Aihe: Randy rhoads kitara
1 2
Chieftain
26.03.2008 19:32:35

Kumpi on teidän mielestä parempi

Esp ltd mmv bo

vai

Jackson rr3 ?

Joku ehdotti Rhoadsia, ja kysyttiin muita mielipiteitä. Ei siis olisi mun valinta tuo LTD, vaikka se liimakaulainen on ihan kohtuullinen keppi.
"tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa" -Louhimo
Murgo
26.03.2008 19:54:39 (muokattu 26.03.2008 19:55:11)

Jos pulttikaula ja kiinteä talla käy niin mulla olisi hiukan modattu (orkkisosat tallella) jackson PS-3 Performer myynnissä HuutoNetissä. Katso sieltä tarkemmin tai pikaviestitä jos kiinnostaa.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
mhaarala
26.03.2008 20:44:13
Kumpi on teidän mielestä parempi

Esp ltd mmv bo

vai

Jackson rr3 ?

Jackson RR3. Omistin joskus MMV-SN:n ja siihen verrattuna RR3 on huomattavasti paremmin viimeistelty ja tuo yläsarvessa oleva plugin paikka on huomattava mukavuustekijä silloin kun soitetaan istuen. MMV:ssä oli tosin vähän paksumpi kaula, se sopi käteen vähän paremmin kuin Jacksonin ohuet kaulat. Mutta sehän on makuasia..
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Mr. Speed
04.04.2008 09:20:39 (muokattu 04.04.2008 09:47:03)
Mulla on ollut ESP-LTD KHV MMV04, eli vanhempaa mallisarjaa, kuin noin SN:t ja BO:t. Ihan ookoo kitara se oli. Duncan Designen mikit ei ole mitään parhautta, mutta IMO ehdottomasti paremmat kuin uudet EMG-kopiot. Floikka myös tuntuisi olevan laadultaan parempi kuin uusissa olevat, vaikka lisenssifloikka onkin. Eihän kuitenkaan kyseessä ole objektiivinen mielipide.

Sitten nostetaan kissa pöydälle. Miksi RR? Tiedän, tiedän. Tämä keskustelun aloittaja haluaa sellaisen, mutta suosittelisin ehdottomasti harkitsemaan muitakin bodymuotoja. Tuntuu, että RR-kitaroissa on järjestään jo bodyn muotoilu, joka tuo lisähintaa melko paljon. Ainakin toi mun LTD oli erittäin kaulapainoinen, vaikkei aiemmat halpiskepit sitä olleet. Lisäksi jos tulee pelkkään kotisoittoon, niin RR:n kanssa oleva istuma-asento on melko raskas alaselälle. Joutuu jotenkin olemaan kumarassa. Seisten on taas melko raskas soittaa kaulapainoisuuden takia. Lisäksi RR:n vaatima istuma-asento vie jumalattomasti tilaa. Tässä oli osittain syyt, miksi toi kitara vaihtui ns. tylsään normaalikeppiin.

Mieti asiaa. Enempää en voi Jaskan ja LTD:n paremmuutta verrata, koska Jaskoista ei ole kokemusta. 400 eurolla vain saisit laadukkaamman kitaran, jossei ole pakko olla RR.

E: Niin, ja omakin RR:n hankinta oli se, että sai kaverilta vähän alennusta, mutta myös se, että RR on se hienoin bodymuoto mitä on. Vähän alko vaan sitten moinen hätiköinti harmittaa, mutta onneks sain sovittua oikein mukavan diilin nykyisestä Ibasta. Tosiaan! Harkitse vielä. Köyhän ei oo varaa ostaa paskaa, joten kannattaa myös miettiä tota käytännöllisyyttä.
Pöö!
Zakk
04.04.2008 11:22:10
Tuntuu, että RR-kitaroissa on järjestään jo bodyn muotoilu, joka tuo lisähintaa melko paljon. Ainakin toi mun LTD oli erittäin kaulapainoinen, vaikkei aiemmat halpiskepit sitä olleet. Lisäksi jos tulee pelkkään kotisoittoon, niin RR:n kanssa oleva istuma-asento on melko raskas alaselälle.

Jos RR:n haluu, niin eihän sillon LTD:tä voi ostaa ;) Mutta sen verran että mulla kun oli RR5 aikanaan, en siinä mitään kaulapainoisuutta huomannut vaan hiton hyvä ja kevyt oli seisaaltaan soitella verrattuna noihin mun Lespoihin. Istueeltaankin soitto kävi oikein mukavasti, kuhan vaan sopivan asennon löysi. Mutta tottakai kantsii eka kokeilla. Noista halpismalleista ei oo kokemusta joten niihin en osaa ottaa kantaa.
Juicy
04.04.2008 12:06:04

RR-kitara on vähän kuin nainen - kivempi näppäilläkin kun se on sylissä eikä missään sivulla ;)
"Pyörii ku hullun m***ku mielettömän p***seessä!"
Murgo
04.04.2008 16:13:39

Oma Jackoni ei ainakaan ole merkittävän kaulapainoinen, toisin kuin tuo äskettäin hankkimani Epiphonen SG. Istuma-asennossa soittelua helpottaa jos piuhajakki ei ole alasakarassa tökkimässä reiteen (kuten omassani on alunperin ollut, mutta joku aikaisempi omistaja on ilmeisesti juuri tästä syystä siirtänyt sen pleksiin). Silloin soittoasento istuen on hyvinkin ergonominen.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)