Aihe: Marshall hakusessa..
1 2 3
Fletch
27.06.2008 01:19:57

Ei kun siis että "jos ei tuollaisella nupilla irtoa Slashin soundit niin vika muualla" niin tarkoitatko siinä kumpaa:)

Tarkoittaa sitä et jos sulla on Slashon kamat ja ei silti kuulosta siltä, niin mistähän se vois vielä olla kiinni...
Money good, Napster bad!
duc
27.06.2008 01:20:31
Tarkoittaa sitä et jos sulla on Slashon kamat ja ei silti kuulosta siltä, niin mistähän se vois vielä olla kiinni...

Hatusta ja tukasta.
HeavyMachinery
27.06.2008 01:21:33

Hatusta ja tukasta.

Ja niiden seasta törröttävästä tupakista.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Peku911
27.06.2008 01:24:50
Hatusta ja tukasta.

Ennen oli tukkakin:)
Biffy Dully
27.06.2008 10:55:46
Ainakaan 2204:stä ei Slash soundi irtoa sellaisenaan. Ehkä MXR Distortion + veisi soundia siihen suuntaan, mutta toisaalta sitten kelpaa muutkin vahvistimet. 2204 on melko lievä säröinen laite, ainakin jos vertaa Jubileihin tai 2205:een. Luulen että ketjun aloittajalle paras keino on säästää rahaa ja käydä poimimassa seuraava jubilee joka myyntiin tulee. Turha sitä on yrittää korvata jollain muulla, jos kuitenkin tietää mitä hakee.

Toisaalta Slashin soundi on juuri Slashin soundi, enkä osaa kuvitella sen sopivan oikein kenellekään muulle. Soundihan ei ole mitenkään kaunis ja sen teho mielestäni perustuu vuoropuheluun Axl:in särö-lauluääneen. Siten en ihmettele että Slash on myös viime aikoina muuttanut soundiaan, kuten kävi ilmi siitä poustauksesta, jossa mainittiin hänen viime aikoina käyttämistään vahvistimista.

Lopuksi kehotan vielä kipaisemaan kioskille ja ostamaan viikonloppulukemiseksi viimeisimmän Guitar Playerin, sillä siinä oli iso juttu Slashistä, eli ainakin haastattelu ja jonkun sortin kamalista.
Mistä on maailman parhaat kitarat tehty? - Gibsoniitista
Peku911
27.06.2008 11:33:19
Ainakaan 2204:stä ei Slash soundi irtoa sellaisenaan. Ehkä MXR Distortion + veisi soundia siihen suuntaan, mutta toisaalta sitten kelpaa muutkin vahvistimet. 2204 on melko lievä säröinen laite, ainakin jos vertaa Jubileihin tai 2205:een. Luulen että ketjun aloittajalle paras keino on säästää rahaa ja käydä poimimassa seuraava jubilee joka myyntiin tulee. Turha sitä on yrittää korvata jollain muulla, jos kuitenkin tietää mitä hakee.

Toisaalta Slashin soundi on juuri Slashin soundi, enkä osaa kuvitella sen sopivan oikein kenellekään muulle. Soundihan ei ole mitenkään kaunis ja sen teho mielestäni perustuu vuoropuheluun Axl:in särö-lauluääneen. Siten en ihmettele että Slash on myös viime aikoina muuttanut soundiaan, kuten kävi ilmi siitä poustauksesta, jossa mainittiin hänen viime aikoina käyttämistään vahvistimista.

Lopuksi kehotan vielä kipaisemaan kioskille ja ostamaan viikonloppulukemiseksi viimeisimmän Guitar Playerin, sillä siinä oli iso juttu Slashistä, eli ainakin haastattelu ja jonkun sortin kamalista.

Kiitokset vinkistä.. Kyllä jubileen puoleen se tässä pikkuhiljaa on kääntymässä... Toivottavasti joku olisi lähiaikoina valmis luopumaan..
mvirta
27.06.2008 13:25:26
Sakemannin ebayssä näkyy olevan 2558 2x12 kombo, lasauta siihen kunnon tälli rahaa niin sillä se ratkeaa.

Yksi vaihtoehto tosin olisi myös JCM900 SL-X, mulla on tommoinen ja silläkin luultavasti pääsee aika liki noita gunnarisoundeja. Sehän on vähän semmoinen siirtymävaiheen malli kasisatasista ysisatasiin mentäessä, vähän kuten jubileekin.

