Aihe: Oletko pysynyt samassa kitaramallissa koko soittourasi ajan?
1 2 3 4 5 6 7 8
koponen
27.05.2008 19:24:52
Pauli Paulina ja puoliakustiset puoliakustisina.

Sanoo kaveri jolla on Bantam :)
If it says Marshall on the front, you're good to go
Umas
27.05.2008 19:38:01

Stratolla aloitettiin ja stratoon päädyttiin, no on mulla toi tokai sg... mutta strato is mun juttu.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
TommyGun
27.05.2008 19:43:18
En ole. On löytynyt Teleä 2x, Stratoja 2x, SG, Les Paul ja Es-335
Nykyään vaihtelevasti soitellessa pyörii SG,335 ja Strato. kaikissa oma kiva soundi
- Aina on myötätuuli jonnekkin -
Hohhoijaa
27.05.2008 20:01:25
Enpä ole tähän mennessä Stratoa parempaa kitaraa löytänyt tarkoitusperiini. Avoimin mielin liikkeellä totta kai, jos sattuu muunlainen istumaan kouraan niin mallin vaihto harkintaan.
Wolfie
27.05.2008 20:03:06
En ole pysynyt. Aloittelin Squierin Stratocasterilla, jossa oli kahteen suuntaan mutkalla oleva kaula. Siitä siirryin sitten vuoden jälkeen Hamerin Standardiin, joka on ottanut vahvasti vaikutteensa Gibsonin Explorer-mallista. Strato on kyllä jälleen varustuksessa mukana, mutta muotona explorer on suosikki. Muutkin Gibsonin mallit olisivat kyllä kovia...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Point
27.05.2008 20:16:53
Periaatteessa kyllä. Ensimmäinen oikea sähkö oli joku perus-strato, en tiedä/muista merkkiä. Sitten tuli ja meni Ibanez sa-160qm, superstrato. Nyt on Ltd mh-400fr, superstrato myöskin. Eli olen kai.
WinterMad
27.05.2008 20:36:03 (muokattu 28.05.2008 15:14:32)
Taisin vuonna 2002 tai 2003 ostaa ekan kitarani, eli aloitin superstratolla (Jackson JS-30) aloittelin, sitten hankin peräkkäin kaksi Randy Rhoadsia (Jackson PS3T & Fernandes Steeler). Perinnehenkistä keppiä tuli Les Paulin (Epiphone Boneyard LP) muodossa.
Sitten Jackson PS3T vaihtui superstratoksi (LTD MH-1000) ja Epiphone päivittyi Gibsoniksi. Tällä hetkellä lähimpänä sydäntä on Les Paul ja RR -runkomallit, Randyssä sormet otti vaan etumikin volaan pikatessa joten modasin siihen mastervolan takamikin volapotikkaan.
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
Jemppa
27.05.2008 21:00:31
Joo, voisihan sen näin asian käsitellä :)

18 vuotta JEMillä takana eikä loppua näy. Ibanezeja on tullut ja mennyt. Lisäksi yksi Gibson Les Paul löytyy reservistä, mutta JEM on ja pysyy. Piste.
Voihan vitalis! Nyt meni putket...
Jucciz
27.05.2008 21:19:23
Sanoo kaveri jolla on Bantam :)

No niin no, se on Pauli silti. Ontto Pauli. On mulla pari umpipuistakin, joskin kyllä totta puhuen enemmän onttoja kuin umpipuisia pauleja. :)

Pitäis kyllä 335 ostaa taas ...
Antti1
27.05.2008 21:22:17
Superstratoilla aloitin, superstratoilla tulen myös jatkossakin veivaamaan. Siinä on se mun juttuni, vaikka välissä on kaiketi jotain muutakin tullu kokeiltua.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
WinterMad
27.05.2008 21:22:57 (muokattu 27.05.2008 21:23:11)
joo ei mitään.
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
Lonesome
27.05.2008 21:38:12
Soittoura? Hmmm....

