![]() 27.06.2008 21:08:01 | |
---|---|
Bad Monkey ;) Bad Monkey on mainio polkusin, väittäisin jopa että hintaluokassaan paras. Verrattuna Ibanez TS808 reissuehen se ei mielestäni puhku ihan yhtä voimakkaasti keskialueella, jää siis hieman neutraalimmaksi soundiltaan. Plussa pedaalissa on hinnan lisäksi kahden potikan EQ, hyvä bufferi ja helppo patterien vaihto. Pedaalin ollessa ketjussa huomaan ihan pienen tason tippumisen sen ollessa pois päältä. Tämän voi näppärästi korjata vääntämällä vahvarista gainia tai volaa puoli pykälää lisää. Itse soundiin pedaali ei mielestäni vaikuta pois ollessaan negatiivisesti. Ibanezin TS reissueita en juuri suosi korkean hinnan takia. Samalla rahalla ja vähemmälläkin saa muilta valmistajilta monipuolisempaa poljettavaa. Barber Direct Drive (varsin TS-henkinen tone-potikka ylös vedettynä), Sparkle Drive, Jekyll&Hyde... | |
![]() 27.06.2008 22:17:09 (muokattu 27.06.2008 22:28:37) | |
Mä diggaan SD-1:stä sen takia, että se on hiukan äkäisempi kuin TS-9. . Tästä huomaa, että nämä asiat on täysin tapauskohtaisia,eli riippuu täysin setupista ja soittajan mieltymyksistä. Siksi on äärimmäisen paha tehdä yleistyksiä. Mun kokemus on, että SD-1 on huomattavasti pehmoisempi ja äänivallista hankalammin tilansa löytävä tapaus kuin TS-9 (originaali tai reissue), mutta toisaalta varsin musikaalisen kuuloinen säröpoljin. Toisaalta TS-9 on välillä vähän turhankin raaka, joskin keikkaoloissa usein erittäin toimiva (makuuhuonesoitossa taas tympeän kuuloinen). Nää on tosiaan aivan tapauskohtaisia asioita. Esim. kovasti hypetetty Sparkle Drive oli mulle lähinnä iso pettymys. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 28.06.2008 10:06:37 (muokattu 28.06.2008 10:10:09) | |
Juuri eilen soittelin testimielessä muutamat "tubescreamerit" JMP:n läpi ja J&H V2:lla oli kyllä päivän kyrväkkäin soundi. Bad Monkey tai TS-9 ei ole mua varten. Jos ei J&H niin sitten SD1, riippuen vetääkö puhtaan vai roson päälle. If it says Marshall on the front, you're good to go | |
![]() 28.06.2008 11:46:01 | |
Kaikkia varten ei se TS(vaikka 9) honotus ole.... mulla oli myös pari vuotta modattu reissu9 mutta koko ajan hiukan häiritsi se honotus mitä keskialueen korostuksena myös mainitaan :) sekä todella suppea hi-lo sävynsäätö jolla ei tehnyt kyllä yhtään mitään. Olihan siinä tavallaan aika megea saundi ja tymäkän tuntuinen mutta pitemmän päälle aika tylsä ja väritti vahvistimen omaa sointia aika isosti. Vaihtui sitten Xotic BB-preamp purkkiin joka TS-johdannainen mutta aivan erityylinen kuin esikuvansa, ts9.N kova ja väritön saundi muuttui pehmeäksi ja mehukkaaksi ja yksi puoli mistä tykkään tuossa BB-preampissa että se ei juurikaan väritä vaffarin oma saundia ja se alapään leikkauskin on hyvin vähäistä, sekä omat toimivat säädöt treble&bass jos jompaa kumpaa halua korostaa/leikata. sekä truebypass. Mikä eniten ehkä eroaa TS9 on se keskialue, tämä bb-preamp ei honota. Se on joko hyvä tai huono miten kukin tykkää ja melkein voisi sanoa että tässä middleä hiukan scuupattu (eli ei kuulu keskialueiden kingeihin) ja varsinkin Metallisaundeisa buustina erittäin loistava laite! Tosin kovin hinnakas varsinkin apinaan verrattuna että onko sen 4kertaa parempi mitä hintaakin enempi en ota kantaa... muuta kuin parempaa buustipedaalia en tiedä. =(päässyt kokeilemaan vielä) Maxonin tuotokset helvatun kovia myös. Tunteella päin vittua. | |
