![]() 22.05.2008 22:01:04 (muokattu 22.05.2008 22:01:32) | |
---|---|
Minä oon. Alkaa pireskelemään isolla volalla Harmi sinänsä. Muuten on niin hyvä vahvari :( ..No jos toi on totta niin unohda se Edition Blue. Toi Peavey Bandit on varmasti hyvä valinta. Ainakin se on parempi kuin Line6 spider. | |
![]() 22.05.2008 22:40:16 | |
Mutta mitenköhän vortex eroaa esimerkiksi edition bluesta? Jos HK kerta on hyviä trankkuja tehnyt niin voisi olla vortexikin. Niitä on torilla monesti 100wattia nuppina myytävänä. Yksikin oli 150e hintapyyntö ja 400e myyjän mukaan uutena. There ain't noway out tonight | |
![]() 23.05.2008 16:58:27 | |
no kyllä minäkin nyt olen peaveyn puolella. yhellä tutulla sattui olemaan Line 6 Spider III 120 ja aikamoista mössöytymistä ku soittaa. ja se kyllä kuulostaa aika muoviselta ja epäaidolta. onko sitten toi valveking 112 millane verrattuna tuohon bandit 112? liikkeessä kävin testaamassa bandit 112 mutta ei siitä vempeleestä oikein lähde säröä riittävästi. lähteekö valvekingistä kuinka hyvin? | |
![]() 23.05.2008 17:04:24 | |
onko sitten toi valveking 112 millane verrattuna tuohon bandit 112? liikkeessä kävin testaamassa bandit 112 mutta ei siitä vempeleestä oikein lähde säröä riittävästi. lähteekö valvekingistä kuinka hyvin? Kyllä mä suosittelisin ainakin kotisoittoon Peavey Banditia ja jos särö ei riitä niin ostat siihen vaikka niitä 20€ Danelectron FAB-säröpedaaleja. Kyllä varmaan lähtee tarpeeksi säröä.. Bändisoittoon en oikeen osaa sanoa. Siihen varmasti sopii toi Valvekingikin.. Mä en kyllä usko että Valvekingistä lähtee paljoakaan enemmän säröä kun Banditista. Ehkä ennemmin toisinpäin.. Ellet sitten soita sitä ValveKingiä niin kovaa että seinät halkeaa :D | |
![]() 23.05.2008 18:59:37 (muokattu 23.05.2008 19:16:52) | |
Bändisoittoon en oikeen osaa sanoa. Siihen varmasti sopii toi Valvekingikin.. Mä en kyllä usko että Valvekingistä lähtee paljoakaan enemmän säröä kun Banditista. Ehkä ennemmin toisinpäin.. Ellet sitten soita sitä ValveKingiä niin kovaa että seinät halkeaa :D No on se vk särökkäämpi... Kummastakin saa kyllä sitä ihan tarpeeksi, joten ei mene särön määrän takia arpomiseksi. Valvekingi on paljon parempi vahvistin minun mielestäni. Ite omistan vk:n ja soittelen joka viikko myös eräällä banditilla. Valvekingi kyllä kuulostaa putkivahvistimeksi aika hyvältä kotivoluumeilla, jos vertaa luukutukseen, mutta ovat kyllä molemmat siihen touhuun aika äänekkäistä. Sen verran että cleaneissä on tuo bandit kyllä syvältä minun mielestäni. Säröt on trankuksi aika hyvät. Ja vaikka sitä VK:ta ei voikkaan mihinkään ENGELiin verrata niin on se tuossa hintaluokassa hyvä vahvistin rokki ja hevihommiin. Bugerat on sitte toisia halpoja putkipelejä. Jos ei sitä säröä tarvi niin hirveästi niin peavey windsor on halpa putkivahvistin, josta lähtee rouheaa brittisoundia. Jos tahtoo päästä halvalla niin ehdottomasti peaveyn vehkeistä torilta se supreme! Ylivoimaisesti paras trankku siihen hintaan millä oon soittanu. E:Torilla valveking 112 comboja ollut viimeaikoina paljon. There ain't noway out tonight | |
