Aihe: 2 x Greenback, kun vahvistin 80 W?
1 2 3
JuSu
29.03.2008 20:19:09
Kiitoksia vastanneille!

Jonkinsorttisia linjanvetoja on asian tiimoilta tehty... Jos päädyn kitsastelemaan, ostan parin Private Jackeja, näyttäisi torillakin olevan käytetty pari tyrkyllä. Näistä mulla on lyhytaikainen kokemus itselläkin, eikä isompaa valittamista kyllä ollut.

Toisaalta, tuolta Lean Businessilta saisi kyllä hyvään hintaan parin G12-65:ia, jotka speksien mukaan tuntuisivat melko passelilta ämyreiltä. Mietin sitäkin, että tuntuisi höpsöltä pihistellä kaiuttimissa satanen, kun päälle tulee parin tonnin nuppi.

Kiitokset vielä kerran neuvoista!

Sen verran vielä kyselen, että onko noista Celestion G12 Century Vintage -elementeistä mitään sanottavaa? Olisivat vain kovasti kevyet neodymium -magneettien ansiosta...

JuSu
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
Janne19691
29.03.2008 20:26:06

Muistelen jonkun sanoneen että G12H on aika kirkas saundinen?
Onko väite väärä vai onko Heritage sitten tummempi saundinen?
Itse tykkään myös Greenb:stä ja oon miettinyt tuohon Mesan V30 tilalle jotain muuta. Mutta ei kuitenkaan GreenB:ä koska marshallissa jo on ne.

G12H on yleisesti kirkkaampi on kuin G12M (joka ei tarkoita sitä että jompi kumpi olisi huonompi vaikka itse olenkin G12H tyypin kannattaja). Ja mikäli olen ymmärtänyt oikein G12H 70th Anniversary on taas kirkaampi kuin G12H Heritage Greenback.
Rule #1: There are no rules.
kari10
29.03.2008 21:25:28
G12H on yleisesti kirkkaampi on kuin G12M (joka ei tarkoita sitä että jompi kumpi olisi huonompi vaikka itse olenkin G12H tyypin kannattaja). Ja mikäli olen ymmärtänyt oikein G12H 70th Anniversary on taas kirkaampi kuin G12H Heritage Greenback.

Omaan korvaan kuulosti juuri tuolta, kun noita testasin. Marsun kaapissa oli alunperin nuo G12H70 Anniversaryt, jotka em syistä vaihdoin Heritageen.
pekurides
29.03.2008 21:36:54

Minusta Private jackit oli huonoja eikä lähelläkään greenbäkkejä.

Vertasin suoraan Legend v12 ja vintage v30 kun oli hetken samassa kaapissa.

Älä osta.
Tunteella päin vittua.
Varjo1
29.03.2008 21:49:39
Ei todellakaan Private Jack ole huono! Toimii brittiläisessä hengessä mainiosti, ja ajattelin parittaa sen juuri G12H:n kanssa 2x12- kaappiin.
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
pekurides
29.03.2008 21:53:54

Ei todellakaan Private Jack ole huono! Toimii brittiläisessä hengessä mainiosti, ja ajattelin parittaa sen juuri G12H:n kanssa 2x12- kaappiin.

Olen itsekin mietinyt että olikohan napaisuus sittenkin mennyt sekaisin kun ei todellakan mulle toimineet PJ sitten pätkääkään, no highgain saundia hainkin ja kunnon runtut ja jytkeet ei lähtenyt ollenkaan niistä!

..tai sitten ihan perinteisiä makuasioita nämäkin.
Tunteella päin vittua.
4-T
29.03.2008 22:07:45
Minusta Private jackit oli huonoja eikä lähelläkään greenbäkkejä.

Vertasin suoraan Legend v12 ja vintage v30 kun oli hetken samassa kaapissa.

Älä osta.

Osaatko kuvailla legend v12 ja v v30 eroavaisuuksia. 2x12 umpikaappiin ois tarkoitus vaihtaa. v12 ilmeisesti tummempi saundinen?
Varjo1
29.03.2008 22:11:00
PJ ja V30 vois olla aika mielenkiintonen yhdistelmä.
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
pekurides
29.03.2008 22:33:35

Osaatko kuvailla legend v12 ja v v30 eroavaisuuksia. 2x12 umpikaappiin ois tarkoitus vaihtaa. v12 ilmeisesti tummempi saundinen?

hmm. Yllättävän hyvin futaavat kimpassa.

Herkkyydet about samat ja V30 tosiaan kirkkaampi sekä basso hiukan botnekkaampi sekä jostain syystä se v30 haukuttu "ylämiddlepuukko" ei ota korviin V12 legendin kanssa yhtään pahasti....

V30 terävempisaundinen ja V12 taas sellainen tunkkaisempi ja "smooth" mutta kuitenkin tanakka keskialue ja V30 siihen verrattuna hieman scuupattu...

Nämä on mulla ristissä 4x12 kaapissa niin vaikea niitä kunnolla erotella mutta ihan tasapainoinen saundi, ihan kuin täydentäisivät toisiaan:)

Niin, mulla oli V12 ja private jack samassa kaapissa ja hävisi jytke johonkin samantien sekä tuntuivat PJ jotenkin ohkasilta ja värittömiltä V12 verrattuna..... Tosiaan olen miettinyt että olisiko mennyt napaisuus sekaisin kun niinkin iso ero oli saundissa?
Tunteella päin vittua.
4-T
29.03.2008 23:07:25
V30 terävempisaundinen ja V12 taas sellainen tunkkaisempi ja "smooth" mutta kuitenkin tanakka keskialue ja V30 siihen verrattuna hieman scuupattu...

Vaikuttaa hyvältä...kiitti vinkistä.
pekurides
29.03.2008 23:21:56

Vaikuttaa hyvältä...kiitti vinkistä.