![]() 28.06.2008 23:36:06 | |
Sulla Captain Farrel näyttäis olevan Fulldrive 2. Eikös se ole noiden TS-johdannaisten kiitelty kuningas? Vai eikö ole keskialuetta, kun sitä peräänkuulutat? Ainakin vanha SD-1 on keskialuevoittoinen honottaja. Meitsi tykkää keskialueesta ja Fulldrive (vintage moodissa) honottaa just niinkuin pitääkin. Oiva peli. Mutta kyllä lautaan aina uusia tubescreamereita mahtuu... TS9 reissue mulla oli ja ihan kelpo peli sekin, mutta en tykkää yhtään noista 9-sarjalaisten kytkimistä. Ja lisäksi ledi on niissä aika onneton. Omaan AD9:ään tosin olen modannut noi molemmat jutut parempaan kuntoon - onnistuu suht helposti. Uusin hankintani on Jacquesin Tube Blower, jota kovin mainostetaan 808:ksi, joten tilasin sen testaamatta. Kaikin puolin laadukas särö myös se, mutta keskialue loistaa poissaolollaan. Ei siis mun juttuni, joten taitaa lähteä pedaali saman tien kiertoon... Ainakin toi Maxonin reissue-sarjan 808 vois olla testaamisen arvoinen vehje. Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. | |
![]() 29.06.2008 01:22:59 (muokattu 29.06.2008 01:24:41) | |
Meitsi tykkää keskialueesta ja Fulldrive (vintage moodissa) honottaa just niinkuin pitääkin. Oiva peli. Tätä suosittelen itekkin. Mainio kattaus eri soundeja erillisen boostinsa ja moodiensa ansiosta. Laite on todella jämäkästi kasattu sisuskaluja myöten - mutta soundi on se laitteen herkullisin ominaisuus. Ominaisuuksiin nähden hinta ei lopulta ole tosiaan paha, se on tainnut tulla hiukan alas vielä viime aikoina. Iteltä löytyy siis tuo tuorein Full-Drive 2 Mosfet. E: Masiinasta saa muuten todella paljon myös puhdasta boostia tuon comp/cut -moodin kanssa. Uutta musaa Crookmachine -projektiltani | |
![]() 29.06.2008 11:23:58 | |
Mulla on laudassa Fulldrive II TS-9 reissuen vieressä. Ei nuo kyllä toisiaan korvaa. Fulldrive on mainio ja hieno pedaali, mutta TS-9:stä irtoavaa röyhkeän raakaa honotusrosoa siitä ei saa. Fulldrive on hienostuneempi, läpikuultavampi ja kermaisempi. Ja kalifornialaisempi (myös soundiltaan). En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 29.06.2008 18:46:26 | |
Yamaha DI-10M II Näitä vaan ei kaikille riitä.. kitara on lyömäsoitin | |
![]() 29.06.2008 19:27:40 | |
Kaikkia varten ei se TS(vaikka 9) honotus ole.... mulla oli myös pari vuotta modattu reissu9 mutta koko ajan hiukan häiritsi se honotus mitä keskialueen korostuksena myös mainitaan :) sekä todella suppea hi-lo sävynsäätö jolla ei tehnyt kyllä yhtään mitään. Heh, mun Mesan kanssa tää sun vanha purkki taas toimii loistavasti :) Tuo honottava saundi antaa sopivasti eloa Recton vähän "kuolleelle" keskialueelle. | |
![]() 29.06.2008 20:06:38 | |
Onko kenelläkään kokemuksia T-Rex:n Moelleristä? Sekin on ilmeisesti tubescream johdannainen jossa on myös Sparcle Driven tapaan mahdollisuus mixata puhdasta signaalia mukaan sekä säädetävä boost toisen polkaisinnapin takana. It's one louder! | |
