Aihe: Emg-aktiivit ja kierto
1 2 3 4
esprit de corps
10.05.2008 22:33:08
Minä soitan kitaraa kengillä,90kilon painolla ja vitun pienellä munalla,huppari ja farkut päällä,on ollut behku vuoden verran ja hyvin skulaa.

Sinua lainaten,"mitä sillä on väliä",mikä boosteri mulla on,se ei ole ongelmani,jos se tuli jo selväksi edellisissä viesteissä?

Pidä munasi ja rauha väliin. Mulle on ihan oikeasti sama, se on kuitenkin fakta, että ainakin osa noista behkuista on aivan luokatonta kuraa. Jos sulla toimii, niin hyvä. Varmasti hintansa arvoinen laitos.
Apaas
10.05.2008 22:34:27

aaaahhg mitä paskaa! :) Tuo oli 18,90 vielä kuukauvven verra sitte.Pasistin kansa vielä juteltii.

No I lose,jatketaan.
Mitä?
Apaas
10.05.2008 22:39:41

Pidä munasi ja rauha väliin.

Voit sinäkin sitä tulla pitämään,heheh. ;)

Juu,kunhan närkästyin.tsori
Mitä?
Twinkle
10.05.2008 23:20:32
aaaahhg mitä paskaa! :) Tuo oli 18,90 vielä kuukauvven verra sitte.Pasistin kansa vielä juteltii.

No I lose,jatketaan.

tuota on kyllä saanut siihen 18 euron hintaankin kyllä joskus. Ei näköjään enää, toimivammat pedaalit saa näköjään hinnan korotusta.
Apaas
10.05.2008 23:30:26

Näinhän se on...Mut asiaan,en ole hirveästi tutkinut asiaa,mutta milläköhän konsteilla tuolla kitaran sisällä saisi kiertoa kuriiin..Liekkö edes mahdollista.

Tai ylipäätään millään halvalla keinolla.Kerrottanee jo kaikille,minä Aku,käytän behkua boostina,olen köyhä paska eikö ole rahaa noise gateen.
Mitä?
Henkka370
10.05.2008 23:33:35
Näinhän se on...Mut asiaan,en ole hirveästi tutkinut asiaa,mutta milläköhän konsteilla tuolla kitaran sisällä saisi kiertoa kuriiin..Liekkö edes mahdollista.

Tai ylipäätään millään halvalla keinolla.Kerrottanee jo kaikille,minä Aku,käytän behkua boostina,olen köyhä paska eikö ole rahaa noise gateen.

Eikse behkun noisegate ollu aika halpa?

En tiiä yhtää mitä tekee tai yhtää mitää mut jos pistäsit teippiä sen EMG:n päälle?

Kai se kierto sillee saattas vähän hilliinyä, mut kuuluuko kitara enää?
bfoc
10.05.2008 23:38:11
Minä soitan kitaraa kengillä,90kilon painolla

Näin se Nirvanan Bleach soitettiin purkkiin myös.

Itse aiheeseen, et ole koittanut volumea vähentää? Saattaa auttaa monestikkin kun pudottaa pykälän pari alaspäin. Kivahan se on soittaa niin että kassit heilahtaa joka iskulla, mutta meillä ainakin menee muiden naamat kurttuun jos pelit kiertää jatkuvasti.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Apaas
10.05.2008 23:38:28

Eikse behkun noisegate ollu aika halpa?

Hah,en minä sentää niin paska ole.;)

Jaa-a..pittää kokeilla..kunhan pääsen yksinää kämpille,jätkät nauraa mulle.Tuli mielikuva kun meikä liimailee sellasia dino-laastareita emgeihi..

Jotenkin vaan epäilen,koska mikin jopa 1cm lasku alaspäin ei vaikuta..Jos tuikkaan sen teipin,mitälie tapahtuu..meneekö tunkkaseks,en tiiä.ainahan sitä voip kokkeilla.

joo mänen nukkumaan.
Mitä?
Apaas
10.05.2008 23:42:26

Itse aiheeseen, et ole koittanut volumea vähentää?

Kokeilin,mutta volaa pitää laskea niin reippaasti että toisen kitaristin Enggeli jyrää mut.Eikä senkään volaa voi laskeaplaaplaaplaa.