![]() 23.05.2008 19:23:31 | |
No on se vk särökkäämpi... Ei ainakaan minun A/B-testissä niillä VK112:n vakioputkilla. Banditin särökanava modern-moodissa tarjosi sen verran reilusti gainia, ettei ollut puhettakaan sen potikan pitämisestä kaakossa. Samoin Banditin soundi onpi monen midscoop-hevikimmon mieleen. Valvekingi on paljon parempi vahvistin minun mielestäni. Ite omistan vk:n... Tuossahan se PALJON PAREMPI syy tulikin jo selville. Jos omistaisit Banditin, niin olisiko se sitten paljon parempi kuin ValveKing? Minusta ValveKing on suorastaan häpeällinen "putkivahvistin". Jopa VOXin Valvetronix-sarjasessa on dynaamisempi ja rikkaampi soundi, kuin ValveKingissä. Ainoa ValveKing josta olen henkilökohtaisesti putkikoneeksi luokiteltavaa soundia kuullut, on ollut se 100W nuppi, johon oli duunattu 300e putkiremppa ja alla oli 700e kaappi. Tuo VK vs. Bandit taistelu on muutenkin huvittava, sillä kummatkin ovat peruskoneina suht toimivia, mutta eivät todellakaan mitään "Creme de la creme"-vahvistimia. Bandit on selkeästi monipuolisempi toiminnoiltaan ja ominaisuuksiltaan, sekä huoltovapaampi. ValveKing on tehokkaampi tai ainakin siinä on enempi headroomia pänditouhuihin, mutta niitä on myös palautunut pikkuvikaisina muutamia. Soundeja jokseenkin turha verrata kun kummatkin ovat tosipisteessä pelkkiä leluja näkkärisoundeineen. | |
![]() 23.05.2008 20:47:47 (muokattu 23.05.2008 20:48:38) | |
Heh, voihan se olla niinkin. Meillä on ollut kyllä kotona banditti ja yleensäkkin useita halvempia peaveyitä. Voi tehdä myös se että mulla on nuppiversio. E: Eikä valveking ole todellakaan luotettava vahvistin. Kokoajan on saanut olla tuon kanssa jotain säätämässä There ain't noway out tonight | |
![]() 25.05.2008 00:05:41 | |
meneekös toi bandiitti sitte helposti hajalle kun olen lukenut pari kirjotusta ja sielä kerrottiin kun ei kuulu ollenkaan säröjä. pitääkö paikkansa että menee säröttömään kondikseen? | |
![]() 25.05.2008 09:47:46 | |
meidän bändin toisella kitaristilla käy kyllä välillä niin, että säröt ei kuulu, mutta taisi johtua jostain efektilenkki propleemasta. Näin muistelisin. Banditissa on kyllä ihan hyvä soundi noin halvaksi. Ainoastaan muovi plugit ja välillä hieman pierivä elementti antavat miinusta. kysyn vielä tähän topicciin. Ostan uuden vahvistimen treenikämpälle eli olisiko tuommoinen bugera combo 333 parempi soundinen ja parempi valinta, kuin peaveyn bandit, tai VK? Onko bugeran soundi (paljonkin) parempi? olen lukenut tuolta bugera viestiketjusta laitteesta ja sitä on kehuttu ainakin VK:ta paremmaksi? niin joo, eli hinnat pyörii 500e. | |
![]() 25.05.2008 11:55:38 | |
meneekö se vahvistin silloin rikki jos soittelee kotona alhaisilla voluumeilla? ettei paljon luukuta. | |
![]() 25.05.2008 11:56:51 | |
meneekö se vahvistin silloin rikki jos soittelee kotona alhaisilla voluumeilla? ettei paljon luukuta. Ei tietenkään :D | |
![]() 25.05.2008 12:01:43 | |
mistä vika voi johtua kun menee säröt? mikä on haittatekijä? | |
![]() 25.05.2008 12:03:19 | |