Niitäkin tosin liikkuu harvakseltaan, mutta hinnat ovat hiukan jubileeta alhaisempia kun ihmiset luulevat että se on samaa maata niiden trankkusärö-ysisatasten kanssa.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
duc
27.06.2008 13:51:12
SL-X vaan on yksikanavainen peli, ei taida kelvata sen takia.
Grabel
27.06.2008 16:45:58

Joo, tuo lehti kannattaa tosiaan hakea talteen, mikäli Slash / soundi kiinnostaa - siinä on meinaan sangen kattavasti kerrottu herran nykyisistä ja menneistä kamoista & systeemeistä!
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
J_Mantyla
28.06.2008 22:02:57
2205 /2210-sarjaa mollataan yleisesti Marsufriikkien toimesta. Myin jokin aika sitten 2205:en, joka Saksan setin jälkeen ei kuulostanut kovin kummoiselta. Ruuvasin päätteeseen KT77:t ja etuseen Rubyn torvet, ja johan lauloi. Biasit pistin karvan kuumaksi. Ostan pöntön heti takaisin myymääni hintaan jos ostaja myy ...
Ellei tänään niin sitten huomenna
J_Mantyla
28.06.2008 22:06:42
2205 /2210-sarjaa mollataan yleisesti Marsufriikkien toimesta. Myin jokin aika sitten 2205:en, joka Saksan setin jälkeen ei kuulostanut kovin kummoiselta. Ruuvasin päätteeseen KT77:t ja etuseen Rubyn torvet, ja johan lauloi. Biasit pistin karvan kuumaksi. Ostan pöntön heti takaisin myymääni hintaan jos ostaja myy ...

Kommenttina ultimate-kasarisoundin metsästäjälle ...
Ellei tänään niin sitten huomenna
Peku911
29.06.2008 10:54:51
Sakemannin ebayssä näkyy olevan 2558 2x12 kombo, lasauta siihen kunnon tälli rahaa niin sillä se ratkeaa

Mites olette mieltä, onko eBay ostot turvallisia..? Kyllä nimittäin rupesi kiinnostamaan.
Ville!!
29.06.2008 14:04:28
Mites olette mieltä, onko eBay ostot turvallisia..? Kyllä nimittäin rupesi kiinnostamaan.

Omien kokemuksien mukaan ebay on ihan yhtä turvallinen paikka ostaa kuin paikallinen huuto.net yms. Jos myyjällä on tarpeeksi suosituksia, niin itse ainakin uskallan ostaa ihan hyvillä mielin. Samallaisia ihmsiä ne siellä saksassakin on kun täällä härmässä.
Peku911
29.06.2008 14:29:23
No nyt tuli sitten mieleen, kun rupesi tuota ebayta selaileen niin, että onhan vielä tuo slashin oma signature jcm 2555sl:kin? Ja sitäkin sattuisi olemaan myynnissä. Onkos kenelläkään kokemuksia kyseisestä vahvistimesta?

Sehän kuitenkin pohjautuu jubileehen, jos en aivan väärässä ole.
9292
10.07.2008 23:36:10 (muokattu 10.07.2008 23:39:29)

Hmm.. tämä marsuketju näyttäisi olevan vielä elossa joten postaankin tänne.. Minua ovat alkaneet nuo marsut myös kiinnostaa ja budjetin puolesta tämä jcm2000 sarja.. uutena voisin ostaa ja haluaisin kuulla nyt mielipiteitä DSL:n ja TSL:n vastakkain panemisesta.. kumpi niistä on parempi soundeiltaan? tarkoituksena olisi vetää rujoa rokkia ja ehkä myös jotain raskaampaa.. Soolot saisivat irrota.Kliinit niissä taitaa olla molemmissa ihan "ok", mitä nyt olen kuullut. Ja tosiaan saa kertoa omat näkemykset nupeista ja comboista.
duc
10.07.2008 23:44:41
Eikös nuo Vintage Modernit olis samoissa hinnoissa JCM2000-sarjan kanssa... sellasta katselisin ennemmin. TSL-60 -nuppi oli itellä aikasemmin, puhtaat siinä oli jopa hyvät, mutta säröpuolelta jäi aina jotain puuttumaan...
jk74
11.07.2008 00:32:30

Ai mitä, vieläkö tarjous on voimassa? Heh, kuvittelin maksavani ihan mukavan hinnan, mutta ilmeisesti kiintymyksesi tuohon Marshall kakskaksnollavitoseen taitaa olla todella aitoa ja syvällistä, kun kaipuu ei ota vieläkään laantuakseen...
Löin muuten luuppiin kiinni Roland SDE-1000 räkkidelayn ja ahh - kyllä nyt kelpaa tilutella ja leikkiä kitaravolume-echoilla...

