efunkelist 18.05.2008 22:50:03 | |
---|
OCD:n haastajaksi myös samasta aiheesta mi audion crunchbox ja zvexin box of rock. lisäksi DIY-miehen ratkaisu; Bsiab2 jonka rakentaa muutamalla kympillä. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Jucciz 18.05.2008 23:02:09 | |
---|
Mulla on Ibanezin TubeScreamer Ts-9. Joihinkin biiseihin tarttis vielä vähän lisää rähinää, ei kuitenkaan metallityyppistä, vaan ihan vaan lisää putkimölinää. Mikähän olis hyvä spedu tuon jatkeeksi? Jos et OCD:tä vielä ole testannut, testaa ihmeessä ainakin. Monille se on toiminut hienosti. |
msormune 19.05.2008 14:28:53 (muokattu 19.05.2008 14:30:03) | |
---|
OCD:n haastajaksi myös samasta aiheesta mi audion crunchbox ja zvexin box of rock. lisäksi DIY-miehen ratkaisu; Bsiab2 jonka rakentaa muutamalla kympillä. Itselläni on nuo kaikki kolme. Ja kaikki kolme rakensin muutamalla kympillä :) Joku saattaa loukkaantua, mutta kyllä musta DIY menoon kuuluu se että jos skeema löytyy niin sen voi rakentaa kunhan ei kauppaa käy. |
JuSu 19.05.2008 14:32:59 | |
---|
Joku saattaa loukkaantua, mutta kyllä musta DIY menoon kuuluu se että jos skeema löytyy niin sen voi rakentaa kunhan ei kauppaa käy. Niin siis meinaatko, ettei pitäisi omia tekeleitään eteenpäin myydä? No miten vaan. Mutta jos joku haluaa tehdä mulle BSIAB2:n, niin kyllä mä voin osien päälle maksaa pari kymppiä vaivan palkkaa... =) JuSu Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan. |
Ekku01 19.05.2008 14:42:32 | |
---|
Itselläni on nuo kaikki kolme. Ja kaikki kolme rakensin muutamalla kympillä :) Joku saattaa loukkaantua, mutta kyllä musta DIY menoon kuuluu se että jos skeema löytyy niin sen voi rakentaa kunhan ei kauppaa käy. Ei sulla ois heittää kytkentäkaaviota esim. OCD:een? Eiköhän netistäkin löydy kunhan aikani etsin, muttei ainakaan vielä ole tärpännyt. "It's been a long time since I rock and rolled" |
svilo 19.05.2008 15:55:39 | |
---|
Ei sulla ois heittää kytkentäkaaviota esim. OCD:een? Eiköhän netistäkin löydy kunhan aikani etsin, muttei ainakaan vielä ole tärpännyt. Pah, teet vaan fiiliksen mukaan .... "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Ekku01 19.05.2008 16:00:33 (muokattu 19.05.2008 16:01:09) | |
---|
Pah, teet vaan fiiliksen mukaan .... ;oD Meikäläinen ku fiiliksen mukaan tekis, niin se ois taattu, että populaarimusiikki uudistuisi niiden soundien jälkeen! Mutta pikaviestillä tulikin jo apuja, joten kiitos auttajalle. "It's been a long time since I rock and rolled" |
JuSu 19.05.2008 16:03:41 | |
---|
Pah, teet vaan fiiliksen mukaan .... Hihi, jos mä alkaisin fiiliksen mukaan tehdä, ni laittaisin saippualaatikkoon pari jakkia, 30 cm irtopiuhaa, vanhan plektran, paperiliittimiä, sinitarraa ja vähän rusinoita. Ravistetaan ja teipataan kiinni. Ei toimi. JuSu Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan. |
svilo 19.05.2008 16:07:02 | |
---|
Hihi, jos mä alkaisin fiiliksen mukaan tehdä, ni laittaisin saippualaatikkoon pari jakkia, 30 cm irtopiuhaa, vanhan plektran, paperiliittimiä, sinitarraa ja vähän rusinoita. Ravistetaan ja teipataan kiinni. Ei toimi. JuSu Etkö muista Jusu.......ranteesta :D /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Ekku01 19.05.2008 16:21:46 | |
---|
Hihi, jos mä alkaisin fiiliksen mukaan tehdä, ni laittaisin saippualaatikkoon pari jakkia, 30 cm irtopiuhaa, vanhan plektran, paperiliittimiä, sinitarraa ja vähän rusinoita. Ravistetaan ja teipataan kiinni. Ei toimi. Riippuu komponenteista. Sunmaid-rusinat ovat kovin häiriöalttiita ja alle puolentoista millin plekulla savut nousee välittömästi. "It's been a long time since I rock and rolled" |
s8na 19.05.2008 16:22:09 (muokattu 19.05.2008 16:22:19) | |
---|
Aluperäiselle kirjoittajalle: MXR Double Shot distortionissa on yhdessä distortion+ ja Dime distortion rankaksi säröksi. Ja sattumoisinhan torilla on minulla tuollainen myynnissä. (ruma mainos) |