No, älä nyt tämän perusteella vielä mitään päätä:)

Kuitenkin ihan omia mieltymyksiäni ja voipi erotA suuresti sinun mausta... ja laitteetkin vaikuttaa paljon, jotkut vain toisten kanssa tuntuvat toimivan paremmin, ihme hommia..... ok. ei nuo kyllä mitään huonoja ole sen uskallan sanoa:)
Tunteella päin vittua.
Evilson
30.03.2008 12:36:45
PJ ja V30 vois olla aika mielenkiintonen yhdistelmä.

Mä ajattelin testata tuota yhdistelmää. Voisin kuvitella että toimii hyvin, mulla on v30 ja PJ, ja molempia on testattu 1x12 kaapissa. V30:ssa liikaa ylämiddleä, mutta sopivan tiukka soundi. PJ:ssa sopivan pehmeä soundi, mutta kaipaisin siihen hieman terävyyttä. Enää puuttuu 2x12 kaappi johon sitten laittaa nuo.
Ole hiljaa siellä.
pnorman
30.03.2008 14:56:16 (muokattu 30.03.2008 17:43:53)
Älkää unohtako Weberin silverbellejä. Niitä kun tilaa, saa valita keraamisen ja alnicon väliltä, impedanssin, dope factorin ja tehonkeston 15-100w väliltä. Itelläni on TAD:n 212 bluesbreaker-kaapissa tuommoiset keraamiset 100w-versiot ja kyllä toimii!
opaa
21.07.2008 15:32:43
Niitä kun tilaa, saa valita keraamisen ja alnicon väliltä, impedanssin, dope factorin ja tehonkeston 15-100w väliltä.

Hei pakko kysyä, että onko siitä jotain haittaa, jos elementeissä on paljon suurempi tehonkesto, kuin mitä vahvistin vaatisi? Jos vaikka 4x 100w tehonkesto ja 50w nuppi? Onko huonompi kuin 4x 25w tehonkesto?
duc
21.07.2008 15:34:40
Hei pakko kysyä, että onko siitä jotain haittaa, jos elementeissä on paljon suurempi tehonkesto, kuin mitä vahvistin vaatisi? Jos vaikka 4x 100w tehonkesto ja 50w nuppi? Onko huonompi kuin 4x 25w tehonkesto?

Ei ole mitään haittaa, päinvastoin, kestävät elementitkin paremmin. Ellei sitten nimenomaan haeta sitä soundia mikä tulee kun kaiutinelementtiä ajetaan äärirajoilla.
Aukikco
13.11.2012 21:29:23

Vähän aloittajan kysymystä vastaavaa: Triampiin kaavailen kaappia, ja Greenbackejä on kovasti kehuttu siihen sopivaksi, mutta tehoahan tossa nupissa on 100W - miten varovainen pitäis käytännössä olla 4x12-greenback-yhdistelmällä?? (Veikkaan kyllä, että nupilla tulee kaahailtua 50W moodissa, mutta kuitenkin!)
slapvete
13.11.2012 21:49:31
Aukikco: (Veikkaan kyllä, että nupilla tulee kaahailtua 50W moodissa, mutta kuitenkin!)

Ei kai siinä sitten mitään, jos vain 50W käytössä. Aja.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Aukikco
14.11.2012 08:47:52 (muokattu 14.11.2012 08:51:31)

slapvete: Ei kai siinä sitten mitään, jos vain 50W käytössä. Aja.

Mutta jos tulee käytettyä 100W moodia. Millaisilla tehoilla ollaan riskialueilla?
RrRailo
14.11.2012 10:23:14 (muokattu 14.11.2012 11:00:55)

Private Jackilla ja perus-Greenbackilla(Heritagesta ei kokemusta) on eroa, melko paljonkin riippuen musiikkityylistä ja särön määrästä. Itselläni on molemmista kokemusta samassa 1x12" kotelossa ja Private Jack oli puhtaampi, kovempi ja kirkkaampi soinniltaan. Greenbackissa oli enemmän lämpöä, Private Jack taas puski paremmin maailmalle high gain -osastoa. Greenbackissahan on melko alhainen headroom, kartiosäröä siis riittää. Jo mainittu G12-65 voisi myös toimia kaipaamasi menoon, kuten edellä mainittu.

Suosittelen tutustumaan Warehouse Guitar Speakersin valikoimaan, http://wgs4.com/. Firmalla on versioita Celestioneista mutta myös omia luomuksia. Itselläni on Liberator 80 käytössä. Kuulemma pitäisi olla G12-65:n kirkkaampi ja soundillisesti avoimempi versio(WGS:ltä löytyy myös 65-kopio, jota on foorumeilla kehuttu). Lämmin ja rouhea on ainakin tuo pahvi, muista WGS:n tarjoomukista ei ole kokemusta. Jos vaihtotarve tulee tai lisäkaapin tarvetta, en aio firmaa kuitenkaan vaihtaa. Sen verran tyytyväinen olen Liberatoriin.

EDIT. Noo niin, alkuperäinen ketjuhan olikin sitten useamman vuoden takaa. Huoh, aamupää jäätää...
Deathlegendary whippin'
oiva tumpeloinen
14.11.2012 10:55:07
Aukikco: Mutta jos tulee käytettyä 100W moodia. Millaisilla tehoilla ollaan riskialueilla?

Kuinka paljon sulla kokonaismöykän taso vaihtelee sen mukaan, mitä moodia käytät? Mä veikkaisin, että kun sulla on sama bändi taustalla, niin volumet on kuitenkin jotakuinkin samaa tasoa. Siltä pohjalta sulla tuskin tulee ongelmia olemaan tuon kasan kanssa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)