![]() 29.06.2008 22:10:34 (muokattu 29.06.2008 22:11:11) | |
Omien havaintojeni perusteella tavallinen Ibanezin TS-9 reissue on melko keskialuekunkku. Ei välttämättä kaikkien mielestä maailman paras OD, mutta keskialuetta piisaa. Ja kun laittaa perään toisen OD:n, joka on lähes puhtaalle säädetty, niin siinä on soittajan taivas. Ai. Joopa joo, siis boosteri ensisäröttimen perään... mulla on OCDn perässä Mud Honey ja soundi on mitä parhain. Mutta täytyy koittaa toisinkinkäsin. -Eivät taida kumpainenkaan olla oikein noita TS-johdannaisia...? "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannusaamuna 2000 | |
![]() 29.06.2008 22:18:51 (muokattu 29.06.2008 22:20:25) | |
Huomenissa pistän tilaukseen Weehbon Devil's Driven, josta voin sitten kertoilla jahka sen hyppysiini saan. Omassa käytössä pedaali tulee mitä luultavimmin toimimaan vahvistimen oman särön ryydittäjänä. Tällä hetkellä samaa asiaa ajaa Ibanezin TS9. http://www.weehbo.de/devils_drive.html Mainostettakoot nyt vielä toistamiseen, että tältä Weehbolta löytyy mielenkiintoisia säristimiä mielestäni ihan siedettävään hintaan. Ainakin Saksan eBaystä noita saa, postikulut Suomeen 8,5e. Señorita mas fina, who's that girl? | |
![]() 29.06.2008 22:35:50 | |
Iltalukemista aiheesta. Ihan viihdyttävää teksiä.. http://www.ultimatemetal.com/forum/ … -tube-screamer-faq-version-1-a.html Ûllatüs, üllatüs... | |
![]() 30.06.2008 06:37:14 | |
Onko kenelläkään kokemuksia T-Rex:n Moelleristä? Sekin on ilmeisesti tubescream johdannainen jossa on myös Sparcle Driven tapaan mahdollisuus mixata puhdasta signaalia mukaan sekä säädetävä boost toisen polkaisinnapin takana. Jep, Mollerkin on tullut omistettua ja muistaakseni saundi oli suht tubescreameriä. Moller eroaa tavallisista boost-toiminnolla olevista overdriveista siinä, että siitä saa boost kanavan myös yksinään päälle. Käytännössä siinä on siis kolme kanavaa, overdrive, clean boost ja molemmat yhdessä. Mutta mikä mua aikoinaan Mollerissa häiritsi, niin potikat on vähän turhan lähellä jalkakytkimiä - tuli aina jalalla potkittua nuppeja uuteen asentoon. Tästä aiheesta mä olen ennenkin narissut. Varsinkin butiikki-puolelta löytyy monia valmistajia, joiden pedaaleissa potikat ja jalkakytkimet on toisissaan kiinni. Ei hyvä. Joutuu tähtäilemään kytkimeen pikkuvarpaan kärjellä... Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. | |
![]() 30.06.2008 09:53:00 | |
Mutta mikä mua aikoinaan Mollerissa häiritsi, niin potikat on vähän turhan lähellä jalkakytkimiä - tuli aina jalalla potkittua nuppeja uuteen asentoon. Tästä aiheesta mä olen ennenkin narissut. Varsinkin butiikki-puolelta löytyy monia valmistajia, joiden pedaaleissa potikat ja jalkakytkimet on toisissaan kiinni. Ei hyvä. Joutuu tähtäilemään kytkimeen pikkuvarpaan kärjellä... Vanha kikka, kuminauhalenkki potikan akseliin nupin alle (jos mahtuu). - sirkka tietää - "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" | |
![]() 30.06.2008 19:03:26 | |
