Antti1 30.06.2008 00:42:28 | |
---|
Ja jos palataan hiukan aiheeseen, niin tuossa Einsteinissahan ei kuitenkaan kaikua ole, mitä aloittaja piti hyvänä asiana. Et silleen voi vähän karsiutua joukosta. Toinen seikka on myös tuo käytettävyys, joka monelle hevituraajalle voi olla hankalaa. Petruccin soundimaailmaa hakiessa pitäisi päästä kristallipuhtaista koviinkin tilusäröihin nappia painamalla. Voi olla kovin laajalla soundipaletilla vaikeaa tällä laitteilla. Peteriä vapaasti lainaten, sitä varten onkin ne isommat ja monipuolisemmilla nappulavalikoimilla varustetut Diezelit. Ei niitä mun mielestä voi pistää hinnan perusteella soundeiltaan mitenkään paremmuusjärjestykseen, kun tekevät kaikki tarkoituksella vähän eri asioita. Ainakin samankaltaisia asioita eri tyylillä. Sensijaan ominaisuuksia saa rahalla. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
sonata 30.06.2008 18:38:10 | |
---|
Tuota diezeliä kerran kuolasin kun oli torilla käytettynä oli klippien puolesta mahtavan kuuloinen pelivehjes mutta se kaiun puute nakerruttaa minua monissa vahvistimissa :S Olen suht paljon päässyt myös tykästymään carvinin legacy-malliin... Siinä huomiota herätti ERITTÄIN paljon headroomia omaava puhdas se särömaailma oli varsin miellyttävä ja rouhea :) hyvää päivää |
Antti1 30.06.2008 19:32:23 (muokattu 30.06.2008 19:33:37) | |
---|
Legacy on hyvä peli, osta se käytetty torilta pois kuljeksimasta. Mä ostaisin, jos ois rahaa. EDIT: Mikä siinä reverbin puutteessa nakertaa? Eihän ko. kaikutyypillä muutenkaan tee ainakaan ison särön kaverina juuri hevonhelvettiäkään ja polkimista saa ihan yhtä näppärästi hyvää kaikua. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
arppah8 30.06.2008 19:52:40 (muokattu 30.06.2008 19:53:58) | |
---|
Legacy on hyvä peli, osta se käytetty torilta pois kuljeksimasta. Mä ostaisin, jos ois rahaa. Kompkomp. Legacy on ihq. EDIT: Mikä siinä reverbin puutteessa nakertaa? Eihän ko. kaikutyypillä muutenkaan tee ainakaan ison särön kaverina juuri hevonhelvettiäkään ja polkimista saa ihan yhtä näppärästi hyvää kaikua. Tälle myös. Vaikka tota Legacynkin reverbiä on kait ihan GuitarPlayerissä kehuttu, ei se kyllä oikein säröpuolella toimi, puhtaalla kanavalla soundaa paremmalta. Tosin mä oonkin tottunut soittamaan aina ilman reverbiä, räkkiaikoina (kesti 15 vuotta) mulla ei moista edes ollut. Eli makuasiakin saattaa olla tämä. Dilsaa sooloihin ja chorusta puhtaille, riittää mulle. God's away on business |
sonata 30.06.2008 22:08:51 | |
---|
Itse en viitsisi paljoa tuota pedaaliarsenaalia laajentaa niin sen takia olisi hyvä että se kaiku löytyisi itse vahvistimesta. Käytän suht paljon puhtaita bändisoittossa ja tämän syyn takia sitä kaikua olenkin kaivannut :) En siis säröjen kanssa kaikua käytä, pelkästään puhtaita varten sillä leikin ^^ hyvää päivää |
Detox 01.07.2008 23:45:02 | |
---|
Käytän suht paljon puhtaita bändisoittossa ja tämän syyn takia sitä kaikua olenkin kaivannut :) Tulipa muuten mieleen, että Petrucci ei itse ole kaiun ystävä... Puhtaissa saattaa muun efektoinnin seassa olla hieman, mutta kyllä se on enemmän kompura (ja esim. chorus) joka sieltä kuuluu. |
Shredator 03.07.2008 10:08:38 | |
---|
Tulipa muuten mieleen, että Petrucci ei itse ole kaiun ystävä... Puhtaissa saattaa muun efektoinnin seassa olla hieman, mutta kyllä se on enemmän kompura (ja esim. chorus) joka sieltä kuuluu. Totta. Tuosta on ollut monella foorumilla juttua. Säröissä JP käyttää stereodelayta, myös komppisoundeissa (noin 20 msec, ei toistoa) laajuuden tuomiseksi. Leadsoundit tulee täysin stereodelaylla, yleensä 520 msec ja 600 msec toistoilla. Miksi sitä kaikua edes kaivataan higain-peleihin? Ei se yleensä ole edes kovin hyvän kuuloinen niissä. Räkkivermestä tai pedaalia vaan väliin sanon minä. Progemetallia: http://www.myspace.com/dominantchain |
Detox 03.07.2008 11:35:27 | |
---|
Säröissä JP käyttää stereodelayta, myös komppisoundeissa (noin 20 msec, ei toistoa) laajuuden tuomiseksi. Jotenkin muistelin että olisi ollut 18ms... No offariksihan tämä menee :) Mutta juuri tukevuutta saundiin sillä haetaan. |