Ei nyt oikein voi myydä takaskaan, kun olen just saanu pari putkicomboa kaupaksi ja sitten olis ihan ilman mitään putkihärpäkettä. Vai oisko 2205:n hinnat sitten kevään kokeneet pientä nousua :)

No, jos tälle linjalle lähdetään, niin myisköhän oiva mulle takas Jubilee 2553 settinsä? :)
Peku911
11.07.2008 01:05:05 (muokattu 11.07.2008 01:06:34)
No itse hommasin sitten tuon jubileen.. Ja kyllä se jyrää aikas hyvin...

2554 Combo tuli kotiin ja ainoa asia joka mietitytti oli, että saakohan sitä kotisoitteluun sopivaksi... Ja ihmeissäni olen soitellut ja miten rouheaa on pienilläkin voluumeilla. Siinähän on tuo 25/50 kytkin, joka pudottaa tehot 25 wattiin ja silläkin saisi leikittyä, mutta mitä olen ehtinyt soittelemaan niin kyllä toimii tuolla 50 watin puolellakin kotona loistavasti eikä ole ollut valittamista.

Ainoa miinuspuoli on, että jos haluaa "hyvää" cleania niin särö nappula ei saa olla juurikaan mitään. enintään 4, että saa hyvää cleania? Vaikka on kaksi kanavainen. Siis särö vähän niinkuin tulee alta läpi. Tämä hankaloittaa, jos vaihtaa kanavaa ja haluaisi hempeillä niin pitää mennä nappuloita kääntelemään(siis jos soittelee kunnon säröillä)
Hienot cleanit saa kun kääntää tuota säröä pienemmälle ja vähän volyymia kovemmalle, niin kyllä sitten kelpaa soitella ihan vaikka sitten iskelmää.

Onkohan tämä täysin normaalia.. Huomasin asian tässä juuri.. Mielestäni ei ole..

Ja moni sanoo, että tuosta jubileesta lähtee paljon säröä, niin ei siitä kyllä mtn mega metallia vedellä. Itse pidän Gain 6.5 ja boostaan Bad monkeylla levelit 9 ja säröt aika minimillään. Silloin tulee paljon muhkeutta soundiin..

Mutta kerran olen kokeillut "avata" tuota vähän ja mökää lähtee, että korvat halkeaa.. Kyllä tehot riittää vaikka mihin.
B-tone-flat
11.07.2008 05:32:00
Joo, ei toi silver mikään goottisäröhärveli olekaan mutta pistät ton bm:n tai boss sd-1:n siihen eteen, preamp 6.5 ja master täysille niin vot!

Jos pistät clean kanavan täpölle ja sitten preampia niin paljon kun uskallat niin sulla on periaatteessa pelkkää päättärisäröä tarjolla a la J. Hendrix. Ei ole diode clippingiä mukana.

100 watin versiossa on enemmän tota headroomia kun viiskymppisessä ja siksi siitä saa paremman (lujemman) puhtaan äänen. Jos lasket volaa kitarasta niin soundi tulee paljon puhtaammaksi.

Putkia vaihtamalla saa muutettua vahvistimen luonnetta jonkun verran.
Kaikkein vaikein asia mihkä mä olen ton vahvarin kanssa törmännyt on särökanavan ja cleen kanavan tasapaino. Aina tuntuu että toinen jää jalkoihin.
Simo78
11.07.2008 09:00:13
No itse hommasin sitten tuon jubileen.. Ja kyllä se jyrää aikas hyvin...

2554 Combo tuli kotiin ja ainoa asia joka mietitytti oli, että saakohan sitä kotisoitteluun sopivaksi... Ja ihmeissäni olen soitellut ja miten rouheaa on pienilläkin voluumeilla. Siinähän on tuo 25/50 kytkin, joka pudottaa tehot 25 wattiin ja silläkin saisi leikittyä, mutta mitä olen ehtinyt soittelemaan niin kyllä toimii tuolla 50 watin puolellakin kotona loistavasti eikä ole ollut valittamista.

"Yleinen" mielipide on sen puolella, että putkesta lähtee sitä parempi soundi mitä kovemmalla. Eli itse kyllä pistäisin kytkimen 25asentoon, ainakin kotona ja aika todennäköisesti myös treeneissä. Ainakin omassa marsussa toi 50w tuntuu olevan melkein aina liian paljon...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)