Aihe: VARASTETTU -viestit yhteen ketjuun?
1 2 3 4
-Cale
13.06.2008 00:01:24
Kannattajajoukko sen kuin kasvaa, taas yhdellä.
Kimmo72
13.06.2008 00:04:26
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Henkka370
13.06.2008 00:56:47 (muokattu 13.06.2008 00:58:36)
Jou, liityn myös tähän kommunistiseen vastarintaliikkeeseen!

Kannatan!

Oma palsta kokonaan näille, olis paras
Marzi
13.06.2008 01:12:04 (muokattu 13.06.2008 01:16:29)

Noissa FAQeissa ja VARASTETTU-hommissa on se plussapuoli, et niitä ei voi ohittaa kun tulee palstalle, pikkunäytöllä varsinkaan. Varkauden uhrinakin olleena voin kertoa, että se on hieno asia. Mun kamat pöllineet varkaat jäi kiinni nimenomaan tälläisen meiningin takia. Ja noi poistuu kun kamat löytyy/uhri ilmoittaa, että voi poistaa.

Ja takki täynnä hassuja kysymyksiä->FAQit puskee naamalle->vastaus löytyy usein helposti->palsta ei täyty ylimääräisistä(samoista) kysymyksistä(ja jostain syystä juuri nämä ketjut kerää helvetisti vastauksia).

Komppi FAQeille ja VARASTETTU-pysyville. Jos maltti ei riitä muutamaan pysyvään viestiin selatessa, niin sit ei. Onpa iso vaiva scrollata sivun alalaitaan verrattuna siihen, että ei oo järkevää(näkyvää) mestaa jos sun kamat pöllitään. Toisille nää hommat on tärkeitä.

Oma palsta noille tarkoittaa helvetisti vähemmän näkijöitä asialle. On helpompi ohittaa yksitäinen ketju kuin topic oman lemppariketjun alussa. Tää foorumi on hemmetin hyvä nimenomaan kävijä/näkijämäärän takia. Miks muuten kaikenmoisiin kysymyksiin tulisi niin nopeasti vastauksia.

nim. Erittäin paljon myös kännykällä selaava.
No yhyy.
ReBeat
13.06.2008 01:38:26

Voisiko sellainen metodi olla hyvä, että kaikki varkaustapaukset olisivat saman otsikon alla, mutta modet päivittäisivät aina otsikkoon viimeisimmän varkaustapauksen päivämäärän ja pari sanaa tavaroiden nimistä. Näin tavallinen lukija tunnistaisi jo otsikosta, että onko jotain uutta tapahtunut. Lisäksi kyseiseen ketjuun ei saisi kirjoitettua kukaan muu mitään rölölöötä, vaan tapauksiin liittyvälle keskustelulle olisi vaikkapa oma ketjunsa.
trih
13.06.2008 02:25:50 (muokattu 13.06.2008 02:33:44)
Miten olisi soittimet VARASTETTU-osio erikseen. Ei niitä ilmoja voi lukea vaan yhdestä ketjusta. Oma osio johon asianomaiset voivat, jos äly riittää, ilmota selkeästi mikä on viety. Sitten se on ihan omasta älykkyydestä kiinni miten selkeästi asiansa pystyy ilmoamaan. On tässä muutama niin typerä ilmo ollu asian tiimoilta että voi hyvää päivää.

Jos tulee outo ilmo ym vastaan sen voi käydä tsekkaamassa pöllipalstalta.

Lisäystä:
OTSIKKOON MIKÄ SOITIN, MIKÄ MALLI viety. Huh kun olisi vaikeaa. Vai olisiko parempi 57 kpl VARASTETTU-topikkeja? Juu.

Esimerkkejä Varastettu-palstan toimivista ilmoista/otsakkeista :

Varastettu kosketinsoitin, Alesiis Vain 99.
Varastettu sähkökitara, Epiluuri Luuli-Signature
Varastettu bändikamaa Kokemäen treenikämpältä 6.6.1906.
Hukattu kännipäissään keppi.
Just.
Joees
13.06.2008 02:51:03
Miten olisi soittimet VARASTETTU-osio erikseen. Ei niitä ilmoja voi lukea vaan yhdestä ketjusta. Oma osio johon asianomaiset voivat, jos äly riittää, ilmota selkeästi mikä on viety. Sitten se on ihan omasta älykkyydestä kiinni miten selkeästi asiansa pystyy ilmoamaan. On tässä muutama niin typerä ilmo ollu asian tiimoilta että voi hyvää päivää.

