J.Hollström 08.04.2008 12:28:27 | |
---|
Point-to-point ripuliranne |
ras ta far i 08.04.2008 16:44:12 | |
---|
Hagström 310 on tosi kiva |
Dtfani 08.04.2008 17:19:26 | |
---|
Vox DA5 on paljonpaljonpaljon parempi kuin Microcube. Uskokaa vaan. Vox saisi itse asiassa alkaa maksamaan minulle pientä provikkaa, kun jokaisessa makkarivahvistinketjussa kerron tämän saman asian. Minkä tyyppisiä/kuulosia vahvistinmallinnuksia tuossa voxissa on? Alan kallistua siihen. Pok! |
heville 08.04.2008 17:58:13 | |
---|
Minkä tyyppisiä/kuulosia vahvistinmallinnuksia tuossa voxissa on? Alan kallistua siihen. Pari puhdasta, olisivatko sitten Voxia ja Fenkkua mallintavia. Kolme pikkusäröä (middle, ei niin middle ja röppö). Pari rokkisäröä. Kolme hevisäröä (middle, scooppi ja siltä väliltä). Kaikki oikein hyviä, paitsi Drive, joka on vähän hassu ja turha. Aktiivimomentti on yleensä paras laskea siten, että lasketaan ensin erillisten ulkoisten kuormien momentti keskipisteen suhteen ja lisätään siihen koko liukupinnan päällä olevan maan painon momentti keskipisteen suhteen. |
Skebaristi 08.04.2008 18:29:01 (muokattu 08.04.2008 18:29:30) | |
---|
Minä ostaisin jonkun audio interfacen ja asentelisin Amplituben. Microcubesta en ole ikinä perustanut. Ainakin haikein osasto on vain ärsyttävää sirinää. Mutta vahvistinta kai tässä oltiin ostamassa.. Möö |
Jucciz 08.04.2008 18:36:23 (muokattu 08.04.2008 18:39:32) | |
---|
Minä ostaisin jonkun audio interfacen ja asentelisin Amplituben. Microcubesta en ole ikinä perustanut. Ainakin haikein osasto on vain ärsyttävää sirinää. Mutta vahvistinta kai tässä oltiin ostamassa.. Hyvä interface maksaa, samoin Amplitube (täällä ei käsittääkseni kannusteta softapiratismiin). Pari syytä, miksi itse en kajoa noihin softavahvistimiin: 1) Ne ovat todella raivostuttavia käyttää. 2) Ne kuulostavat aivan hirvittäviltä oikeisiin vahvistimiin verrattuna (on testattu Amplitubet, Guitar Rigit sun muut). 3) Tietokoneen on oltava päällä koko ajan. Onhan se yleensä muutenkin toki, mutta silti... Muuten kyllä tosi mukavia. Kitarasoundin säätäminen hiirtä klikkailemalla on muutenkin mulle henkilökohtaisesti aika kova turn-off. Pitää olla oikeat potikat, joita pyörittää. |
esprit de corps 08.04.2008 19:07:28 | |
---|
Muuten kyllä tosi mukavia. Kitarasoundin säätäminen hiirtä klikkailemalla on muutenkin mulle henkilökohtaisesti aika kova turn-off. Pitää olla oikeat potikat, joita pyörittää. Mä kyllä diggailin guitar rigillä säädellä. Mutta siinäkin kyllä oli se, ettei siitä mitään käyttökelpoista meinannut saada irti ellei kyseessä olleet yliefektoidut äänimailmat ja surrealistiset soundit, joihin sitä kyllä suosittelisin varauksetta. Mutta amplitubenkin testanneena olen kyllä täysin samaa mieltä siinä, että jos haluaa jonkin vahvistimelta kuulostavan vaihtoehdon, niin kannattaa pysytellä ihan konkreettisissa vahvistimissa. Perussoundit noissa softissa hiukan uupuu ja jää vajaaksi. Ja onhan ne aika hankalia pidemmän päälle. Studiovelhoille sanottakoon, että ammattitaidolla, taidokkaalla miksauksella ja menestyksekkäällä masteroinnilla nekin aivan varmasti saa kuulostamaan hyvältä. Mutta peruskäyttäjän näkökulmasta näin. |
