teukka 27.03.2008 11:32:26 | |
---|
Kuulostaa ihan hyvältä sitten. Taitaa lähteä tuollainen tulemaan kun saan paalut kasaan. Tässä vaiheessa jos pystyn säästämään noin 400-500e kaapin kohdalla joutuu sen myös tekemään. Hinta/suhde taitaa olla vähintäänkin kohdallaan. Lisää tatskoja s*^tana! |
kissakissala 27.03.2008 11:36:36 | |
---|
Eihän tuo kitarakaappien rakennus varmaan mitään rakettitiedettä ole, verrattuna vaikka kunnon hi-fi kaiuttimiin. Mutta Harley benton on Harley Benton siitä ei mihinkään pääse, kitarat ainakin on aika, eh.. no "erikoisia". Tais täällä olla joskus spekulointia että vähän b-luokan V30:siä näihin iskevät, mutta kiinassahan nämä kaikki nykyään tehdään, joten voidaan pitää halpaa hintaa isoilla ostoilla ja elementtejä ei tarvitse kuskata maasta maahan. Eri asia sitten kehtaako siinä HB:n päällä pitää 10 X kalliimpaa nuppia, noh saahan niitä Marshall-merkkejäkin Thomanilta, jos tuntuu paremmalta että etukankaassa lukee Marshall.. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
oiva tumpeloinen 27.03.2008 13:27:17 | |
---|
Eihän tuo kitarakaappien rakennus varmaan mitään rakettitiedettä ole, verrattuna vaikka kunnon hi-fi kaiuttimiin. Mutta Harley benton on Harley Benton siitä ei mihinkään pääse, kitarat ainakin on aika, eh.. no "erikoisia". Kiva provo. Montako Harrikan kaappia on tullut testattua? Mä en tuota pienempää kaappia ottaisi, jos metallia pitäisi luukuttaa. Siihen se ei mun mielestä sovi. Mulla se kuitenkin toimii oikein hyvin kotosalla, missä ei oikein luukuttamaan pysty. |
kissakissala 27.03.2008 14:09:31 (muokattu 27.03.2008 14:13:14) | |
---|
Kiva provo. Montako Harrikan kaappia on tullut testattua? Niin ei tässä nyt ollut tarkoitus HB:n kaappeja haukkua, vaan HB:n brändi nyt mielestäni on mitä on. Itsekin siis olen moista hommaamassa, koska kaverin Laneyn läpi kuulosti erittäin hyvältä. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
mzus 27.03.2008 14:50:58 | |
---|
Sanokaas nyt sitten HB-Vintage kaapin omistajat REHELLISESTI että oletteko tyytyväisiä kaappeihinne. Onko siis ottanut pattiin vai ei? Vähän asian vierestähän mainittuna monesti menee niin että omahan on paras mahdollinen joten onko se nyt niin että nuo kaapit toimii,oikeasti? Itse nyt yritän järkeillä sillä että kaapeissa on laatu elementit sisällä ja jos tuntuu jotenkin lepsulta voi kaappia jäykistää. Tilavuudetkaan ei juuri eri mallien välillä vaihtele. Joten, mitä jää jäljelle? Kissa pöydälle!:) Kyllä mä itse olen tyytyväinen, ainakin hintalaatusuhteeseen. Ei valittamista. |
BaldieFarman 27.03.2008 15:19:43 (muokattu 27.03.2008 15:22:52) | |
---|
Kyllä on tuo 4x12 ehdottomasti seuraavana ostoslistalla! Voisiko joku nyt vielä selventää (jos osaa), että mikä noissa kaapeissa oikein maksaa? Tätä nyt on täällä jo hieman spekuloitu, mutta ei mene siltikään mun kaaliin että miten esim joku mesan kaappi voi maksaa reippaasti yli tonnin?! Eihän noissa ole kuin: -4kpl V30 = 500€ -laadukasta puuta pari neliötä: max. 100€ laadukkaat jakit, kelat, piuhat, yms... mitä noissa nyt on...=max. 100€ ...En tosiaan ole mikään asiantuntija näissä kaappi-jutuissa, mutta kertokee joku, että onko noissa tosiaan ilmaa se muutama satanen vai onko mulla jäänyt ymmärtämättä jotain:) Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