Mutta volasta tuli mieleen,randallissa on master volyme,ja kanavan oma volyme,onko näillä vaikutusta?Onko käytös sama jos masteri on täysillä,ja kanavan vola pienellä,ja päinvastoin?onko kokemusta?En pääse nyt kämpille,sillä utelen.
Mitä?
bfoc
10.05.2008 23:50:52
Kokeilin,mutta volaa pitää laskea niin reippaasti että toisen kitaristin Enggeli jyrää mut.Eikä senkään volaa voi laskeaplaaplaaplaa.

Tosta syystä kannattakin olla vaan yksi kitaristi. Ei tuu sitä kilpakusemista kun on vaan yksi volumehullu bändissä, heh.

Ei kai se auta kun keikalla mahdollisuuksien mukaan mikittää Ransu ja soittaa Englimies suohon.

Mutta volasta tuli mieleen,randallissa on master volyme,ja kanavan oma volyme,onko näillä vaikutusta?Onko käytös sama jos masteri on täysillä,ja kanavan vola pienellä,ja päinvastoin?onko kokemusta?En pääse nyt kämpille,sillä utelen.

Tuossahan voisi kanavien volumet säätää eri tasoille ja masterilla suitsia yleistason kerrostaloon sopivaksi. Ei taida olla apua tähän sun ongelmaan.

Putkipeleissä on enemmän tuota mastervolume-ideaa kun joku haluaa repiä sen päätesärön irti yöllä kerrostalossa tai jotain. Trankkulaitteessa ei ole taas mastervolume kovin käytännöllinen tuossa mielessä koska kovaa luukutettaessa trankkupäätteen klipatessa se ääni ei muutu yleisen käsityksen mukaan positiiviseen suuntaan vaan pikemminkin päinvastoin.

Ihan vaan kiinnostuksesta sattuuko se kitaran soittaminen munalla?Munanleikkuriksi kun joskus balalaikkaa kutsuuvat, eh.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Apaas
11.05.2008 00:05:45 (muokattu 11.05.2008 00:07:12)

Ihan vaan kiinnostuksesta sattuuko se kitaran soittaminen munalla?

Nosiis..onhan siinä ollut omat tuskansa,monta dino-laastaria pippelissäkin viihtynyt.Mutta se on ollut sen arvoista,koska nyt tyttöni vihdoinkin harrastaa kanssani puuhia,koska potenssini on niin hyvä,ja kestävä!

Niijuu,eipä siitä masteristaole ollut kun se hyöty,että kun on ensin kanavien omilla volilla säätänyt tasot hyväksi,voi masterilla sitten säätää kokonaisvolan tilanteelle sopivaksi.

Tuo on (oma lehmä ojassa) harvinaisen hyvä trankkinuppi.mulla on masteri,niinkun särökanavankin muutamaa pykälää vaille täysissä,jolloin kuuluu jo erittäin huvin rumpujen alta,ja soudi on juuri se kun haluan.Ei se ritise eikä klippaa.toisin kun 15w koti vahvistin... :)

Mitähän tuohon kiertoon keksisi..joku emg-guru vois auttaa..Mikit vaihtasin,muttei ole rahaa nyt sellaseen

EDIT
Mitä?
Krice
11.05.2008 00:18:03

(mistä hel#%tistä sä nuo hinnat revit?)...

Thomannin hinnoissa näyttää muuten tapahtuneen jokin suuri uudistus tai sitten kyseessä on jokin kevätkampanja.
Apaas
11.05.2008 00:20:56

Thomannin hinnoissa näyttää muuten tapahtuneen jokin suuri uudistus tai sitten kyseessä on jokin kevätkampanja.

Juu niin minäkin uskon.Nuo hinnat jäi vielä päähän..18e ja 49e..Sieltähän minä ne revin.Pysytäänkö asiassa?
Mitä?
Henkka370
11.05.2008 00:21:18
Käskeppät sen englimiehen kokeilla sen kitaralla sun vahvaria... Jos silläki kiertää ja kiertää nii sitte tuskin sun mikeissä vika :)
Ziggy Bubba
11.05.2008 00:21:36 (muokattu 11.05.2008 00:22:04)