mistä vika voi johtua kun menee säröt? mikä on haittatekijä? Ihan melkein mistä tahansa. Kysymys, johon on melko mahdoton sanoa vastausta. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." | |
![]() 25.05.2008 12:32:32 | |
mistä vika voi johtua kun menee säröt? mikä on haittatekijä? Mäkin joskus meinasin ostaa ton Banditin ja lueskelin kaikenlaisia arvosteluita. Silloin ei missään ollut juttua, että olisi lakannut toimimasta. Vähän hankala uskoa, että särökanavalta alkaisikin tuosta vaan kuulua puhdasta soundia.. En siis usko, että toi mikään yleinen vika on. Melkein kaikki käyttäjien arvostelut kehuvat juuri luotettavuutta ja kestävyyttä. Sitäpaitsi jos se särökanava hajoaa, niin onhan tossa esim. Thomannilla 3 vuoden takuu.. :) | |
![]() 25.05.2008 16:22:31 (muokattu 25.05.2008 16:22:57) | |
meneekös toi bandiitti sitte helposti hajalle kun olen lukenut pari kirjotusta ja sielä kerrottiin kun ei kuulu ollenkaan säröjä. Ei mene helposti rikki. Oma Banditti on noin 8 vuotta vanha. Ainoa vika mikä siinä välillä ilmenee on inputin löystyminen. Ilmenee siten että säröt/volat häviää kun plugi ei saa kunolla kontaktia. Kerran vuodessa joutuu vähän pihdeillä kirimään. Noin kymmenen sekunnin homma. Wrapped in plastic | |
![]() 25.05.2008 19:51:35 | |
kysyn vielä tähän topicciin. Ostan uuden vahvistimen treenikämpälle eli olisiko tuommoinen bugera combo 333 parempi soundinen ja parempi valinta, kuin peaveyn bandit, tai VK? Onko bugeran soundi (paljonkin) parempi? olen lukenut tuolta bugera viestiketjusta laitteesta ja sitä on kehuttu ainakin VK:ta paremmaksi? niin joo, eli hinnat pyörii 500e. Taitaa olla noissa Bugeroissa ja valvekunkuissa lähinnä sen särön luonne se mikä tekee sen eron. Halpiksia kun kummatkin on niin ei varmaan ole suuria laatueroja. Bandit on noista minun mielestäni ainakin huonoin. There ain't noway out tonight | |
![]() 26.05.2008 09:11:12 (muokattu 26.05.2008 09:11:34) | |
Taitaa olla noissa Bugeroissa ja valvekunkuissa lähinnä sen särön luonne se mikä tekee sen eron. Halpiksia kun kummatkin on niin ei varmaan ole suuria laatueroja. Bandit on noista minun mielestäni ainakin huonoin. Ovattenkin putkipelejä, kun Bandit on putkimallintava. Banditin plussaksi katsoisin, että pelistä löytyy aika hyviä soundeja hiljaisillakin volumeilla, mihin suuremmat putkipelit eivät välttämättä pysty. Näistä nimenomaisista vahvistimista en mene sanomaan. Rumat miehet on muotia. | |
![]() 29.05.2008 07:40:57 | |
tilasin banditin ja nyt on tullut matkahuoltoon. saapi sitten tänään käydä hakemassa. kiitos kommenteista sun muusta. | |
![]() 29.05.2008 20:16:08 | |
nyt kun mulla on toi bandit niin osaako joku kertoa mikkä olis hyvät säädöt millä sais parhaimmat säröt? | |
![]() 29.05.2008 20:18:44 (muokattu 29.05.2008 20:20:05) | |
nyt kun mulla on toi bandit niin osaako joku kertoa mikkä olis hyvät säädöt millä sais parhaimmat säröt? eikös niitä nappeja renkslaamalla sieltä itelle mieluisimmat löydy mitä tollasesta nyt saapi irti? Ite oon huomannu että kaikki nupikat klo12 ja vähän jotain pientä basson korostusta siihen niin kyllä lähtee. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)