s151669 08.04.2008 20:22:28 | |
---|
No mikä ettei mutta oon ehkä vähän kyllästyny kuulokkeilla soitteluun. Jotenkin se vahvistin on helpompi ku ottaa vaan kitaran käteen ja alkaa soitella :). V-ampilla soittelen kuulokkeiden kautta. Saahan siihen V-Ampin perään kytkettyä stereot / multimediakajarit / ghettoblasterin / yms. Jos siis vehkeitten siirrettävyydelle ei tarvitse laskea mitään painoarvoa. Jyrki |
Dtfani 08.04.2008 21:14:21 | |
---|
Saahan siihen V-Ampin perään kytkettyä stereot / multimediakajarit / ghettoblasterin / yms. Jos siis vehkeitten siirrettävyydelle ei tarvitse laskea mitään painoarvoa. Pieni kämppä ei mahdollista stereoiden tms. siirtoa musavehkeiden ääreen :). Ja jotenkin minä vaan haluan vain yhden pöntön, yhden piuhan ja kitaran. Mitä yksinkertaisempaa, sen parempi. Pok! |
VFK 08.04.2008 22:37:43 | |
---|
Mä valitsin Micro Cuben ton Voxin sijaan. Itse käytän usein sen edessä Maxonin OD-808:ia ja saan aika hyvän soundin kotiin harjoitteluun. Ilman sitäkin toki tulee toimeen, mutta se muokkaa esim. Rectifier-mallinnosta enemmän omaan makuuni. Micro Cubella voi myös soittaa niin hiljaa, että muu perhe voi nukkua häiriintymättä, kun itse riffittelen yöllä. JC Clean on toinen suosikkini mallinnoksista, eikä ihme, onhan se mallinnettu Rolandin oman Jazz Choruksen pohjalta. Myös efektit ovat hyviä, jos tykkää niillä maustamisesta. Niistä onnistuneimpina pidän delay-, flanger- ja reverb-osioita. Pikkuvahvistimista saa ihan hyvät soundit suht hiljaisilla volumeilla, mutta kovempaa soitettaessa pieni kaiutin ei enää oikein toimi. Line 6:lta on muuten tulossa Mini Spider, 6 w. So many assholes... So few bullets. |
VFK 08.04.2008 22:41:26 | |
---|
Minä ostaisin jonkun audio interfacen ja asentelisin Amplituben. Microcubesta en ole ikinä perustanut. Ainakin haikein osasto on vain ärsyttävää sirinää. Mutta vahvistinta kai tässä oltiin ostamassa.. Micro Cubeen gainiä maltilla. Siitä saa ihan toimivat hi gain-soundit. Noilla softilla on tosi ärsyttävä soitella. Mä vihaan sitä luurit päässä istumista ja lyhyehkön piuhan perässä postaamista. So many assholes... So few bullets. |
Faren 08.04.2008 23:12:15 | |
---|
En viitsi aloittaa uutta aihetta, joten voisin tässä ketjussa kysyä aiheeseen vähän liittyvän kysymyksen. Peavey Bandit 112:n särökanava meni hajalle eikä huoltoliikkeessäkään osattu sanoa mikä on vialla. Puhdas kanava kuitenkin toimii, ja ajattelin hankkia Zoomin G2 multiefektin ja soitella sen kautta, mutta mielessä on käynyt myös ostaa Vox DA5:n. Kumpaa vaihtoehtoa suosittelisitte? Hakusessa on siis hyvät säröt melko raskaaseen musiikkimakuun. Zoom on ykkösvaihtoehtona mutta olisi hauska kuulla muidenkin mielipiteitä. |