Aihe: Joskus sitä ei vaan tarvitse speduja (clips)
1 2
rainmaker
11.05.2008 12:06:21
Kyllähän ne Aikenit helvetin hyvältä soundaa.. Omakin soitto kuulostaa huomattavasti miellyttävämmältä :D

http://muusikoiden.net/dyn/users/39829.jpg
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Antti1
11.05.2008 12:09:23
Sori, pikkusen särähtää korvaan tommoinen kommentti ja yleistys...

No sorry, korjaan: JMP Superlead MK II, JCM 800 2203, 2205, JCM 900 Dual Reverb, JTM30-combo, Mode Four -nuppi, MG-sarjan 15W combo ja 100W nuppi, avt-sarjan 50W ja 150W combot, VS II -sarjan 100W nuppi, 15 ja 15R -combot, VS8280, VS8080 ja Lead 100 Mosfet ainakin täyttävät tuon määritelmäni. Virheellisesti ilmeisesti erehdyin yleistämään, mutta minkäs teet... :D
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
J.Hollström
11.05.2008 12:41:58
Hienoja kuvia ja hyviä clippejä.
hjukke
11.05.2008 18:31:09

No sorry, korjaan: JMP Superlead MK II, JCM 800 2203, 2205, JCM 900 Dual Reverb, JTM30-combo, Mode Four -nuppi, MG-sarjan 15W combo ja 100W nuppi, avt-sarjan 50W ja 150W combot, VS II -sarjan 100W nuppi, 15 ja 15R -combot, VS8280, VS8080 ja Lead 100 Mosfet ainakin täyttävät tuon määritelmäni. Virheellisesti ilmeisesti erehdyin yleistämään, mutta minkäs teet... :D

Tuossa on nyt jo niin monta pilipalivahvistinta mitä ei voi edes laskea hippoihin mukaan.. tai ehkä ei pilipali, mutta eri sarjassa painivia kuitenkin. Valvestatet, Mg:t ja Avt:t eivät ainakaan ole millään tavalla vertailukelpoisia.
Kaikki rannekellotornin mukana
Antti1
11.05.2008 18:33:40
Tuossa on nyt jo niin monta pilipalivahvistinta mitä ei voi edes laskea hippoihin mukaan..

Kaikki Marshallit kuitenkin pitäisi olla testattuna kuulemma yleistyksien tekemiseen, niin vaatii käsittääkseni myös nuo trankut mukaansa. :) Ainiin, unohtuipa Jubilee -nuppi joukosta pois ja joku sellainen ikivanha trankkucombo, oisko joku Lead 12 tms.
Janne19691
11.05.2008 23:16:09

Kaikki Marshallit kuitenkin pitäisi olla testattuna kuulemma yleistyksien tekemiseen, niin vaatii käsittääkseni myös nuo trankut mukaansa. :) Ainiin, unohtuipa Jubilee -nuppi joukosta pois ja joku sellainen ikivanha trankkucombo, oisko joku Lead 12 tms.

Tottakai pitää olla pikkuisen faktaa tarjota tueksi jos sanoo että Marshallien yläpää sirisee.

Sikäli ollaan samaa mieltä että tuosta listasta puuttuu ainakin ne jotka itse olen todennut "sirinättömiksi" eli ennen n. 67'-68' speksien mukaiset Marshall mallit. Kyyseessä olevien vahvistimien ensimmäinen etuasteputki V1 on ns. shared cathode kytkennällä, EQ slope vastus on 56 k ohmia (eikä 33 k) ja ns. bright cap kondensaattorit on maltillisia arvoja verrattuna moniin myöhempiin. Sirinättömyyteen vaikuttaa selkeästi myös signaalitien kondensaattoreiden valmistusmateriaali.

