Aihe: Mikä pääte Mesan rectifier etusen kaveriksi? 1 2 | |
---|---|
![]() 04.04.2008 18:08:01 | |
Samasta aiheesta ollaan tosiaan puhuttu ja mä en ainakaan osaa vastata noihin mitenkään. Tai sillä tavalla kyllä, että jos ajan stereopäätteestä toista kanavaa täysillä ja otan kohta siihen toisen kanavan täysillä rinnalle, niin potku kasvaa. En osaa sanoa kuinka paljon, mutta kuultavasti kuitenkin (vois siis nopeasti tarkoittaa sen 3db?). Tuosta Peaveyn siltauksesta olen vain lukenut, joten en osaa siitä sen enempää sanoa. Marshallin uudemmissa päätteissä on muuten muistaakseni täysin erilliset puolet, eli niille molemmille on myös omat virtakytkimet. Moni myös hommaa niitä stereopäätteitä monokäyttöön, kun muita ei oikein ole saatavissa ainakaan helposti. Mutta kyllä mä katsoisin, että siellä on molemmille kanaville kuormaa, ettei pääse itku tulemaan jossain vaiheessa. Dummy load kuulostaa mun mielestä kovin turhalta tuollaisessa käytössä, mieluummin modaisin kaappia. | |
![]() 04.04.2008 18:29:23 | |
Ei oo rectoa enää mulla räkissä, se vaihtui CAE3+SE etuseen ja itse asiassa ei ole enää vht:äkään... :) Itse olen myös siinä tilanteessa, että räkki kaipaa uutta päätettä. Itse olen ajatellut mahdollisesti mesa 2:90 päätettä. Olisko kenelläkään tässä lähialuella, itse asun hyvinkäällä, tuota päätettä, jota voisi tulla testamaan? /Mika Käyn tänään hakeen ton recton, ja ajattelin koettaa sitä alkuun oman F-30 nuppinin päätten kanssa. Saa jonkinlaista kuvaa siitä sitten. MKK, saatko ääniteltyä jonkinlaisia soundiclippejä tolla rectolla ja VHT:lla? "toinen on ensimmäinen..." | |
![]() 04.04.2008 19:17:04 | |
Moni myös hommaa niitä stereopäätteitä monokäyttöön, kun muita ei oikein ole saatavissa ainakaan helposti. Mutta kyllä mä katsoisin, että siellä on molemmille kanaville kuormaa, ettei pääse itku tulemaan jossain vaiheessa. Dummy load kuulostaa mun mielestä kovin turhalta tuollaisessa käytössä, mieluummin modaisin kaappia. Niin, sillä stereokaapillahan tosta kuormaongelmasta helpoiten kai päästäisiin. Eikä se kai ole edes vaikea homma. | |
![]() 04.04.2008 19:45:18 | |
![]() 04.04.2008 22:50:05 | |
Niin, sillä stereokaapillahan tosta kuormaongelmasta helpoiten kai päästäisiin. Eikä se kai ole edes vaikea homma. ei ole. Tui stereonimitys voipi hämätä joitain...... oikeastaan se on kaksi erillistä päätevahvistinta samoissa kuorissa. Etuna sanoisin että voit säätää kummallekkin kanavalle erilaiset säädöt ja eri putket jolloin saundi "rikastuu" jollain tavalla ja onhan tuosssa tuo varalaite ominaisuuskin jos jompikumpi pösähtää jää toinen vielä jäljelle ja keikka jatkuu. Suurin etu minoihin kuitenkin eittämättä saundin valtavuus! ...no sama kuin soittaisit kahdella nupilla yhtäaikaa!!!! ..ja kyllä ...kyllä se volume tuntuisi suurinpiirtein kaksinkertaistuvan kun lyö toisenkin kanavan tulille ja saman verran tule lisää paksuutta ja muuta shittiä! Ainakin hevanderisa nämä on ihan toivottavia piirteitä.... Miinuksena kalliit putkirempat sekä helvetilinen roudaus.... mutta nämä eivät olekaan TARKOITETTU pikkupojille.:) Tunteella päin vittua. | |
![]() 07.04.2008 11:01:05 (muokattu 07.04.2008 11:03:30) | |
Ihan turhaan maksat stereopäätteestä, jos monona sitä meinaat ajaa. Sehän tuossa onkin, että eipä oo pahemmin tarjolla muita kuin stereopäätteitä. Eikä se hinta puoliintuisi vastaavaan 2-kanavaiseen versioon verrattuna, vaikka jollain valmistajalla olisikin mallistossaan 1-kanavainen versio putkipäätteestä. Anyway, itellä stereokaapin lisäksi tuota putkipäätettä pitäisi pystyä käyttämään myös mono-setupissa... Täältä http://www.aikenamps.com/DummyLoad.pdf löytyi muutama ohje dummy loadille. Periaatteessa helppo: 4-5 tehovastusta sopivasti rinnan ja sarjaan, jotta saadaan oikeat ohmit ja tehonkestot ja mahdollisesti joku kytkin, jos halutaan dummy loadin toimivan useammalla kuin yhdellä ohmi-arvolla. Uraltonelta vastukset á ~5eur/kpl. E: typoja. -H | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)