule siinä, olisiko minulla Spectraflexin kaiutinjohto vai sähkölampun johto omilla kolvauksilla. Sen sijaan, jos miulla on kaksi suht arvokasta kitaranuppia, niin se 20e sijoitus laadukkaaseen ja kestävään kaiutinkaapeliin ei ole kovin suuri uhraus. Etenkin kun putkinuppi saattaa vetää ittensä jojoon huonon kaapelin takia. Sama homma jos tässä olen nyt ostamassa Road Kingiä ja sille 2x12" kaappia, niin tuntuisi hölmöltä viritellä maailman halvin laku niiden välille vain sen takia että "soundi on sama". Tässä on mun mielestä olennaisin asia koko touhussa. Henkilökohtaisesti mulle merkkaa lakuissa laatu siltä pohjalta, ettei se syö soundia, se on kohtuu hintainen, se pysyy jotenkin kuosissa (ei mene siis loputtoman mutkalle) ja kestää. George L:ssä on sitten vielä omaan käyttötarkoitukseen etuna kaapelien pieni koko. Ja mistäkö sitten tietää, onko parempisoundista kaapelia saatavilla? Mitä vit*n väliä, jos itse on tarpeeksi tyytyväinen....soundissa on riittävästi yläpäitä, alapäitä, keskipäitä ja vaikka mitä päitä. Ei rätise missään ja kestää mahdollisimman suorana. Johtopäätös: mä en parempaa kaipaa. Mulle riittää tommoinen karvan reilun kympin kaapeli, minkä tosin joutuu itse kasaamaan. George L tosin taitaa olla pikkaisne kalliimpi, vaikka sitäkin saa todella kohtuullisiin hintoihin. | |
![]() 15.07.2008 14:45:38 | |
Kiinnostaisi kyllä itsekin laittaa piuhatkin kuntoon, kun on setti muutenkin suhteellisen pätevä. Spectraflexin piuhat alkoi kiinnostamaan, joten mistäs noita kannattaisi katella? Soitin Laineelta löytyy ainakin mutta liekö tuo 54e 6 metrisestä Super Quad-johdosta järkevä hinta? Mistä saa halvimmalla? Mitä eroja noilla eri Spectraflexeillä on? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)