Kjukka 27.03.2008 15:32:27 | |
---|
Kyllä on tuo 4x12 ehdottomasti seuraavana ostoslistalla! Voisiko joku nyt vielä selventää (jos osaa), että mikä noissa kaapeissa oikein maksaa? Tätä nyt on täällä jo hieman spekuloitu, mutta ei mene siltikään mun kaaliin että miten esim joku mesan kaappi voi maksaa reippaasti yli tonnin?! Eihän noissa ole kuin: -4kpl V30 = 500€ -laadukasta puuta pari neliötä: max. 100€ laadukkaat jakit, kelat, piuhat, yms... mitä noissa nyt on...=max. 100€ ...En tosiaan ole mikään asiantuntija näissä kaappi-jutuissa, mutta kertokee joku, että onko noissa tosiaan ilmaa se muutama satanen vai onko mulla jäänyt ymmärtämättä jotain:) Tokkopa maksaa valmistajille nuo osat kuin murto-osan noista summista. Työ, markkinointi, nimi jne. maksaa. |
k_laakso 27.03.2008 15:33:05 (muokattu 27.03.2008 15:34:16) | |
---|
Kyllä on tuo 4x12 ehdottomasti seuraavana ostoslistalla! Voisiko joku nyt vielä selventää (jos osaa), että mikä noissa kaapeissa oikein maksaa? Tätä nyt on täällä jo hieman spekuloitu, mutta ei mene siltikään mun kaaliin että miten esim joku mesan kaappi voi maksaa reippaasti yli tonnin?! Eihän noissa ole kuin: -4kpl V30 = 500€ -laadukasta puuta pari neliötä: max. 100€ laadukkaat jakit, kelat, piuhat, yms... mitä noissa nyt on...=max. 100€ ...En tosiaan ole mikään asiantuntija näissä kaappi-jutuissa, mutta kertokee joku, että onko noissa tosiaan ilmaa se muutama satanen vai onko mulla jäänyt ymmärtämättä jotain:) Ihmeen kalliita nuo V30:t Suomessa, kun ottaa huomioon, että Englannissa nuo maksavat n. 45puntaa.. Mitäs se tekee.. n. 65€ ? Esimerkkinä paikka missä moinen hinta, amazon.co.uk Kikuli |
kari10 27.03.2008 15:44:35 | |
---|
|
Evilson 27.03.2008 15:45:45 | |
---|
Tuo saundaa erittäin middlekkäältä sekä omaan makuun sopivan harvalta. Ahaa, voinemme siis päätellä että lähettämäni PJ tuli perille? Kun tolle PJ:lle kaveria haet niin kato että herkkyydet on alueella keskenään. Mulla PJ jäi totaalisesti Wizardin jalkoihin, tokihan herkkyydessä on melkoinen ero. Noi varmaan pitää lähinnä ite kokeilla mitkä sopii keskenään ja ennenkaikkea itelle. Joo, tulihan se, sori unohdin ilmoittaa. Olin niin innoissani :D. Mutta joo, Wizard olis kiva, mutta hieman liian herkkä. Ajattelin jotain Texas Heattia, mutta toi PJ on jo sen verran murea, että joku middlekäs olis kiva. Ehkä v30, ehkä joku muu :D. Ole hiljaa siellä. |
Apaas 27.03.2008 15:52:11 | |
---|
Pakko tuohon puuttua vielä sen verran, että tuo 150w on yllättävän laiska. Itellä veti suht kovaa soittavan rumpalin kanssa kuuluminen melko tiukille, vaikka apuna oli 4x12" kaappi. Älä puutu.Nuppi on testailtu ja kuuluu klo 12 kovakätisen rumpalin takaa loistavasti.Tuo randallin 100w kuuluu myös.Ja 4x12.Vahvistimeni osaan kyllä valita ilman neuvvoja ;) Mitä? |
BaldieFarman 27.03.2008 17:08:25 | |
---|
Tokkopa maksaa valmistajille nuo osat kuin murto-osan noista summista. Työ, markkinointi, nimi jne. maksaa. No tuotahan juuri tarkoitin... Eli jos esim mesa maksaa elementeistä pari sataa, puusta, vinyyleistä ja grillistä 50€ ja kaikesta muusta pikkuhärpäkkeestä 50€... Katetta jää siis tonnin luokkaa!!! Enpä ole soitinvermeiden markkinointia niin huimaksi kyllä huomannut... Siellä täällä musalehtien sivuilla on A4-värillisiä mainoksia. Eipä taida sellainen kovin kallista olla (suhteessa)... ...taitaapa siis puusepillä ja piuhojen kolvaajilla olla melkoisen kovat palkat:) Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