Edelleen svilon Aiken kuulostaa varsin sirinättömältä mun korvaani.
Rule #1: There are no rules.
Antti1
11.05.2008 23:20:19 (muokattu 11.05.2008 23:22:37)
Edelleen svilon Aiken kuulostaa varsin sirinättömältä mun korvaani.

Elikkä olemme varmaankin saavuttaneet jonkinlaisen konsensuksen aiheesta ja sinäkin ilmeisesti tiedät mitä mä tarkotin? Hyvä hyvä.

EDIT: Joskus pitäisi varmaan noita sun mainitsemia muitakin malleja päästä ite testaamaan. Clippejähän nyt on helppo kaivaa vaikka mistä vahvareista, muttei se oo kuitenkaan sama asia.
Janne19691
11.05.2008 23:32:01 (muokattu 11.05.2008 23:32:58)

Elikkä olemme varmaankin saavuttaneet jonkinlaisen konsensuksen aiheesta ja sinäkin ilmeisesti tiedät mitä mä tarkotin? Hyvä hyvä.

EDIT: Joskus pitäisi varmaan noita sun mainitsemia muitakin malleja päästä ite testaamaan. Clippejähän nyt on helppo kaivaa vaikka mistä vahvareista, muttei se oo kuitenkaan sama asia.

Kyllä, tiedän mitä tarkoitit. Pointtini olikin että kaikki Marsut ei ole tuossa kohdin samanlaisia.

Lähimpänä noita malleja nykytuotannosta on Marshallin Hendrix signature ja JTM45/100 nupit. Tampereen DLX:ssä on ainakin molemmat jos joskus käyt.
Johann Onn
12.05.2008 13:18:00 (muokattu 12.05.2008 13:37:25)
Aiken kuulostaa ihan hyvältä, paitsi siinä ekassa klipissä, puolestä välistä eteenpäin. Soundiin alkoi tulla liikaa, äärimmäisen ärsyttävää ritinää mukaan. Ei kovin miellyttävää kuunneltavaa, pidemmän päälle, ainakaan meikäläisen mielestä.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Marshallit - sirinää - unohtuipa Jubilee -nuppi joukosta pois ja...

...1990-luvun alun, upouusi JCM900 jotain-jotain-jotain. Etuasteesta se vika, noissa ehkä löytyy:

Aikoinaan yhdellä treenikämpällä oli tommonen ja erehdyin äänittämään kerran pariin biisin sillä kitarat ja just etuasteen kautta. "Kyllähän tämä tapa oman hybridin kanssa toimi, miksei siis...". = Lopputulos oli aikas riipivää ja sirisevä, eikä todellakaan sitä, mitä ton hintaluokan vehkeen kanssa oletti.

Ton kuulemisen jälkeen oppi erottamaan (pahaks onneks) sen sirinän, myös sen marsun oman kaapin kautta. Ihmekkös se omistajalla, oli aina kauhee läjä efektejä päällä, soittaessa. Olin hyvin tyytyväinen, ettei kyseessä olleet mun soittokamat.
svilo
12.05.2008 14:06:48
Kyllähän ne Aikenit helvetin hyvältä soundaa.. Omakin soitto kuulostaa huomattavasti miellyttävämmältä :D

http://muusikoiden.net/dyn/users/39829.jpg

Toi onkin tuttu kone ;)

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Janne19691
12.05.2008 17:12:56

Aiken kuulostaa ihan hyvältä, paitsi siinä ekassa klipissä, puolestä välistä eteenpäin. Soundiin alkoi tulla liikaa, äärimmäisen ärsyttävää ritinää mukaan. Ei kovin miellyttävää kuunneltavaa, pidemmän päälle, ainakaan meikäläisen mielestä.

Heh, parani vaan loppua kohden mun mielestä. No kaikki ei tykkää päätesäröstä ;)
svilo
12.05.2008 17:50:13
Heh, parani vaan loppua kohden mun mielestä. No kaikki ei tykkää päätesäröstä ;)

...tai singlecoileista :D
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)