Jos tulee outo ilmo ym vastaan sen voi käydä tsekkaamassa pöllipalstalta.

Lisäystä:
OTSIKKOON MIKÄ SOITIN, MIKÄ MALLI viety. Huh kun olisi vaikeaa. Vai olisiko parempi 57 kpl VARASTETTU-topikkeja? Juu.

Esimerkkejä Varastettu-palstan toimivista ilmoista/otsakkeista :

Varastettu kosketinsoitin, Alesiis Vain 99.
Varastettu sähkökitara, Epiluuri Luuli-Signature
Varastettu bändikamaa Kokemäen treenikämpältä 6.6.1906.
Hukattu kännipäissään keppi.

Kovin usein ihmisten älykkyys ei vaan riitä menemään sinne varastettu-osioon lukemaan jotta mitäs nyt on pöllitty... Vai olisko sittenkin kyse laiskuudesta tai siitä että ei kiinnosta?
Kyse kun ei taida olla siitä, etteikö ihmiset osais niitä ilmotuksia sinne laittaa, vaan juurikin siitä jotta kuin moni käy niitä erikseen sieltä lukemassa.

Nykyisellä tavalla on varmasti suurempi näkyvyys kuin erillisellä osiolla luulen, joskaan en tietenkään voi mitään varmaksi todeta. Ja mun mielestä se näkyvyys on aika iso juttu jotta saadaan ihmisten tietoon jotta näitä ja näitä on pöllitty ja jos tulee vastaan niin ottaa yhteyttä johonkin.

Tokihan jonkinlainen systeemi voisi olla myös se, että jos olisi erikseen varastettu-osio. Niin se ketju näkyisi sekä siellä, että myös tällä palstalla. Tällä palstalla se voisi olla jonkun tietyn ajan, vaikkapa kuukauden, ja toisella palstalla niin kauan kuin on tarpeellista.

Mutta mä oon sillä kannalla että antaa noiden ketjujen olla vaan tällä palstalla mieluummin kuin erikseen omalla palstallaan.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
trih
13.06.2008 03:10:23
No tuollainen viikko kitarapalstalla tyylinen voisi olla hyvä. Jos ei viikossa ole narkko sitä kaupannu on kyseessä jotain muuta. Mä kyllä kitaraa yksityiseltä taholta ostaessa tsekkaan varastetut läpi täältä. Eikö muut rehellistä kauppaa odottavat sitä sitten tee?
Just.
migreeni
13.06.2008 07:58:53

Eri mieltä:

Niitä tulee vain selailtua ja loppupeleissä yksikään ei jää mieleen niin hyvin että ilmoituksesta olisi hyötyä. Nyt jo otsikoista voi yksilöidä ne ilmoitukset joista voisi jotain tietääkin. Palstan tarkoitus on palvella muusikoita, ei tehdä meidän nördedataajien elämästä helpompaa. Sitä paitsi, ketä haittaa useammat ketjut? Ei mua ainakaan.
Spiral
13.06.2008 08:02:59

Palstan tarkoitus on palvella muusikoita, ei tehdä meidän nördedataajien elämästä helpompaa. Sitä paitsi, ketä haittaa useammat ketjut? Ei mua ainakaan.

:D No niinpä tietenkin!

Aika montaa tuntuu haittaavan. Sitä paitsi oikeasti, kuinka moni noita lukee, ja kuinka moni noista löytyy noiden avulla. Pikaisesti katsoen kaikki nykyisistäkin ovat olleet tuossa helvetin pitkään. Ei noita enää edes noteraa, katsoo vaan että "tuossa tuo varastettu-massa, missäs ne oikeat ketjut ovat...."
Spiral
13.06.2008 08:05:22

Ai niin, yksi hyvä paikka noille voisi olla torilla.
Linkki torin etusivuilta kaikkiin varastettuihin kamoihin. Kitaroita yms. ostavat noita varmaan eniten tarkkailee, kuten heidän pitäisikin.
Detox
13.06.2008 11:39:53

Linkki torin etusivuilta kaikkiin varastettuihin kamoihin. Kitaroita yms. ostavat noita varmaan eniten tarkkailee, kuten heidän pitäisikin.