merirosvokissa 27.03.2008 17:12:38 | |
---|
Hyvin tuo oma kaappini ainakin toimii, ja vielä kuulostaa saatara hyvältäkin, fiksuimpia ostoksiani vähään aikaan. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal -
Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF |
oiva tumpeloinen 27.03.2008 17:12:57 | |
---|
No tuotahan juuri tarkoitin... Eli jos esim mesa maksaa elementeistä pari sataa, puusta, vinyyleistä ja grillistä 50€ ja kaikesta muusta pikkuhärpäkkeestä 50€... Katetta jää siis tonnin luokkaa!!! Enpä ole soitinvermeiden markkinointia niin huimaksi kyllä huomannut... Siellä täällä musalehtien sivuilla on A4-värillisiä mainoksia. Eipä taida sellainen kovin kallista olla (suhteessa)... ...taitaapa siis puusepillä ja piuhojen kolvaajilla olla melkoisen kovat palkat:) Noh, Niillä rakentajilla on varmasti kohtuullisen liksat, niin kauan kuin kaapit tehdään Euroopassa tai Jenkeissä. Siihen päälle mietit jotain kehittelystä (eri kaapit voipi olla rakennettu erilaisilla rakenteilla) ja markkinoinnin brändinluomisaikana. Ei varmasti ole ihan ilmaista. On niissä kaapeissa Merkistä johtuvaa ilmaakin, mutta jostain syystä esim. Mesan kaappi soi aika paljon paremmin kuin monen muun valmistajan samoilla elementeillä ladattu kaappi. Toi paremmuus on toki subjektiivinen mielipide, ei puututa siihen. |
Moimies 28.03.2008 11:21:34 (muokattu 28.03.2008 11:23:17) | |
---|
Pakko tuohon puuttua vielä sen verran, että tuo 150w on yllättävän laiska. Itellä veti suht kovaa soittavan rumpalin kanssa kuuluminen melko tiukille, vaikka apuna oli 4x12" kaappi. Aika kumma, mulla tuo saman sarjan 100W combo kyllä kuuluu melko hyvin treeniksellä vaikka rumpali on melkoinen betonisorkka. Siis gain 1, bassot nollissa, middle, contour, treble sekä säro n. klo 12, särökanavan level täysillä, master n. klo 12-13. Contouria voi vielä vääntää myötäpäivään maun mukaan jolloin leikkaa läpi vielä paremmin. E: lisäyksiä. Pirikuono. |
teukka 28.03.2008 12:02:02 | |
---|
Tuopa se on juuri että ei huvita merkistä maksaa jos "halpis" on oikeasti hyvä. On paljon asioita mistä hintaa kertyy ja moni niistä ei liity itse tuotteeseen millään lailla. Lisää tatskoja s*^tana! |
kari10 28.03.2008 12:36:44 | |
---|
|
duc 28.03.2008 12:54:00 (muokattu 28.03.2008 12:54:32) | |
---|
|
kissakissala 28.03.2008 13:02:15 (muokattu 28.03.2008 13:03:34) | |
---|
Thomanillahan on noita creative bundle-paketteja, itse odottelen että kaveri saisi aikaiseksi tilattua itselleen uuden nupin ja samalla sitten otan pakettiin HB:n 412 V30-kaapin. Hinta laskee bundlesta riippuen n. 50-100 euroa, eli kaapin hinnaksi jää n. 300 € + pk. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
madstop 29.03.2008 00:08:50 | |
---|
Kuinka suuri soundi ero on 2x212 ja 412 settien välillä.? entäs mikitettäessä, esim. nauhoitustilanteessa..? Itselläkin todellakin himottaisi tuo hb:n 412 kaappi tilata, mutta sen koko on vaan ongelma.. ehkä olen vaan. |