Aihe: Lämminsoundista delayta?
1 2
Janne19691
31.05.2008 12:44:14

Digidelayt kuulostaa yleensä aivan paskalta taimaamattomina, syntyy puuroa

Heh, en ole huomannut että teknologialla ja taimaamisella/taimaamattomuudella olisi ollut jotain tekemistä sen kanssa onko soundi kökkö vai ei. Olisko säädöistä pikemminkin kyse? Tää on jotain muskareiden.netti juttuja taas?
Rule #1: There are no rules.
baba o riley
31.05.2008 14:05:56
Heh, en ole huomannut että teknologialla ja taimaamisella/taimaamattomuudella olisi ollut jotain tekemistä sen kanssa onko soundi kökkö vai ei. Olisko säädöistä pikemminkin kyse? Tää on jotain muskareiden.netti juttuja taas?

Tää perustuu ihan korvaan. Digitaalisen viiveen toisto on yleensä laadullisesti liian hyvä. Vaikeaa erottaa toisto alkuperäisestä, jolloin taimaamaton viive on jokseenkin sekassortoinen. Analoginen taas usein muokkaa toistettavaa ääntä huomattavasti, yläpää katoaa jne. Näitä on simuloitu digeissä esim. eri filtteroinneilla sun muuta, mutta mielestäni aika kökön kuulosesti. Toiston tulee olla aika LoFi että se kuulostaa taimaamattomana hyvältä eikä vaan halvan kökön sekasortoiselta, eteenkin jos toistoja on runsaasti.
Janne19691
31.05.2008 14:27:57 (muokattu 31.05.2008 14:28:12)

Tää perustuu ihan korvaan. Digitaalisen viiveen toisto on yleensä laadullisesti liian hyvä. Vaikeaa erottaa toisto alkuperäisestä, jolloin taimaamaton viive on jokseenkin sekassortoinen. Analoginen taas usein muokkaa toistettavaa ääntä huomattavasti, yläpää katoaa jne. Näitä on simuloitu digeissä esim. eri filtteroinneilla sun muuta, mutta mielestäni aika kökön kuulosesti. Toiston tulee olla aika LoFi että se kuulostaa taimaamattomana hyvältä eikä vaan halvan kökön sekasortoiselta, eteenkin jos toistoja on runsaasti.

Joo tuon tiedän mutta pointtini oli siinä että käytetty teknologia (digitaali/analogi) ei valttämättä sanele onko soundi lofi tai hifi. Esim. mulla on Line 6 DL4 joka on läpeensä tietokone (siis digitaalinen) sisältä ja kyllä sieltä lofia lähtee moneen makuun ja varsin tyylikkäästikin (että en kököstä puhuisi). Polkimessa on myös tap tempo mutta en ole katsonut tarpeelliseksi käyttää sitä.
Rule #1: There are no rules.
fridgebuzz
02.06.2008 09:24:20 (muokattu 02.06.2008 09:26:12)

Mä luulen että tuo Danecho vois olla ihan hyvä vaihtoehto, kuten myös DE-7 ja varsinkin vanhempi ibanez Echomachine EM5.

Tsekkaapa tämä lista: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=110370&o=40&#p3926052
Tee
02.06.2008 11:49:37
Vuosien varrella oon ite oppinut sen että monesti se pieni säästäminen palakittee loppupeleissä enemmän kuin se että hötkyilee ja ostaa sen mihin juuri ja juuri sillä hetkellä on rahaa, ja että on hirveällä kiireellä pakko saada äkkiä jokin. TC Electronicsin Nova Delay pamahtaa budjetista yli, mutta pienellä säästämisellä siinä on delay josta kyllä lähtee n. kaikki. Ja kuulostaa hyvältä, lähtee kripsit digidelayt sekä omasta mielestäni hyvät analogimallinnokset.
Pulu ja patsas.
Stone
04.06.2008 10:53:35 (muokattu 04.06.2008 10:58:17)

Olen aika pitkälle päätynyt Carl Martin red repeat delayihin (sittenkin). Näyttäisi olevan sellainen simppeli ja selkeä pedaali, josta löytyy ne oleelliset jutut eli meikäläisen tapauksessa "slap backit" juurevaan fiilistelyyn ja kaikki muu on vain bonusta.
Jos olet harkinnut luopuvasi tällaisesta, niin laita pikaviestiä, niin neuvotellaan.
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Scar
04.06.2008 10:57:39
DE-7 on erittäin kova. Komppia sille.
Rhythm of wings in the sky so high / Music in my ears I can't wait to see / I' m hiding in the grass death in my hands / Surprise is my only defence
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)