Erinomainen idea! +
Mesa 4 Life! Uusi soittosämple...
HeavyMachinery
13.06.2008 12:29:11

:D No niinpä tietenkin!

Aika montaa tuntuu haittaavan. Sitä paitsi oikeasti, kuinka moni noita lukee, ja kuinka moni noista löytyy noiden avulla. Pikaisesti katsoen kaikki nykyisistäkin ovat olleet tuossa helvetin pitkään. Ei noita enää edes noteraa, katsoo vaan että "tuossa tuo varastettu-massa, missäs ne oikeat ketjut ovat...."

Totta. Tässä olisi eniten ideaa...

Kyllä noin Faq:t ja varastetut on rasittavia kun eka sivu on niitä täynnä. Miksi ei sitten saman tien etu sivu olisi niitä+vapaa keskustelu ja vasta kakkos sivulla alkaisi varsinaiset aiheet. Olisi paljon nopeampi skipata noi pois kun ei niitä juurikan tule luettua.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
LaXu
13.06.2008 12:44:41
Ööh, mistäs tuo tapahtuu?
Pikaisella etsimisellä en löytänyt.
Silti, kyllä se on jotenkin ärsyttävää (vähän), kun pitä aina skrollata.

Ei onnistu itse vaan ylläpidon pitäisi tehdä. Mielestäni olisi kyllä ihan hyvä ominaisuus, jos voisi valita kuinka monta threadia per sivu ja kuinka monta viestiä per threadi näkyisi.
ankkiz
14.06.2008 13:10:55 (muokattu 14.06.2008 13:11:16)

Tämä taas karsii tyhmimpien varkaiden kiinnijäämisen, kun eivät sitten tyrkkääkkään palstalle myynti-ilmoitusta. En tosin tiedä, kuinka paljon torin kautta on oikeasti kelmejä jäänyt kiinni, mutta jos historiassa tapauksia on ollut enemmän kuin 0, niin sitten minä ainakin olen tätä ideaa vastaan.
HALPA kakkos-/projektiskepa haussa. EDIT: & -basso
LaXu
14.06.2008 14:26:00
Tämä taas karsii tyhmimpien varkaiden kiinnijäämisen, kun eivät sitten tyrkkääkkään palstalle myynti-ilmoitusta. En tosin tiedä, kuinka paljon torin kautta on oikeasti kelmejä jäänyt kiinni, mutta jos historiassa tapauksia on ollut enemmän kuin 0, niin sitten minä ainakin olen tätä ideaa vastaan.

Samaa mieltä. Kyllä ne joilta on varastettu varmasti kyttäävät toria jo itse.
kimurantti1
14.06.2008 14:39:48
Olen samaa mieltä kuin aiemminkin. Varastettu-ilmoitukset eivät saisi läheskään niin paljon huomiota, jos ne olisivat erillisen linkin takana. En usko, että kovin monet jaksaisivat niitä sieltä käydä katsomassa. Mitä enemmän näkyvyyttä noilla ilmoituksilla on, sitä parempi - se scrollaaminen on musta pieni paha tuon rinnalla.

Sitä kyllä kannatan, että etusivulle saisi klikattua näkymään enemmän threadeja, niin ettei tarvisi erikseen klikata toiselle sivulle. Näin saataisiin etusivulle enemmän keskustelua sisältäviä otsikoita.
Point
14.06.2008 18:40:45
Kannatan, plussa aloittajalle.
Henkka370
14.06.2008 21:23:55
Kovin usein ihmisten älykkyys ei vaan riitä menemään sinne varastettu-osioon lukemaan jotta mitäs nyt on pöllitty... Vai olisko sittenkin kyse laiskuudesta tai siitä että ei kiinnosta?

No, jos ei kiinnosta, niin harvoi noita varastettu ilmoja tässä kitarakamat palstallakaan lukee, sivusilmällä selaa milloo alkaa oikeat topicit. Tai jos edes vaivaudutaan lukemaan mitä on pöllitty niin harvapa sitä enää huomenna muistaa mitä joltaan oli pöllitty jos ei kiinnosta.
sagge
14.06.2008 23:12:56
Entäs jos tehtäis oma keskustelualue varastetuille kamoille? Ainaki sillon ei tarttis scrollailla ja helppoo kaikkia varastettuja kamoi katella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)