Aluksi Eko-rimpula, eka kunnon kitara Ibanez Roadster-strato. Sitten vieläkin hallussa olevalla SG:llä oltiin Rock 80-luvulla. Kakkoskitaraksi Tokain Strato ja se muuttui vielä Custom Edition floikka-malliksi, kunnes järki voitti ja hommasin JV-Squier straton. Nyt kun vain harrastaa Kitaroita, pitää olla joka lähtöön... :)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Moimies
27.05.2008 21:51:17 (muokattu 27.05.2008 21:52:28)
Joskus aloitin sellaisella paskalla stratokopsulla soittelun koska halusin vain kitaran mahdollisimman halvalla, ei juurikaan väliä minkälaisen enkä kyllä mistään sen koommin tajunnut mitään, noin soittokamppeita ajatellen.

Sittemmin ostin RR:n (alunperin oli V haussa mutta tämä tuli vaan kohdalle) johon tykästyin kovasti. Sen jälkeen seuraava oli taas stratomallinen, mutta se tuli hankittua vain että saisin kaulan siitä RR:ään.

Sitten ostin V:n ja olen tyytyväinen. Muunmallisia en tule enää hankkimaan kuin kahta viimeisenä mainittua. Sopivat vaan mulle kuin hitsipilli silmään.

E: enkä myöskään aio luopua kummastakaan, kovasti niistä pidän.
Nyt kunno rähinät pystyy.
Yrms
28.05.2008 07:56:16
Ensimmäinen Kitarani oli Ibanezin RG321 eli jonkinlainen strato, sitten Fenderin mehikaanistrato ja tämän jälkeen B.C.Richin Mockingbird johon olen täysin rakastunut. Seuraavaksi hankin varmaan jonkinlaisen straton Richin mallistosta, on se kuitenkin niin mahtava malli..
www.mikseri.net/blindways
MTM
28.05.2008 09:30:52
En ole oikein osannut päättää. LP- ja stratotyyppisiä minulla on vuoronperään ollut. Nyt on molemmat yhtä aikaa. Näin on hyvä, molemmissa on puolensa.
Feggy
28.05.2008 10:44:01

Eka kunnollinen omistamani kitara oli (se on mulla edelleen) Fender Stratocaster ja niitä mulla on ollut kolme erilaista. Lisäksi on ollut muita, mutta varmaan aina tulen omistamaan jonkun straton.
Pluto
28.05.2008 10:59:02
Minkä uran?
Dillon, you son of a bitch!
Insane Kane
28.05.2008 11:37:05
Soittoharrastukseni ajan mulla on les paul malliset kitarat aina passanneet parhaiten käteen.
Kun puhutaan nopeasta kaulasta, useimmiten ajatukseen yhdistetään joku nezin wizard 18-21mm kukkatikku.
Mulla nämä napakat nakkimakkarat kiitää edelleen nopeiten kunnon pölkyllä.
Nytten tilukeppinä 23-25mm kaula (1.nauha/ 12.nauha)
Kouran asento on vaan jotenkin luonnollisempi ja käsi toimii paremmin.
Ainoa asia minkä tuosta mallista korjaisin on etupuolen yläreuna. Viistettynä olisi ehkä vähän mukavempi.
Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu...
Krice
28.05.2008 11:48:58 (muokattu 28.05.2008 11:49:23)

Explorer, RR ja stratoja on ollut käytössä. Explorer on ehkä ainoa malli, joka ei oikein sovellu minulle, koska siinä on ranteelle niin vähän tukea. Minulla on ollut vähän aikaa jo sellainen ajatus, että hankin kaikista perusmallin kitaroista yhden:) Sillähän voi luonnollisesti oikeuttaa gasin ja kitaroiden ostamisen. Ainakin jonkinlainen LP pitäisi hankkia ja V-keppi myös.
lavaamo
28.05.2008 12:26:18
Aloitin stratolla, sitten tule RR joka tuntui ensihuuman haihduttua hieman hankalalta ainakin kotisoittoon. Seuraava malli olikin LP ja nykyisin soittelen superstratolla ja V:llä. V kyllä tuntuu etenkin bändisoitossa niin mukavalle mallille että niitä saattaa tulla joskus lisääkin.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)