Joo, kyllähän noissa on vaihtelua, mutta Bad Monkey ei 49 euroa ole maksanut Thomannilla mun muistin mukaan ikuna, sitä erityisesti kummastelin.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
McNulty
11.05.2008 00:22:51
Mitähän tuohon kiertoon keksisi..joku emg-guru vois auttaa..Mikit vaihtasin,muttei ole rahaa nyt sellaseen

Oletko koittanut laskea/nostaa mikkejä? Onhan kaapelit laadukkaita (kitarasta pedaaleille, pedaalien välissä ja pedaaleilta vaffarille)? Oletko testannut ihan uudella 9V patterilla?
RekoS
11.05.2008 00:30:42
Pyydän etukäteen anteeksi tätä offtopiccia, mutta repesin totaalisesti tuohon "pistetäänkö tilalle Black Paisley" lauseeseen. Kai olen väsynyt tai jotain.

Ookko kattonu että maarootus on kunnos ja kolvannu muutenki kunnolla elektroniikan? Oma kitarani kiersi kans kivasti passiivimikeillä mutta kun poisti kylmäjuotokset ja vaihtoi kaiutinkaapelia halpispiuhojen tilalle niin johan lakkas kiertämästä!
Apaas
11.05.2008 00:31:32

Oletko koittanut laskea/nostaa mikkejä? Onhan kaapelit laadukkaita (kitarasta pedaaleille, pedaalien välissä ja pedaaleilta vaffarille)? Oletko testannut ihan uudella 9V patterilla?

Mikkien laskua ihan kanteen asti kokeilin,kierti kyllä,ja soundi meni vituiks.Kaapelit ei ole spectraflexin luokkaa,ihan normi HotLinesin kaapeleita.Juotokset on kunnossa,juuri jonkin aikaa sitten tarkistin ja mittasin johtoni.Aivan uudella 9v patterilla en ole muuten kokeillut...

Mulla tosiaan on siellä kitarn sisässä nyt mahdollisuus 18v käyttöjännitteelle,mutta yksi patteri on vain kiinni.Eli 2-parriliitintä on irtonaisena,teipillä päällystettynä siellä poterossa.(jos ihmettelette miksi 2kpl,lukekee haulla emg 18v keskustelu).

Pitäis varmaan kokeilla ottaa koko paska irti sieltä ja juotella entiseen kuosiinsa jos olisi vaikutusta.Luulisi muuten että kun patterin teho heikkenee niin myös singaali heikkenee-->kiertokin heikkenee?

Joo, kyllähän noissa on vaihtelua, mutta Bad Monkey ei 49 euroa ole maksanut Thomannilla mun muistin mukaan ikuna, sitä erityisesti kummastelin.

Suattaap olla et se oli sit joku muu sakemanni.En muista.
Mitä?
Apaas
11.05.2008 00:35:20

Ookko kattonu että maarootus on kunnos ja kolvannu muutenki kunnolla elektroniikan? Oma kitarani kiersi kans kivasti passiivimikeillä mutta kun poisti kylmäjuotokset ja vaihtoi kaiutinkaapelia halpispiuhojen tilalle niin johan lakkas kiertämästä!

No sähköalan opiskelijanahan heti kitaran saatuani mun oli pakko syynätä koko keppi lävite,vahvistaa juotokset jnejne.Mutta nyt kun laitoin jonkin aikaa sitten tuon 18voltin asennuksen sinne,on tiestysti joku voinut mennäkkin vituiks...hmm.Kiitoksia ihmisille,mulla riittää maanantaina tekemistä reeniksellä kolvi kuumana.

Niin ja joku sanoi Enggelimiehen kitaraa kokeilla,olen kokeilllut.Siinä Deanissa on invanderi tallassa,ei kiertänyt.(Ja vittu,muutenkin parempi soundi oli...homo.)
Mitä?
Sleepless
11.05.2008 00:38:37

Joo, piuhat kannattaa tarkastaa heti alkuunsa. Toiseksi tulee mieleen että olisiko mahdollista kokeilla sillä kaverin engl:llä esiintyykö samaa ongelmaa? Kiersikö mikit ennen kuin modasit mikkeihin 18v jännitteen?

Onkos tuon Randallin etuasteessa putkea? Eräässä pikkukombossa merkittömän etuasteputken vaihtaminen parempaan poisti häiriöäänet.

Tämmösiä tuli näin alkuun mieleen.
Hiljaa hyvä tulee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)