Vanha kikka, kuminauhalenkki potikan akseliin nupin alle (jos mahtuu). - sirkka tietää - Tämä on ihan näppärä. Sinitarraakin kuulee käytettäneen. Ja ilmastointiteippiä, toki. Myykää minulle Sparkle Drive: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=246245 EM-kisat. | |
![]() 30.06.2008 19:09:41 | |
Olin juuri sanomassa, että Sparkle Drive on mainio TS-johdannainen pedaali. Ainakin Buddan puhtaan kanavan päälle se antaa just mukavan keskialuevoittoisen bluessoundin, jolla on kiva komppailla ja sooloillakin. | |
![]() 30.06.2008 20:19:27 | |
Olin juuri sanomassa, että Sparkle Drive on mainio TS-johdannainen pedaali. Ainakin Buddan puhtaan kanavan päälle se antaa just mukavan keskialuevoittoisen bluessoundin, jolla on kiva komppailla ja sooloillakin. Äh. Pilasit kaiken. Nyt sitä kuuluisi haukkua, että porukka luopuisi siitä ja möisi minulle. Monta pedaalia (ts-johdannaista) on jalkojen läpi mennyt. Tällä hetkellä jäljellä vain 808:n modin syönyt Ibanez TS-5. Se on kyllä keskialueen kunkku, mokoma muuten vaan niin huonolaatuisessa kokonaispaketissa. Eli tuolla kaapissa se kyhjöttää. Mutta edelleen olen vailla Sparkle Driveä. Parin testin perusteella se on ainut säröpedaali, jonka tarvin (tällä hetkellä). Two Stroke. | |
![]() 02.07.2008 00:09:40 | |
Sulla Captain Farrel näyttäis olevan Fulldrive 2. Eikös se ole noiden TS-johdannaisten kiitelty kuningas? Vai eikö ole keskialuetta, kun sitä peräänkuulutat? - Meitsi tykkää keskialueesta ja Fulldrive (vintage moodissa) honottaa just niinkuin pitääkin. Oiva peli. Mutta kyllä lautaan aina uusia tubescreamereita mahtuu... Itse en pitänyt tuosta paljon hehkutetusta FD:stä. Sokkona ostin ja "valaistuneena" luovuin. Ainakin toi Maxonin reissue-sarjan 808 vois olla testaamisen arvoinen vehje. Omistan ja voin suositella lämpimästi. Tämä yksin jo riitti täydentämään saundipalettia tavalla johon FD kaikesta säädettävyydestään ei millään pystynyt. Vaihtui sitten Xotic BB-preamp purkkiin joka TS-johdannainen mutta aivan erityylinen kuin esikuvansa, ts9.N kova ja väritön saundi muuttui pehmeäksi ja mehukkaaksi ja yksi puoli mistä tykkään tuossa BB-preampissa että se ei juurikaan väritä vaffarin oma saundia ja se alapään leikkauskin on hyvin vähäistä, sekä omat toimivat säädöt treble&bass jos jompaa kumpaa halua korostaa/leikata. sekä truebypass. Mikä eniten ehkä eroaa TS9 on se keskialue, tämä bb-preamp ei honota. Myös tämä spedu löytyy ja sekin on huomattavasti monipuolisempi ja käyttökelpoisempi kuin FD2. Jotenkin siitä FD:stä ei vaan saanut niin maittavia ja pehmeitä saundeja kuin BB-Pre:stä ja Maxon 808:sta. Oli kyseessä puhtaiden taikka särösaundien "virkistäminen" vaikka käytössä on putki (Mesat) sekä trankku (Trademark 60) vahvarit. Ja bonarina vielä noi molemmat saa käytettynä uuden FDn hinnalla. | |
![]() 02.07.2008 01:02:40 | |
Hmm... Sparkle Drivea en ole ikinä tesmaillut vaikka sitä on kehuttu paljon ja puhuttu paljon. Voisi olla hyvä Boss SD-1:n korvaava kun se ei oikein nappaa (enää). Onko tuossa niin, että Clean -potikan ollessa nollassa se on periaatteessa ihan normi TS? Pitääkin käydä testaamassa joku kerta. Shine on you crazy diamond | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)