msormune 19.05.2008 17:24:44 | |
---|
Niin siis meinaatko, ettei pitäisi omia tekeleitään eteenpäin myydä? No miten vaan. Mutta jos joku haluaa tehdä mulle BSIAB2:n, niin kyllä mä voin osien päälle maksaa pari kymppiä vaivan palkkaa... =) JuSu Tarkoitin kyllä noita butiikki-pedaaleja, jotka ovat kaupallisia tuotteita... BSIAB2 ei ole, tosin saa sitäkin tee-se-itse -sarjana. |
svilo 19.05.2008 22:31:52 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
johndoe88 22.05.2008 21:22:54 (muokattu 22.05.2008 21:24:02) | |
---|
Saako tosta OCD:sta irti esim metallican ensimmäisten levyjen kaltaista mättösaundia? |
efunkelist 22.05.2008 22:13:08 (muokattu 22.05.2008 22:14:32) | |
---|
Saako tosta OCD:sta irti esim metallican ensimmäisten levyjen kaltaista mättösaundia? kill em all? hmm. no jos tallamikkinä on joku aktiivinen high-gain-humbucker kuten EMG-81 niin sitten ehkä sinnepäin. kyllä tuolla heviä soittaa ihan mielellään (itse ainakin) mutta sanoisin näiden olevan enemmän osastoa "rankka rouhija" kuin "väkivaltainen raastin" enempää gainia ja sähinää saa kyllä jos pedaalia buustaa jollakin toisella polkimella. säröllä/buustilla/EQ:lla/kompressorilla. edit: OCD (yms) ei sellaisenaan ole ihan death ja trash tai jöötti mutta kyllä sillä hevi onnistuu hyvin kun muutkin osa-alueet on kondiksessa. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
johndoe88 23.05.2008 09:53:49 (muokattu 23.05.2008 09:54:00) | |
---|
Ei mitään deathia tarviikkaan irrota, kun empä sellaista soittele, mutta on hyvä että irtoaa "rouheat" saundit. Olis varmaankin hankittava tollainen OCD. :D |
efunkelist 23.05.2008 12:11:56 | |
---|
kyä mä OCD-spedua heviinkin pokkaan suositella ihan täysin. tänä aamuna radiosta tulikin seek&destroy ja mietin ja muistelin OCD:n soundia. sehän on enemmän AC/DC-meininkiä vähemmällä gainilla mutta gainipotikan kun lyö kaakkoon niin kyllä sillä vähintään iron maiden yms menee. vähintään. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
jo_tu 23.05.2008 12:44:09 | |
---|
kyä mä OCD-spedua heviinkin pokkaan suositella ihan täysin. tänä aamuna radiosta tulikin seek&destroy ja mietin ja muistelin OCD:n soundia. sehän on enemmän AC/DC-meininkiä vähemmällä gainilla mutta gainipotikan kun lyö kaakkoon niin kyllä sillä vähintään iron maiden yms menee. vähintään. tähän pitää vielä lisätä, että ainakin tuota OCD kloonia(OVD) pystyy hyvin boostaamaan esim bad monkeyllä. ei mene tukkoon, vaan tiukentaa vielä saundia... on kyllä uskomaton purkki.. |
soon 26.06.2008 18:59:53 | |
---|
Morjensta kaikille! Semmost aattelin kysyy et ku mulla on tommonen super overdrive jolla on tosi hyvää vetää kertsejä ja sooloja ilman että se sekottaa kaikki soundit mössöksi, mutta nyt pitäs hankkia semmonen pedaali lisäks, jolla saa kunnon demppaukset säkeistöihin. Esimerkkinä vois toimia HIM:n särö säkeistöissä. Jos joku viitsii vastata nii se ois hyvä :D. |
s8na 26.06.2008 23:39:04 (muokattu 26.06.2008 23:39:50) | |
---|
Morjensta kaikille! Semmost aattelin kysyy et ku mulla on tommonen super overdrive jolla on tosi hyvää vetää kertsejä ja sooloja ilman että se sekottaa kaikki soundit mössöksi, mutta nyt pitäs hankkia semmonen pedaali lisäks, jolla saa kunnon demppaukset säkeistöihin. Esimerkkinä vois toimia HIM:n särö säkeistöissä. Jos joku viitsii vastata nii se ois hyvä :D. Kerro vielä millasella vahvarilla veät? Se vaikuttaa meininkii. Lähtisin ite kattelee distortion-tyylistä pedaalia. Mulla onki tuol ylhäällä suositeltu tota Dime distortionia, en myynytkään ja hyvä niin. Se on hyvä rankoissa tarkoissa demppauksissa. Bossia löytyy vaikka mimmosta, esmes. OS-2 Overdrive/distortion on ollu kaverilla ja oon tykänny soundista. Tai sitten jos sulla kerta on jo overdrive ni sille vaikka kaveriks bossin ds-1 distortion (en vaan voi sanoo tästä mitään ku en oo kokeillu). "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |